Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2015, 22:40   #181
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Mijn" kerk is alvast niet leeg. Ongetwijfeld een aantal andere kerken, maar of ze nog katholiek zijn, is soms nog de vraag...
Dan is uw kerk eerder een kapel, vol met pakweg twintig mensen. En " echte Katholieken" van het opus dei soort, zijn ook uitstervend , uw club is klein en gelukkig verwaarloosbaar.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 22:42   #182
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mist de kern van de zaak. Het gaat om overtuigingskracht, niet over wetgeving.
Nee, een samenleving hangt niet af van overtuigingskracht, maar van normen en waarden die vast liggen bij wet. U lijkt wel een kruisvaarder...

Wat bij wet is vastgelegd geeft weer waar een meerderheid van overtuigd is, dat een clubje pilaarbijters daar over mokt, omdat die niet strookt met hun overtuiging,is een onderdeel van democratie.

Laatst gewijzigd door alice : 14 juni 2015 om 22:44.
Oud 14 juni 2015, 22:45   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, dat doe ik niet, het is niet omdat ik uw hypothese niet deel en ontkracht , ...
U ontkracht die niet, daar u geen elementen geeft die aantonen dat moslims zich bijvoorbeeld wel moeiteloos laten overtuigen door de seculiere, westerse waarden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 22:46   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... maar van normen en waarden die vast liggen bij wet.
Over welke normen en waarden spreken we dan wel? Ook de normen en waarden die gelden binnen een religieuze groep?
Oud 14 juni 2015, 22:47   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is uw kerk eerder een kapel, vol met pakweg twintig mensen. En " echte Katholieken" van het opus dei soort, zijn ook uitstervend , uw club is klein en gelukkig verwaarloosbaar.
Als het echt interesseert: kom eens naar de Hemelstraat in Antwerpen of la Sainte Croix in Robeke. Probeer eens de aanwezigen te tellen en kijk vooral eens naar de jongeren en jonge gezinnen.

Ik denk dat u tandenknarsend wegloopt...
Oud 14 juni 2015, 22:49   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bij wet is vastgelegd geeft weer waar een meerderheid van overtuigd is, dat een clubje pilaarbijters daar over mokt, omdat die niet strookt met hun overtuiging,is een onderdeel van democratie.
Het is ook een onderdeel van de democratie dat de burger mag mokken en zich politiek mag engageren om veranderingen na te streven.

Mij valt op dat u democratie nogal eenzijdig bekijkt.
Oud 14 juni 2015, 22:55   #187
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U ontkracht die niet, daar u geen elementen geeft die aantonen dat moslims zich bijvoorbeeld wel moeiteloos laten overtuigen door de seculiere, westerse waarden.
Dat hoef ik niet te doen, omdat u vast begrijpend kunt lezen en u al antwoord kreeg.

Een vrije seculiere wereld hoeft niet te overtuigen, mensen zijn vrij om te geloven wat ze willen, maar wel binnen het seculiere kader van de organisatie van deze samenleving, dat is namelijk onze cultuur, en niet uw " sterke christelijke waarden". Dat kader moet iedere burger sepecteren omdat dit bij wet vastgelegd werd.
U en uw islamitische buurman mogen vinden dat vrouwen beter niet werken, maar geen toegang tot de arbeidsmarkt verhinderen, u mag vinden dat holebi's het licht kwijt zijn, maar u moet wel hun rechten respecteren, u mag vinden dat " kinderen een geschenk van God zijn" maar dat ontneemt gene enkele vrouw het recht op abortus, en die grens Jan, die moeten we verdedigen, tegenover u en uw Islamitische buurman.

De achterlijkheid van religie mag niet leiden tot opnieuw dezelfde emancipatorische beweging te moeten maken, dat deden we immers al en blijkbaar met overtuiging, gezien uw legen kerken en wettelijke rechten voor die groepen die u het liefst weer aan banden legt.
Oud 14 juni 2015, 22:56   #188
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ook een onderdeel van de democratie dat de burger mag mokken en zich politiek mag engageren om veranderingen na te streven.

Mij valt op dat u democratie nogal eenzijdig bekijkt.
Ah nee, juist niet u mag mokken en dromen van nieuwe kruistochten, ook binnen de politiek! Succes...denk dat u weinig overtuigingskracht heeft.
Oud 14 juni 2015, 22:58   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hoef ik niet te doen, omdat u vast begrijpend kunt lezen en u al antwoord kreeg.
Antwoord wel, maar geen argumentatie waarmee u het eerder aangebrachte element weerlegt.
Oud 14 juni 2015, 22:58   #190
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Een vrije seculiere wereld hoeft niet te overtuigen, mensen zijn vrij om te geloven wat ze willen, maar wel binnen het seculiere kader van de organisatie van deze samenleving, dat is namelijk onze cultuur, en niet uw " sterke christelijke waarden". Dat kader moet iedere burger sepecteren omdat dit bij wet vastgelegd werd.
U en uw islamitische buurman mogen vinden dat vrouwen beter niet werken, maar geen toegang tot de arbeidsmarkt verhinderen, u mag vinden dat holebi's het licht kwijt zijn, maar u moet wel hun rechten respecteren, u mag vinden dat " kinderen een geschenk van God zijn" maar dat ontneemt gene enkele vrouw het recht op abortus, en die grens Jan, die moeten we verdedigen, tegenover u en uw Islamitische buurman.

