Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2014, 16:03   #181
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1966 Bekijk bericht
U vergist zich. Als iedereen naar vermogen (45 jaar echt werken) zijn bijdrage zou geleverd hebben zou er nooit een probleem geweest zijn. Dat is de reden van de +400,000,000,000 schuld. Slechts een minderheid van de B inwoners levert een netto bijdrage aan de staat. De meerderheid leeft op de kap van een minderheid.
Ik zou wel eens het adembenemende bedrag willen kennen van al die miljarden € die de superrijken gedurende de laatste 20 jaar achterover gedrukt hebben met hun juridische constructies. Ik denk niet dat er een paar dagen geleden een betoging nodig zou zijn geweest, moesten die al deze miljarden in de schuif van de staat zijn terecht gekomen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2014 om 16:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:21   #182
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou wel eens het adembenemende bedrag willen kennen van al die miljarden € die de superrijken gedurende de laatste 20 jaar achterover gedrukt hebben met hun juridische constructies. Ik denk niet dat er een paar dagen geleden een betoging nodig zou zijn geweest, moesten die al deze miljarden in de schuif van de staat zijn terecht gekomen.
Ik ken dat adembenemend bedrag niet, maar wat ik wel weet is dat ik tijdens mijn +/-25 jarige carriere meer dan 70% wat ik gekost heb aan mijn werkgever aan de staat heb afgegeven. Gelukkig is mijn echtgenote ambtenaar en zij geen netto bijdrage levert aan de belastingen, dat verzacht veel.
Ambiorix1966 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:22   #183
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik ken dat adembenemend bedrag niet, maar wat ik wel weet is dat ik tijdens mijn +/-25 jarige carriere meer dan 70% wat ik gekost heb aan mijn werkgever aan de staat heb afgegeven. Gelukkig is mijn echtgenote ambtenaar en daardoor levert zij geen netto bijdrage aan de belastingen, dat verzacht veel.
Oud 8 november 2014, 16:22   #184
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik ken dat adembenemend bedrag niet, maar wat ik wel weet is dat ik tijdens mijn +/-25 jarige carriere meer dan 70% wat ik gekost heb aan mijn werkgever aan de staat heb afgegeven. Gelukkig is mijn echtgenote ambtenaar en daardoor levert zij geen netto bijdrage aan de belastingen, dat verzacht veel.
Oud 8 november 2014, 16:22   #185
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oud 8 november 2014, 16:31   #186
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bewijs maar eens dat Coucke bij het uitkeren van het divident geen belastingen betaalde, dat hij bij de uitkering van zijn geen loon geen belasting betaalt, dat hij voor zijn werknemers geen SZ-bijdragen heeft uitgekeerd aan de overheid, dat hij aan de gemeenten geen bijdragen heeft betaald verbonden aan economische activiteit in de gemeente, enzovoort.
De dividenden die hij in zijn holding heeft ontvangen waren vrij van roerende voorheffing. Dat is op zich terecht omdat deze reeds aan de vennootschapsbelasting binnen Omega waren onderworpen en de holding een meerderheidsparticipatie had. Als men echter kiest voor dit fiscaal regime kan mijn niet genieten aan vrijstelling van belasting op meerwaarden. Wat de experten op TV hier ook over verkondigen het zal de fiscus zijn die het laatste woord zal hebben.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:44   #187
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Blijft het feit dat als ge 200 mio € zou ontfutselen als belastingen aan de Couck, dat geld direct over de balk gegooid zou worden;
en als ge hem dat geld laat, hij er meer positiefs mee gaat doen voor de gemiddelde Vlaming, via belastingen, via werkgelegenheid, via sociale lasten van zijn toekomstige personeelsleden enz. enz.

(let op: ik ben voorstander van een - slimme - vermogenswinstbelasting. Net zoals mijn partij. Daarom ook onze diepe teleurstelling dat Di Rupo in de vorige regering, gesteund door cdh, cd&v èn spa, er niet toe willen komen is om zo'n belasting in te stellen)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:52   #188
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Blijft het feit dat als ge 200 mio € zou ontfutselen als belastingen aan de Couck, dat geld direct over de balk gegooid zou worden;
en als ge hem dat geld laat, hij er meer positiefs mee gaat doen voor de gemiddelde Vlaming, via belastingen, via werkgelegenheid, via sociale lasten van zijn toekomstige personeelsleden enz. enz.

