![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik legde u toch net uit waarom dat niet mogelijk is.
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doden door alcohol: duizenden per jaar. Doden door cannabis: 0. Nul. Zero. Verslavingsgraad alcohol: 15% Verslavingsgraad cannabis: minder dan 10% Effect alcohol in verkeer: sneller rijden, meer risico's, vertraagde reactiesnelheid Effect cannabis in verkeer: absurd trager rijden, overgevoelig voor risico's, vertraagde reactiesnelheid Effect alcohol sociaal: zet aan tot meer agressie in relatie. Effect cannabis sociaal: zet aan tot minder partnergeweld. Nu mag je mij eens zeggen hoe je met je gezond verstand op basis daarvan tot de conclusie komt dat cannabis gevaarlijker is dan alcohol. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Heb je het al gelezen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Heb je het al gelezen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Snapt ge mijn punt? Illegaliteit en bestraffing veranderen het feit niet dat sommigen hun heil zoeken in drugs. Neen, gij had moeten zorgen dat uw vrouw elke dag deftig klaarkomt (=de oorzaak). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus u verkiest een succesvollere aanpak af te wijzen omwille van een etiket dat je wil plakken om verder te doen met een bewezen onsuccesvolle strategie? Over domheid gesproken. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien nog eentje erbij. De kans op een overdosis cannabis is 0, bij alcohol is deze zeker aanwezig. Over drugs in het verkeer, nultolerantie is goed voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar hoe kun je als je de feiten op een rij zet concluderen dat beide even gevaarlijk zijn? Kan je dat even toelichten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Gouverneur
|
![]() Ook zo'n poging tot framing. Van gif ga je dood. Aantal cannabisdoden: 0. Cannabis is een drug, geen gif. Alcohol voldoet meer aan die omschrijving.
De geschiedenis herhaalt zich. In de jaren '30 moesten tegenstanders de naam marihuana gaan lenen uit Mexico om het product te omschrijven zodat het in het parlement verboden raakte, omdat dit met het woord "hennep" nooit zou gelukt zijn. Hennep was op dat moment nog een waardevolle grondstof in Amerika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Uw statistieken zijn waardeloos. Ik ken persoonlijk iemand die psychotisch is geworden van cannabis. Die is virtueel dood. Die zit heel zijn leven in een instelling als een plant. Heel zijn leven naar de knoppen vanaf hij die eerste wiet sigaret in zijn mond stak. Het is vuiligheid, vergif, en iedereen die blowt is een dommerik. Maak u zelf maar wijs met uw statistiekjes dat het 'niet zo gevaarlijk' is. Mij maakt u niets wijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw waarom zou ik tegen-argumentatie moeten geven voor zaken die nonsens zouden zijn ? Jij dient voor de bronnen te zorgen... niet omgekeerd Citaat:
Dan is iedereen die er geen spartaans leven op nahoudt een janker hé |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Hoe meer idioten er zijn die met drugs beginnen, hoe moeilijker wordt om het in te dijken. Wie is verantwoordelijk? De idioten natuurlijk, wie anders? Gaat door het legaliseren van cannabis plots het aantal idioten naar beneden? Ik wou dat het waar was, maar ik vrees van niet... Wonder middelen bestaan niet. Niet voor drugs, niet voor criminaliteit en ook niet voor werkloosheid. Niet in Portugal en niet in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar kom ... ik ga even mee Neen, want die kwaliteitscontrole zou dan net het toezicht zijn van de overheid dat anderen ons geen schade berokkenen door er van alles bij te draaien waar we niet zouden om vragen. Dus taak van de overheid zou oa zijn : kwaliteitscontrole De taak van de overheid dient niet te zijn : de controle of ik als consument van die zuivere wiet geneigd ben om voor mezelf te beslissen dat ik dat spul te weken leg in wc-eend alvorens dat op te smoren Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 11 september 2014 om 23:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
En wat ge zeker niet moogt doen is woorden in mijn mond leggen. Ik heb nooit iets over spartaans leven gezegd. Ik kan genieten van alle geneugten van het leven, maar vergif komt niet in mijn lichaam binnen. En als ik tegenslag heb ga ik niet vluchten in een roes als een asociale lafaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Diepe zucht, wat zit ik hier mijnen tijd te verknoeien... Is er hier iemand op dit forum die begrijpbaar Nederlands kan schrijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand kan steeds beweren van elk ding of elke handeling dat het gevaarlijk is Op zich is dat een totale non-statement. Je kan dat enkel kwalificeren door het te gaan vergelijken met andere zaken. Zo is een statement 'wandelen is gevaarlijk' bv perfect geldig maar even nietszeggend. ( in het geval van wandelen zou men zelfs nog wat geldige redenen kunnen bedenken ... da's al weel meer dan wat jij kon voor bv cannabis ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
99% van wat een mens doet is niet nodig en dar is niks mis mee. |
|
![]() |
![]() |