De achterlijkheid van religie mag niet leiden tot opnieuw dezelfde emancipatorische beweging te moeten maken, dat deden we immers al en blijkbaar met overtuiging, gezien uw legen kerken en wettelijke rechten voor die groepen die u het liefst weer aan banden legt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 22:59   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah nee, juist niet u mag mokken en dromen van nieuwe kruistochten, ook binnen de politiek! Succes...denk dat u weinig overtuigingskracht heeft.
U kent wel de woorden van Willem van Oranje.
Oud 14 juni 2015, 23:00   #192
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het echt interesseert: kom eens naar de Hemelstraat in Antwerpen of la Sainte Croix in Robeke. Probeer eens de aanwezigen te tellen en kijk vooral eens naar de jongeren en jonge gezinnen.

Ik denk dat u tandenknarsend wegloopt...
Nee hoor, ik zie namelijk in die groepen totaal geen dreiging, ze zijn verwaarloosbaar in verhouding tot de seculiere bevolking. Ik gun u gerust uw overtuiging, en zie niet in waarom ik moet knarsetanden...God bestaat niet maar ieder zijn ding he?Dat heet verdraagzaamheid Jan.
Oud 14 juni 2015, 23:00   #193
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij droomt van herkerstening. En en passant de moslims "meepakken"
Oud 14 juni 2015, 23:01   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vrije seculiere wereld hoeft niet te overtuigen, ...
Daar zijn we: dat is de inherente zwakte van het huidige Westen, wat ook de ondergang zal inhouden. Als de bevolkingswissel zich doorzet, zal men te maken hebben met een meerderheid die, ondanks de vele jaren verblijf, niet overtuigd werd van die seculiere waarden. De gevolgen zullen wel te raden zijn. We zien het nu al hoe in bepaalde plaatsen in Europese steden de islamitische wetgeving van kracht is.
Oud 14 juni 2015, 23:01   #195
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kent wel de woorden van Willem van Oranje.
Diene mens is al lang dood hoor Jan.
Oud 14 juni 2015, 23:02   #196
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn we: dat is de inherente zwakte van het huidige Westen, wat ook de ondergang zal inhouden. Als de bevolkingswissel zich doorzet, zal men te maken hebben met een meerderheid die, ondanks de vele jaren verblijf, niet overtuigd werd van die seculiere waarden. De gevolgen zullen wel te raden zijn. We zien het nu al hoe in bepaalde plaatsen in Europese steden de islamitische wetgeving van kracht is.
Dus moeten seculiere waarden veel duidelijker verdedigd worden, voila we zijn het eens!
Oud 14 juni 2015, 23:03   #197
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hij droomt van herkerstening. En en passant de moslims "meepakken"
Schattig toch?
Oud 14 juni 2015, 23:04   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik zie namelijk in die groepen totaal geen dreiging, ze zijn verwaarloosbaar in verhouding tot de seculiere bevolking. Ik gun u gerust uw overtuiging, en zie niet in waarom ik moet knarsetanden...God bestaat niet maar ieder zijn ding he?Dat heet verdraagzaamheid Jan.
U springt van de hak op de tak. U brengt nu plotseling het element "bedreiging" ter sprake, terwijl het eerder over "de lege Kerk" ging. Het gaat er evenwel om dat er wel een hernieuwde herbronning aan de gang is binnen de Kerk in het Westen. Laat de modernistische naamkatholieken maar verder weglopen. Die hebben inderdaad geen toekomst: hun kerken lopen leeg en hun geloof heeft nog weinig om het lijf.
Oud 14 juni 2015, 23:04   #199
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus moeten seculiere waarden veel duidelijker verdedigd worden, voila we zijn het eens!
Maar de seculieren doen dat niet goed volgens Jan. Je kan ze beter overtuigen met de meest conservatieve katholieke waarden. Ik zal maar geen smiley gebruiken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2015 om 23:06.
Oud 14 juni 2015, 23:06   #200
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U springt van de hak op de tak. U brengt nu plotseling het element "bedreiging" ter sprake, terwijl het eerder over "de lege Kerk" ging. Het gaat er evenwel om dat er wel een hernieuwde herbronning aan de gang is binnen de Kerk in het Westen. Laat de modernistische naamkatholieken maar verder weglopen. Die hebben inderdaad geen toekomst: hun kerken lopen leeg en hun geloof heeft nog weinig om het lijf.
De sekte van de herkerstening �* l' ancienne gaat opnieuw de wereld veroveren. God beware.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be