![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeveer hetzelfde dan geloof.
Beide zijn een poging om de vraag naar de zin en het ontstaan van het leven te beantwoorden. Het grote verschil is dat geloof denkt de waarheid te kennen, wetenschap blijft naar de waarheid zoeken. Ik weet wel wat kiezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals we allemaal weten, de opvattingen van de wetenschap veranderen regelmatig radicaal. Maar waarom dan de huidige stand van zaken in de opvattingen van de wetenschap ons als de hoogste waarheid door de strot persen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maakt jouw keuze je gelukkig? Geeft het een doel aan je leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetenschap test zichzelf op fouten en blijft zijn opvattingen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef mij niet te schikken naar wat een zogezegde profeet mij opgelegd heeft. Bovendien kan ik werken aan mijn hemel op aarde in plaats van een onzekere hemel na mijn dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar enige zin heeft je leven niet, want als je dood bent dan is het allemaal afgelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wetenschap zoek vooral naar een verklaring van hetgeen waargenomen wordt. Aangezien deze waarnemingen steeds scherper zijn komen er steeds meer vragen op en moet men dus steeds verder zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Velen, waaronder ik, zijn het eens dat 'wetenschap' empirisch moet zijn maar dan bedoelen ze meestal exacte wetenschappen. Zover ik weet worden wiskunde of logica wel beschouwd als wetenschap maar empirisch ondersteund, zijn deze niet. Dus er zijn wel uitzonderingen en empirisch opgebouwd vind ik, net als vele andere geen voldoende voorwaarde, enkel een noodzakelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij u ook.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 september 2014 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen 'hoogste' waarheid. Enkel van de huidige stand kunnen we uit gaan. Het verleden is verouderd en de toekomst kennen we niet dus dat lijkt mij het enige mogelijke. We kunnen natuurlijk wel speculeren en op ervaring gaan bedenken wat een mogelijk stabiele theorie is en welke nog erg jong is en mogelijk in grote mate kan veranderen. Zuiver wetenschappelijk gezien is de huidige situatie de enige juiste natuurlijk. Aan de andere kant zou ik bijzonder sceptisch zijn tov iemand die wetenschap als hoogste waarheid verkoopt vermits het niet strookt met de aard van wetenschap zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus jij staat erg sceptisch tegenover iemand die zegt dat evolutie een bewezen feit is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() Rodent, je hebt zelf gezegd dat je nog nooit zelfstandig hebt nagedacht, alles werd je wijsgemaakt maar dat kan heel goed totaal verkeerd zijn geweest. Daarom dat dat regelmatig herhaald wordt, we weten immers niet wanneer je dat wel gaat doen en dan ben je al lang vergeten wat je vroeger reeds gezegd is geweest. Toch eenvoudig, niet?
Laatst gewijzigd door tandem : 29 september 2014 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Is dat die Harrie die dacht dat alles even snel blijft vliegen wanneer je in het midden van een atoom gaat zitten? Dat zou wat zijn natuurlijk, we zouden niet meer weten waar onze kop staat als buiten ons hetzelfde zich zou voordoen. En het is nu al zo een miserie, er zijn er bij die geloof hechten aan gaten die er zelfs niet zijn, de gevolgen mensonterend. Enfin, met de volgende regering hopen we weer dat het beter zal gaan, garanties worden niet geboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister
|
![]() Wat mij betreft zijn er in de wetenschap, ttz de empirische variant, geen bewezen feiten. Feiten zijn observaties, die dienen niet bewezen te worden. Empirische wetenschap itt formele wetenschap werkt niet met bewijzen. Dus ja, die terminologie in verband met dat type wetenschap zou bij mij wel ergens een alarmbelletje doen rinkelen. Met termen als aangetoond of afgeleid of scientific fact (weet niet ofdat dit letterlijk vertaald kan worden) kunnen er dan weer wel door.
|
![]() |
![]() |