![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat dacht u al, ik raad u aan iets minder voorspelbaar te doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [troll-mode]
Dus je geeft toe dat het geloof een fopspeen is? [/troll-mode]
![]() |
#187 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie graag uit naar "uw" visie op het begin van het Johannesevangelie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bevestigt nogmaals wat ik van bij het begin al schreef: u redeneert volledig vanuit uzelf. U ooit bijgevolg afgevraagd dat u hierin met de grootste vergissingen kunt rondlopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u dat criterium gebruikt, hoe verklaart u dan de veelheid aan opinies. Ik denk alvast niet hetzelfde als u. Als u het verstand als waarheidscriterium gebruikt, zou het logischerwijze tot eenzelfde opinie onder alle mensen moeten leiden. Dat is nu niet het geval. Bijgevolg geldt uw criterium niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets heeft mij verhinderd om rondom mij te kijken, veel te lezen, veel te onderzoeken, veel tegen elkaar af te wegen, maar ik heb nooit iets als waarheid aanvaard alvorens ik er innerlijk van overtuigd was dat het de waarheid was en die waarheid is dan ook mijn waarheid geworden en dus als een deel van mijzelf geworden. Niets verhindert bovendien, en dat is mijn gewoonte, om altijd alles open te laten zodat een diepere waarheid, die meer inzicht bijbrengt door mij aangenomen wordt. Maar men moet niet meer afkomen met trivialiteiten die ik al lang opgelost heb en waar ik mij niet meer om bekommer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar de veelheid aan opinies; indien u uw verstand zuiver laat doen zal u morgen juist het omgekeerde van vandaag beweren indien het verstand denkt dat het nodig is voor zijn overleven. Vandaar ook dat de meeste godsdiensten en/of in woord, en/of in daden zichzelf volkomen tegenspreken, en/of hun Eigen idealen gewoon tegenwerken. Jouw verstandelijke capaciteiten kun je wel gebruiken als contrôle over je woorden en je daden, maar niet als handleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hewel, mijn verstand gebruik ik zoals het hoort, als een controlemiddel, een verruimingsmiddel van mijn observaties, een aspect dat mij tot inzicht kan leiden, maar, alleen onder mijn heerschappij en niet onder de heerschappij van het verstand zelf want het verstand op zich is enkel een enorm, enorm goed werktuig ons gegeven door de evolutie, niet meer en niet minder. Het Godsbesef is iets dat buiten het verstand om bestaat en is en daar zal het verstand, als zelfstandig werkende entiteit, geen iota aan veranderen; het kan mij enkel, onder mijn gezag, mij helpen meer klaarheid en inzicht te verwerven; maar onder mijn gezag! Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 juni 2014 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vraag is enkel op welke manier men wel tot een consensus kan komen die het dichts mogelijk bij de waarheid ligt. Het geloof lijkt me ook niet het beste middel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Parlementslid
|
![]() Waarom ik niet geloof? Het is een te slecht verzonnen verhaal. Enkel wanhopigen zouden hier in geloven.
De vraag wat er na de dood komt is een beangstigende vraag, maar daar is dan plots die god en die hemel en het is ineens allemaal opgelost. Het grootste, finale probleem van de mensheid: "wat gebeurt er na onze dood", opgelost. Da's te gemakkelijk. En de massa's aan geschriften betekenen op zich niks. De mens is tot veel in staat om zijn overtuigen te achtervolgen. Daar is niks speciaals aan.
Laatst gewijzigd door Nexer : 29 juni 2014 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk niet meer dan voor de geboorte. Heeft er ooit iemand iets gemist in de tijd voor hun geboorte ? Net zo na onze dood. Alsof men nooit bestaan heeft, dit in tegenstelling tot de nabestaanden. Hopelijk erven die een duidelijk waardevolle voetprint. Simpel toch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |