Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vlaamsblok >< Holebi?
Pro 5 35,71%
Contra 9 64,29%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2003, 18:03   #181
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Bartje,

**Hoe gelijkschakelen wat niet gelijk is?
**Het recht van de zwakste (het kind) heeft voorrang op het recht van de sterkste. Een kind heeft recht op het normale gedragspatroon, een vader en een moeder.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 18:53   #182
bartje
Minister-President

Standaard

wat is niet gelijk? Dusiets wat niet gelijk is mag niet gelijkgeschakeld worden volgens u? Mogen gehandicapten dan ook niet gelijkgeschakeld worden. En trouwens homo' s niet gelijk ze worden nu toevallig verliefd op iemand vanhetzelfde geslacht, dat is het enige verschil. En wat de adoptie betreft ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die hetkind liefst zien opgroeien in een mama papa gezin en kan daar goed inkomen, maar weet dat eenhomokoppel ook een kind in volle liefde en genegenheid kan opvoeden. Homo's moeten de kans krijgen om kinderen te adopteren!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 19:05   #183
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Ik weet het niet hoor Superstaaf, dat therapieën een succes zouyden hebben bij homo's die zich er niet goed bij voelen. Neen misschien héél héél uitzonderlijk maar van zo'n therapie kan je alleen maar nog ongelukkiger worden.
Met uw laatste zin ben ik wel totaal akoord!!!
Ik denk dat wie de homosexuele handelingen zelf als een onaangenaam iets ondervindt, baat zal hebben bij een therapie om makkelijker de niet langer gewenste relaties op te doeken en nieuwe patronen aan te leren.
Wie echter enkel last heeft van de neveneffecten (sociale, legale achteruitstelling) die zal uiteraard niet willen of kunnen van zijn sexuele patronen afraken, ook niet met therapie.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 20:05   #184
luc broes

Standaard

Bartje,

Het mag, maar het kan niet.
Natuurlijk is het mogelijk dat een homokoppel ook liefdevol een kind opvoedt, en ik ben ook niet "tegen" dat koppel.
Ik denk dat het probleem van homo's in onze samenleving niet zozeer discriminatie is, maar in eerste plaats de afwijking van het natuurlijke gedragspatroon (huwen en kinderen voortbrengen). En daaraan moeten kinderen door adoptie liever niet blootgesteld worden.
Het recht van het kind heeft voorrang.

Ik stel voor dat we het hierbij laten, want oplossen kunnen we het probleem jammer genoeg niet. Toch nog één vraag:
Ik verwacht voor de komende jaren dat de progressieve strijd in eerste plaats voor die adoptie onverminderd zal doorgaan. Dat allemaal op een ogenblik dat miljoenen mensen in de wereld honger hebben en geen toegang tot school of hospitaal. Wat is belangrijker, wat moet meer aandacht krijgen?
Oud 17 februari 2003, 20:35   #185
tikken eike
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik verwacht voor de komende jaren dat de progressieve strijd in eerste plaats voor die adoptie onverminderd zal doorgaan. Dat allemaal op een ogenblik dat miljoenen mensen in de wereld honger hebben en geen toegang tot school of hospitaal. Wat is belangrijker, wat moet meer aandacht krijgen?
LOL, deze redenering raakt kant noch wal! Als de regering en het parlement zo gaat redeneren dan mogen ze hoegenaamd NIKS meer bespreken...
Oud 17 februari 2003, 20:40   #186
luc broes

Standaard

Toch wel, maar het belangrijkste eerst
Oud 18 februari 2003, 10:23   #187
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

U heeft blijkbaar een hoge dunk van de Belgische politiek?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 10:36   #188
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
U heeft blijkbaar een hoge dunk van de Belgische politiek?
Ik allezins niet ,waarom jij wel?!
Hoe typerend maar weer.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 10:54   #189
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bartje,

Ik stel voor dat we het hierbij laten, want oplossen kunnen we het probleem jammer genoeg niet. Toch nog één vraag:
Wat heeft dat nu door mee te maken, helemaal niets dus. Dat is weer appelen met peren vergelijken. Hoe erg dit ook is, maar ik zie de vergelijking daar niet van in.
Oud 23 februari 2003, 00:17   #190
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Arme Sam heeft niet alleen de pech aan homofilie te lijden, hij is ook nog 'prominent' lid van Jong-Agalev. (Met een voorzitster als Tinne Van der Straeten zou ik ook geen seconde twijfelen. )
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2003, 13:48   #191
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door List
Arme Sam heeft niet alleen de pech aan homofilie te lijden, hij is ook nog 'prominent' lid van Jong-Agalev. (Met een voorzitster als Tinne Van der Straeten zou ik ook geen seconde twijfelen. )
Aan homofilie lijden... je bent homo en je lijdt daar niet aan! Raar maar waar, maar alle bewijzen die blijven en blijven maar uit.
Oud 23 februari 2003, 14:16   #192
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Aan homofilie lijden... je bent homo en je lijdt daar niet aan! Raar maar waar, maar alle bewijzen die blijven en blijven maar uit.
Aan homofilie lijden, inderdaad Bartje. Dat lijden aan homofilie is enkel vanwege het niet voldoende accepteren door de maatschappij. Dat betert wel de laatste jaren maar een minderheid van conervatievelingen probeerd dat tegen te houden en wenst jullie enkel te laten lijden. Niet elke homofiel beschikt over dezelfde kracht als jij om zijn geaardheid te accepteren. Zeker in middens van superconservatieven is het vaak moeilijk om vrede te vinden met zijn geaardheid. Je kan de kracht van familiale liefde niet ontkennen en als je weet dat dat je in de steek gelaten word door je eigen ouders omdat je homo bent, kan ik me voorstellen dat de keuze zeer moeilijk wordt. Dit leidt tot het lijden.
Dat is ook het probleem bij veel migrantenjongeren, die hoeven zelfs niet homo te zijn om uitgestoten te worden. Zij worden uitgestoen door hun familie als ze willen integreren maar worden niet geacepteerd door de maatschappij die dat van hen vraagt. Waar sta je dan?
Ik vind dit zeer betreurenswaardig.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2003, 15:39   #193
luc broes

Standaard

George, je redeneert te veel vanuit een ideologie.

