![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die de overheid gelijk geeft dat ze de gemiddelde burgers als onnozelaars zien hoort in mijn ogen in die categorie thuis.
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() In de Knack wordt op dit moment met klem ontkend dat er een aanslag op het Europees Parlement op komst was. Nu zijn er plots geen enkele aanwijzingen meer in die richting...
Of dat nu waar is of niet, je moet het als burger maar tolereren. Een aanslag in stilte verijdeld om paniek te vermijden, niet verijdeld, concrete plannen voor een aanslag, geen plannen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien je de moeite zou getroost hebben dit topic te doorlezen zou je de context ervan snappen. Trouwens de letterlijke zin van uw quote kan dus niet, want iemand die weet dat de overheid de gemiddelde burger als onnozelaars aanziet, kan onmogelijk tot die groep die U omschrijft behoren. Ik geef iedereen gelijk die voor zijn profijt gaat. Ook de overheid. Gebruik maken van de anderen hun domheid = natuurlijke selectie. Wat niet betekend dat de burger daarmee akkoord moet gaan, en dat iedereen het recht heeft de mensenrechten van anderen in te perken. Laatst gewijzigd door giserke : 22 september 2014 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar gaat het hem dan wel over: dat de burger moet buigen voor de 'elite', en dat de 'elite' in ruil zorgt dat er niks met de burger 'gebeurt'. De Jihadisten en de westerse elite = 2 handen op 1 buik. Laatst gewijzigd door giserke : 22 september 2014 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb in mijn broek ook een bom gevonden ^_^
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel succes met het concept van openbare inlichtingendiensten. Onze bondgenoten gaan daar enthousiast over zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik in vet zette bewijst dat ik goed ingeschatte wat jij bedoelde met: "ze hebben toch gelijk?" Je geeft de overheid gelijk als ze de gemiddelde burger als onnozelaars zien die ze alles mogen, kunnen, én effectief wijsmaken. Met andere woorden, de overheid schat haar burgers laag in, en jij ook. Meer nog, jij noemt het misbruik maken van de onwetendheid van de burgers (en d�*t is in de regel de oorzaak van hun onnozelheid) natuurlijke selectie. Fraaie mentaliteit is dat! Ik ben het ermee eens dat iedereen voor zijn eigen profijt gaat, maar ik ben het er NIET mee eens dat dit ten koste gaat van goedgelovige en welbewust bedrogen medemensen. Ik vind het niet kunnen dat burgers wél in staat worden geacht om een keuze te maken in het stemhok, en zelfs verplicht worden om een keuze te maken, maar dat ze tegelijkertijd als onnozelaars worden aanzien die mogen worden voorgelogen en dom gehouden. Een maatschappij is onleefbaar indien de mensen elkaar, hun geestelijke "leiders", en hun politieke "vertegenwoordigers" voor geen haar kunnen vertrouwen. Ik ontken niet dat er debielen bestaan, maar dat zijn eerder degenen die menen dat dit de machthebbers het recht geeft om �*lle burgers met halve waarheden en hele leugens in slaap te wiegen. Dit na alle signalen die de zogenaamde "onnozelaars" gaven, en waar elke dag van bewezen wordt dat ze het bij het rechte eind hadden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 september 2014 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() U verwart 'gebruik maken' met machtsmisbruik.
Gebruik maken van de domheid is vb een fraudeur bij de lurven vatten Misbruik maken is vb de spaarcenten blokkeren van burgers. De democratie buiten spel zetten etc. Bewust liegen, om de macht van de elite te vergroten. Er is maar 1 persoon die de burger herleid tot een onnozel en dom wezen en dat is de burger zelf. Ik verwijs graag naar een eerder door mij opgestart topic ivm sepa domiciliëringen als voorbeeld. Daar zie je dan telkens de zelfde forumers alles afdoen als zijnde 'onnozel' of 'flutverhalen'. Laatst gewijzigd door giserke : 22 september 2014 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat 1 op de 9 weergekeerde collaborateurs van Syrische moslimterroristen (van de 90 die hier vrij rondlopen) in staat wordt geacht om aanslagen te plegen betekent dat we met 9 potentiële aanslagplegers opgezadeld zitten. Zoveel waren er niet eens nodig om duizenden onschuldige burgers het hoekje om te helpen op 11 september 2001. De media hebben ten allen kanten hun informanten. En waar rook is, is vuur. Er is dus ongetwijfeld iets aan de hand. Doen alsof dat niet zo is maakt het, gezien het gebrek aan vertrouwen van de "onnozelaars" in hun overheid, alleen maar erger. Zeker als er elke dag aan een ander klokkenzeel getrokken wordt.
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze uitspraak wis je niet meer uit mijn geheugen: Citaat:
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry hoor, maar gebruik maken van de domheid of onnozelheid van anderen heeft niets te maken met natuurlijke selectie maar wel met misbruik.
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is toch normaal dan iemand die dom en onnozel is, minder ver geraakt in het leven? Dat is natuurlijke selectie. Op intellectueel vlak in dit geval. Vb U hebt een bloemenwinkel. uw buurman ook. Jij hebt een bloem gekweekt die iedereen wil. je hebt daarvoor een geheime techniek die uw buurman niet heeft. U maakt dus gebruik van uw voorsprong op kennis met uw buur om meer te verkopen dan uw concurrent. Misbruik je dan uw concurrent? Laatst gewijzigd door giserke : 22 september 2014 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 september 2014 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roddels en complotten die nooit bewezen werden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiens, en welk soort kansen bedoel je, Giserke?
Die van een welbewust dom gehouden gewone burger omdat hem de waarheid werd onthouden, zodat deze niet de kans heeft om zich te beveiligen tegen de gevolgen van door domme politici veroorzaakte ellende? Of die van machthebbers en hun over het paard getilde zoontjes en dochtertjes die de waarheid kennen, en die zich daardoor wél kunnen wapenen tegen de gevolgen van wat ze zélf veroorzaakt hebben?