Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2015, 16:22   #181
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Uw nickname doet zich opeens eer aan.

?
Danku
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 20:36   #182
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
ja, ik ben geen heilge hé : een beetje ongezond voedsel mag ook wel naar binnen. En bij mij zijn dat dus frieten. Zoals zovele Belgen lust ik doodgraag frieten.
Maar ik eet er niet alle dagen van...
En zoals reeds gezegd, de ongezonde rommel van bij de allochtonen lust ik NIET.
Kebab, niks ongezonder als een brok vlees van onnagaanbare afkomst, die de hele godganse dag in de openlucht hangt, waar alle voorbijkomende vliegen eens op gaan schijten. Slaagt dat zelf maar in uw kloten, mercie.
Pitta is gewoon een droge pannekoek met wat groenten en vlees en één of ander sausje, zie niet wat daar zo voedzaam aan zou zijn ??!!
En wat die allochtonen hier pizza durven noemen is ook maar wat gebakken deeg met een vleugje tomatensaus derop, en twee drie stukes hesp waar je met het vergrootglas achter moet zoeken...De enige goede pizza is die van mijn moeder, en sommige Italiaanse restaurants. Zeker niet de " pizza " van Abdul, Saïd, of Mokhtar...
Rommel. D�*t is het . Dure rommel eigenlijk, alsje nagaat wat het is...
Maar het staat u vrij zich daar dagelijks mee vol te stoempen, mij niet gelaten. Er bestaan tegenwoordig heel goei medicamenten tegen de kakkerij...
Wat patatten, fruit en groenten betreft, ik koop nogal veel bij een boer in de buurt van Lier, die levert ook aan het restaurant van mijn zus, en de rest ja, in den Delhaize in mijn buurt, soms op de markt.
En ja, t'één en ander zal wel vanin de Magreb komen, stom genoeg, want in Europa hebben ze anders genoeg landbowgrond en boeren, maar wat wil je, ik ben de Minister van Gezond Voedsel niet hé, ik heb hier niks te zeggen.
Denk je oprecht dat een klomp separaten"vlees" of voorgebakken frieten gekookt in frietvet dat in sommige frietkoten te lang gebruikt wordt gezonder is dan een gemiddelde pitta?

Nu ja ik ben vegetarier en ga voor een pitta falafel, vaak huisgemaakt. Humus ook. Supergezond en smaakt voor iets dat gezond is .

Ik snap niet echt uw logica om "allochtoons" eten als ongezond te gaan bestempelen maar een pak friet omdat het Vlaams is opeens als gezond te zien, maar bon.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 20:41   #183
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Mensen zijn alcoholist als ze niet zonder alcohol kunnen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 20:56   #184
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Mensen zijn alcoholist als ze denken dat hun problemen verdwijnen met het drinken van alcohol.
Oud 26 juli 2015, 23:41   #185
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Denk je oprecht dat een klomp separaten"vlees" of voorgebakken frieten gekookt in frietvet dat in sommige frietkoten te lang gebruikt wordt gezonder is dan een gemiddelde pitta?

Nu ja ik ben vegetarier en ga voor een pitta falafel, vaak huisgemaakt. Humus ook. Supergezond en smaakt voor iets dat gezond is .

Ik snap niet echt uw logica om "allochtoons" eten als ongezond te gaan bestempelen maar een pak friet omdat het Vlaams is opeens als gezond te zien, maar bon.
In een frietkot zal je mij nooit " vlees " zien kopen. Van die vettige frikadellen enz , om te kotsen.
Friet is ook ongezond ongetwijfeld, maar ik lust het zo graag. Dus een keer of twee per week eet ik dat.
De andere ongezonde kost ( pitta, pizza, kebab vooral ) lust ik niet. Ik vind het niet lekker. Ik ga mij niet forceren om die rotzooi naar binnen te werken hé, enkel en alleen om die allochtonen wat geld te laten verdienen. En serieus, ik heb geen vertrouwen in de hygiëne daar.
Mc Donalds en consoorten moet je mij ook niet over spreken = rommel.
Chinees eten vind ik nog goed, dat ken ik al sinds mijn kindertijd, en was zelden teleurgesteld.
Dus d�*t en frieten is het enige fastfood dat ik eet.
Oud 26 juli 2015, 23:44   #186
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Mensen zijn alcoholist als ze denken dat hun problemen verdwijnen met het drinken van alcohol.
Hij wou zijn problemen verdrinken, maar ze leerden allemaal goed zwemmen.

