Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2014, 20:11   #181
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mensen die voor werkzekerheid kiezen moet je niet aannemen die zijn binnen de kortste keren een ballast voor je bedrijf.
Dat is ook een veel te absolute uitspraak...
De meeste sectoren zijn ook niet gebaat bij mensen die een cowboy mentaliteit hebben en elke job bekijken als een springplank naar de volgende.
Voor de grote meerderheid van de mensen is een -relatieve- jobzekerheid wel iets belangrijk. En dan spreek ik niet in contractuele termen maar gewoon het gevoel dat hun werkgever, hun 'baas' ervoor zorgt dat zij samen hun inkomen kunnen verwerven en dat ze dat op een professioneel aangename manier kunnen doen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 20:11   #182
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Thuis laten zitten en doorbetalen is geen afvloeing he.
Weet jij eigenlijk wel wat een herstructurering in de privé betekent ?
de grootste herstructurering ooit in Belgie,duizenden mensen zijn veranderd van job,iedere dienst met een manager aan het hoofd moest zijn eigen winsten maken,hun melkkoe hebben ze van belgacom gemaakt,alle jaren +/- 400 miljoen euro uitkerend aan dividenden(jaarlijks),12.000 statutairen weg tussen 1997 en 2006,om de winst,het computertijdperk volop gebruikend om personeel af te schepen,toen is eigenlijk gebleken hoeveel kwaliteiten er bij belgacom rondliep en hoeveel ze de overheid gesteund hebben,zelf de afhandeling van afvloeing is betaald door BELGACOM.(met 5 miljard euro boven op om de pensioenen te betalen van hun mensen)
Niemand heeft gevraagd om het op die manier te doen,maar als ik dan de klasse van belgacom bekijk,tegenover de afhandeling bij ford of GM !
En het bedrijf was toen ook reeds voor de helft van de privé(min een aandeel)

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 18 september 2014 om 20:25.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 20:13   #183
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn grootvader was ook ambtenaar, dus ik weet dat wel hoor.
Het punt blijft dat dit soort zaken zoethoudertjes zijn.
De mensen van Sabena dachten ook dat ze een job voor het leven hadden.

