Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2015, 18:03   #181
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ken de precieze redenen van Fox niet, maar ik je wel mijn persoonlijke redenen geven waarom ik liever geen moslims als kuispersoneel (m/v) in dienst neem:
-Ik heb een bleek lederen salon en als zo een islamiet iemands hoofd er af snijdt, dan zou dat lelijke vlekken maken.
-Mijn parket is pas vernieuwd en als een islamitische kuisman mijn overspelige vrouw met zuur zou overgieten, dan is al dat werk voor niks geweest, en dan is de vernislaag onherroepelijk beschadigd.
-Stel dat de islamitische kuisploeg iemand wil stenigen, dan is het risico te groot dat mijn servies van Royal Doulton met handgeschilderde versieringen aan scherven gaat.
-Aangezien ik op de achtste verdieping van een appartementsgebouw woon, is het voor mijn homosexuele zoon niet veilig: in een onbewaakt moment durven ze die jongens al eens uit het raam kieperen.
-Mijn dochter wenst niet besneden te worden, en dus is ze niet veilig zolang mijn vlijmscherpe Wüsthoff-messenset open en bloot in de keuken hangt.
-De islamitische man van mijn vorige kuisvrouw eiste dat ik het huis uit ging als ze kwam werken, en dat gaf problemen als ik werk moest afkrijgen.

Je verwart discriminatie met een gezond principe: baas in eigen huis.
Als jij religieuze kwieten in huis wil halen, dan verbiedt niemand jou dat.
De keerzijde is dat niemand zich zou moeten bemoeien met het personeel dat ik binnen laat.
Ik snap trouwens niet waarom iemand me dat recht zou ontzeggen als ik dat van anderen respecteer.
Neem jij dus gerust een islamitische staatsman als poetshulp, ik hou het bij een fraaie Kongolese.
Zo heeft iedereen werk.
Leuk toch, niet?
Je laatste argument om geen islamietjes in huis te willen is het overtuigendste. Het ligt in dezelfde lijn als moslimmannen die vrouwen geen hand willen geven. Het mogen nog Belgische ministers of zelfs een prinses of koningin zijn.

Vreemd toch dat je Edina en haar politiek correcte geloofsgenoten over DIE discriminatie NOOIT moord en brand zult horen schreeuwen.
Ze zwijgen trouwens ook als vermoord als de groepsverkrachtingen van meisjes en kinderen ter sprake komen. Toch als het overgrote percentage van dat soort misdrijven door moslims gepleegd worden.

Maar owee als er een tsjeef overstapt naar de N-VA die zijn hele tsjevenleven als een vrouwenversierder door het leven ging. D�*n zijn ze er als eerste bij om een oordeel te vellen.
Oud 4 maart 2015, 18:13   #182
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Wie naiëf is of bewust negationist kan het racisme dat heerst nog steeds blijven ontkennen. Nieuw wetenschappelijk onderzoek wees uit dat men in Vlaanderen op z'n wenken wordt bediend wanneer men geen mens van allochtone afkomst in dienst wil nemen. Jammer dat mensen niet kijken naar de competenties, maar al bij voorbaat selecteren op een irrelevant criterium namelijk: afkomst.

http://www.minderhedenforum.be/actua...-discriminatie

't Wordt tijd dat de regering met keiharde maatregelen afkomt.
Die link werkt niet, dus graag een link waarop dat " wetenschappelijk onderzoek " na te kijken valt.
Blijkbaar is nadenken voor u iets te veel moeite, uitgerekend dienstencheques hebben een personeelsbestand van 8/10 werknemers van allochtone origine!
De sector behoort dus tot de grootste werkgevers voor die mensen, wel vreemd dat uitgerekend zij nu volgens dat centrum " racisten" zijn.

En ja, de regiring moet maatregels nemen, wat de instroom betreft want in ene kennismaatschappij kun je nu eenmaal niet de halve wereld van ongeletterden en ongeschoolden van werk/ uitkering voorzien.

Ik ben het onderhand spuurzat dat ge-emmer over racisme, die mensen krijgen hier veel meer dan in thuislanden,de stigmatisering van deze samenleving mag wel eens gedaan zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 18:16   #183
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je vergist je, ze worden helemaal niet afgeschilderd als racisten, ze worden wel verweten in te gaan op vragen tot discriminatie (die wel zijn ingegeven door racisme). En terecht.