Maar even serieus : wat met mensen die veel drinken omdat ze dat leuk vinden, maar geen problemen hebben, en ook van de alcohol kunnen afblijven als het moét ?
Oud 27 juli 2015, 07:59   #187
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Nog maar eens een andere definitie...
Blijkbaar heeft iedereen zowat zijn eigen standaard om zichzelf en anderen al dan niet als alcoholist te taxeren.
Wie het over zichzelf heeft zal meestal veel ruimere marges hanteren.
Wie anderen wil beleren en betuttelen en bevoogden, zal de speelruimte wat smaller maken waarschijnlijk...
Oud 27 juli 2015, 08:00   #188
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar even serieus : wat met mensen die veel drinken omdat ze dat leuk vinden, maar geen problemen hebben, en ook van de alcohol kunnen afblijven als het moét ?
Dat soort mensen is een doorn in het oog van de zeikende zedenmeesterkes en de bevoogdende, belerende betuttelaars.
Oud 27 juli 2015, 08:02   #189
Peche
Banneling

Standaard

Bij maar pas wanneer er overlast jegens derden is. En wie is koploper? Juist ja, alcohol en tabak.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 09:53   #190
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een frietkot zal je mij nooit " vlees " zien kopen. Van die vettige frikadellen enz , om te kotsen.
Friet is ook ongezond ongetwijfeld, maar ik lust het zo graag. Dus een keer of twee per week eet ik dat.
De andere ongezonde kost ( pitta, pizza, kebab vooral ) lust ik niet. Ik vind het niet lekker. Ik ga mij niet forceren om die rotzooi naar binnen te werken hé, enkel en alleen om die allochtonen wat geld te laten verdienen. En serieus, ik heb geen vertrouwen in de hygiëne daar.
Mc Donalds en consoorten moet je mij ook niet over spreken = rommel.
Chinees eten vind ik nog goed, dat ken ik al sinds mijn kindertijd, en was zelden teleurgesteld.
Dus d�*t en frieten is het enige fastfood dat ik eet.
Wat is er mis met pizza? Dat is helemaal geen fastfood als je dat goed klaarmaakt. En in een goed pizzarestaurant (niet pizza hut natuurlijk) is dat heel lekker.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 09:59   #191
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bij maar pas wanneer er overlast jegens derden is. En wie is koploper? Juist ja, alcohol en tabak.
Vergeet godsdienst niet. Opium voor het volk. (Karl Marx)
Oud 27 juli 2015, 10:54   #192
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er een verschil moet worden gemaakt tussen de vraag die griezel stelt en de vraag vanaf wanneer alcohol negatieve gezondheidseffecten heeft of hinderlijk voor derden is. Blijkbaar worden die 3 zaken in antwoorden wat door elkaar gehaald.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 11:11   #193
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik denk dat er een verschil moet worden gemaakt tussen de vraag die griezel stelt en de vraag vanaf wanneer alcohol negatieve gezondheidseffecten heeft of hinderlijk voor derden is. Blijkbaar worden die 3 zaken in antwoorden wat door elkaar gehaald.
Hinderlijk voor derden ?
Wel een rekbaar begrip.
Als mijn buurman 3 bollen knoflook geeft gegeten vind ik hem ook hinderlijk voor derden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 11:57   #194
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stadia in de ontwikkeling van alcoholisme[bewerken]

Sociale drinker[bewerken]

De sociale drinker heeft weinig problemen met alcohol en wijdt er niet veel aandacht aan. Een sociale drinker heeft zijn drankgebruik onder controle. Voor deze mensen is het drinken van alcohol van secundaire betekenis. De interactie met andere mensen bij het feestje, de maaltijd, de conversaties zijn interessant, niet het drinken van alcohol. Toch kan hij of zij onbedoeld meer drinken dan voorgenomen is. Dit komt doordat na het nuttigen van alcohol de manier van denken verandert. Een sociale drinker kan zich voornemen twee biertjes te nemen, omdat hij of zij nog moet rijden, maar in sommige gevallen zullen het er toch drie worden of soms meer. Er zijn ook nogal wat mensen die denken hun alcoholgebruik onder controle te hebben, maar toch excuses gebruiken zoals: "het is al een uur geleden dat ik de laatste heb genomen, dus ik kan wel rijden".

Eerste stadium[bewerken]

Het eerste stadium van alcoholisme ervaart men wanneer men problemen heeft gerelateerd aan alcoholgebruik. Men gaat soms stiekem drinken, zich schuldig voelen over het drinken en er veel aan denken. Familie en vrienden beginnen zich zorgen te maken over de consumptie van alcohol. Drinken tot men helemaal dronken is, achteraf het zich niet herinneren, de zogenaamde black-out en toenemende tolerantie (meer moeten drinken voor hetzelfde effect) zijn de eerste tekenen van alcoholisme. Men begint het gezelschap te zoeken van de zwaardere drinkers en activiteiten te mijden waar geen alcohol wordt gedronken. Men krijgt problemen op het werk, zoals laatkomen of taken niet goed uitvoeren. Vooral gevoelige personen krijgen hevige angst en spanning als ontwenningsverschijnsel wat pas verdwijnt na het nuttigen van meerdere consumpties. Ook een tremor ( beven/trillen met onder andere de handen) komt vaak voor, vooral als men ook niet (meer) voldoende eet.

Middenstadium[bewerken]

Het middenstadium van alcoholisme kenmerkt zich door een steeds meer onbeheersbare levenssituatie. De alcoholist blijft echter ontkennen dat er problemen zijn. Er wordt steeds meer gedronken dan de bedoeling was. Er wordt gedronken om schuldgevoelens of gevoelens van depressie en ongemak te onderdrukken. En 's morgens om een kater en ontwenningsverschijnselen, zoals beven en hevige angst, te voorkomen of te verminderen. Een arts zal suggereren dat alcoholconsumptie moet stoppen. De persoon zal het proberen, maar vaak zonder succes. Er is vaak sprake van verlies van baan, medische problemen en familieproblemen.

Gevorderd stadium[bewerken]

In het late stadium van alcoholisme is het dagelijkse leven geheel onbeheersbaar. Medische problemen zoals leveraantasting, pancreatitis, zenuw- en spierschade, hoge bloeddruk en interne bloedingen kunnen het gevolg zijn. Het hart en de hersenen worden aangetast met als resultaat hartaanvallen of beroerte. Ook is er een toename van depressie, slapeloosheid en zelfmoordneigingen. Psychische stoornissen zoals achtervolgingswaanzin kunnen ontstaan, welke overigens meestal weer verdwijnen als men is afgekickt van de alcohol. Een epileptisch insult bij het plotseling staken van alcoholgebruik kan bij alcoholisten voorkomen. Sommige alcoholisten worden hevig bevend wakker en hebben 's nachts al een glas met bijvoorbeeld jenever klaargezet omdat zij door het beven 's ochtends de fles niet meer open kunnen krijgen. Pas na het drinken van een tot drie glazen komt het beven weer tot rust en moet de alcoholist vaak weer op pad naar de slijterij. De volgende dag herhaalt het hele ritueel zich weer. Vaak hebben zware alcoholisten nog maar een of twee uur per dag plezier van de alcohol. De rest van de dag zijn ze bezig de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan en om zich staande te houden en het voor de buitenwereld te verbergen. Vaak is er nog maar weinig contact met familie of vrienden en zit men achter de gesloten gordijnen of in de kroeg te 'zuipen'. Soms verwaarloost de alcoholist zichzelf of komt op straat terecht. Dit zijn vaak de mensen die als 'alcoholist' worden gezien terwijl er veel meer alcoholisten zijn, die het verborgen proberen te houden en vaak nog onderdak en nette kleren hebben. Bij hardnekkig alcoholisme eindigt het tenslotte in aandoeningen zoals levercirrose vaak eindigend met de dood. Ook het syndroom van Korsakov, ook wel bekend als alcoholdementie komt veel voor bij zware alcoholisten. Dit tast vooral het kortetermijngeheugen aan. Soms vergeet men dat men geen alcohol meer kan drinken en zitten mensen met korsakov gerust aan een biertje of aan een andere alcoholische drank zonder de gevolgen te overzien.

Hoeveel is veel[bewerken]

Het drinken van drie biertjes per dag wordt nog niet als alcoholisme gezien. Wel kan het een fase zijn op weg naar verslaving. Gemiddeld een op de twaalf mensen die dagelijks alcohol drinken raakt eraan verslaafd.

Als norm voor schadelijk geldt 21 standaardglazen per week voor mannen en 15 glazen per week voor vrouwen. Voorwaarde is wel dat in die week twee dagen geen alcohol gedronken wordt
. Drinkt men meer, dan zal het schadelijke gevolgen kunnen hebben. De reden voor de verschillende normen voor mannen en vrouwen is de bouw van het lichaam. Het lichaam van een vrouw bevat meer vet en minder spieren. Spierweefsel bevat meer vocht dan vet, waardoor mannen relatief meer vocht in het lichaam hebben dan vrouwen. Omdat alcohol in het lichaam verdund wordt door het aanwezige vocht, leidt eenzelfde inname van alcohol tot een hogere alcoholconcentratie bij vrouwen dan bij mannen van hetzelfde gewicht. Mede daardoor raakt een vrouw gemiddeld sneller dronken.

