Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2014, 07:00   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Is er nog werk?

Mijn zoon valt eind juli zonder werk (einde contract).
Op woensdag 14 augustus kan hij (interim) beginnen bij een vleesdistributiebedrijf als orderpikker en chauffeur lichte bestelwagen).
Na 14 dagen wordt hem een vast contract aangeboden. Hij weigert dat omdat hij ondertussen een aanbieding gekregen voor een technische job, hij moest daar op 10 september proeven afleggen.

Hij is geslaagd in de testen en mag daar op maandag 15 september beginnen. Eerst als interim (blijkt standaard te zijn) en na twee maanden vast.

Dus mijn vraag blijft, is er nog werk voor mensen die willen werken?

Reken dus maar van "Yes".
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 07:24   #2
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op woensdag 14 augustus kan hij (interim) beginnen bij een vleesdistributiebedrijf als orderpikker en chauffeur lichte bestelwagen).
Na 14 dagen wordt hem een vast contract aangeboden. Hij weigert dat omdat hij ondertussen een aanbieding gekregen voor een technische job, hij moest daar op 10 september proeven afleggen.

Hij is geslaagd in de testen en mag daar op maandag 15 september beginnen. Eerst als interim (blijkt standaard te zijn) en na twee maanden vast.

Een uitzondering dat zoontje van U , een die nog kan en wil werken , zeer zeldzaam in deze tijden;
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 07:33   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk ook van "yes".
Zelfs al denk ik daarbij dat het allemaal niet zo gemakkelijk is.

Hoe oud is uw zoon? Welke opleiding(en)? Werkervaring ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 07:42   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er is werk genoeg volgens mij.
Ik werk nu al 11 jaar bij dezelfde werkgever (ook een proefperiode interim), toch krijg ik nog maandelijk een aanbieding of 3 van uitzendkantoren waar ik in een grijs verleden eens voor gewerkt heb.

Tot nu toe geen enkele die me bevalt.

En mijn ervaring is. Uitzendkrachten, ge merkt na 3 weken wel wie een acteur is, of wie wil werken.
Oud 12 september 2014, 08:33   #5
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Een uitzondering dat zoontje van U , een die nog kan en wil werken , zeer zeldzaam in deze tijden;
Zitten we de jeugd weer wat te bashen, ja? Denk eraan dat op een gegeven moment je van hen afhankelijk zal zijn wanneer je dementerend in je rolstoeltje zit...

Ik denk dat er heel wat meer jongeren zijn die vandaag willen werken, maar gewoon niks geschikt kunnen vinden. Voor een studentenjob heb ikzelf al hopen sollicitatiebrieven moeten rondsturen en gesprekken moeten afleggen voordat ik werd aangenomen. Dat alles voor een tijdelijke studentenjob!!!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 09:16   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Zitten we de jeugd weer wat te bashen, ja? Denk eraan dat op een gegeven moment je van hen afhankelijk zal zijn wanneer je dementerend in je rolstoeltje zit...

Ik denk dat er heel wat meer jongeren zijn die vandaag willen werken, maar gewoon niks geschikt kunnen vinden. Voor een studentenjob heb ikzelf al hopen sollicitatiebrieven moeten rondsturen en gesprekken moeten afleggen voordat ik werd aangenomen. Dat alles voor een tijdelijke studentenjob!!!
Ga naar Bart die heeft werk voor je.
Je bent gewoon te lui om tot bij hem te gaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 10:15   #7
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

inderdaad. er is best veel werk.

maar sommige groepen vallen momenteel een beetje buiten de boot. Mensen zonder opleiding, mensen die de taal gebrekkig spreken (afh. van de baan) en 55+ers hebben het zwaar.

Maar technische geschoolde mensen, vrachtwagenchauffeurs, productie, winkelpersoneel e.d. is best veel vraag naar.

komend jaar daalt de werkloosheid bij ons van 650.000 naar 600.000. Dat gaat weer de goede kant op.

Ik ben zelf momenteel ook werkzoekend. Maar ik twijfel er niet aan dat dat niet lang gaat duren.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 10:19   #8
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Yes indeed. Mijn vrouw is werkloos geworden en heeft via VDAB een bijscholing Java programmeur gevolgd. Ze is direct aan het werk na die cursus en krijgt nog dagelijks aanbiedingen. En nadien zelfs haatmail omdat ze beleefd weigerde met de boodschap dat ze haar baan gevonden heeft.
In deze sector alvast is er een gigantisch tekort aan bekwame mensen, is de indruk die ik krijg.
Oud 12 september 2014, 10:22   #9
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Proficiat.
Uw zoon kan nu braaf belastingen ophoesten om de uitkeringen en kindergelden voor het groeiend leger van Allah te betalen.

Wees trots.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 10:27   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Als je wilt werken zijn er massa's mogelijkheden. Als je thuis wilt blijven zitten jammeren gaat het iets lastiger worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 10:40   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk is er altijd werk maar het volk is te verwend geweest door de sossen he, de ontwenning zal iets minder aangenaam verlopen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 10:42   #12
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Geef de Vlaming maar een spade.
Dat heeft ie liever dan een zwaard.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 10:49   #13
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Proficiat.
Uw zoon kan nu braaf belastingen ophoesten om de uitkeringen en kindergelden voor het groeiend leger van Allah te betalen.

