Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 24 juni 2014, 18:54   #181
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Zoals voorspeld is het een non. Ik snap echt niet dat er hier een ja hadden verwacht. De inhoud van de nota was van geen belang. Maar zoals ik ook al zei, bart de wever heeft deze keer klaar en duidelijk gemaakt waar het probleem ligt en zadelt de traditionelen op met een levensgroot probleem om weer voor de tripartite te gaan. Deze keer kunnen ze het niet uitleggen met verantwoordelijkheid nemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 24 juni 2014, 19:35   #182
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zoals voorspeld is het een non. Ik snap echt niet dat er hier een ja hadden verwacht. De inhoud van de nota was van geen belang. Maar zoals ik ook al zei, bart de wever heeft deze keer klaar en duidelijk gemaakt waar het probleem ligt en zadelt de traditionelen op met een levensgroot probleem om weer voor de tripartite te gaan. Deze keer kunnen ze het niet uitleggen met verantwoordelijkheid nemen.
Hoewel het natuurlijk al vaker gedaan is in "lands belang" vraag ik me toch af hoe ze tot een tripartie zouden komen. Gaan O-VLD en MR zich zo laten vernederen door enkel federaal te depaneren? Gaan ze anders een of beide in de lokale laten inbreken? De groenen erbij halen zou al helemaal gezellig worden.
Gwyndion is offline  
Oud 24 juni 2014, 19:41   #183
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bart de wever heeft deze keer klaar en duidelijk gemaakt waar het probleem ligt en zadelt de traditionelen op met een levensgroot probleem om weer voor de tripartite te gaan. Deze keer kunnen ze het niet uitleggen met verantwoordelijkheid nemen.
Het staat nog steeds iedere partij vrij om te participeren aan deze of gene regering.

Opvallend is, dat in die nota alle speerpunten van het N-VA-programma eruit zijn gegooid. Is dat dan de belofte van grote verandering waar die partij mee naar de kiezer trok?
BWarrior is offline  
Oud 24 juni 2014, 19:42   #184
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hoewel het natuurlijk al vaker gedaan is in "lands belang" vraag ik me toch af hoe ze tot een tripartie zouden komen. Gaan O-VLD en MR zich zo laten vernederen door enkel federaal te depaneren? Gaan ze anders een of beide in de lokale laten inbreken? De groenen erbij halen zou al helemaal gezellig worden.
"Staatsmanschap" gaat ver in dit land, heel ver. De bocht kan weer lang duren, maar uiteindelijk komt hij er. Vlamingen vergeten snel en zeker met de hulp van de media. Het is vandaag al begonnen. Geen spatje kritiek op CDH. Neen, gewoon melden dat ze NVA niet vertrouwen. Nu moet nog gezegd worden dat dit wantrouwen terecht is en de staatsmannen zullen aan zet komen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 24 juni 2014, 19:42   #185
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De deur is toe enkel voor deze legislatuur, dat zijn de feiten.
Al het andere is voorbarig.
En als de deur open is moet je echt geen onveilig gevoel hebben, of denk je dat de grond onder je voeten gaat wegzakken omdat enkele zaken uit de grondwet ter herziening opengesteld worden.
De deur zal voor 1000% zeker opengaan. De staatsmisvorming is iets dat leeft en dat nooit af is. Ik spreek me niet uit over 2019. Dat zien we dan wel.
Het heeft geen zin om weddenschappen af te sluiten voor iets dat toch pas binnen vijf jaar een beslissing kan krijgen. Maar ik zou toch eens opnieuw nakijken WAAROM men vorige keer de deur had opengezet en met welke argumenten de tsjeven de franstaligen hebben kunnen overtuigen.
De omstandigheden zijn gewoonweg niet dezelfde, en er is geen vertrouwen in de communautaire lange-termijn bedoelingen van n-va. Er mee regeren op socio-economisch vlak moet mogelijk zijn. Maar je laat geen institutionele pyromanen in het bezit van de sleutel van de brandstof opslagplaats.
Maar als je je gelukkiger voelt door toch te willen geloven dat het voor 2019 is, doe maar hoor. Daarin geloven is een vrij onschuldig tijdverdrijf, en zoals veel hobby's brengt het niets op.
Pandareus is offline  
Oud 24 juni 2014, 19:43   #186
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het staat nog steeds iedere partij vrij om te participeren aan deze of gene regering.