Er zijn verschillende oorzaken waardoor iemand verslaafd kan raken:
Persoonlijke oorzaken: zoals karakterstructuur, gevoeligheid voor spanningen, persoonlijkheidsstoornissen, opvoeding, problemen thuis of op het werk.
Medische oorzaken: om chronische pijnen tijdelijk te vergeten en/of verlichten.
Invloed omgeving: hoe gemakkelijker er met alcohol wordt omgegaan en/of hoe gemakkelijker alcohol verkrijgbaar is des te eerder kan alcoholgebruik leiden tot misbruik en op den duur tot verslaving.
Erfelijkheid: alcoholproblemen ontstaan door een combinatie van factoren. Erfelijkheid kan hierbij een rol spelen. De meeste kinderen van ouders met alcoholproblemen krijgen zelf géén alcoholproblemen. Ze hebben wel meer kans op deze problemen dan andere kinderen. Door erfelijke aanleg lopen ze namelijk iets meer risico. Maar erfelijkheid is nooit de enige reden dat iemand alcoholproblemen krijgt. Het karakter van iemand en hoe hij omgaat met problemen zijn ook van invloed. Daarnaast speelt de omgeving een rol, bijvoorbeeld of vrienden veel drinken.
Er hoeft niet altijd sprake te zijn van een specifieke oorzaak. Alcohol is een giftige stof waarvan het gebruik in tal van landen sociaal is geaccepteerd. Een persoon die niet meer of minder problemen heeft dan de gemiddelde mens en zonder specifieke aanleg kan in principe ook verslaafd raken. Men raakt gewend aan het drinken van alcohol, dat wil zeggen dat in de loop der jaren de tolerantie toeneemt. Uiteindelijk blijkt dan dat men ernstige moeite heeft de alcohol te laten staan en is men verslaafd, lichamelijk en geestelijk. De problemen ontstaan in zo'n geval pas na enkele tot vele jaren drinken, zonder dat er echt een externe reden was om meer of veel te gaan drinken.[7]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholisme

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 27 juli 2015 om 11:59.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 11:57   #195
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hinderlijk voor derden ?
Wel een rekbaar begrip.
Als mijn buurman 3 bollen knoflook geeft gegeten vind ik hem ook hinderlijk voor derden.
Inderdaad. Maar in bericht #189 introduceert forumlid Peche dat als voor hem relevant criterium.

Ik vind een groepje van 3 hollanders op een caféterras al hinderlijk zonder dat ze nog maar een druppel hoeven gedronken te hebben.

Laatst gewijzigd door dalibor : 27 juli 2015 om 11:59.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 12:59   #196
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Inderdaad. Maar in bericht #189 introduceert forumlid Peche dat als voor hem relevant criterium.

Ik vind een groepje van 3 hollanders op een caféterras al hinderlijk zonder dat ze nog maar een druppel hoeven gedronken te hebben.
Ge hebt er minder last van als ze wat gedronken hebben.
Belgisch bier is voor hen veel te straf.
Geef ze elk ne Westmalle trippel , ne Rochefort 1O en ne Chimay blauw en je hoort er een hele week niets meer van.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 13:56   #197
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat en baarlijke nonsens.
Mijn drink- en eetgewoontes zijn behoorlijk fout, maar mijn gezondheid is uitstekend, behalve een licht onopvallend overwicht, wat helemaal niet abnormaal is gezien mijn leeftijd.
Ik ben zo blij als wat met mijn kathedraal van een lichaam!
Zelfs al gaat er af en toe wat veel miswijn doorheen!
Ik ga ervan uit dat jij niet, zoals Griezel, 20-25 pinten per dag drinkt, nog aangevuld met sterke drank?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 13:57   #198
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt veel ervaring met 1 enkele alcoholieker dus : je broer.
En nu even stoppen met veralgemenen, dan komen we er wel.
Neen, met meerdere.
Oud 27 juli 2015, 13:59   #199
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik teveel drink dan merk ik dat meteen. Dan zijn de poppetjes aan het dansen.
? Je drinkt echt elke dag veel teveel!
Oud 27 juli 2015, 14:01   #200
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hinderlijk voor derden ?
Wel een rekbaar begrip.
Meer afstand houden he Pericles! Laat 2m tussen jullie en 't probleem is opgelost.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be