![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Gelovige bakker (Gresham , USA) weigert bruidstaart te maken voor lesbisch huwelijk | |||
Ik ga bij zulke nooit meer iets kopen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
Interesseert me zelfs niet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
Ik begrijp het probleem niet |
![]() ![]() ![]() |
9 | 37,50% |
Het zijn respectloze extremisten naar andere mensen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,33% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind van niet, gezien die segregatie net garant staat tégen het ontstaan van racisme en onderdrukking tussen verschillende 'rassen' binnen een (opgedrongen) 'multi-culturele' context.
Uiteraard kan je dit ontkrachten door eens 'n vb te geven van zo'n geslaagde multi-culturele samenleving, ergens in deze wereld. Zo'n plekje dus waar vrijdenkers, atheïsten, agnosten, orthodox gelovige katholieken, Joden, Moslims, holebi's, transgenders en tutti quanti, harmonieus onder/met elkaar samenleven. Succes ermee.
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vermoed dat ik in de jaren '80-'90 meer omgang heb gehad met diverse nationaliteiten, dan de grootste oikofoben op dit forum. Ik weet dus waarover ik spreek. Citaat:
Citaat:
Of valt een vlijmende kritiek op bv het geweld van islamvolgelingen door de eeuwen heen tot vandaag de dag en/of het bedrog en de leugens van Joodse bankiers/Zionisten (die aan honderdduizenden/miljoenen Joden ea bevolkingsgroepen éxtra het leven gekost hebben, ook tot vandaag de dag, óók onder de noemer ‘racisme’ ? Ik vraag me af waarom... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() een eigen fraaie taart is heel wat meer waard dan die van de bakker.... ![]()
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is nog steeds het product dat je aanbiedt: een bruidstaart. De namen maken dat niet opeens iets anders, en geen enkele rechter zal in die redenering meegaan. En aangezien de rechtbank geconcludeerd heeft dat de bakker discrimineerde... Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||||
|
![]() Citaat:
Je post hierboven waarop ik reageerde is van hetzelfde kaliber: "racisme ... er is niets mis mee." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als tweede antwoord zou ik dan zeggen dat jouw bewering dat evenmin waar maakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu kan je je lekker verder verstoppen achter je zgn 'anti-racistische' masker.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 oktober 2016 om 22:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lijkt me wel echt hokjesgedoe ![]() ![]() Wanneer gaat de mens eindelijk eens tevreden zijn met zichzelf ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() In dit geval tweevoudig. Angst voor het vreemde van een lesbisch relatie en voor Gods veroordeling als hij aan die relatie, die hem niets aan gaat, een bijdrage zou leveren.
Ik vraag mij af of er al eens ouders aangeklaagd en veroordeeld zijn die een lesbisch dochter of homoseksuele zoon de deur uit gezet hebben. In dat geval terecht, dunkt mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Ongepast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Hier alle reacties op het artikel in Trouw.
Nicky Brasai Het blijft gaan om maatwerk en zelfstandig ondernemer zijn. Wij hebben een eigen zaak en leveren bouwtechnische diensten bij particulieren. Ik ben absoluut niet verplicht een opdracht uit te voeren als ik dat niet wil!! Ook al bieden wij die diensten aan op de website. Ik mag zelf bepalen of een klant of opdracht mij aanstaat. Sommige huizen zijn te smerig om in te werken, als we willen kunnen we dat gewoon weigeren. Als mensen tegen mij vloeken, hang ik ook de telefoon op. Eigen baas, eigen keus. Weigerambtenaarvis anders omdat zijn werkgever het hem verplicht 18-08-2015 06:37 Nicky Brasai @cveldhoen. Dat klopt voor een deel. Maar niet als het maatwerk is. Het ligt niet in de winkel, dus hij biedt dat ook niet aan 17-08-2015 09:14 Nicky Brasai Dit is pure hebzucht! Emotionele schade omdat een ondernemer een opdracht heeft geweigerd... wat een onzin!!! Elke ondernemer heeft het recht opdrachten aan te nemen of af te wijzen. Alleen als er al een overeenkomst was, had hij zich eraan moeten houden. Wat de reden van weigering ook is, hij staat gewoon in zijn recht. Net zomin als je als klant verplicht bent iets te kopen omdat je een winkel binnenstapt, is een ondernemer verplicht om aan elke potentiele klant te leveren. 16-08-2015 08:13 Delftenaar Typisch de VS, waar alles gepolitiseerd wordt, alles voor de rechter afgedwongen. Dwaze taartenbakker, zeker. Maar laat die man en ga naar een andere bakker, niet naar de rechter. 15-08-2015 11:45 Harry Aarsen En het Homo stel is tevreden ¿¿ zielig Laatst gewijzigd door Piero : 21 oktober 2016 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Het oordeel van de rechter wordt in Reformatorische kringen niet begrepen.
COLORADO. Volgens een Amerikaanse jury-rechtbank heeft Jack Phillips zich schuldig gemaakt aan discriminatie. Phillips, een christelijke bakker uit Colorado, weigerde in 2012 een bruiloftstaart te maken voor een homostel. De jury liet Phillips donderdag weten dat hij zich niet kan beroepen op het recht op godsdienstvrijheid, zo meldt de Amerikaanse website christianpost.com. Een merkwaardige uitspraak, aldus een advocaat van Phillips. „Alleen als je de ‘correcte’ visie hebt op het homohuwelijk, heb je de vrijheid om te handelen naar eer en geweten. Voor iemand als bakker Phillips is het recht om te geloven wat je wil, blijkbaar niet weggelegd.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() De bakker is 'onder toezicht gesteld'. Het moet niet gekker worden.
LINDA - RapporterenDe maatschappij moet dus tegen hem beschermd worden. Tja. Als nu een rabbi of een imam weigert een vrouw de hand te schudden, wat dan? Een boete of opsluiten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
|
![]() Citaat:
Ook daar zal een en ander problematisch liggen. In elk geval gun ik die bakker zijn weigering, maakt niet uit op welke grond dat gebeurt. Er zijn nog wel een miljoen bakkers ofwat, die het met plezier wél zullen doen, dus in dit geval kiest de bakker ervoor om in z'n eigen deeg vlees te snijden. Citaat:
![]() |