Wees trots.
Ongepast antwoord. Ik ben er van overtuigd dat die zoon heel gelukkig is van werk te hebben gevonden. Wat de rest van uw bericht betreft : dat geld voor elke werknemer/zelfstandigen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 11:00   #14
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
inderdaad. er is best veel werk.

maar sommige groepen vallen momenteel een beetje buiten de boot. Mensen zonder opleiding, mensen die de taal gebrekkig spreken (afh. van de baan) en 55+ers hebben het zwaar.
Dan is het voor iedereen meteen duidelijk wat men moet doen: de taal leren en flink studeren. Twee vereisten die me vrij vanzelfsprekend lijken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 11:02   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk ook van "yes".
Zelfs al denk ik daarbij dat het allemaal niet zo gemakkelijk is.

Hoe oud is uw zoon? Welke opleiding(en)? Werkervaring ?

.
Werkervaring 0
Hij is 21 jaar.
Opleidingen:
- Verpleegkundige
- Fotolasser
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 11:08   #16
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Werkervaring 0
Hij is 21 jaar.
Opleidingen:
- Verpleegkundige
- Fotolasser
In het Waasland is er vraag naar verpleegkundigen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 11:13   #17
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
In het Waasland is er vraag naar verpleegkundigen.
Ik denk dat er overal vrij veel vraag is naar verpleegkundigen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 11:59   #18
demonen
Banneling

Standaard

Enkele opmerkingen :
- de laatste 10 jaar is er in de privé niet 1 werkplaats bijgekomen.
- de nieuwe arbeidsplaatsen waren volledig te vinden bij de overheid (en gesubsidieerde jobs)
- de overheid heeft wegens acuut geldgebrek alle aanwervingen stopgezet en gaat de komende tijd vele jobs schrappen en of niet vervangen.
- de economische crisis die wij nu meemaken is structureel en zal volgens economen 20 �* 30 jaar duren.
- om jobs te scheppen en uw sociale zekerheid te financieren heb je een economische groei nodig van minstens 3% en die zit er de volgende tientallen jaren niet in.
- in sommige streken is het werkaanbod zeer laag. In mijn streek verliezen over 3 maanden meer dan 10.000 mensen hun job.
- steeds meer mensen zullen een loopbaan hebben bijeengeharkt met tijdelijke jobs.
- de middenklasse in België is aan het verdwijnen.
- steeds meer hoogopgeleiden verlaten dit werk.
Besluit : 1 zwaluw maakt de zomer niet en je mag nooit veralgemenen. Toch een welgemeend proficiat voor uw zoon!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 11:59   #19
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Enkele opmerkingen :
- de laatste 10 jaar is er in de privé niet 1 werkplaats bijgekomen.
- de nieuwe arbeidsplaatsen waren volledig te vinden bij de overheid (en gesubsidieerde jobs)
- de overheid heeft wegens acuut geldgebrek alle aanwervingen stopgezet en gaat de komende tijd vele jobs schrappen en of niet vervangen.
- de economische crisis die wij nu meemaken is structureel en zal volgens economen 20 �* 30 jaar duren.
- om jobs te scheppen en uw sociale zekerheid te financieren heb je een economische groei nodig van minstens 3% en die zit er de volgende tientallen jaren niet in.
- in sommige streken is het werkaanbod zeer laag. In mijn streek verliezen over 3 maanden meer dan 10.000 mensen hun job.
- steeds meer mensen zullen een loopbaan hebben bijeengeharkt met tijdelijke jobs.
- de middenklasse in België is aan het verdwijnen.
- steeds meer hoogopgeleiden verlaten dit land.
Besluit : 1 zwaluw maakt de zomer niet en je mag nooit veralgemenen. Toch een welgemeend proficiat voor uw zoon!
Oud 12 september 2014, 12:47   #20
demonen
Banneling

Standaard

Het wegtrekken van onze industrie (deïndustrialisatie) is nog steeds bezig.
Ook werken er een paar honderdduizend buitenlanders in België (vooral in de transport, voeding, en bouw) die hier geen Eurocent rsz betalen.
Ook wordt steeds meer beroep gedaan op goedkope studentenarbeid en dit het ganse jaar door.
Nog een opmerking : de 10.000 Ford- en toeleveringsmensen krijgen een herstructureringskaart en moeten werk zoeken tot Hamont-Herentals-Leuven-... Zij zullen daar ongewild invloed hebben op de plaatselijke werklozen.
Besluit : er is weinig aanbod van arbeid tav de steeds grotere groep werklozen (ook een grote nieuwe groep : vele ontslagen mensen uit de ambtenarij, de gesubsidieerde vzw's, de ziekenkasbonden, vakbonden, ... en de oudere werklozen die terug geactiveerd werden tot hun 65ste). Dit zal zeker een negatieve invloed hebben op de loonvorming en op de plaatselijke tewerkstelling die in concurrentie komt met goedkope buitenlanders en autochtonen die tot 60 km van hun woonplaats werk moeten zoeken). Steeds meer mensen zullen nooit in hun beroepsloopbaan een vast contract aangeboden krijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be