En natuurlijk zijn er ongetwijfeld werknemers die moeilijk doen over sommige klanten, maar die zullen vroeg of laat weer aan de deur staan.
Nuance, dat bleken vooral overheidsdiensten te zijn, en waarom wordt nooit eens nagegaan waarom klanten die vraag stellen?
Dat zou wel eens verassend kunnen zijn, of dacht je van niet?
Nu, in vind dat ieder bedrijf duidelijk moet zijn, noch klanten noch werknemers mogen discrimineren, punt uit en die regel hanteren de meeste van die bedrijven.
Oud 4 maart 2015, 18:21   #184
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de precieze redenen van Fox niet, maar ik je wel mijn persoonlijke redenen geven waarom ik liever geen moslims als kuispersoneel (m/v) in dienst neem:
-Ik heb een bleek lederen salon en als zo een islamiet iemands hoofd er af snijdt, dan zou dat lelijke vlekken maken.
-Mijn parket is pas vernieuwd en als een islamitische kuisman mijn overspelige vrouw met zuur zou overgieten, dan is al dat werk voor niks geweest, en dan is de vernislaag onherroepelijk beschadigd.
-Stel dat de islamitische kuisploeg iemand wil stenigen, dan is het risico te groot dat mijn servies van Royal Doulton met handgeschilderde versieringen aan scherven gaat.
-Aangezien ik op de achtste verdieping van een appartementsgebouw woon, is het voor mijn homosexuele zoon niet veilig: in een onbewaakt moment durven ze die jongens al eens uit het raam kieperen.
-Mijn dochter wenst niet besneden te worden, en dus is ze niet veilig zolang mijn vlijmscherpe Wüsthoff-messenset open en bloot in de keuken hangt.
-De islamitische man van mijn vorige kuisvrouw eiste dat ik het huis uit ging als ze kwam werken, en dat gaf problemen als ik werk moest afkrijgen.

Je verwart discriminatie met een gezond principe: baas in eigen huis.
Als jij religieuze kwieten in huis wil halen, dan verbiedt niemand jou dat.
De keerzijde is dat niemand zich zou moeten bemoeien met het personeel dat ik binnen laat.
Ik snap trouwens niet waarom iemand me dat recht zou ontzeggen als ik dat van anderen respecteer.
Neem jij dus gerust een islamitische staatsman als poetshulp, ik hou het bij een fraaie Kongolese.
Zo heeft iedereen werk.
Leuk toch, niet?
Sorry maar uw mening over mensen vind ik te achterlijk voor woorden. Doe eens normaal zeg, het is niet omdat iemand moslim is dat hij/ zij geen goede thuishulp kan zijn.Uw seksistisch gelul over Kongolese vrouwen is helemaal om over je nek te gaan.
Oud 4 maart 2015, 18:36   #185
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar uw mening over mensen vind ik te achterlijk voor woorden. Doe eens normaal zeg, het is niet omdat iemand moslim is dat hij/ zij geen goede thuishulp kan zijn.Uw seksistisch gelul over Kongolese vrouwen is helemaal om over je nek te gaan.
Helemaal geen probleem.
Waar ik in feite naartoe wil is dat ik me gewoon niet zou moeten verantwoorden voor de redenen waarom ik iemand al dan niet in huis haal, ook als dat in iemands ogen 'achterlijke' redenen zijn.
Of heb je problemen met het principe baas in eigen huis?
Moeten mijn redenen de uwe zijn?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 maart 2015 om 18:37.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 18:41   #186
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal geen probleem.
Waar ik in feite naartoe wil is dat ik me gewoon niet zou moeten verantwoorden voor de redenen waarom ik iemand al dan niet in huis haal, ook als dat in iemands ogen 'achterlijke' redenen zijn.
Of heb je problemen met het principe baas in eigen huis?
Moeten mijn redenen de uwe zijn?
nee maar betogen over vloeren ,onthoofdingen en meer van dat gelul ,als motivatie om mensen van andere origine niet te accepteren als werknemers vind ik getuigen van de intelligentie van een pinda, veel succes met uw " bevallige" Congolese.Ge moet als vent toch wel een troosteloos bestaan kennen indien de bevalligheid van uw kuismevrouw uw enig lichtpunt is.
U bent trouwens niet de baas, wel het bedrijf wat die mevrouw betaalt.
Oud 4 maart 2015, 18:44   #187
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee maar betogen over vloeren ,onthoofdingen en meer van dat gelul ,als motivatie om mensen van andere origine niet te accepteren als werknemers vind ik getuigen van de intelligentie van een pinda, veel succes met uw " bevallige" Congolese.Ge moet als vent toch wel een troosteloos bestaan kennen indien de bevalligheid van uw kuismevrouw uw enig lichtpunt is.
Je mag dat gerust gelul vinden.
In feite zou ik me niet eens moeten verantwoorden, en zou niemand mijn gelul moeten aanhoren waarom ik al dan niet kuisvrouw x-y-z wel of niet wil.
Daar gaat het om.

Citaat:
Geef me snel het adres van het bedrijf dat in mijn plaats mijn poetshulp betaalt...
Oud 4 maart 2015, 18:52   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn mening over moslims is nochtans zonneklaar en gebaseerd op feiten die wereldwijd massaal plaatsvinden. Superstaaf verwoordt zijn mening gewoon op zijn eigen, ludieke manier.
Dat moslimvrouwen niet in het gezelschap van een vreemde man mogen vertoeven is trouwens een feit.
Van seksisme kan je dus beter moslimmannen beschuldigen. Hun vrouwelijke eigendommen mogen niet eens alleen naar een dokter gaan.

