Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2014, 15:07   #181
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het soort volk dat bijvoorbeeld een bedrag van 1000000(****) euro heeft na te laten heeft dat niet met noeste arbeid vergaard.
Nou en? Wat heb jij daar mee te maken?
Sta je soms aan de kant van de overheid!!!
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:09   #182
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kan je me eens vertellen op welke bank ik 4% krijg aub?
Elke hashbaron hier in Brabant geeft je 10 procenten.
Oud 30 juni 2014, 15:15   #183
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je krijgt je inkomen dus niet "gratis voor niks" je krijgt je inkomen enkel maar omdat je voor anderen al meer waarde hebt geschapen.
Hahahaha kameraad. Je hebt dus geen idee wat ik doe.

Ik draai veel meer poen dan jij en toch doe ik bijna geen reet.
Dus daar sta je met je teorietjes.
Oud 30 juni 2014, 15:39   #184
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht

De schoolvakantie is duidelijk begonnen
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:51   #185
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Willen de mensen die 1.000 euro zouden kunnen sparen hier even reageren?

Moeten we de woning er niet buiten houden?
Niemand weet aan welke normen een woning binnen 50 jaar gaat moeten beantwoorden. Mogelijk kunnen die alleen worden afgebroken en is de waarde negatief. Vandaag is een woningvrije bouwgrond vaak al meer waard dan een grond die 'bevuild' is met een woning.
Die woning hoort anders ook bij de erfenis hoor. Maar zelfs als je die er niet bijtelt. ViveLaBelgique heeft gelijk. Ik had geen intrest op mijn intrest gerekend. Volgens de site die hij gaf moet je maandelijks 690 euro sparen aan 4% per jaar om na 45 jaren meer dan 1.000.000 te kunnen optrekken.

Vind jij dat onmogelijk met noeste arbeid? 2 uren langer werken per dag en je zit al kort in de buurt. 20 dagen X 2 uren aan 15 euro netto per uur= 600 euro. Dat is 1 uur per dag per partner.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 16:10   #186
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kan nergens terugvinden waarom men bij een schenking voor een Nederlandse notaris nog 7 jaar moet leven, om daarna successievrij te zijn, terwijl dat in alle andere gevallen maar 3 jaar is.
Maw hebt ge daar een bron van ?

http://moneytalk.knack.be/economie/g...0258455930.htm

Het is nogal complex in een geval van aandelen in een bedrijf dat kan beschouwd worden als een familie bedrijf dan loopt 7 jaar. In alle andere gevallen inderdaad 3 jaar
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:00   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
http://moneytalk.knack.be/economie/g...0258455930.htm

Het is nogal complex in een geval van aandelen in een bedrijf dat kan beschouwd worden als een familie bedrijf dan loopt 7 jaar. In alle andere gevallen inderdaad 3 jaar
Bedankt. Inderdaad voor aandelen van een familiebedrijf, die kunnen geschonken worden voor een Belgische notaris aan het tarief van 0%, geld een tijdspanne van 7 jaar. Dacht dat alles drie jaar was.
BTW maar wat maakt het de schenker in dit geval uit, of hij dit doet voor een Nederlandse of een Belgische notaris. In beide gevallen betaalt hij geen schenkingsrechten, en in beide gevallen geld een tijdspanne van 7 jaar ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:27   #188
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard we zouden erfenissen moeten afschaffen

Is er al geen armoede en ellende genoeg op komst DOOR AL DIE BESPARINGEN , erfenissen kunnen mensen weer op de been helpen toch ? stel je voor ge verliest uw werk op je 55 en paar jaar later doe je een erfenis van je ouders ? wat is er daar mis mee Bert ( ik wil beleefd zijn voor mijn eerste keer) betalen de mensen hier al niet genoeg in dit lieve landje? ik zie liever dat iedereen het goed heeft dan al die ellende....als ik het goed heb geef ik geld uit aan een medemens en zo draaien we allemaal goed en economisch is het ook algemeen goed dus ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:28   #189
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Wat Nu ?
Oud 30 juni 2014, 17:29   #190
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Het is zo goed als onmogelijk om "met gelijke kansen" te beginnen: de ouderlijke invloed op uw succesfactoren is enorm. EEN aspect daarvan is materiele rijkdom (erfenissen dus, waar het hier om gaat). Een ander aspect is biologische genetica (je bent hun biologische erfgenaam). Nog een aspect is opvoeding, kennis, cultuur.
En tenslotte, is een belangrijk aspect ook het relationele. Ik kan mij moeilijk indenken dat Bruno Tobback, Alexander De Croo, Eyskens "Junior", ... de succesrijke politieke loopbaan zouden gekend hebben zonder zoontje van te zijn. Dat is dus de erfenis van "ons kent ons", een sociale erfenis. En Bertje maakt daar ook deel van uit.

