![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iemand met CVS of een zware depressie of chronische pijn, dat kun je fysiek niet vaststellen. hoe ga je dat dan doen? met de leugendetector? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een privemaatschappij kan nooit goedkoper zijn dan een staatsonderneming. Het doel van een privemaatschappij is immers winsten te maken.
Wat is winst (ik bedoel echte winst)? Winst is het bedrag dat men ontvangt waar geen tegenprestatie tegenover staat. Dus inkomen zonder werken. Alleen gaat dit inkomen dan altijd naar financieel begoeden, nooit naar behoeftigen. Zelfs het slechts gerunde overheidapparaat kan geen winst maken omdat dat altijd terugkeert naar de schatskist. Wanneer zij het werk doen met te veel mensen betekend dat dat die mensen niet zijn aangewezen op de werkloosheidsuitkering en kunnen deelnemen aan de welvaartconsumptie.
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 5 oktober 2004 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien nog een doordenkertje.
Steeds meer mensen hebben een inkomen dat zij niet op doen (daar zitten heel wat tweeverdieners tussen). Zij beleggen dat. Wat is beleggen: Beleggen, sparen of winst is geld krijgen zonder tegenprestatie. Wel werkozen, zieken en invaliden doen dat ook (geld krijgen zonder tegenprestatie). Alleen is het schandalig wanneer zij dat doen en goed en aanbevelenswaardig wanneer deze, die hun geld niet meer op krijgen, hetzelfde doen. Helaas is het deel dat de laatsten op die mannier krijgen vele malen groter dan wat alle sociale uitkeringsgenieters tesamen ontvangen. Maar ja. Misschien is u ook iemand die tot de eerste groep profiteurs gehoord?
![]() |
#184 |
Gouverneur
|
![]() stuur die doppers allemaal naar het ocmw in antwerpen,daar zien ze niet op een millioentje.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Er is tevens totaal niets dat een dopper belet om zijn consumptie uit te stellen.
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
maar het is niet omdat je het systeem kan misbruiken, dat het daarom moreel verantwoord is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder staat het u vrij om België democratisch te noemen, een kinderverkrachter een pedophiel, enz. Woorden zijn geduldig en kunnen meestal zonder problemen verdraaid worden tot de gewenste betekenis word verkregen. Maar ik vind dat iemand die een rente/winst ontvangt, die groter is dan de inflatie, geld neemt zonder er iets voor te doen en iemand anders zal daar dus voor moeten werken. Net zoals die iemand ook zal moeten werken voor de werkeloze, zieke, enz. Voor mij dus geen verschil behalve dat de ene genoeg(?) krijgt om te overleven (er is dus niet veel consumptie uit te stellen) en de andere nog meer geld krijgt dat hij niet op kan krijgen. Volgend jaar moet er dan nog iemand meer werken voor die mijnheer/mevrouw die het nu al niet op krijgt want die wil ook op dat geld winst/rente krijgen, enz., enz... Iedereen met een beetje gezond verstand zal moeten toegeven dat dit vroeg of laat catastrofaal moet aflopen, daar moet ik geen econoom voor zijn (het is doodgewone wiskunde). Tenzij ik natuurlijk de mensen wil wijs maken dat dit niet zo zal zijn. Ik moet namelijk nog de eerste econoom tegenkomen die iets kan bewijzen. Theorieen zoveel als je wilt maar bewijzen. ho, ho.
![]() |
![]() |
#192 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat het nu duidelijk is dat een belasting heffen op de winsten de economie, en dus de kansen voor iedereen remt en bijgevolg ook, als men eerlijk is, moet gepaard gaan met de mogelijkheid om verliezen fiscaal aftrekbaar te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nu gaat Talhaoui nog eens "werknemers" die onder prijs willen werken naar België halen... is er nog niet zwartwerk genoeg ! en een record aan faillissementen !
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedereen schijnt het erover eens te zijn dat er een nivellering van de lonen naar beneden moet plaatsvinden om de werkloosheid terug te dringen. Een ander systeem
ius vanzelfsprekend een zeer grote krijgsmacht oprichten en ergens een land dat men tot centrale as van het kwaad bombardeert (figuurlijk). Resultaat al diegenen die gaan vechten en sneuvelen kan je al van je tal werklozen aftrekken & al diegenen die in de oorlogsindustrie moeten gaan werken zijn nogmaals werklozen die je spaart. In die sfeer van volledige tewerkstelling moeten de lonen natuurlijk niet dalen...
![]() |
#198 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |