![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij moeten binnen een bepaald kader werken, met beperkte middelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder de last van deze mensen zouden diegenen, die nu maar 1400 euro verdienen, meer kunnen verdienen of met dat geld meer kunnen kopen. Het geld zal wel terug in de economie komen, als ik deze denkwijze doortrek mogen we met z'n allen op onze luie krent blijven zitten. Het geld komt uit de hemel en wordt terug in onze economie gepot, euch ech ..... welke economie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene groep is structureel werkloos, het zit bij wijze van spreken in de genen. De andere groep valt zonder werk en doet er alles aan om zo snel mogelijk terug werk te vinden. Het voorbeeld van mijn zoon, technisch geschoold en daarbij nog verpleegkundige. Hij valt plots zonder werk (oorzaak lag niet bij hem). Het eerste werk dat ze hem aanboden (orderpikker) nam hij aan. Ondertussen zocht hij wel verder naar ander werk, en met resultaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil ik 6 procent verdienen op een woning met een waarde van 300.000 euro , dan moet ik 1500 euro huur de maand vragen. Geen kat betaalt dat. Mijn aandelen van Belgacom brengen dat wel op En nee Jack, ik heb nog andere investeringen. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 14 september 2014 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over uw aandelen, alles inzetten op één aandeel is roekeloos. Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 september 2014 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vastgoed steeg de voorbije jaren ook fors, je investering rendeerde ook buiten de huurgelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jazeker.
Leg eens uit wat er verkeerd is aan mijn redenering. De meerwaarde op het vastgoed ? Is die er nog ? Er zijn ook minwaarden hé. Als het dak lek is moet ik her laten herstellen , als de keuken versleten is moet ik een nieuwe laten installeren. Mijn aandelen Belgacom zijn bovendien in één jaar gestegen van circa 18 euro naar circa 27 euro, los van het dividend . ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 14 september 2014 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nadat men u daarop wijst, zie je ineens het grote plaatje. Was dat uw taak vroeger niet? Gaven de klanten u dan advies ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien moet je het risico van wanbetaling van huurders niet onderschatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt 2 mensen die elk 150.000€ in handen hebben gekregen door de sluiting van Opel Antwerpen. De ene steekt het in een onderneming. Hij begint als autotechnieker met een garage. De andere koopt aandelen van Belgacom en Electrabel. Na 12 maanden maken we de eindbalans van wat ze verder hebben moeten investeren aan arbeid en tijd en wat de opbrengsten waren van die inzet. En de verschillen zijn zo demotiverend voor het ondernemen, dat men liever blijft doppen, dan terug te gaan werken. 4 jaar na de sluiting heeft de ondernemer misschien het geluk zijn geïnvesteerde geld niet zien verloren gaan in een faling, terwijl deze die zijn geld in aandelen stak, steeds in het bezit is gebleven van zijn vermogen en het vanaf de eerste dag heeft zien groeien zonder enige inspanningen te moeten leveren. Want boven op zijn werkloosheidsuitkering kreeg hij ook nog eens een gemiddelde opbrengst van 5% per jaar op zijn aandelen. De belegger heeft dus een winst geboekt van 30.000€ op 4 jaar zonder daarvoor enige verdere inzet te moeten leveren. En dit zonder rekening te houden met de stijging van de waarde van de aandelen bij verkoop ervan. En daar ligt de oorzaak van de problemen, in België loont het niet om te werken en te ondernemen als je over een kapitaal beschikt. Heb je geen eigen vermogen, dan is het onmogelijk om te ondernemen en ben je verkeerd geschoold, is het zelfs moeilijk om nog aan werk te geraken dat meer opbrengt dan je werkloosheidsuitkering. |
|
![]() |
![]() |