Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2014, 04:39   #181
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit is onjuist. Dieudonné is reeds een aantal keer veroordeeld voor strafbare feiten en moet ondertussen een slordige 65.000 euro aan boetes.

Op dit moment loopt bovendien een onderzoek naar zijn financiële transacties, hij zou zich op een frauduleuze manier onvermogend hebben gesteld om zijn boetes te ontlopen.

bron
In Frankrinjk en het Westen in het algemeen (zeker ook de VS) mag men Mohammed beledigen en moslims in het algemeen, mag men grappen maken over Belgen, Fransen, Russen, Corsicanen, Chinezen, etc. (wat doet "Asterix" anders dan de cliché's over bepaalde volkeren uitvergroten?) maar o wee als iemand een aangebrande grap over de Joden maakt.

Joden hebben een bevoorrechte positie in het Westen. Dat is niet gezond, en leidt tot echt antisemitisme.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 04:42   #182
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Logische reactie als men voor haat pleit.
Dus iemand die moslims bekritiseert moet ook een verbod krijgen om nog op te treden? Of geldt het enkel voor iemand die lacht met Joden?
Oud 15 januari 2014, 04:44   #183
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Je was me voor om te reageren op Bollen. Dieuedonné is een rasechte antisemiet, ook al acht keer veroordeeld wegens antisemitisme en gaat om met Holocaustontkenners.
absoluut niet, hij maakt grapjes over Joden, net als zoveel komieken in deze contrijen grapjes maken over moslims. Maar ja, Joden staan natuurlijk boven moslims in het Westen, Dieudonné heeft de ongeschreven regel overtreden dat men niet lacht met Joden en ze ook niet bekritiseert.
Oud 15 januari 2014, 04:47   #184
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag eens zien dat een tijdschrift een cartoon publiceert van een orthodoxe Jood met een bom in z'n Kippah. Ongetwijfeld volgt er een hele heisa en wordt het tijdschrift verboden. Als een tijdschrift hetzelfde doet met moslims, of de paus ridiculiseert, is er geen probleem.
Oud 15 januari 2014, 12:11   #185
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
absoluut niet, hij maakt grapjes over Joden, net als zoveel komieken in deze contrijen grapjes maken over moslims. Maar ja, Joden staan natuurlijk boven moslims in het Westen, Dieudonné heeft de ongeschreven regel overtreden dat men niet lacht met Joden en ze ook niet bekritiseert.
de beste Jodenmoppen werden mij door Joden zelf verteld. Maar genocides (de Holocaust in dit geval) ridiculiseren (en in het geval Dieudonné, zelfs ontkennen), is er ver over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:22   #186
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zou graag eens zien dat een tijdschrift een cartoon publiceert van een orthodoxe Jood met een bom in z'n Kippah. Ongetwijfeld volgt er een hele heisa en wordt het tijdschrift verboden. Als een tijdschrift hetzelfde doet met moslims, of de paus ridiculiseert, is er geen probleem.
Onzin. En wat zou de link nu trouwens moeten zijn tussen die bom en een orthodoxe jood? Zij zitten niet achter de talrijke aanslagen op het Westen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:44   #187
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Onzin. En wat zou de link nu trouwens moeten zijn tussen die bom en een orthodoxe jood? Zij zitten niet achter de talrijke aanslagen op het Westen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zionist_political_violence
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:49   #188
eti1777
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de beste Jodenmoppen werden mij door Joden zelf verteld. Maar genocides (de Holocaust in dit geval) ridiculiseren (en in het geval Dieudonné, zelfs ontkennen), is er ver over.
Kunt u mij één quote geven waar hij de Holocaust ontkent?
Oud 15 januari 2014, 13:55   #189
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht

De staat Israel ontstond deels door de vrij heftige terreur die Zionisten tegen de Britten lanceerden. Ook de moord op graaf Bernadotte is een regelrechte terreuraanslag tegen het Westen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:56   #190
six
Banneling

Standaard

Eti177, je link over potentiele energie werkt niet.
Oud 15 januari 2014, 14:03   #191
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2! Spot on!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 14:30   #192
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat het? Die paar prullen van al decennia terug?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 14:55   #193
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Een van je eerste reacties in deze draad is een onnozele opmerking dat Dieudo al 8 keer veroordeeld is geweest voor antisemitisme en met ''holocaustontkenners'' optrekt. Wat insinueer je daar anders mee??
Ik concludeer daaruit dat hij een antisemiet is. Jij hebt het over 'in de ban' doen. Dat heb ik nergens geschreven. Je loog dus.

Citaat:
Sterker nog, jij hebt hier meer dan eens anderen gedriehoekt voor vermeende holocaustontkenning, zoals bv Nestor Burma, en dan achteraf nog expliciet komen pleiten dat het goed was dat die verbannen was om die reden. Je werd nog eens goed op je plaats gezet omdat een liberaal kwam pleiten voor het verhinderen van vrije meningsuiting.
1) Nestor Burma heeft op deze site een permanente ban wegens antisemitisme; jij hebt trouwens om dezelfde reden hier ook een tijdelijke ban gehad. Je bent dus niet van onbesproken gedrag en hij al helemaal niet. Er is niks vermeend aan. Het was zo.
2) Discriminatie is bij de wet en op dit forum verboden en daar moet je je aan houden. Punt. Bovendien vraag ik me af hoe je überhaupt een mening kunt hebben over de Holocaust. Degenen die de Holocaust in twijfel trekken, hebben zelf geen al te hoge pet op van democratie, laat staan de vrijheid van meningsuiting. Ze beroepen zich er op, zodat ze zonder gevolgen haat kunnen zaaien.
3) Je moet hoe dan ook niet mekkeren over de vrijheid van meningsuiting. Je hebt op dit forum de ene na de andere complottheorie verspreidt gebaseerd op onder anderen David Duke, de voormalige leider van de Ku Klux Klan. Ook verkondig je populaire nazistische propaganda zoals de dolkstootlegende.

