Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2014, 04:46   #181
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zou Pêcheke geen meiske zijn dat het hof wordt gemaakt door ene Mohammed die haar in eerste instantie als oefenmatras wil gebruiken alvorens zijn nicht uit Marokko aan te kopen en te importeren?
Gij zit hier laatst respect af te dwingen en laat mensen in 2 woorden spreken....
Maar er zijn maar 2 woorden die bij u passen.
Ik ben ne Vlaming en ik ben die zure zatte vlamingen beu!
Ik zie vanaf nu in u zo'n carmen waterslagers met een glaske porto.
Fiucking hell da ik u ooit nog serieus neem.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 04:50   #182
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodent Bekijk bericht
Zit jij nu echt constant op een wolk? Denk je dat beesten kweken voor miljoenen vleesvretende moslims beter/gereglementeerder gaat dan hier?
Onze koeien zitten nog redelijk goed, maar daar stopt het zeker?
Wat is er mis met een dier opkweken zonder onnodig lijden? OK de slacht daar kan aan gewerkt worden. En dat is aan't gebeuren.
Daarom hadden we van de eerste keer geen uitzonderingen mogen maken en seculair moeten handelen. Maar typisch Vlamingen, grote smoel achter een scherm of in een kamer, tot ze buiten overwelmd worden door een massa.

Laatst gewijzigd door Peche : 23 september 2014 om 04:52.
Oud 23 september 2014, 05:02   #183
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het vervelende is ook dat wij precies meer "mensen die achterblijven" opvangen dan er in bepaalde islamsteden rondlopen! Sommigen merken op dat er hier meer hoofddoeken rondlopen dan in hun eigen islamitische stad!
Sommigen aldaar komen ervoor uit dat ze blij zijn dat die soort naar hier komt zodat zij er vanaf zijn...
Maar er zijn ook gastarbeiders wiens kinderen hier geboren zijn en niet meer achterblijven. Die integratie van generatie op generatie is duidelijk zichtbaar.
Hun zonen en dochters hangen gelijk ons vast aan de nieuwste gadgets en Iphones. Die overgang was er, maar iets zat in de weg en is fundamentalisme en radicalisme beginnen voeden. Op 30 jaar tijd is dat enorm veranderd.
En iedereen vergeet met welke leugens Bush naar Amerika trok, hoe Bush de democratie negeerde en zijn bondgenoten (wij) uitlegde in de pers, bekan het mes op de keel zetten. With or against us!
Waarom stoort het U dat Antwerpen/Brussel vol hoofddoeken loopt, maar stoort het U niet dat oorlog miljoenen meer migranten meebrengt? Een oorlog die niet nodig was.
Misschien hebben sommige landen wel zo'n dictator nodig, en moet je er niet gaan binnenvallen alvorens je iets nieuws in de plaats kan brengen.
De chaos komt hun goed uit en zie de massa (waaronder gij) mee dansen en zingen op een gecomponeerd lied waar mensen al decennia van aan het ontwaken zijn.
Oud 23 september 2014, 05:11   #184
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In één haal de strot over laat het dier nog minutenlang bij bewustzijn lijden.

Heb jij ooit al eens gezien hoe moslims met hun dieren omgaan? Ik wel. Ik zag in Egypte de graatmagere paardjes die toeristen met een koetsje naar een of andere tempel brachten, uitgehongerd, afgeklopt en hijgend. Zal ook wel halal geweest zijn zeker want ik ben nog GEEN ENKEL koranvers of ahadith tegengekomen die het heeft over de manier waarop moslims hun slachtdieren moeten kweken.

Correctie: ik weet wel dat ze schapen en geiten moet slachten als ze er sex mee gehad hebben. Dat gaat het dier ook wel leuk vinden neem ik aan. Vooral als ze dan halal worden geslacht.
Idd dat dier is nog bij bewustzijn, tenzij met een omkeerbare verdoving. Het rituele slachten kan dus bij moslims verdoofd.
Kan dat ook bij koosjer? Heb je een artikel, pdf file, iets dat toont waar een rabbi over dierenleed praat?

Uw teksten gaan buiten het normale discussieveld. "Sex met geiten".
Waar het eigenlijk bij mij op neerkomt: jullie geven niet om dierenleed, jullie gebruiken de thema's hypocriet naar eigen goeddunken. Grijpen naar alles waarmee je een moslim in slecht daglicht kan stellen. Maar wat zit er in uwe frigo? Wat doen onze boeren met de varkens? Wat met apenproeven voor ons welzijn zogezegd?
Allemaal de vergeetput in. Toen Michelle Van Den Bossche rammel kreeg van den boerenbond was hij de schandpaal van het land, nu ze in halal slachthuizen zijn binnengedrongen massale aandacht. Een schande!
Maar de koeien, varkens, kiekes blijven nog altijd klop krijgen en onmenselijk getransporteerd worden waaronder vele onderweg van stress, stikken sterven.
Die apen blijven nog altijd uren vastzitten in een zelfde positie, ...
Want daar vinden we wel een achterdeurtje of excuus voor. Met de oogkleppen op altijd recht vooruit "moslims" targetten.
Oud 23 september 2014, 05:22   #185
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De islam is een groot gevaar voor onze Westerse democratie en dat kan niet genoeg herhaald worden. Ik zie niet direct andere volkeren of godsdienst onze maatschappij naar de kloten helpen.

U bent zogezegd seculier, nochtans gedraagt u zich als de grote verdediger van de islamieten. En dan nog uitgerekend deze haatgodsdienst. Niet erg geloofwaardig. Ik denk eerder dat u een bekeerling bent.
Ik bekijk de situatie vanaf ze begon, niet vanaf ze escaleerde.
Wie is er naar Irak gegaan? Wie ging weg en zei dat het stabiel was en klaar voor een opbouw?

Ik ben geen verdediger van de islamieten, ik wil gewoon dat we alles aanpakken en niet één groep. En dat we het groter plaatje zien, niet enkel de last maar ook de oorzaak.

Een secularisme lost alles in ene keer op, mits goed uitgevoerd. Moslims blijven moslims, joden blijven joden, christenen blijven christenen maar ze hebben geen invloed meer op de maatschappij. Het komt er zelfs zodanig op neer dat België de paus niet meer zou erkennen als rechtstreeks vertegenwoordiger van God. En dat is wat ons secularisme tegenhoudt, niet de moslims.

Onze problemen zijn van een veel grotere aard en laat een gelovige U daar niet in afleiden.
Oud 23 september 2014, 07:14   #186
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mijn excuses. Zeg me dan dat er maar 1 cultuur u stoort en ge geen moer om beestenrechten geeft.
Zoals ik al herhaaldelijk schreef gaat het mij om de uitzonderingen op onze wetten, ongeacht voor welk geloof of traditie.
Daar hebt ge het duidelijk moeilijk mee en trekt ge graag mistgordijnen op een cultuur uit de wind te zetten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 07:18   #187
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals ik al herhaaldelijk schreef gaat het mij om de uitzonderingen op onze wetten, ongeacht voor welk geloof of traditie.
Daar hebt ge het duidelijk moeilijk mee en trekt ge graag mistgordijnen op een cultuur uit de wind te zetten.
Neen, ik heb het daar niet moeilijk mee
Ik vind onverdoofd slachten ook niet kunnen. Maar zie ons opkomen voor dieren terwijl mensen sterven. We vinden het hoofddoekenverbod tegenwoordig belangrijker dan een mensenleven. Misschien ben ik te links gaan denken en treft mij dat als mens en ben ik daarom zo opstandig.
Oud 23 september 2014, 08:07   #188
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb het daar niet moeilijk mee
Ik vind onverdoofd slachten ook niet kunnen. Maar zie ons opkomen voor dieren terwijl mensen sterven. We vinden het hoofddoekenverbod tegenwoordig belangrijker dan een mensenleven. Misschien ben ik te links gaan denken en treft mij dat als mens en ben ik daarom zo opstandig.
Waarom zit ge hier dan rond de pot te draaien?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 11:05   #189
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom zit ge hier dan rond de pot te draaien?
En hoe doe ik dat? Al wat ik vroeg was jullie niet te beperken tot één groep.
Dat U daarin consequenter mee omgaat dan anderen is vandaag gebleken.
We moeten tot dialoog treden, en vooruit blijven gaan.
Niet overgaan tot oordelen en stigmatiseren.
Oud 23 september 2014, 11:31   #190
Peche
Banneling

Standaard

Die hebben geen macht en zeggen meer in een secularisme.
Zorg dat ze omkeerbare verdovingen kunnen toepassen, laat een imam toekijken of het dier er aan overlijdt of niet en het probleem is opgelost.
On to the next?
Oud 23 september 2014, 11:33   #191
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je kan niet in dialoog gaan met geindoctrineerde religieuze gekken
Een voorproefje:

https://www.youtube.com/watch?v=pmRJTxqd6J8
Oud 23 september 2014, 16:26   #192
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe doe ik dat? Al wat ik vroeg was jullie niet te beperken tot één groep.
Dat U daarin consequenter mee omgaat dan anderen is vandaag gebleken.
We moeten tot dialoog treden, en vooruit blijven gaan.
Niet overgaan tot oordelen en stigmatiseren.
En hoe zou dat komen dat we ons precies beperken tot "één groep"?
Misschien omdat die groep 10 keer meer last en discussies opwerpt dan al de rest samen??? Tot wanneer moeten we blijven in dialoog gaan als blijkt dat we dat al jaren doen en de zaken eerder achteruit gaan dan vooruit! Wachten tot het jaar 3000?
Voor een flink deel van die miserie zijn onze politiekers vooral verantwoordelijk! Hadden ze er maar geen open duivenkot + dagelijks voedsel strooien van gemaakt! Zo krijg je ook ratten binnen...
Zelfde vaststelling overal ter wereld. Hoe leg je dat uit?

Laatst gewijzigd door andev : 23 september 2014 om 16:31.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 18:29   #193
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
de universele wetten van de mens zijn niet geldig, is het eerste wat die religek zegt , Pechke?
Op het vliegtuig naar Irak zetten.
Zie, ge moet het kalief de oorlog niet verklaren.
Vraag U eerder af: welk voordeel kunnen wij er uit halen?
Oud 23 september 2014, 18:34   #194
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En hoe zou dat komen dat we ons precies beperken tot "één groep"?
Misschien omdat die groep 10 keer meer last en discussies opwerpt dan al de rest samen??? Tot wanneer moeten we blijven in dialoog gaan als blijkt dat we dat al jaren doen en de zaken eerder achteruit gaan dan vooruit! Wachten tot het jaar 3000?
Voor een flink deel van die miserie zijn onze politiekers vooral verantwoordelijk! Hadden ze er maar geen open duivenkot + dagelijks voedsel strooien van gemaakt! Zo krijg je ook ratten binnen...
Zelfde vaststelling overal ter wereld. Hoe leg je dat uit?
Pakt nu die gast uit die youtube video, hoeveel moslims gaan die nu serieus nemen hier in Vlaanderen en Nederland? Tuurlijk genoeg, maar zeker niet de meeste. En laten we die aub niet vergeten. Ge moet U deur niet toesmijten en tot stigmatiseren springen, maar ge laat uw deur op een kier en laat ze uit vrije wil naar hier treden of terug naar het kalief.

Weet je, ik snap dat "moslim paradigma" wel, en sommige leven er voor hun eigen frustratie te voeden, wachten situaties af waar ze hun gal over kunnen spuwen en ga maar door. Maar 't is toch geen goei paradigma.
Put a pin in it.
Oud 23 september 2014, 18:54   #195
Peche
Banneling

Standaard

Als wij ons niet moeien in het Oosten, zal het Oosten zich hier niet moeien.
Daar komt het op neer. En ik hoop dat de Belg zijn focus daar niet op verliest.
Wij hebben dat conflict ginder niet veroorzaakt en dienen daar dus niet te helpen.
Oud 23 september 2014, 19:02   #196
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Als wij ons niet moeien in het Oosten, zal het Oosten zich hier niet moeien.
Daar komt het op neer. En ik hoop dat de Belg zijn focus daar niet op verliest.
Wij hebben dat conflict ginder niet veroorzaakt en dienen daar dus niet te helpen.
Akkoord , maar we kunnen de oorzaak van dat en vele andere conflicten wel bestuderen en benoemen . Geert Wilders doet dat in NL .
Waarom zou dat niet mogen ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 19:03   #197
Peche
Banneling

Standaard

Heel zeker van R.
't Wordt ons tijd voor een republiek seculair Europa dat van binnenuit groeit en haar groei niet van buitenaf binnen trekt.
Dat werkt niet, dat is duidelijk gebleken.
Beter nu terugtrekken, nu we nog kunnen.
Wil je oorlog? Ben jij bereid je kop eraf te laten snijden met een bot mes voor de ideologiën van een ander?
Oud 23 september 2014, 19:06   #198
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Akkoord , maar we kunnen de oorzaak van dat en vele andere conflicten wel bestuderen en benoemen . Geert Wilders doet dat in NL .
Waarom zou dat niet mogen ?
Tuurlijk. Maar we mogen niet vergeten wie daar alles is gaan ontwrichten.
En dat onze democratie telkens een meerderheid dient te respecteren.
Wanneer een democratie niet gerespecteerd wordt (zoals bv oorlog van Irak, Libië, ...) kan dat slecht aflopen.
Het is dus belangrijk niet met de oogkleppen aan de "oorzaak" te bestuderen.
Er gewoon wegblijven had voldoende geweest. Dus wat is de oorzaak?
Een kat is een kat he!
Oud 23 september 2014, 19:07   #199
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
I like to see them try ...
Gaan er toch hoop eerst kogel koppen

Tuurlijk R, tuurlijk jonge.
En nu in uw mandeke he jongen.
Oud 23 september 2014, 19:30   #200
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Maar we mogen niet vergeten wie daar alles is gaan ontwrichten.
En dat onze democratie telkens een meerderheid dient te respecteren.
Wanneer een democratie niet gerespecteerd wordt (zoals bv oorlog van Irak, Libië, ...) kan dat slecht aflopen.
Het is dus belangrijk niet met de oogkleppen aan de "oorzaak" te bestuderen.
Er gewoon wegblijven had voldoende geweest. Dus wat is de oorzaak?
Een kat is een kat he!
Als je , net als ikzelf , gelooft dat de bevolking de leiders krijgt die ze verdienen . Dan was Khadafi best wel een goede . Sinds zijn verdwijnen zijn er veel meer slachtoffers dan tijdens zijn dictatoriaat .
Als ze elkaar daar graag uitmoorden , waarom moeten wij ons daar mee moeien ?
Alle soldaten terugtrekken , alle reporters terugtrekken , binnen een jaar of tien eens gaan kijken .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be