Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2015, 14:05   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Wat beter zou zijn is dat men samen gaat zitten met mensen die invloed hebben in die geloofsgemeenschap en daar de dialoog aangaat over de causale relatie tussen analfabetisme en religie (en dit hard maakt met studies allerhande (die men wellicht niet kan voorleggen)).
Vind jij dus dat als iemand aan een jongen die bij de Hitlerjugend wil, zegt: "wil jij je leven vergooien aan dat nazi gedoe, denk toch eens na ! ", dat die persoon eens moet gaan samenzitten met Goebbels en companie om daarmee een discussie aan te gaan over de daadwerkelijke gegrondheid van het uitroeien van de Joden in de wereld en hun aansprakelijkheid in alles wat verkeerd gaat ?

Als je denkt dat ik een Godwinnetje doe, nee. Ik beschouw Islam en Nazisme als heel verwante denkscholen.
Oud 2 juni 2015, 14:11   #182
Tomas
Gouverneur

Standaard

Wat mij toch opvalt is dat verstandige mensen zoals u en ook die leerkracht plots alle nuance en gedegen onderbouwing missen wanneer het over de Islam, vreemdelingen en dies meer gaat.
Ik ken in mijn eigen vriendenkring een atheÏst (ikzelf ben agnost), die alles altijd zorgvuldig onderbouwt en daar ook op staat dat anderen dat doen met hun claims, maar als het over de Islam en vreemdelingen gaat plots de ene ononderbouwde uitspraak doet na de andere.

Het ene causale verband na het andere wordt onbewezen geuit en een ongenuanceerd wij-zijdenken wordt geproduceerd, terwijl men anders zo zorgvuldig is in de argumentatie.

Toon aub het causaal verband aan tussen 'geloof in x' en 'de mate van analfabetisme in land y' met gedegen onderzoek uit de sociologie of andere wetenschappelijke disciplines of onderbouw je claim met gedegen argumenten.

Laatst gewijzigd door Tomas : 2 juni 2015 om 14:14.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:11   #183
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

de islam bestuderen ?? ik zal daar direct eens aan beginnen

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...e-handen.dhtml

Heb wel wat beters te doen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:13   #184
Tomas
Gouverneur

Standaard

ja, HLN is zeker de site waar je alle gedegen informatie moet halen...

Laatst gewijzigd door Tomas : 2 juni 2015 om 14:13.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:14   #185
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar het is niet zo verstandig hen dat ook vlakaf in die bewoordingen te zeggen, want het effect is dat mensen dan in de verdediging schieten en je punt zijn effect mist.
Waarom kunnen islamieten dan zo slecht om met de waarheid ?
Ook cultureel bepaald ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:16   #186
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zijn het leugens ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:21   #187
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat mij toch opvalt is dat verstandige mensen zoals u en ook die leerkracht plots alle nuance en gedegen onderbouwing missen wanneer het over de Islam, vreemdelingen en dies meer gaat.
Ik ken in mijn eigen vriendenkring een atheÏst (ikzelf ben agnost), die alles altijd zorgvuldig onderbouwt en daar ook op staat dat anderen dat doen met hun claims, maar als het over de Islam en vreemdelingen gaat plots de ene ononderbouwde uitspraak doet na de andere.

Het ene causale verband na het andere wordt onbewezen geuit en een ongenuanceerd wij-zijdenken wordt geproduceerd, terwijl men anders zo zorgvuldig is in de argumentatie.

Toon aub het causaal verband aan tussen 'geloof in x' en 'de mate van analfabetisme in land y' met gedegen onderzoek uit de sociologie of andere wetenschappelijke disciplines of onderbouw je claim met gedegen argumenten.
Je hebt zelf net bevestigd dat het een achtergestelde cultuur/gemeenschap is (je post van 14.44u). Waarom zou je daar dan nog verdere onderbouwing van wensen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:21   #188
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het niet eens met zijn ontslag. Wat beter zou zijn is dat men samen gaat zitten met mensen die invloed hebben in die geloofsgemeenschap en daar de dialoog aangaat over de causale relatie tussen analfabetisme en religie (en dit hard maakt met studies allerhande (die men wellicht niet kan voorleggen)).