Het is misschien een openbaring voor u maar er wordt serieus gelogen tegen het personeel. Mij is ook al beloofd geweest dat er in een bepaald jaar geen herstructurering ging zijn, het bleken er uiteindelijk 2 te zijn. Met een economie die plots stilvalt moet een bedrijf doen wat ze moet doen, blijkbaar ook beloftes breken. Ik verwacht in feite van de overheid niet minder. Vakbonden of geen vakbonden.
Ik ben volledig akkoord met wat je nu schrijft, maar het is nu eenmaal een feit dat lang, lang geleden het ambtenaarschap zodanig weinig aantrekkingskracht had dat dit soort truken werden uitgedacht. Dat die nu volledig achterhaald zijn, is echter geen reden om dit feit onder de mat te vegen. Wat wel niet mag vergeten worden is dat de poltitiekers en de vakbonden met de vinger moeten gewezen worden, niet de ambtenaar. Die eersten wisten al lang genoeg dat dit er zat aan te komen, maar ze hadden de moed en het lef niet om in betere tijden een spaarpot aan te leggen en die statuten aan te passen aan de moderne tijden. Nu echter de potten aan 't breken zijn, is het maar al te gemakkelijk om niet die politiekers en de vakbonden verantwoordelijk te stellen, maar wel de ambtenaren....
Ik denk niet dat er veel ambtenaren zijn die, als IEDEREEN moet inleveren, ook niet zou zijn/haar deel doen. Maar wel met respect met de minimale aangegane 'contractartikelen'.....
Oud 18 september 2014, 20:23   #184
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
U had werkzekerheid, mensen die in de privé bijvoorbeeld bij Bell werkten als tekenaar, negen kansen op 10 hebben die hun loopbaan niet kunnen uitdoen, maar u wel. Met andere woorden hoger loon is in feite risicogeld. Werkzekerheid is lager loon ,dat op geen enkele manier moet gecompenseerd worden.
Dat heeft u van demonen,gezever en u weet het,veel meer werd rekening gehouden met standplaatsen dicht bij huis,en heeft er trouwens velen niet van weerhouden om toch hun kans te gaan in de privé,om dan jaren later op de man te spelen,mijn vader had een carriere van 35 jaar in de prive en mijn nonkel ook,vroeger kon je op vele plaatsen je pensioen halen,het is nu in deze onzekere tijden dat velen minder toekomst hebben,en u wil graag eens u mening geven over dingen die u niet in huis heeft( namelijk inzicht)
Oud 18 september 2014, 20:27   #185
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
de grootste herstructurering ooit in Belgie,duizenden mensen zijn veranderd van job,iedere dienst met een manager aan het hoofd moest zijn eigen winsten maken,hun melkkoe hebben ze van belgacom gemaakt,alle jaren +/- 400 miljoen euro uitkerend aan dividenden,12.000 statutairen weg tussen 1997 en 2006,om de winst,het computertijdperk volop gebruikend om personeel af te schepen,toen is eigenlijk gebleken hoeveel kwaliteiten er bij belgacom rondliep en hoeveel ze de overheid gesteund hebben,zelf de afhandeling van afvloeing is betaald door BELGACOM.(met 5 miljard euro boven op om de pensioenen te betalen van hun mensen)
Niemand heeft gevraagd om het op die manier te doen,maar als ik dan de klasse van belgacom bekijk,tegenover de afhandeling bij ford of GM !
En het bedrijf was toen ook reeds voor de helft van de privé(min een aandeel)
Dat is niet echt het soort herstructurering die ik bedoel. In die van u was er niemand gejost. Het soort herstructurering die ik bedoel is het soort waar er naakte onstlagen vallen. Het soort waarbij er een mededeling aan het personeel wordt gegeven dat 1 op 4 gaat moeten vertrekken. Dat is een ander paar mouwen dan het peperkoekenhuisje van Belgacom dat de facto ook door de belastingbetaler betaald werd. De diensten van de RTT waren trouwens slecht en veel te duur. En ze maakten winst ? Niet moeilijk, er was geen concurrentie.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 20:31   #186
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je werkt zo al amper. Ga je nu ook nog staken ? Gaan we dat wel voelen ?
Kijk stuyck, je kan niet én blijven zeveren dat er op de man gespeeld wordt en het zelf steeds doen.

Wees eens consequent en maak een keuze.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 20:32   #187
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is niet echt het soort herstructurering die ik bedoel. In die van u was er niemand gejost. Het soort herstructurering die ik bedoel is het soort waar er naakte onstlagen vallen. Het soort waarbij er een mededeling aan het personeel wordt gegeven dat 1 op 4 gaat moeten vertrekken. Dat is een ander paar mouwen dan het peperkoekenhuisje van Belgacom dat de facto ook door de belastingbetaler betaald werd. De diensten van de RTT waren trouwens slecht en veel te duur. En ze maakten winst ? Niet moeilijk, er was geen concurrentie.
weer haalt u uit naar de ambtenaar,die zijn job deed!
nu is er wel concurrentie en is het goedkoop?
is de elektriciteit goedkoop met de concurrentie?
Oud 18 september 2014, 20:33   #188
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft u van demonen,gezever en u weet het,veel meer werd rekening gehouden met standplaatsen dicht bij huis,en heeft er trouwens velen niet van weerhouden om toch hun kans te gaan in de privé,om dan jaren later op de man te spelen,mijn vader had een carriere van 35 jaar in de prive en mijn nonkel ook,vroeger kon je op vele plaatsen je pensioen halen,het is nu in deze onzekere tijden dat velen minder toekomst hebben,en u wil graag eens u mening geven over dingen die u niet in huis heeft( namelijk inzicht)
Neen u weet dat ik gelijk heb. Ik heb trouwens simpelweg gelijk, omdat ik het zelf gezien heb. In 1992 werkten er op den Bell kwasi 8000 man, nu heet het Alcatel Lucent en in 2013 na een fusie met Lucent nota bene, werkten er amper 2000 man. In de jaren 80 werkten er 16000 man. Waar zijn die mensen allemaal naar toe denkt u.
En u hoeft uw gebreken echt niet op mij te schuiven. U begint te klagen over op de man spelen, ik ben niet degene die de ander begint te beschimpen met een 'beperkt inzicht'. Neen dat bent u.
Als je ja-knikkertjes zoekt, misschien kan u dan beter wat rondsurfen op senioren net. Maar hier dient men u keihard van repliek.
Oud 18 september 2014, 20:36   #189
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
weer haalt u uit naar de ambtenaar,die zijn job deed!
nu is er wel concurrentie en is het goedkoop?
is de elektriciteit goedkoop met de concurrentie?
Ik haal helemaal niet uit naar de ambtenaar.
U moet eens leren om enkel die dingen te lezen die er staan en er geen zaken bij te fantaseren.
De brugpensioen regelingen die in het verleden getroffen werden, eender waar , ook bij den Bell, zijn gewoon ronduit schandalig.

De jongeren van nu zouden massaal moeten protesteren. Ze vinden geen werk, maar ze gaan wel 45 gewerkte jaren moeten hebben. Hoe dat die dat allemaal gaan doen, het mag een wonder heten. En dat is ronduit de schuld van uw generatie politici en in feite van uw generatie als geheel omdat je op die gasten bent blijven stemmen.

Heel die toestand rond de elektriciteits voorziening in de winter is daar ook een mooi voorbeeld van. Een mens zou al bijna terug willen naar de tijd van Robespierre waar af en toe een beleidsmaker een kopje kleiner werd gemaakt.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 september 2014 om 20:42.
Oud 18 september 2014, 20:50   #190
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen u weet dat ik gelijk heb. Ik heb trouwens simpelweg gelijk, omdat ik het zelf gezien heb. In 1992 werkten er op den Bell kwasi 8000 man, nu heet het Alcatel Lucent en in 2013 na een fusie met Lucent nota bene, werkten er amper 2000 man. In de jaren 80 werkten er 16000 man. Waar zijn die mensen allemaal naar toe denkt u.
En u hoeft uw gebreken echt niet op mij te schuiven. U begint te klagen over op de man spelen, ik ben niet degene die de ander begint te beschimpen met een 'beperkt inzicht'. Neen dat bent u.
Als je ja-knikkertjes zoekt, misschien kan u dan beter wat rondsurfen op senioren net. Maar hier dient men u keihard van repliek.
dat snapt u dan verkeerd,met inzicht heb ik het niet over uw mogelijkheden ,maar over het feit dat ik er bij was,en dat er op aandrang van de overheid werk gemaakt werd van een reorganisatie,en een afvloeing,dat kan je toch moeilijk op het conto van de ambtenaar zetten nietwaar,ge zegt mij soms dat ik moet leren lezen, oke en jij soms is leren begrijpen oke!
Oud 18 september 2014, 21:00   #191
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik haal helemaal niet uit naar de ambtenaar.
U moet eens leren om enkel die dingen te lezen die er staan en er geen zaken bij te fantaseren.
De brugpensioen regelingen die in het verleden getroffen werden, eender waar , ook bij den Bell, zijn gewoon ronduit schandalig.

De jongeren van nu zouden massaal moeten protesteren. Ze vinden geen werk, maar ze gaan wel 45 gewerkte jaren moeten hebben. Hoe dat die dat allemaal gaan doen, het mag een wonder heten. En dat is ronduit de schuld van uw generatie politici en in feite van uw generatie als geheel omdat je op die gasten bent blijven stemmen.

