![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaamsblok >< Holebi? | |||
Pro |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Contra |
![]() ![]() ![]() |
9 | 64,29% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bartje,
**Hoe gelijkschakelen wat niet gelijk is? **Het recht van de zwakste (het kind) heeft voorrang op het recht van de sterkste. Een kind heeft recht op het normale gedragspatroon, een vader en een moeder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() wat is niet gelijk? Dusiets wat niet gelijk is mag niet gelijkgeschakeld worden volgens u? Mogen gehandicapten dan ook niet gelijkgeschakeld worden. En trouwens homo' s niet gelijk ze worden nu toevallig verliefd op iemand vanhetzelfde geslacht, dat is het enige verschil. En wat de adoptie betreft ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die hetkind liefst zien opgroeien in een mama papa gezin en kan daar goed inkomen, maar weet dat eenhomokoppel ook een kind in volle liefde en genegenheid kan opvoeden. Homo's moeten de kans krijgen om kinderen te adopteren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie echter enkel last heeft van de neveneffecten (sociale, legale achteruitstelling) die zal uiteraard niet willen of kunnen van zijn sexuele patronen afraken, ook niet met therapie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
|
![]() Bartje,
Het mag, maar het kan niet. Natuurlijk is het mogelijk dat een homokoppel ook liefdevol een kind opvoedt, en ik ben ook niet "tegen" dat koppel. Ik denk dat het probleem van homo's in onze samenleving niet zozeer discriminatie is, maar in eerste plaats de afwijking van het natuurlijke gedragspatroon (huwen en kinderen voortbrengen). En daaraan moeten kinderen door adoptie liever niet blootgesteld worden. Het recht van het kind heeft voorrang. Ik stel voor dat we het hierbij laten, want oplossen kunnen we het probleem jammer genoeg niet. Toch nog één vraag: Ik verwacht voor de komende jaren dat de progressieve strijd in eerste plaats voor die adoptie onverminderd zal doorgaan. Dat allemaal op een ogenblik dat miljoenen mensen in de wereld honger hebben en geen toegang tot school of hospitaal. Wat is belangrijker, wat moet meer aandacht krijgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() Toch wel, maar het belangrijkste eerst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister
|
![]() U heeft blijkbaar een hoge dunk van de Belgische politiek?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe typerend maar weer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Arme Sam heeft niet alleen de pech aan homofilie te lijden, hij is ook nog 'prominent' lid van Jong-Agalev. (Met een voorzitster als Tinne Van der Straeten zou ik ook geen seconde twijfelen.
![]()
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is ook het probleem bij veel migrantenjongeren, die hoeven zelfs niet homo te zijn om uitgestoten te worden. Zij worden uitgestoen door hun familie als ze willen integreren maar worden niet geacepteerd door de maatschappij die dat van hen vraagt. Waar sta je dan? Ik vind dit zeer betreurenswaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() George, je redeneert te veel vanuit een ideologie.
Het probleem van homo's is gedeeltelijk dat ze niet aanvaard worden door de massa. De hoofdreden is echter het afwijken van het nomale natuurlijke gedragspatroon: huwen en kinderen hebben. Ik was zelf acht jaar emigrant. Ik weet dat een emigrant zich nooit echt thuis voelt in het nieuwe land. Dat is niet de schuld van het gastland, dit komt door het feit dat men een vertrouwde omgeving verlaat en in een totaal nieuwe omgeving terecht komt Voor kinderen van immigranten is het anders. Als de kinderen zich aanpassen aan het gastland hebben zij een toekomst. Maar zij zullen ook wel problemen hebben. In de natuur verdedigd iedereen zijn territorium, bij de mensen is dat ook zo. De goede wil en de verdraagzaamheid moet in ieder geval van beide kanten komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bemerk maar eens hoe kinderloze koppels onder sociale druk staan: "voor wanneer is't?" "moet ik het eens komen voordoen?" "nog niks?" "wanneer begint gij er aan?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#196 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we uw gedacht volgen zitten we binnenkort weer in de toestand ten tijde van Daens. Toen kweekte men er ook maar ongepland op los. Trouwens, Godfried, voor wanneer is 't???? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Van mij mag iedereen een huisje met een tuintje, 2.5 kindjes en een hondje hebben. Dat zijn mijn zaken niet, of het nu homo's zijn of niet en zolang maar naar behoren omgaan met hun kinderen, geadopteerd of niet. Ik zou de normale, aan het patroon voldoende koppels, die niet in staat zijn hun eigen natuurlijke kinderen enigzins op te voeden, die hun kinderen zelfs verwaarlozen of mishandelen, de kost niet willen geven. Ik denk dat veel van die kinderen beter af zou zijn met homo "ouders" die hen met liefde opvoeden, ook al worden ze wat gepest in de klas door onbegrijpende en/of onverdraagzamen. Maarja dat zou niet normaal zijn, ne kleine van 6 die zijn eigen potje moet koken in een hetero gezin wel. En dan maar zeveren over het belang van het kind. Zeg maar belang van kerkelijke waarden en tradities. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#199 |
Partijlid
|
![]() Bij de meeste polls krijg ik de boodschap "u hebt al gestemd" terwijl dat niet zo is. Nu krijg ik eens een poll waarop ik wel kan stemmen en nu weet ik niet wat de bedoeling is. "Vlaams Blok >< holebi: pro of contra ?", wat bedoel je daarmee ?
Het meest logische zou zijn: ben je voor of tegen het feit dat het Vlaams Blok homo- en bisexualiteit afkeurt ? Mijn kleine teen zegt mij dat je iets anders bedoelt maar ik wil wel zeker zijn voor ik stem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |