![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Snelheidsbeperking elektrische fietsen tot 10 km per uur ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 23,33% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
23 | 76,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als automobilist dien je er niet op te letten of het nu een bejaarde of een tiener is dat op de fiets zit. Dat maakt geen verschil voor je rijgedrag ten opzichte van de fiets. Gemiddelde snelheid van een fiets op de weg zonder elektrische hulp lijkt me iets van 20 km per uur te zijn, in de afdalingen 30 km per uur. Een beperking van elektrische fietsen tot tien km per uur lijkt me dan ook absurd. Laat ze zich maar houden aan de snelheidsbeperkingen die voor andere tweewielers ook gelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van die fibervezel is misschien beter, dan kunnen we ze gelijk als router gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
automobilisten dienen zich aan te passen, velen maken een inschatting "naar gewoonte" en naar 'de snelheid van de gemiddelde fietser' ... ipv echt naar de fietser te kijken en zijn snelheid in te schatten... kennis van me rijdt 'gemiddeld' 45km/u op zijn fiets (fietst dan ook altijd op de rijbaan en nooit op fietspaden) ... welnu die wordt gemiddeld een keer of 2 per maand "bijna" omvergereden door automobilisten die zijn snelheid compleet fout inschatten, hij kijkt daar zelfs niet meer van op (reageert adequaat en vermijdt de ongevallen) ... je schrikt je wel een ongeluk als je zo eens occassioneel met m meerijdt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor je t weet lopen ze allemaal met een zilverpapieren hoedje rond! edit : mogelijk een + voor de zichtbaarheid en de verkeersveiligheid ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
da's natuurlijk makkelijker voor een Antwerpenaar dan voor een Westvlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ik je was tegengekomen, zou ik je gevraagd hebben om ofwel wat rapper te fietsen, of uit de weg te gaan ![]()
![]() |
![]() |
#188 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en dat vind ik wel net zo fijn
![]() |
![]() |
#189 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat gaan al die bejaarden doen met hun elektrische fiets als er stroompannes zijn .
Zo'n spel weegt meer dan een gewone fiets . Hartaanvallen en ziektenkosten dus . Op ons kosten ...
![]() |
#190 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bejaard is met een elektrische fiets rijden , ik heb daar geen bron voor nodig , logica volstaat .
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De site van Hilde Crevits zegt , het aantal fietsongevallen bij 65 plussers is de laatste 5 jaar met 21% toegenomen bij 75 plussers zelfs met 37% .
Uiteraard leven senioren langer , ze zijn langer actief , maar zo'n verschil is verdacht . Een Nederlands onderzoek , volgens de site van Hilde Crevits leert ons dat de kans op een dodelijk ongeval bij ouderen op een elektrische 25 keer hoger ingeschat wordt dan met een gewone fiets . En de pensioenkosten liggen te hoog . Een complot ...
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(zonder elektrische ondersteuning ? of doping ? ) sjiek ... ikke jaloers ! ... ps ... op welke fiets doe je dat ? Laatst gewijzigd door Anna List : 24 september 2014 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kijk zelf eens op de site van Crevits .
Straks vraag je nog of ik je boterham wil smeren .
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 4 uur om met de auto van Leuven in Gent te raken vandaag. Zelfs zonder elektrische fiets was ik rapper geweest
![]()
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dat vergelijkt met wat sommigen aan hun koersfiets spenderen, die ze dan enkel maar gebruiken om op zondagmorgen met hun drinkmakkers naar de café om den hoek te fietsen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Ach, je hebt er zelfs van 10.000 EUR en meer... per stuk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De overheid wil de snelheid beperken tot 25 km per uur , zoniet , valhelm , nummerplaat , inschrijving , verzekering ed , het wordt dan aanzien als een gemotoriseerd voertuig .
Al een bejaarde zien vallen aan 24 km per uur . Snelheidsbeperking tot 10 km per uur zeg ik , weten jullie wel wat een rolstoel kost .