(let op: ik ben voorstander van een - slimme - vermogenswinstbelasting. Net zoals mijn partij. Daarom ook onze diepe teleurstelling dat Di Rupo in de vorige regering, gesteund door cdh, cd&v èn spa, er niet toe willen komen is om zo'n belasting in te stellen)

.
Waarom heeft hij dan de koper van de aandelen niet verplicht om een holding in België te nemen om de participatie over te kopen ? Coucke had een Belgische holding en de koper opereert via een Ierse holding....

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:01   #189
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

'k Zal wel weer te simpel redeneren, maar hoeveel belasting betaal ik op de som die ik krijg als ik mijn huis verkoop ? Of is dat niet vergelijkbaar....een bedrijf verkopen en een woning verkopen ?
Oud 8 november 2014, 17:10   #190
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hahaha, de onbetaalbare SZ is failliet.
Als je dat een prettige gedachte vindt, hoop ik dat u nooit door een zware ziekte wordt getroffen.

Er wordt enorm lichtzinnig gedaan over een systeem zonder hetwelke honderdduizenden in ons land zware ellende zouden hebben.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:15   #191
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Coucke is kennelijk van gedacht veranderd ten opzichte van verleden jaar :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...omie/1.2142794

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:16   #192
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als je dat een prettige gedachte vindt, hoop ik dat u nooit door een zware ziekte wordt getroffen.

Er wordt enorm lichtzinnig gedaan over een systeem zonder hetwelke honderdduizenden in ons land zware ellende zouden hebben.
Het is bijzonder jammer dat er niet een paar honderdduizend zware ellende hebben.
Oud 8 november 2014, 17:17   #193
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Coucke is kennelijk van gedacht veranderd ten opzichte van verleden jaar :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...omie/1.2142794
Zoals ik zei.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2142760

Schijnheiligaard.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2014 om 17:18.
Oud 8 november 2014, 17:43   #194
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
'k Zal wel weer te simpel redeneren, maar hoeveel belasting betaal ik op de som die ik krijg als ik mijn huis verkoop ? Of is dat niet vergelijkbaar....een bedrijf verkopen en een woning verkopen ?
Zolang het binnen normaal beheer valt, betaalt u nul euro belastingen op de gerealiseerde meerwaarde.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:47   #195
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Zolang het binnen normaal beheer valt, betaalt u nul euro belastingen op de gerealiseerde meerwaarde.
Bedankt, maar 'k heb zjust gezien dat het eigenlijk over zijn aandelen in het bedrijf gaat. Maar was hij dan geen eigenaar van de gebouwen enz ?
Ik ga toch nog verplicht zijn om een cursus economie te volgen, tenzij, zoals vroeger het geval was, de journalisten precies uitleggen wat er aan de hand is, zonder in algemeenheden te vervallen..... De ene keer leggen ze tot in 't detail uit wat BV X is overkomen, de andere keer moet je maar zelf zien uit te vogelen hoe een ingewikkeld probleem in elkaar zit

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 8 november 2014 om 17:47.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:59   #196
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Bedankt, maar 'k heb zjust gezien dat het eigenlijk over zijn aandelen in het bedrijf gaat. Maar was hij dan geen eigenaar van de gebouwen enz ?
Ik ga toch nog verplicht zijn om een cursus economie te volgen, tenzij, zoals vroeger het geval was, de journalisten precies uitleggen wat er aan de hand is, zonder in algemeenheden te vervallen..... De ene keer leggen ze tot in 't detail uit wat BV X is overkomen, de andere keer moet je maar zelf zien uit te vogelen hoe een ingewikkeld probleem in elkaar zit
Coucke was inderdaad geen eigenaar van de gebouwen. Omega Pharma is daar de eigenaar van.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 18:02   #197
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Coucke was inderdaad geen eigenaar van de gebouwen. Omega Pharma is daar de eigenaar van.
Nogmaals bedankt, ik voel me vandaag alsmaar slimmer en slimmer worden....
Oud 8 november 2014, 18:02   #198
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom heeft hij dan de koper van de aandelen niet verplicht om een holding in België te nemen om de participatie over te kopen ? Coucke had een Belgische holding en de koper opereert via een Ierse holding....
Gaat gij nu financieel en commercieel advies geven aan iemand gelijk Coucke, die begod op één dag meer verdient dan gij in heel uw leven ?????

Gij vraagt daar toch een gepast ereloon voor ??

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 18:13   #199
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaat gij nu financieel en commercieel advies geven aan iemand gelijk Coucke, die begod op één dag meer verdient dan gij in heel uw leven ?????

Gij vraagt daar toch een gepast ereloon voor ??

.
Maar die op miljarden winst geen cent belasting betaalt!
Oud 8 november 2014, 18:14   #200
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Coucke doet niets illegaals, ...
Hoe durft hij, de smeerlap.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be