Citaat:
Zelfde avatar, zelfde nietszeggen liberaal gelul, steeds samen in dezelfde draden, nagenoeg zelfde ''liberale'' forumnaam, steeds verwoed samen strijdend tegen ''antisemitisme''. Who cares if we mix you up. Komt ervan als je interessant wil doen met zulke spelletjes.
1) Hoe belachelijk ben je van plan jezelf te maken? Jij vindt een kaartje van Nederland, Vlaanderen en de prinsenvlag hetzelfde als het kubisme van Mondriaan?! http://forum.politics.be/member.php?u=7699
2) Liberalist is hier, zoals ik al schreef, al jaren niet meer actief.
3) Als er iemand op dit forum consequent gelul verkondigt ben jij het wel. Jij bent degene die openlijk heeft gezegd een neofascist te zijn en het fascisme als enige oplossing te zien tegen 'het zionisme' (wat dat ook precies mag wezen). Ook had jij het over 'tientallen zionistische agenten die dit forum overspoelen', terwijl er nauwelijks joden zijn op dit forum. En dan heb ik het niet eens over je vastgeroeste plaat wat betreft complottheorieën en belabberde bronopvoeringen.

Citaat:
Je hele forumbestaan is een rode draad van strijd tegen antisemitisme, holocaustontkenning en een ophemelen van de staat Israel. In elke draad waar het woord ''jood'' valt ben je op het appel om met antisemiet verwijten te komen lullen. Zoals hoger opnieuw.

Tja.
1) Dat jij zeer selectief leest, is iedereen op dit forum al duidelijk. Als jij mijn posts écht zou lezen, zou je weten dat ik me voornamelijk bezig houd met de toekomst van België als staat. Ik ben mij gaan moeien in de Israël-Palestinadiscussie vanwege de hoeveelheid posts waar hele en halve onwaarheden in staan. Dan stuit ik op rechtsradicalen zoals jij.
2) Jouw hele forumbestaan draait daarentegen om joden in allerlei complottheorieën te betrekken en pretendeert objectief te zijn. Dit terwijl jij zelf toegeeft een neofascist te zijn en je ook bent geband wegens antisemitisme. Ik reageer op jouw dubbele agenda en jouw intellectuele onkunde.

Citaat:
Ken jij je eigen standpunten wel? Simplistische stereostype naieve standpunten wil ik niet (meer) begrijpen neen. En ik heb er plezier in zeveraars te ontmaskeren. .
Er is niks haaks aan voor een tweestatenoplossing te zijn tussen Israël en de Palestijnen in combinatie met mijn liberale gedachtegoed.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 15 januari 2014 om 14:59.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 14:57   #194
six
Banneling

Standaard

Wat is, concreet, het probleem met antisemitisme? En kunnen wij het doortrekken naar islamofobie?

Of zijn de twee dingen toch verschillend?
Oud 15 januari 2014, 14:57   #195
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Iedereen heeft het recht om uitgelachen te worden.
Oud 15 januari 2014, 15:17   #196
eti1777
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Wat is, concreet, het probleem met antisemitisme? En kunnen wij het doortrekken naar islamofobie?

Islamofobie, net als judeofobie, zijn onderdeel van antisemitisme volgens mij. Ondertussen is er 'Israel-criticism' bijgekomen.
Oud 15 januari 2014, 15:21   #197
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het probleem met antisemitisme is dat het stigmatiserend is, maar dat is met islamofobie ook zo.

Het is dus allebei even erg, met als enige verschil dat je bij Joden zou kunnen spreken van een volk en dat gaat met moslims een stuk moeilijker.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 15:23   #198
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het probleem met antisemitisme is dat het stigmatiserend is, maar dat is met islamofobie ook zo.

Het is dus allebei even erg, met als enige verschil dat je bij Joden zou kunnen spreken van een volk en dat gaat met moslims een stuk moeilijker.
Het gaat erom dat je dezelfde lieden hebt die mensen hier buitendriehoeken voor Jodenhaat, die in andere draden het over "inteelt moslims" hebben.
Oud 15 januari 2014, 15:32   #199
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat je dezelfde lieden hebt die mensen hier buitendriehoeken voor Jodenhaat, die in andere draden het over "inteelt moslims" hebben.
Is die hypocrisie nieuw voor je ?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 15:41   #200
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Is die hypocrisie nieuw voor je ?
Nee, maar ik ben benieuwd hoe zij zich eruit gaan lullen. Het excuus dat het om een godsdienst gaat is niet meer geldig vanaf dat je begint over "incest moslims" en het over volkeren begint te hebben.

Het zou te verwaarlozen zijn, moesten hun broodheren, de rijke blanke Amerikaanse judeo-protestanten, niet zo verdomd machtig zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be