![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aangezien mensen nog altijd gaan bouwen op zo lintbebouwde wegen kan het helemaal niet zo erg zijn. Die mensen gaan heus niet zagen voor een stopplaats langs hun wegen hoor, het openbaar vervoer is hun gewoonweg onverschillig, anders zouden ze er ook niet gaan wonen. Vervoermiddelen van fiets tot auto genoeg. En combineren met OV gaat ook nog, maar dan naar een efficiënte halte of snelle verbinding.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 mei 2014 om 10:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel mij dan eens hoeveel keer er (onaangekondigde) stakingen waren bij de NMBS of De Lijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertrouwt de overheid hun eigen openbaar vervoer wel ?
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 mei 2014 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat iedreen meeboet voor de almacht van de bonden.
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stelt u nu dat het stakingsrecht moet worden afgeschaft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Valt het u dan ook niet op, dat zulke stakingsdagen gewoonlijk op een maandag of een vrijdag vallen, de bonden zichzelf aldus een lekker verlengd weekeindje gunnen, op de kap van de onschuldige reizigers ? Of neen, wacht. Ik begrijp het volkomen. Natuurlijk stoort het u helemaal niet. In het onderwijs, halen de bonden ook wel 's dergelijke trucken uit. Dus zulke verlofdagen wil u natuurlijk te allen prijze behouden. Bende luierikken ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() Dankje, Michele, voor de link naar dat DWM-artikel. Ik zal het later eens op het gemak lezen, maar Kris Peeters volg ik al een tijdje, en meestal ben ik het met hem eens. Over het algemeen, ontsluitend openbaar vervoer blijft nodig, maar het moet inderdaad aangevuld worden met snelle verbindingen, die nu vaak ontbreken, ofwel stelselmatig trager zijn geworden, door het drukkere verkeer of extra lusjes. Drosamadaris' verbinding zou er wellicht ook op vooruit gaan. Maar iedereen zit wel eens in een situatie dat met de eigen wagen geen optie is (schoolkinderen, mensen met beperkingen, al dan niet tijdelijk, auto stuk...), en een basisdienstverlening moet voor mij dus wel blijven.
Enneuh, vlaams realist, ik werk al bijna 8 jaar vlakbij, en passeer er bijna dagelijks, zowel om 6u 's morgens als 10u 's avonds. De keren dat ik me onveilig voelde zijn op 1 hand te tellen. Aan Noord: idem. Ik krijg de indruk dat je jezelf bang maakt van je eigen schaduw. Als jij de eerste pint betaalt, mag die afspraak wanneer je maar wil.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus -1% loon voor iedereen, op elk niveau, voor elke dag dat er ook maar een trein niet rijdt wegens een staking...
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast geef ik even mee dat ik eerder voor een verplichte minimumdienst ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
En bij de directie, die toch vaak ook mee verantwoordelijk is, al helemaal niet. Ik heb de indruk dat de NMBS directie en de vakbonden stakingen als een uitlaatklep ziet, niet als drukkingsmiddel. En vaak is het maar een kleine groep die staakt. Nu als iedereen het voelt als er gestaakt wordt, dan gaat de harde kern van veelstakers binnen de NMBS behoorlijk onpopulair worden bij de collega's...
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() En dat zal dan de schuld van de ouders zijn???
Als ik het OV neem in Antwerpen of Brussel is dat wel anders dan in Brakel o.a. Als het OV ook niet regelmatig rijden kan, regelmatig staakt, is het niet verwonderlijk dat mensen er niet meer op rekenen... Die hebben statuut ambtenaar zeker??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
'k wil maar zeggen. In Zwitserland dateert de laatste spoorstaking van 1918. Dan zijn gemiddeld 18 stakingen per jaar bij de NMBS toch wel erg veel.
![]() |