![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door alcohol is er elke dag geweld. Door alcohol zijn er café's vol junkies die er hun uitkering aan opzuipen. Need I say more? En nu bij cannabis? Veel minder, bewijs dat een verbod werkt en de drooglegging een goede zaak zou zijn. Of kan iemand mij zeggen wat de overlast was bij de drooglegging? Er wordt weinig uitleg gegeven he? Veel bla bla dat wel, maar iets concreet dat de materie doorprikt waar moet? Neen helaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal U de verkeerslachtoffers te wijten aan alcohol bekend maken. En jawel, er zijn ook onschuldige kinderen bij. Ik zal er bij plaatsen wat het vergroten van het ego nog van overlast kan veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanrijdingen gebeuren door chauffeurs.
Zowel dronken als niet. Meest van al door nuchtere chauffeurs. Start een pleidooi tegen nuchter rijden. Of tegen rijden, misschien? Citaat:
Het ligt dus niet aan de drank... Citaat:
De cafébaas en zijn personeel moet dan tenminste niet aan de uitkerings-baxter. Citaat:
Daar hoort niet veel uitleg van mijn kant bij. De uitleg moet van jou komen (artikels, statistiekjes, studies,... met bron etc.)
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp dat en ik zal dat dan maar doen zeker?
Maar als er wekelijks 4 mensen door alcohol doodgereden worden, en een verbod zou daarvan 2 redden. Is dat dan 2 te weinig volgens uw redenering? En vergeet niet, ik ga mee in het conservatieve spel he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan maar de wagen verbieden? Dan zijn er ineens geen verkeersdoden meer. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() Ik ben nog altijd de sterkste tot gemeld wordt waarom drank beter af legaal dan niet is.
Anders zijn alle andere drugs onterecht illegaal. De discriminatiewet verbiedt onderscheidt te maken in groepen. In welke groep staat drank? Drugs! Verdovende middelen. Genotsmiddelen Laatst gewijzigd door Peche : 26 juni 2015 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al een hele mooie reden om alle drugs te legaliseren. Citaat:
Citaat:
En aangezien alle mensen dezelfde producten toegelaten en verboden zijn, is er van discriminatie geen sprake. Berg dat ridicule nepargument dus maar snel op. "Rassiesme" roepen werkt niet altijd hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beide drugs te krijgen. Wie kreeg de meeste klachten? Alcohol!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is tijd alcohol minder sociaal te maken en meer geregulariseerd. In een shop mag je maar 5g wiet kopen. In de winkel konden kinderen zich jaren aan een stuk alcoholvergiftigingen drinken. De problemen en overlast minimaliseren helpt niet. Verbieden duidelijk wel. The numbers dont lie. Laatst gewijzigd door Peche : 26 juni 2015 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen misbruikten alcohol, hoeveel mensen misbruikten de andere drugs. Als honderd mensen alcohol misbruikten waarvan er twee overlast gaven en maar een persoon gebruikte weed en gaf overlast, dan sta je nergens met je statistiekje, en dan zou ik zelfs kunnen dat cijfer misbruiken en zeggen dat weedgebruik 100% kans op overlast geeft en alcohol maar 2%. Maar veel belang heeft dat niet. Overlast moet aangepakt worden los van de oorzaken of aanleidingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Het gaat over MELDINGEN van ovelast. Geen misbruik van gebruik.
Waar een nuchtere last van heeft. Wat is de overlast bij cannabis en alcohol? We komen er op terug. Maar de betere weet al hoe laat het is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beleid is reeds gelijk voor iedereen: dezelfde substanties zijn voor iedereen verboden of toegelaten.
Uiteraard mag er nog meer konsekwentie komen: alle drugs toelaten, en decriminaliseren. Citaat:
Logisch dat de overlast groter lijkt door de legale (wegens meer gebruikers) Citaat:
Citaat:
Maak eens een excelleke zoals uw compagnon basisinkomen-genieter. Vergeet wel niet de crediebele bron te vermelden waar ge uw 'bewijzen' uit fabriceerde.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of again, wat was de overlast toen er een drooglegging was wat verschilt met andere illegale drugs? Citaat:
Niet rokers wonnen ook van de rokers. Nu moeten de niet drinkers een veiligere weg eisen ![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat je misschien beter zou begrijpen waarover we het hier hebben.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juni 2015 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is een beetje zoals de grote overlast met islamieten: het aanbod is te groot. Zullen we die dan maar 'reduceren' of 'afschaffen' en voorgoed verbieden? Of zullen we enkel de overlastveroorzakers aanpakken, en hen de overlast doen vergoeden? Je zegt het maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Da telt ni
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabis is bijvoorbeeld al verboden, maar jij blowt er lustig op los. Citaat:
Citaat:
Ik kom uit de kast. Ik zuip mateloos veel. Ik veroorzaak géén overlast, want ik rijd nooit onder invloed, ik flip niet als ik drink, ik heb geen gezondheidsproblemen, ik verwaarloos nooit mijn werk of andere plichten, ik heb zelfs nooit een kater (maar dat is zou enkel overlast voor mezelf betekenen) Citaat:
Stop om te beginnen zelf, en hou je enkel bezig met geheelonthouders. En laat anderen eveneens hun wereld creëren (met drank, met drugs) Citaat:
Ga nu maar dapper op zoek. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |