![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewust kinderen uit weg gaan omwille van wensen van eigen comfort, vind ik inderdaad ronduit egoïstisch en laakbaar. Gaat het om andere redenen, dan kan ik nog enigszins volgen, ook al staat het heel erg buiten mijn katholieke belevingswereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Ik gaf je een voorbeeld waarbij het overduidelijk het geval is. Zodat ook jij zou inzien dat er niets mis is met oordelen over wie kinderen mag krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Gouverneur
|
![]() Jan, we zijn nu al met zes miljoen hier in Vlaanderen. Op wereldniveau met zes miljard. Hoeveel moeten er daar nog bijkomen eer het hier door overbevolking totaal onleefbaar wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Alweer: je doet je kinderen geen plezier door veel thuis te zitten en met een minimum aan centen rond te komen.
Ik wil mijn kinderen iedere dag een paar uur zien (en dat lukt me ook). Maar ik wil ook geen problemen hebben met de schoolrekening, schoolreizen, studies, kleding, etc....te betalen. Kinderen fatsoenlijk opvoeden kost je tijd EN geld. Als die van mij over zoveel jaar op kot gaat, moet dat gewoon betaald kunnen worden. Ik leef niet graag financieel op mijn tandvlees. Ik wil ruim toekomen. En daar moet voor gewerkt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereld kan gerust meer, veel meer aan. Alleen zijn de goederen op onze aardbol niet rechtvaardig verdeeld. Daar zit het probleem. Niet bij een of andere zogezegde overbevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste? Onzin, in mijn vele jaren als onderwijzer heb ik een meerderheid aan goede, liefhebbende, bezorgde en strenge ouders zien passeren. Slechts een bijzonder kleine minderheid wist overduidelijk van geen hout pijlen maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geld is inderdaad niet het belangrijkste in het gezinsleven. Wel liefde, vertrouwen en eensgezindheid. De centen moeten er, jammer genoeg, ook zijn. Alleen maakt men een keuze: mijn vrouw en ik kozen voor een groot gezin, waardoor zij een deel van de jaren huismoeder was en pas nadien weer halftijds is gaan werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dacht jij gewoon van "he, laat ik die jonge eens vertellen dat ik een groot gezin heb, want dat boeit hem vast wel ! "...... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En veel, veel meer? Plak daar eens een cijfer op hoeveel mensen deze aarde kan dragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien over het hoofd gezien: "... inderdaad ..." Waar komt u die obsessie van u vandaan dat u meent dat iedere reactie op een bericht van u inhoudt dat men niet akkoord is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ander kom je alleen maar met irrelevant geneuzel. Dit is namelijk een discussie-forum weet je wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, veel meer. Het probleem in Vlaanderen is niet het gebrek aan ruimte, maar wel de wijze waarop we die ruimte gebruiken. Er is die gruwelijke lintbebouwing bijvoorbeeld. Vergelijk met Nederland en je merkt onmiddellijk dat het heel anders kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw invulling. Ik zie het niet zo. Ook al ben je akkoord met iemands standpunt, toch kan je erop reageren. Aanvullen, nuanceren, bevestigen, enzovoort. Ook dat mag op een forum als dit. Indien u meent van niet, mag u natuurlijk altijd de moderatie om raad vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze context is dat zelfs heel relevant, vooral in een draad waarin we het hebben over het al dan niet hebben van een partner, een gezin en kinderen.
|
![]() |
![]() |