Discussieer met gelijken in plaats van een minderjarige als opponent te nemen, zou ik zeggen. En onderbouw je claim over de causale relatie tussen geloof en analfabetisme.
Die vallen perfect hard te maken door islamlanden te vergelijken met niet islamlanden .
Waarom zou ik mensen die invloed hebben in de geloofsgemeenschap beschouwen als gelijken ?
Ik beschouw hun als de daders van de indoctrinatie , als de dictators die vrij denken verbieden . Criminelen zijn het , gelijk de leiders van de nazi-partij .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:24   #189
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge zou zeggen dat ik ergens op Tomas of Guinevere zijn/haar teen heb getrapt ... voel me een klein beetje genegeerd toch ...
Ik negeer je niet hoor , ik ga gewoon akkoord met je denkwijze .
Oud 2 juni 2015, 14:26   #190
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
1.De "ongelovigen" laten enkel maar van zich horen als ze lastig gevallen worden door bepaalde gelovigen! 2.Waarom hebben we hier geen ruzie en ambras met Joden of boedhisten enz ? Zolang die niemand lastig vallen is er niemand die ernaar kraait.
1.Daar ben ik het met u helemaal eens. Jammer genoeg kunnen of willen sommigen, zowel in het kamp van de ongelovigen als in dat van de gelovigen, zich daar niet aan houden.
2. Volledig akkoord.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:28   #191
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel heeft met communicatie en de effectiviteit ervan te maken in een discussie met moslims: hoe communiceer je iets op zo'n manier dat je mensen niet eerder in de verdediging jaagt dan hen doet nadenken, wat (ogenschijnlijk toch) je oorspronkelijke doel is.
Er gewoon van uit gaan dat de waarheid gezegd mag worden is niet van toepassing in zo een gesprek ?
Het lijkt me dat elk gesprek over hun geloof en levenswijze hen in de verdediging jaagt .
Zouden ze zelf beseffen hoe fout ze zijn ? Hebben ze daardoor lange tenen ?
Oud 2 juni 2015, 14:34   #192
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Ok , dan , de leden van boko haram geloven in de pedofeet en verbieden meisjes om naar school te gaan .
Ziet u het verband ?
Oud 2 juni 2015, 14:37   #193
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Zouden ze zelf beseffen hoe fout ze zijn ?
Eerlijk gezegd, ja, ik denk van wel. De reden dat ze er zo halstarrig, fanatiek aan vasthouden is omdat ze anders geen gevoel van identiteit meer hebben.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:38   #194
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen , dat is de koran .
Oud 2 juni 2015, 14:47   #195
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Een leerkracht die zijn leerlingen waarschuwt voor de 'gevaren van het Vlaams Belang', die Filip Dewinter een fascist noemt en Vlaams Belang stemmers domme racisten, dat is natuurlijk geen probleem.
Daar worden leerkrachten tenslotte voor betaald.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:51   #196
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ok , dan , de leden van boko haram geloven in de pedofeet en verbieden meisjes om naar school te gaan .
Ziet u het verband ?
gij gaat op die manier ook geen antwoorden blijven krijgen ze
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:53   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Een leerkracht die zijn leerlingen waarschuwt voor de 'gevaren van het Vlaams Belang', die Filip Dewinter een fascist noemt en Vlaams Belang stemmers domme racisten, dat is natuurlijk geen probleem.
Daar worden leerkrachten tenslotte voor betaald.
persoonlijk zie ik daar geen probleem in eigenlijk (ook omdat ik nogal gerust ben in het effect van zulke zaken) ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 15:38   #198
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen nood aan onderbouw als je een paar basis "ideeen" van de Islam kent, enkele passages uit de Koran kent, en als je experimenteel ondervindt wat er allemaal door Islam-geinspireerde mensen gedaan wordt.

Over het Nazisme vraagt men veel minder nuance, en onderbouwing van de kritiek. Nochtans zijn beide in hetzelfde bedje ziek.

Citaat:
Een doctrine die tot dood en vernieling oproept van andersdenkenden, met aan de origine een analfabeet-handelaar die een bendeleider werd en een schizzofrene pedofiel was, die zijn brutale hallucinaties "verzen van Allah" genoemd heeft (wel meer een gekend verschijnsel bij schizzofrenen) en die bloed op zijn handen heeft, er is weinig "stevige onderbouw" nodig om daar enige afkeer van te hebben.
Echter, mocht empirisch vastgesteld worden dat mensen, door die schrijfsels geinspireerd, tot hoge welstand, weldadigheid, vrede en geluk komen en dat om zich uitstralen, dan zou men misschien twee keer nadenken. Maar empirisch stelt men het omgekeerde vast.

Dat zou moeten volstaan. Iedere keer zo een onverdraagzame praat en daad in de geschiedenis het voor het zeggen heeft, was het menselijk leed het grootst.

Laat maar. De Mein Kampf-Koran en zijn analfabeet zijn gevaarlijk en minderwaardig gebroebel in vergelijking met het gros van de filosofische werken van de wereldgeschiedenis.

Citaat:
Als de helft van de bevolking al niet eens mag studeren, moet er niet veel meer aangetoond worden. Als verder de correlatie vrij sterk is, tussen landen waar er veel Islam is, en waar er analfabetisme is, dan is dat een extra argument. Kom nu natuurlijk niet af met het feit we zouden beweren dat Islam de ENIGE reden van analfabetisme zou zijn. Nee. Er zijn er nog andere. Niet elke analfabeet op aarde is een moslim.
Oud 2 juni 2015, 15:38   #199
vlaams realist
Banneling

Standaard

Om 16.32 h zijn er slechts 2 reacties op dit artikel bij hln .
Je zou denken dat het niemand interesseert .
Andere mogelijkheid is dat veel reacties geweerd worden .
Zou de pers dan toch gemuilkorfd zijn ?
Zou het onrechtmatig ontslag door de multicullers niemand interesseren ?
Of is m'n bang van de mening van de Vlaming ?
Oud 2 juni 2015, 15:58   #200
vlaams realist
Banneling

Standaard

De leraar is ontslagen wegens een poging om een leerling te doen nadenken .
En reacties daarop zijn verboden wegens lange tenen van zowel moslims als moslim-knuffelaars .
De vrije mening-uiting en de "je suis Charly" zijn zonet doorgespoeld naar de riolen van de verdraagzaamheid .

Yep , Anna , de intellectueel hoogstaande koran lezers , wensen niet met mij te praten .
Hoe zou dat komen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be