Het probleem van homo's is gedeeltelijk dat ze niet aanvaard worden door de massa. De hoofdreden is echter het afwijken van het nomale natuurlijke gedragspatroon: huwen en kinderen hebben.

Ik was zelf acht jaar emigrant. Ik weet dat een emigrant zich nooit echt thuis voelt in het nieuwe land. Dat is niet de schuld van het gastland, dit komt door het feit dat men een vertrouwde omgeving verlaat en in een totaal nieuwe omgeving terecht komt
Voor kinderen van immigranten is het anders. Als de kinderen zich aanpassen aan het gastland hebben zij een toekomst. Maar zij zullen ook wel problemen hebben. In de natuur verdedigd iedereen zijn territorium, bij de mensen is dat ook zo. De goede wil en de verdraagzaamheid moet in ieder geval van beide kanten komen.
Oud 23 februari 2003, 15:55   #194
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hoofdreden is echter het afwijken van het nomale natuurlijke gedragspatroon: huwen en kinderen hebben.
Hoelanger hoe meer heterosexuelen wijken ook van die norm af.
Bemerk maar eens hoe kinderloze koppels onder sociale druk staan:
"voor wanneer is't?"
"moet ik het eens komen voordoen?"
"nog niks?"
"wanneer begint gij er aan?"
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2003, 17:04   #195
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
De hoofdreden is echter het afwijken van het nomale natuurlijke gedragspatroon: huwen en kinderen hebben.
"voor wanneer is't?"
"nog niks?"
Terecht! Zij moeten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
Oud 23 februari 2003, 17:10   #196
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
"voor wanneer is't?"
"nog niks?"
Terecht! Zij moeten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
En ons reeds overbevolkte land voldumpen met toekomstige daklozen en slachtoffers van de uitbuiting door het grootkapitaal?
Als we uw gedacht volgen zitten we binnenkort weer in de toestand ten tijde van Daens. Toen kweekte men er ook maar ongepland op los.

Trouwens, Godfried, voor wanneer is 't????
Oud 23 februari 2003, 21:10   #197
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
George, je redeneert te veel vanuit een ideologie.
Als ik dan al een ideologie moest hebben m'n beste Luc, last heb ik er niet van en in tegenstelling tot vele "andere" ideologiën of religies heeft er ook niemand anders last van.
Van mij mag iedereen een huisje met een tuintje, 2.5 kindjes en een hondje hebben. Dat zijn mijn zaken niet, of het nu homo's zijn of niet en zolang maar naar behoren omgaan met hun kinderen, geadopteerd of niet.
Ik zou de normale, aan het patroon voldoende koppels, die niet in staat zijn hun eigen natuurlijke kinderen enigzins op te voeden, die hun kinderen zelfs verwaarlozen of mishandelen, de kost niet willen geven. Ik denk dat veel van die kinderen beter af zou zijn met homo "ouders" die hen met liefde opvoeden, ook al worden ze wat gepest in de klas door onbegrijpende en/of onverdraagzamen. Maarja dat zou niet normaal zijn, ne kleine van 6 die zijn eigen potje moet koken in een hetero gezin wel. En dan maar zeveren over het belang van het kind. Zeg maar belang van kerkelijke waarden en tradities.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2003, 22:47   #198
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door List
De oorzaak van de afwijking is niet louter biologisch. Wat denk je van b.v. verstoorde rolpatronen of freudiaanse theorieën? Waarom is b.v. 60% van de mannen in San Francisco homo?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2003, 23:21   #199
dinges
Partijlid

Standaard

Bij de meeste polls krijg ik de boodschap "u hebt al gestemd" terwijl dat niet zo is. Nu krijg ik eens een poll waarop ik wel kan stemmen en nu weet ik niet wat de bedoeling is. "Vlaams Blok &gt;&lt; holebi: pro of contra ?", wat bedoel je daarmee ?
Het meest logische zou zijn: ben je voor of tegen het feit dat het Vlaams Blok homo- en bisexualiteit afkeurt ? Mijn kleine teen zegt mij dat je iets anders bedoelt maar ik wil wel zeker zijn voor ik stem.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2003, 01:25   #200
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Bij de meeste polls krijg ik de boodschap "u hebt al gestemd" terwijl dat niet zo is. Nu krijg ik eens een poll waarop ik wel kan stemmen en nu weet ik niet wat de bedoeling is. "Vlaams Blok &gt;&lt; holebi: pro of contra ?", wat bedoel je daarmee ?
Het meest logische zou zijn: ben je voor of tegen het feit dat het Vlaams Blok homo- en bisexualiteit afkeurt ? Mijn kleine teen zegt mij dat je iets anders bedoelt maar ik wil wel zeker zijn voor ik stem.
Informatieve vraag: hoe oud is bartje?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be