Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2015, 18:52   #181
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Het is goed,we stellen de lonen 12% bij naar beneden,laten u genieten van een "royaal" privee-pensioen,laten uw "ziektedagen" vallen,u gaat over op een 38-uren week en 20 dagen verlof per jaar,in ruil krijgt u dan op het einde van uw loopbaan een premie van 15 000 euro(mijn 2de pensioenpeiler).
De meeste mensen zitten met vrij slechte tweede pensioenpijlers, dat is een feit. Ik weet dat mijn broer (voor zijn carriere in het onderwijs) een pensioenspaarplan had van een twintigtal euro per maand (en geen werkgeversbijdragen). Bij een zeer grote belgische multinational.

Zij hebben op papier ook een tweede pijler, maar die stelt niks voor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 18:53   #182
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef 1 kind 10 000 euro en een 2de kind niks.Als het 2de kind dit niet juist vind zal het andere meestal niet verder komen dan "je bent jaloers".
Kinderen zijn gemakkelijk geneigd om te delen, volwassenen daarentegen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 18:59   #183
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Kinderen zijn gemakkelijk geneigd om te delen, volwassenen daarentegen
Ik gebruikte kind hier eigenlijk als volwassen kind.In veel gezinnen is er ruzie tussen broers en zussen om wat de ene gekregen heeft en de andere niet.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 14:57   #184
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is goed,we stellen de lonen 12% bij naar beneden,laten u genieten van een "royaal" privee-pensioen,laten uw "ziektedagen" vallen,u gaat over op een 38-uren week en 20 dagen verlof per jaar,in ruil krijgt u dan op het einde van uw loopbaan een premie van 15 000 euro(mijn 2de pensioenpeiler).
Ik verdien bij de Vlaamse overheid al minder dan een jurist in de privé en ik heb standaard ook al volgens het VPS een 38 uren week, maar klop er in de praktijk veel meer; mijn overuren worden daarbij niet uitbetaald en ik kan ze niet omzetten in verlof.

Maar de grootste slachtoffers zijn wel mijn contractuele collega's. Die combineren juist the worst of both worlds: ze hebben een zuiver bediendestatuut maar geen statutaire verloning (dus hun loon is nog lager) of pensioen, ze hebben evenmin een tweede, laat staat derde pijler, en qua overuren zitten ze ook in dezelfde situatie als de rest.

en wat verlofdagen betreffen, dat scheelt van werkgever tot werkgever: er zijn ook privésectoren die meer dan 20 dagen hebben, er zijn er zoals de chemie die zelfs boven de 40 dagen zitten.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 15:26   #185
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ik verdien bij de Vlaamse overheid al minder dan een jurist in de privé en ik heb standaard ook al volgens het VPS een 38 uren week, maar klop er in de praktijk veel meer; mijn overuren worden daarbij niet uitbetaald en ik kan ze niet omzetten in verlof.

Maar de grootste slachtoffers zijn wel mijn contractuele collega's. Die combineren juist the worst of both worlds: ze hebben een zuiver bediendestatuut maar geen statutaire verloning (dus hun loon is nog lager) of pensioen, ze hebben evenmin een tweede, laat staat derde pijler, en qua overuren zitten ze ook in dezelfde situatie als de rest.

en wat verlofdagen betreffen, dat scheelt van werkgever tot werkgever: er zijn ook privésectoren die meer dan 20 dagen hebben, er zijn er zoals de chemie die zelfs boven de 40 dagen zitten.
Heb op dit forum dan ook nog weinig weten afgeven op contractuele ambtenaren (buiten dat ze met (veel) teveel zijn).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2016, 17:41   #186
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hoezo, geen derde pijler?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2016, 20:17   #187
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb een tweetal jaar nauw samengewerkt met een advocatenkantoor in het Brusselse rond IP. Als ik de naam noem, kent u het: ze werken ook veel voor de overheid. Voor onze zaak hadden we een (aantal) trainees of juniors. De CV's van die mensen waren indrukwekkend: Bachelor in Leuven, Master in Oxford, MaNaMa in Hardvard....en zo waren ze allemaal. Topprofielen.

Ze werken daar de eerste jaren voor een relatief mager loon, met heel veel lange uren. De ervaring die ze er opdoen was wel goud waard, ofwel groeiden ze door, ofwel gingen ze naar een zeer goede functie in het bedrijfsleven of als zelfstandige aan de slag.

In een gesprek met haar: er solliciteren veel, heel veel mensen voor deze advocatenkantoren, en ze pakken gewoon enkel de besten. Een master in de rechten van de KUL was te gewoon. Buitenlandse ervaring vereist en liefst nog wat aanbevelingsbrieven.

Ik ben er vrij zeker van dat enkel de besten deze functies krijgen, en ik betwijfel ook of het gros van de juristen in dit land capabel is om daar binnen te geraken. Om nu te zeggen dat een overheidsjurist de salarissen van die partners zouden kunnen verdienen...ik betwijfel het. Haar baas kon ook heel snel heel complexe dossiers ontwarren en een correcte course of action uitzetten. Die 350 euro per uur leek veel, maargoed, ze wonnen ook zaken....
Oud 5 september 2016, 20:18   #188
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Derde pijler is pensioensparen, iedereen kan dat doen.
Oud 6 september 2016, 18:55   #189
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De Grieken willen de overheid niet laten krimpen omdat het de bron is van hun vette pensioenen en hun gemakkelijke baantjes. Daarover gaat de discussie nu: het aftroggelen van belastinggeld van andere europartners om de hoge pensioenen en de Griekse ambtenaren te betalen. De kans dat deze voorstellen Griekenland erbovenop helpen, is quasi nul.
Ja Griekenland is een schoolvoorbeeld van wanbeleid. Maar die zogenaamde bailouts gaan naar de ECB en de voornamelijk Duitse en Franse banken. De modale griek of de griekse economie ziet van dat geld zogoed als niets.
Oud 6 september 2016, 19:23   #190
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ja Griekenland is een schoolvoorbeeld van wanbeleid. Maar die zogenaamde bailouts gaan naar de ECB en de voornamelijk Duitse en Franse banken. De modale griek of de griekse economie ziet van dat geld zogoed als niets.
Het wanbeleid v.d. politiekers brengt een land aan de rand v.d. afgrond.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2016, 20:26   #191
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het wanbeleid v.d. politiekers brengt een land aan de rand v.d. afgrond.

Ja, maar die politiekers worden verkozen. De grond van het probleem zit in de macht die de staat zich toegeigend heeft. I.e. als je de overheid toelaat om van de ene af te nemen om aan de andere te geven is het al te laat.

De oplossing ligt niet zozeer in andere politiekers, maar wel in een heel drastisch inperken in de macht van de overheid.

Wat voor een prive-burger immoreel is zou ook de overheid verboden moeten worden.

Schoolvoorbeeld: Zo goed als niemand zou het goedkeuren als een individu een deel van het inkomen van zijn buur gaat opeisen (met de dreiging van geweld) omdat die buurman of -vrouw beter af is. Indien dit echter via de omweg van de overheid gebeurt blijken alle morele bezwaren bij een groot deel van de bevolking ineens weg te vallen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be