De totaal onmogelijke, illusoire, en zelfs baarbaars onwenselijke "gelijkheid", waarom wil hij die invoeren op economisch vlak, maar waarom zou die niet moeten gedwongen worden op sociaal, biologisch en cultureel vlak, als je dan toch bezig bent ?
Anders gezegd ...waar je wieg staat wordt je toekomst bepaald.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:37   #191
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daar zit natuurlijk wel een beetje speling op. In de twee richtingen trouwens.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:39   #192
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Bedankt. Inderdaad voor aandelen van een familiebedrijf, die kunnen geschonken worden voor een Belgische notaris aan het tarief van 0%, geld een tijdspanne van 7 jaar. Dacht dat alles drie jaar was.
BTW maar wat maakt het de schenker in dit geval uit, of hij dit doet voor een Nederlandse of een Belgische notaris. In beide gevallen betaalt hij geen schenkingsrechten, en in beide gevallen geld een tijdspanne van 7 jaar ?

Klopt maar in mijn specifiek geval was er toen een grijze zone. Wat een familiebedrijf betreft dat kan je gratis schenken in Belgie maar een zekere continuïteit is verplicht zoniet moeten er achteraf toch erfenisrechten betaald worden betaald worden. Maar onder Di Rupo zijn veel wetten verandert ik zou het correct moeten nazien.

Voorheen als een bedrijfsleider stierf betaalden zijn kinderen gewoon geen erfenisrechten als ze zich verbonden voort te doen. Nu moet er een schenking gebeuren weliswaar kosteloos.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 30 juni 2014 om 17:45.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:48   #193
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zit natuurlijk wel een beetje speling op. In de twee richtingen trouwens.

.
Tuurlijk.Echter ik bedoel maar dat als je wieg ergens in een krottenwijk in Nigeria staat je toekomst er iets minder comfortabel of rooskleurig uitziet dan dat deze ergens in een villa van Beverly Hills staat

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2014 om 17:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 18:54   #194
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vind jij dat onmogelijk met noeste arbeid? 2 uren langer werken per dag en je zit al kort in de buurt. 20 dagen X 2 uren aan 15 euro netto per uur= 600 euro. Dat is 1 uur per dag per partner.
Ik stel voor dat we wachten op forumlezers die via noeste arbeid
+1.000.000€ hebben vergaard.
By the way.... hoe ver zit jij nog van die som af?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 19:11   #195
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Nou en? Wat heb jij daar mee te maken?
Sta je soms aan de kant van de overheid!!!
Ik aan de kant van de overheid? Redelijk lachwekkend eigenlijk..
Ik geloof echter wel dat ieder mens recht heeft op voeding, kledij en onderdak.
Als dat ontbreekt duw je die mensen in de misdaad en als ze met genoeg zijn krijg je echte bendes die zich op de rijksten eerst richten.
Er de geschiedenis eens op naslaan is zou ik zeggen.

Denk je nu echt dat al die Islam extremisten nog goesting zouden hebben om dit aardse leven om te ruilen voor wat maagden in het hiernamaals als ze het leven hier op deze bol de moeite waard vonden?

Kijk eens naar de zelfmoordcijfers zelfs hier in België, mensen zoals u en ik die door omstandigheden verkiezen om niet meer verder te leven.
Twitter die eens bij mekaar om Brussel in brand te steken...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 19:20   #196
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Da's dan wel in't zwart.
Want in't wit, als je geluk hebt, zijn die €15 brutto op de loonfiche er 7 in de hand, en mag de werkgever er wel even een kleine 30 op tafel leggen.

En waar vind ge nog een job waar ge 9-10u per dag kan werken, zonder dat er een veiligheidscoördinator in je nek ademt, of er geen Pool klaarstaat om dezelfde job te doen aan €8 brutto.
Oud 30 juni 2014, 20:16   #197
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard we zouden erfenissen moeten afschaffen

Ik erger mij zeer erg persoonlijk aan mensen met een politiek ambt die zo 'n stomme uitspraken en dwaze onredelijke maatschappelijke schadelijke voorstellen doen in het publiek , ik denk soms er zou een soort kaarten systeem moeten bestaan zoals in het voetbalspel met een scheidsrechter; gele kaart, rode kaart ,en de volgende keer eruit ... voor 3 jaar geschorst in de politiek geen loon meer uit die bron ook nog hupla onbekwaam is eruit !
Oud 30 juni 2014, 20:20   #198
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is normaal ook... want jij bent een creatie van jouw ouders.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 20:23   #199
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je het bekomt via vrije handel en niet van de staat is dat verdiend. Ook al kost je dat maar 5 seconden. In 5 seconden heb je dan aan zij die jou dat inkomen geven, meer waarde gegeven dan jouw inkomen groot is. Door een financiele portefeuille te wijzigen kan je dat heel snel doen, bijvoorbeeld.
Oud 30 juni 2014, 20:27   #200
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.Echter ik bedoel maar dat als je wieg ergens in een krottenwijk in Nigeria staat je toekomst er iets minder comfortabel of rooskleurig uitziet dan dat deze ergens in een villa van Beverly Hills staat
En dat is dus normaal, want het product van die armtierige Nigerianen is niet hetzelfde als het product van die rijke filmsterren. Je kan niet als Nigeriaans product hokus pokus in een Beverley Hills wieg terecht komen (tenzij via adoptie of zo, wat mij dus een probleem stelt), en je gaat niet als product van twee filmsterren in een krottenwijk in Nigeria in de wieg liggen. Die die daar ligt dat ben jij dan niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be