Opvallend is, dat in die nota alle speerpunten van het N-VA-programma eruit zijn gegooid. Is dat dan de belofte van grote verandering waar die partij mee naar de kiezer trok?
Neen dat is aantonen dat elke nota van NVA naar de prullenmand verwezen wordt, maar jij begrijpt dat niet, jij begrijpt eigenlijk niets.
fox is offline  
Oud 24 juni 2014, 19:49   #187
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
"Staatsmanschap" gaat ver in dit land, heel ver. De bocht kan weer lang duren, maar uiteindelijk komt hij er. Vlamingen vergeten snel en zeker met de hulp van de media. Het is vandaag al begonnen. Geen spatje kritiek op CDH. Neen, gewoon melden dat ze NVA niet vertrouwen. Nu moet nog gezegd worden dat dit wantrouwen terecht is en de staatsmannen zullen aan zet komen.
Oh ik volg je hoor. Het staat elke partij vrij om te kiezen maar ik had idd ook wat meer bedenkingen op de argumentatie van CdH...Wel, niet verwacht maar ergens wel gehoopt. Ik bedoelde erder dat ik me afvraag hoe ze tot de federale tripartie gaan komen. Als jongere hoe ik alvast mijn hart vast als EDR2 moet verzekeren dat ik me niet blauw betaal aan belastingen en later zelf nog een degelijk pensioen krijg (vroeger dan de week voor ik doodval).
Gwyndion is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:12   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dat is aantonen dat elke nota van NVA naar de prullenmand verwezen wordt, maar jij begrijpt dat niet, jij begrijpt eigenlijk niets.
Het is toch maar gewoon de Vlaamse stem die opzij gezet wordt, dat spelletje is toch tientallen jaren bezig. Zoiets moet toch niet meer aangetoond worden?

Je zou denken dat BDW zoiets toch ook weet, tenslotte heeft hij er toch ijverig aan meegewerkt toen de Vlaamse stem nog VB stemde.
Oud 24 juni 2014, 20:12   #189
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat komt op hetzelfde neer.

Of ik nu zeg "Ja, als er geen indexsprong komt" of "Nee, tenzij er geen indexsprong komt" dan zeg ik in formele logica gewoon hetzelfde, namelijk p ⇒ q, waarbij p staat voor "er komt geen indexsprong" en q voor "ik stap in de regering".
Dat is het nu net, een goede onderhandelaar zal nooit zo stom zijn om bij zijn 'ja, maar...' al te ver in detail te gaan. Een algemene formulering is gebruikelijker, maar nooit met dictaten werken.
Die 'details' maken nu net het voorwerp uit van de onderhandelingen.
Pandareus is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:14   #190
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is het nu net, een goede onderhandelaar zal nooit zo stom zijn om bij zijn 'ja, maar...' al te ver in detail te gaan. Een algemene formulering is gebruikelijker, maar nooit met dictaten werken.
Die 'details' maken nu net het voorwerp uit van de onderhandelingen.
Maar het gaat niet meer over details, het gaat over vertrouwen.
Oud 24 juni 2014, 20:25   #191
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ik volg je hoor. Het staat elke partij vrij om te kiezen maar ik had idd ook wat meer bedenkingen op de argumentatie van CdH...Wel, niet verwacht maar ergens wel gehoopt. Ik bedoelde erder dat ik me afvraag hoe ze tot de federale tripartie gaan komen. Als jongere hoe ik alvast mijn hart vast als EDR2 moet verzekeren dat ik me niet blauw betaal aan belastingen en later zelf nog een degelijk pensioen krijg (vroeger dan de week voor ik doodval).
Cdh heeft een stommiteit gedaan. De nota was aanvaardbaar, dus de basis voor onderhandelingen was er. Dat zij n-va niet vertrouwen is logisch, maar kan nooit een valabele reden zijn om te weigeren aan tafel te gaan zitten. Als zij gaandeweg zouden merken dat er toch communautaire dinges bij gesleept worden konden zij op dat moment weigeren en opstappen.
Dit op voorhand doen is een even manifeste stommiteit als dewelke BDW indertijd gedaan had bij elio di rupo.
Weglopen was toen dwaas, en is nu even dwaas.
Pandareus is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:29   #192
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cdh heeft een stommiteit gedaan. De nota was aanvaardbaar, dus de basis voor onderhandelingen was er. Dat zij n-va niet vertrouwen is logisch, maar kan nooit een valabele reden zijn om te weigeren aan tafel te gaan zitten. Als zij gaandeweg zouden merken dat er toch communautaire dinges bij gesleept worden konden zij op dat moment weigeren en opstappen.
Dit op voorhand doen is een even manifeste stommiteit als dewelke BDW indertijd gedaan had bij elio di rupo.
Weglopen was toen dwaas, en is nu even dwaas.
CDH doet aan intentieprocessen. Ik ben benieuwd hoe de Franstalige pers gaat reageren.
Oud 24 juni 2014, 20:31   #193
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voordeel dat de formule van de tripartite heeft is tijd. Naarmate de tijd verstrijkt, helen de wonden (hoe poëtisch) en worden de trado's nerveuzer.
Dan groeien ze vanzelf weer naar elkaar.
Oud 24 juni 2014, 20:38   #194
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er mee regeren op socio-economisch vlak moet mogelijk zijn. Maar je laat geen institutionele pyromanen in het bezit van de sleutel van de brandstof opslagplaats.
Maar als je je gelukkiger voelt door toch te willen geloven dat het voor 2019 is, doe maar hoor. Daarin geloven is een vrij onschuldig tijdverdrijf, en zoals veel hobby's brengt het niets op.
De tijdlijn van opeenvolgende staatshervormingen geeft een ander beeld. Waarom zou CD&V geen voorstander zijn van een 7e in 2019?
Nu kon ze het begrijpelijke argument aanhalen dat de 6e volledig uitgevoerd moest worden. Dat speelt in 2019 niet.
Dan beginnen ook quotes van hun eigen kopstukken uit het verleden terug naar boven drijven. Niet mis te verstane woorden die je enkel kan ontkrachten door aan te tonen dat er dingen veranderd zijn. En dat is moeilijk.
Oud 24 juni 2014, 20:42   #195
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is toch maar gewoon de Vlaamse stem die opzij gezet wordt, dat spelletje is toch tientallen jaren bezig. Zoiets moet toch niet meer aangetoond worden?

Je zou denken dat BDW zoiets toch ook weet, tenslotte heeft hij er toch ijverig aan meegewerkt toen de Vlaamse stem nog VB stemde.
Was dat niet vooral een stem tegen de makakken?
Another Jack is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:46   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Was dat niet vooral een stem tegen de makakken?
Nee.
Oud 24 juni 2014, 20:46   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De tijdlijn van opeenvolgende staatshervormingen geeft een ander beeld. Waarom zou CD&V geen voorstander zijn van een 7e in 2019?
Nu kon ze het begrijpelijke argument aanhalen dat de 6e volledig uitgevoerd moest worden. Dat speelt in 2019 niet.
Dan beginnen ook quotes van hun eigen kopstukken uit het verleden terug naar boven drijven. Niet mis te verstane woorden die je enkel kan ontkrachten door aan te tonen dat er dingen veranderd zijn. En dat is moeilijk.
De motor van de institutionele hervorming was de dwingende noodzaak om BHV te splitsen.
Dat probleem is nu van de baan. De urgentie is weg, dat maakt dat enkel echte separatisten nog op die nagel gaan blijven kloppen. De rest van het politieke spectrum heeft daar niets bij te winnen. Die gaan dus zeker niet meehelpen om de lont aan te steken.
Pandareus is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:49   #198
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee.
jij hebt echt gevoel voor humor !
Pandareus is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:55   #199
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
volkomen Dewever is d berekende nuttige idioot van de linkse media geweest... wisselwerking. Media schrijft dewever naar de top en dewever kraakt het VB. Probeerden ze ook met JMDD.

Wie een cordon graaft voor een ander...
ilfalco is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:55   #200
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De motor van de institutionele hervorming was de dwingende noodzaak om BHV te splitsen.
Dat probleem is nu van de baan. De urgentie is weg, dat maakt dat enkel echte separatisten nog op die nagel gaan blijven kloppen. De rest van het politieke spectrum heeft daar niets bij te winnen. Die gaan dus zeker niet meehelpen om de lont aan te steken.
BHV was toch louter een symbool, was het niet?

Ik geloof nooit dat CD&V zou wachten tot 2024. De druk gaat te groot worden in 2019 als de 6e is uitgevoerd en de minder fraaie kantjes opgelijst kunnen worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be