Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 6 juni 2014, 09:32   #181
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Europa zal de Belgische wetgeving niet veranderen, hoor... Zij zal enkel zware boetes uitdelen die uiteraard vooral door de Vlaamse belastingbetaler gefinancierd zullen worden.

Zonder te spreken over de reactie van de financiële markten.

Nu ja, als jij zo graag Vlaanderen mee de afgrond inrijdt, moet jij dat weten.
Vergeet het maar Griekenland moest van Europa verplicht een paar drastische maatregelen nemen, waaronder stante pede duizenden en nog eens duizenden ambtenaren ontslaan en hun pensioenen halveren.
Pericles is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:34   #182
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vergeet het maar Griekenland moest van Europa verplicht een paar drastische maatregelen nemen, waaronder stante pede duizenden en nog eens duizenden ambtenaren ontslaan en hun pensioenen halveren.
Griekenland is bijlange niet zo welvarend als Belgie.

Ik denk dat uw natte wensdroom van een totale vernietiging van de staat uit gaat blijven
Tavek is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:34   #183
Tavek
Banneling

Standaard

En ik denk dat ze eerder aan uw spaargeld en vermogen zitten, dan aan de ambtenaren.

PS eh man.
Tavek is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:35   #184
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
8<

Wat roet in het eten komt gooien is Hollande. Als die nog rapper van Frankrijk een puinhoop maakt dan Di Rupo dat van Belgie doet, dan zal het Belgische geknoei in het niet vallen vergeleken met de schade dat die knuppel maakt.
Anderzijds zou dit enorme gevolgen kunnen hebben voor Europa.
Ik zie de Duitsers, die al veel geld hebben gepompt in Griekenland, niet ook nog eens Frankrijk boven het water houden.
En wie valt nog als Frankrijk gaat? Italië?

In dat geval zal er alternatief Europa ontstaan tussen de noordelijke landen.
Dan is het aan Vlaanderen om de franstaligen te lossen en mee op die kar te springen of we zijn reddeloos verloren.
hamac is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:37   #185
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Ik denk dat uw natte wensdroom van een totale vernietiging van de staat uit gaat blijven
Niet als we zoals Patrickve zegt een Di Rupo II, III, IV en eventueel V krijgen.
Voor de rest moet Vlaanderen nu niet besparen doch integendeel zoveel mogelijk geld uitgeven.
Pericles is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:37   #186
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met heel veel spaarcenten!

Wellicht gaat men dan eerst de 'middelentoets' toepassen op landelijk niveau.
hamac is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:38   #187
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik denk dat ze eerder aan uw spaargeld en vermogen zitten, dan aan de ambtenaren.

PS eh man.
Ja maar, daar heb ik al wat maatregelen tegen genomen.
Pericles is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:43   #188
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als we zoals Patrickve zegt een Di Rupo II, III, IV en eventueel V krijgen.
Voor de rest moet Vlaanderen nu niet besparen doch integendeel zoveel mogelijk geld uitgeven.
Als al diegenen die een vermogen hebben dat groter is dan dat van u, slechts evenveel te verliezen hebben dan u, dan zouden zij wel in dat scenario willen meestappen.
Maar zij dragen nu eenmaal alle risico's in dat geval, dus ik denk niet dat het realistisch is.
hamac is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:46   #189
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar, daar heb ik al wat maatregelen tegen genomen.
Naar het buitenland verhuizen is volgens mij de enigste goede methode om uw geld dan veilig te stellen. Lees: u onttrekken van de Belgische fiscus.
Tavek is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:55   #190
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar het buitenland verhuizen is volgens mij de enigste goede methode om uw geld dan veilig te stellen. Lees: u onttrekken van de Belgische fiscus.
Er zijn best wel nog een aantal andere trucs om te staat te beletten een correct zicht te hebben op je werkelijke vermogen.
Pericles is offline  
Oud 6 juni 2014, 10:03   #191
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn best wel nog een aantal andere trucs om te staat te beletten een correct zicht te hebben op je werkelijke vermogen.
Ik riek het woord vennootschap hierin
Tavek is offline  
Oud 6 juni 2014, 10:08   #192
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is gewoon dat er een fundamenteel verschil is tussen STAATskundig (in de zin van "door staatsmachines en wetten bedacht") en NATIonaal (in de zin van tot een natie te behoren).

Marie is er het perfecte voorbeeld van. Zij is "staatskundig" een Waalse, omdat in België het onderscheid tussen Vlaming en Waal deels territoriaal bepaald is, deels persoonlijk (in het Brusselse), volgens regels die niks te maken hebben met wat een "natie" betekent.

Zij beschouwt zich echter als tot de Vlaamse natie behorende. Een natie is een groep van mensen die:
1) van zichzelf vinden dat zij tot die groep behoren
2) door de meeste leden van die groep ook aanvaard zijn om daartoe te behoren

Een natie is een organisch geheel dat niet in wetten, territoria en dergelijke te vatten is, maar enkel maar is ingegeven door affiniteit, origine en cultuur.

Een staat is een papierwinkel door een kleinere groep mensen georganiseerd (ik noem het een maffia omdat het er alle karakteristieken van heeft) die zichzelf ook een territorium en volk toe-eigent en daar de geweldsmonopolist over speelt, wetten oplegt, en eigendom afneemt.

Dingen gaan meestal goed als een staat min of meer overeenkomt met een natie, en als die natie serieuze controle heeft over de uitwassen van die staat.
Dat is iets waar jij en ik het volmondig over eens zijn, maar het is een bizar gegeven dat zelfs heel wat mensen op dit forum blijkbaar niet in staat zijn om dat fundamentele verschil tussen natie en staat te herkennen, laat staan te erkennen. En als het hier al niet kan dan moeten we ons niet al te veel illusies maken dat Jan met de pet dat wel kan. Dat weten de traditionele partijen heel erg goed en daar spelen ze handig op in. Ze spelen in op het natiegevoel om de staat naar eigen goeddunken te mismeesteren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 juni 2014, 11:32   #193
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, jij wilt blijkbaar een nieuw Griekenland van Vlaanderen maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be