Van seksistisch gelul is geen sprake vermits Superstaaf niets heeft tegen vrouwen in het algemeen, noch tegen Congolese vrouwen in het bijzonder. Dat zijn dan ook in de regel geen moslims.
Hij heeft wél duidelijk iets tegen moslims in het algemeen. Mannen én vrouwen. En d�*�*r zijn ze zélf verantwoordelijk voor.

Ik wil ook geen moslims in huis hebben. Geef mij maar een Poolse thuishulp als ik niet voor een Vlaamse schoonmaakster mag kiezen.
Of volstaat dat ook al om van racisme en discriminatie beschuldigd te worden?
Oud 4 maart 2015, 19:01   #189
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet als vent toch wel een troosteloos bestaan kennen indien de bevalligheid van uw kuismevrouw uw enig lichtpunt is.
Waaruit kan jij opmaken wat "iemand's enige lichtpunt is in een troosteloos bestaan"?

Citaat:
Weet je dat uit ervaring, of lul je ook hierover uit je nek dat het niet mooi meer is?
Wie een huishoudhulp neemt betaalt die evengoed zélf als iemand in het zwart. Alleen de overheid verdient er een stuk minder aan.
Oud 4 maart 2015, 19:02   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In feite zou ik me niet eens moeten verantwoorden, en zou niemand mijn gelul moeten aanhoren waarom ik al dan niet kuisvrouw x-y-z wel of niet wil.
Daar gaat het om.

Geef me snel het adres van het bedrijf dat in mijn plaats mijn poetshulp betaalt...
Oud 4 maart 2015, 21:05   #191
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WTF , meent ge dat ?? Die had dus blijkbaar een hoop kapsones ??

Vorig jaar had ik toevallig een blonde blanke juffrouw ,
ik heb er niet om gevraagd , ze belden me op , en zeiden:
Mevrouw X komt op de afgesproken dag , tussen 12 & 4 !!
En ze deed het netjes & goed , tot ze ging verhuizen !!
Nu wordt mijn kot via familiehulp onderhouden !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 21:25   #192
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook meegemaakt.
De kuisfirma vroeg of we een probleem hadden met 'een buitenlandse'. Niet dus.
Eerst kwam de moslima (modern uitzicht met een 'hippe' hoofddoek) zelf, tot haar man doorhad dat ik vaak thuis aanwezig was.
Toen kwam hij ze brengen en kreeg ze regelmatig telefoon tijdens haar 'werkuren'.
Een paar weken later zei ze dat haar man liever had dat ze elders ging poetsen.

Tja...
Oud 4 maart 2015, 21:40   #193
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Positieve discriminatie bestaat ook, maar d�*�*r zullen we jou nooit over horen piepen.
'' Positieve'' discriminatie is een uitvinding van de poco's om iemand anders ongestraft te discrimineren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 21:52   #194
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
'' Positieve'' discriminatie is een uitvinding van de poco's om iemand anders ongestraft te discrimineren.
Vergeet de moslims niet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 21:54   #195
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een paar weken later zei ze dat haar man liever had dat ze elders ging poetsen.

Tja...
Ah , uit eigen beweging , dat mogen ze uiteraard !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 22:02   #196
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vergeet de moslims niet.
Juist !!
'' Positieve'' discriminatie is vooral in het leven geroepen om Noord-Afrikanen voorrang te geven en zoals we weten zijn de meesten moslim.

Andere allochtonen geniet niet of weinig van die voorrang.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 22:09   #197
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Juist !!
'' Positieve'' discriminatie is vooral in het leven geroepen om Noord-Afrikanen voorrang te geven en zoals we weten zijn de meesten moslim.

Andere allochtonen geniet niet of weinig van die voorrang.
Gewoon de kuisfirma zeggen dat je liever een Poolse kuisvrouw op positieve wijze discrimineert. Probleem opgelost.
Oud 5 maart 2015, 09:20   #198
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

c
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 maart 2015 om 09:21.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2015, 09:26   #199
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Gewoon de kuisfirma zeggen dat je liever een Poolse kuisvrouw op positieve wijze discrimineert. Probleem opgelost.
Inderdaad, ik vraag me af hoe ze dat gaan behandelen op het CGKR.

En hoe gaan ze reageren als Marokkaanse mensen liever een Marokkaanse poetsvrouw hebben? Dat mag volgens mij ook niet.

Of gaan het nu enkel de vlamingen zijn die geen eigen volk mogen verkiezen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2015, 11:24   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het om.

Bij wie is uw poetsvrouw in dienst? Juist ja, bij een bedrijf, zij betalen haar op basis van bij u geleverde prestaties, waarvoor u cheques meegeeft.
Wat denkt je, mee nu? Goed zo
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be