![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Toch iemand die het eveneens is opgevallen.
|
|
|
#182 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Een fraai staaltje van pseudo-filosofisch gebroebel overigens. Mijn complimenten.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 december 2013 om 07:05. |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad , sommige kunnen dat zelfs niet verdragen !!!!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ju kunt natuurlijk aan ons niet vragen om over een god van eender wel soort te gaan discussiëren omdat deze er volgens ons niet is. We kunnen dus enkel discussiëren over het topic indien er al dan niet een god is. Maar aangezien er niet kan bewezen worden dat er een god of geen god is, is dergelijke discussie niet echt zinvol, het zal altijd een welles nietes spelletje blijven. Ik begrijp dus eigenlijk niet wat je ons concreet verwijt. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Over gedachten kan men spreken, maar die stellen niets voor; ervaringen - welke die ook wezen - kan men niet delen. Je bent in je spreken hier net zo eenzaam als Nietzsche's Zarathoestra: Mijn ganse Zarathoestra is een lofdicht op de eenzaamheid, of, wanneer men mij begrepen heeft, op de zuiverheid. Radhakrishnan zegt het zo: Every seeker after truth is called upon to make a monastic cell in his own heart and retire into it every day. In deze thread zal je niets vinden. Want zoeken helpt niet, zeker niet op deze manier.
|
|
|
|
#187 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Net zoals gelovige , niet- en/of anders gelovige willen bekeren ,
mag het andersom net zo goed !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Minister-President
|
namaste Marie Daenen,
een vraagje aan jou: Geloof jij in iets, een heilig boek, een superman, een hogere god of in de superieuriteit van jou hele lange blanke ras? Ik geloof dat jij in iets moet geloven, omdat je een intelligente mensaap bent en het kan gewoon niet anders. Ik draai de these om en leidt de inverse af en dan blijkt dat de these absoluut is: Een intelligent wezen moet in iets geloven en ook niet geloven is dus een GELOOF. Niet geloven = ook een geloof Klinkt absurd maar is doordenkertje. Ik zal het morgen bewijzen. morgen is nieuwjaar maar ook dat is een geloofs principe nu en pure onzin, omdat het natuurkundig gezien totale bullshit is. Wij vieren nieuwjaar morgen maar de mieren niet omdat die kleinere hersenen hebben dan ons en geen kalender nodig hadden om hun oorlogen te plannen. Wij zijn hindoe fundamentalisten hoor, wij hebben een radicaal geloof en Wieroe leerde dit aan mij als geniale Hollandse hindoe kat. dewanand en Wieroe |
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Minister-President
|
namaste Marie Daenen,
Ben jij een blanke Belgische vrouw of niet? Ik als hindoe fundamentalist bekijk dingen wat scherper en ik wil de puntjes op alle I's zetten in mijn teksten en boeken. Dit is mijn roeping, mijn karmische plichten en verplichtingen, na miljoenen incarnaties in miljoenen organismen tot ik uiteindelijk het voorrecht kreeg om in dit hoger intelligent mensapen koolstoflichaam op planeet Aarde te reincarneren en om al deze dingen te doen die ik nu gedaan heb. Zo denk ik als overtuigde Hindoe fundamentalist die Gyaan, zuivere Kennis centraal stelt, doordenkertje he, omdat wij leven en voortbestaan dankzij gecondenseerde Zuivere Kennis. Geef je mij gelijk of niet? Marie je kan mijn geloof onderzoeken in mijn eerste boek over het Dewanisme, het is nogal technocratisch en het onderzoek is nu doorgegaan. ONderstaand boek is de versie van ruim tien jaar geleden en nu is veel verder ontwikkeld. Ik wil de wereld het dewanisme schenken samen met Wieroe, mijn hindoe kat, als gift en hoop dat ik zo iets zinnigs kan bijdragen aan de verdere evolutie van deze zielige mensapen op planeet Aarde waar ik nu op verblijf. Mijn reis is al bijna ten einde en spoedig zal ik dit apenlichaam van koolstof moeten afwerpen en verder moeten reizen met een kwantum spaceship naar een ander universum, heel ver van hier. kijk aub naar dit werk van mij en laat weten wat je ervan vind. Ik ben niet van jou blanke ras, nee Marie ik ben iemand van het hindoeras, goudbruine huidskleur, het oude Indiase rastype van meer dan tienduizend jaar geleden, absoluut geen blanke man zoals jij misschien gewend bent. Ken je zwarten? negers en hindoes zijn de zwarte rassen op aarde nu, noem ze gepigmenteerde Caucasiers, totaal anders dan jullie blanken he. Ik geloof dat elk ras uniek is en het Hindoeras beschouw ik als het vierde Hoofdras op aarde dat feitelijk het alleroudste oerras is. WEBpublication BOOK WART0129 / EPAGE 1 of 91 Altecrea: de Technische expansie van Krishna op aarde http://www.dewanand.com/altecrea01.htm Marie, mail mij evt prive als je met mij verder wil communiceren. Ik heb je nodig in mijn leven, dus mail mij als zusje. Ik ben al een oude man die niet lang meer zal leven dus wees mijn boezemvriendin tijdens mijn laatste levensjaren nu. dewanand delft, holland directe email: [email protected] Laatst gewijzigd door dewanand : 1 januari 2014 om 01:38. Reden: mijn eigen wetenschappelijk onderzoek delen met gelijk gestemden en data zoeken |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ben jij nu helemaal knettergek geworden?
|
|
|
|
#196 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Een gevaarlijke bende gekken, die religieuzen.
|
|
|
|
#197 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik haal hoogstens mijn schouders op en/of schud mijn hoofd eens. Effe zien : Er is méér tussen hemel en aarde. Atheisten zien dit niet. Maar moeten dat gegeven wél erkennen. Zoniet zijn ze bekrompen. En dat dient derhalve bestreden te worden. De logica in een notedop van ene Marie Daenen. Maar ik wens jou uiteraard veel succes toe met jouw strijd.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 januari 2014 om 09:26. |
|
|
|
|
|
|
#198 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Eerst stellen dat ik niets moet aannemen om daarna te poneren dat die niet-aanname bekrompenheid is dat moet worden bestreden... Jij veegt nogal vlug jouw voeten aan jouw eigen regels. Allez vooruit.
|
|
|
|
#199 |
|
Banneling
|
Is het woord bekering op zich er al niet ver naast? Wie of wat en in naam van wie of wat moeten we bekeren? Bekeren gaat erover een ander jouw verhaaltje te doen geloven zonder bewijzen; ik wil niet bekeren; ik wil niemand overhalen; ik wil discuteren over de waarheid, of over de door mij aangevoelde waarheid ook daar waar ik dat met de huidige middelen niet kan bewijzen; andere maken misschien hetzelfde mee, zoveel te beter, dat wil zeggen dat ik het niet alleen zo ervaar; anderen maken iets anders mee dat voor mij wel of niet verrijkend kan zijn; maar het is niet omdat iemand iets zegt dat ik hem moet geloven of andersom; we werpen alleen maar voor elkaar een nieuw licht op bepaalde gebeurtenissen; we bekijken het misschien alleen maar vanuit een ander perspectief, vanuit een ander standpunt. Als iemand zegt dat hij van zwart-wit houdt, moet ik daarom toch ook niet van zwart-wit houden, maar ik kan mij misschien een voorstelling maken dat dat zwart-wit in bepaalde omstandigheden noch zo slecht niet is terwijl ikzelf meestal van gekleurd houd. Mag hier nog iets gezegd worden zonder dat we er onmiddellijk het woord bekeren moeten bijhalen?
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Banneling
|
|
|