Heel die toestand rond de elektriciteits voorziening, in de winter is daar ook een mooi voorbeeld van. Een mens zou al bijna terug willen naar de tijd van Robespierre waar af en toe een beleidsmaker een kopje kleiner werd gemaakt.
Moest onze generatie dan hun ontslag geven,omdat er mogelijks 40 jaar later een crisis de kop opsteekt die niet voorzien is,moesten wij ons pensioen opgeven omdat we gewerkt hebben toen er werk was,heeft een simpel ambtenaarke er voor gezorgd dat het zilverfonds een platte vijg is?
Oud 18 september 2014, 21:09   #192
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest onze generatie dan hun ontslag geven,omdat er mogelijks 40 jaar later een crisis de kop opsteekt die niet voorzien is,moesten wij ons pensioen opgeven omdat we gewerkt hebben toen er werk was,heeft een simpel ambtenaarke er voor gezorgd dat het zilverfonds een platte vijg is?
Ja.
De crisis van nu is het terugkeren van dezelfde crisis van toen.
Jullie hebben die afgewenteld op de volgende generaties.
Jullie hebben jullie verantwoordelijkheid niet genomen.
Oud 18 september 2014, 21:12   #193
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
dat snapt u dan verkeerd,met inzicht heb ik het niet over uw mogelijkheden ,maar over het feit dat ik er bij was,en dat er op aandrang van de overheid werk gemaakt werd van een reorganisatie,en een afvloeing,dat kan je toch moeilijk op het conto van de ambtenaar zetten nietwaar,ge zegt mij soms dat ik moet leren lezen, oke en jij soms is leren begrijpen oke!
Uw antwoord was sowieso al naast de kwestie. U heeft geen herstructurering meegemaakt die vergelijkbaar is met wat men in de privé allemaal moet doorstaan. Ik heb mensen hun job zien verliezen, in depressies zien belanden, dat kent men allemaal niet bij de overheid, en daar had ik het over. En niet dat peperkoek verhaaltje van u. U zegt het trouwens zelf. Op aandrang van de overheid.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 september 2014 om 21:14.
Oud 18 september 2014, 21:13   #194
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk stuyck, je kan niet én blijven zeveren dat er op de man gespeeld wordt en het zelf steeds doen.

Wees eens consequent en maak een keuze.
Jij bent wel de allerlaatste om mij hier de les te lezen.
Op de man spelen is uw tweede naam, en ongeloofwaardigheid uw eerste.
Oud 18 september 2014, 21:18   #195
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja.
Zeg me dan is wat onze verantwoordelijkheid was,klaar en duidelijk,wat moesten wij en wat mochten we niet?
Oud 18 september 2014, 21:18   #196
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja.
Zeg me dan is wat onze verantwoordelijkheid was,klaar en duidelijk,wat moesten wij en wat mochten we niet?
Oud 18 september 2014, 21:29   #197
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw generatie leefde op de pof en heeft de toekomst van de volgende generaties verbeurd.
Uw generatie is verantwoordelijk voor de gigantische overheidsschuld.
Uw generatie is verantwoordelijk voor het huidige pensioenprobleem maar gaat er zelf niet voor opdraaien.

Wat hadden ze moeten doen. De tering naar de nering zetten. Niet een belachelijk groot ambtenaren apparaat uitbouwen. Geen gigantische overheidsschuld opbouwen. De pensioenkas niet leegroven, ...
Need I go on.
Oud 18 september 2014, 21:34   #198
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent wel de allerlaatste om mij hier de les te lezen.
Op de man spelen is uw tweede naam, en ongeloofwaardigheid uw eerste.
Sorry, ik was het vergeten...
Alleen meneer Stuyck mag op de man spelen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 21:34   #199
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uw antwoord was sowieso al naast de kwestie. U heeft geen herstructurering meegemaakt die vergelijkbaar is met wat men in de privé allemaal moet doorstaan. Ik heb mensen hun job zien verliezen, in depressies zien belanden, dat kent men allemaal niet bij de overheid, en daar had ik het over. En niet dat peperkoek verhaaltje van u. U zegt het trouwens zelf. Op aandrang van de overheid.
Maar verdorie dat is net wat er de overheid altijd aangerekend wordt,dat ze geen initiatief neemt,en geen afvloeiingen doorvoert!
als er dan een doorgevoerd is en betaald door die parastatale is het weer niet goed!
Oud 18 september 2014, 21:35   #200
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dat die nu volledig achterhaald zijn, is echter geen reden om dit feit onder de mat te vegen.
Waarom niet? Andere tijden andere wetten. Het is altijd al zo geweest.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be