![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zegt dat Jozef zich in Jeruzalem moest 'aanmelden'. Dat staat er nergens.
Jozef ging naar Jeruzalem 2x volgens het evangelie. 1)Nadat Maria bevallen en het kind was besneden om het in de Tempel aan God te wijden. 2)Bij een Feest van Pesach toen de ouders van Jezus hun zoon even kwijt waren. Elk jaar met Pesach trokken heel veel joden naar Jeruzalem. Dat was een zeer oude traditie. U kunt het vergelijken met een soort jaarlijkse joodse ‘hadj’ avant la lettre. Men deed de reis naar Jeruzalem vaak in groepen (karavanen) Dit om veiligheidssredenen en omdat het ook gezellig was. Dat is alles wat er aan de hand is. Nergens wordt er in het evangelie gesproken over het 'zich verplicht aanmelden van Jozef in Jeruzalem '. Ik vraag me af waar u dit allemaal toch maar haalt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben niet afgekomen met dat krantenartikel. Ik hecht er evenveel waarde aan als aan uw linken naar boeken sites.
Zoveel steden in de oudheid waarvan we zeker zijn dat ze bestaan hebben, gewoon omdat ze vermeld worden in verschillende kronieken, zijn spoorloos op archeologisch vlak. Bewoning werd gevonden op de plaats, en er is een vermelding in een inscriptie van 70 NC. Ik denk dat we niet kunnen zeggen dat het archeologisch zeker niet heeft bestaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
duidelijk waar? Uw discussie stijl het evenbeeld van JVDB. En dat is geen compliment. Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 februari 2015 om 20:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2015 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://lirias.kuleuven.be/handle/123456789/233975 Misschien zijn de aanvaarde datums niet juist ( ? ) ![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van het eerste (Nazareth) zegt u dat het niet bestaat of 'toen' niet bestond.En van het tweede zegt u ook zoiets. U bent toch zeker dat Jeruzalem toen bestond, hoop ik. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2015 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je zeer hard gefocust bent op de frase "Jezus van Nazareth" in het Nieuwe Testament.
Dat lijkt me tekstkritiek van een zeer detaillistisch niveau. Citaat:
Brief van Jakobus en zo, je weet het wel. Citaat:
Dat lijkt me niet de goede manier om met de Schrift om te gaan?
Laatst gewijzigd door lombas : 8 februari 2015 om 22:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier nog een tekst wat mijn stelling ondersteund: Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelde echter ook dat Jozef naar Jeruzalem moest omdat hij onroerend goed bezat. Dat vinden we nergens in een tekst. Daarover ging het ook. Men moet zich houden aan de teksten. Had Jozef onroerend goed? Mogelijk. Is hij daarvoor ooit naar Jeruzalem geweest? Niet uitgesloten, maar we hebben daar geen informatie over. Het staat in ieder geval nergens te lezen. U rijdt zich trouwens constant in de vernieling: u verheft gedurig aan uw hypotheses tot dogmatische waarheden. En dit zonder enig bewijs te kunnen voorleggen. En dan is het evident dat u constant door de mand valt, want u kunt zelden of nooit staven hetgeen u beweert. Hoe zit het trouwens met die fameuze Romeinse lijsten... waarvan u beweert dat ze bestaan? Ik denk dat die opnieuw moeten worden geschreven. Tenzij, ja tenzij u ons een link geeft naar die 'lijsten'. Toch nog deze bemerking in verband met de grondeigendom: in die tijd was heel wat grond op het platteland onder de joden vaak gemeenschappelijk bezit en geen persoonlijk bezit. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2015 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoezo? Ik zou dat niet willen?
Ik zou niets liever hebben dan dat ze morgen het graf van Jezus vinden, en van heel zijn familie, en een heleboel evangelies en teksten over Jezus, en de dagboeken van Pilatus en Johannes de Doper, etc. Maar spijtig genoeg is het er niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2015 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=zcASM4mhR5g https://www.youtube.com/watch?v=QyMeD1mAafw https://www.youtube.com/watch?v=3XA-L3UJEWc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere accenten die Paulus duidelijk zelf legde, lijken niet van belang voor vele christenen. Voor mij althans niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |