Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2015, 10:49   #181
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het vreemde is dat de landen waar de hoogste belastingen worden geheven, ook de welvarendste landen zijn. Dus ... Ofwel is uw redenering fout, ofwel zijn de feiten fout.
Wat u zegt is dat de Westerse sociaal-democratieen de meeste succesvolle samenlevingen zijn. En dat is juist. Maar dat liedje zal niet blijven duren als we voortdoen in België zoals we nu bezig zijn. Alle cijfers zijn in negatieve richting aan het bewegen. Armoede, schooluitval, staatsschuld, jongeren op leefloon, volg je eigenlijk het nieuws nog of worden die dingen tegenwoordig gecensureerd in het VRT propaganda-journaal?
Oud 31 juli 2015, 10:52   #182
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
België ?
De Belgische Regering bedoelt u ?
De politieke en bestuurlijke klasse, inderdaad. Kijk naar een figuur als Vande Lanotte of Onkelinx. Dat zijn toch gewoon gangsters die zich ongehinderd mogen dikvreten met belastinggeld, en intussen met de mond de "solidariteit" prediken.
Oud 31 juli 2015, 10:53   #183
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De arbeider heeft de keuze om onder bepaalde omstandigheden al dan niet het arbeidscontract te tekenen, en om dat op te zeggen indien de omstandigheden verslechteren.
Tuurlijk. En als hij er geen tekent zit hij in uw SZ-loze samenleving zonder inkomen.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 10:58   #184
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tuurlijk. En als hij er geen tekent zit hij in uw SZ-loze samenleving zonder inkomen.
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Waarom zoudt ge een inkomen moeten krijgen als ge niet werkt?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 11:03   #185
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De politieke en bestuurlijke klasse, inderdaad. Kijk naar een figuur als Vande Lanotte of Onkelinx. Dat zijn toch gewoon gangsters die zich ongehinderd mogen dikvreten met belastinggeld, en intussen met de mond de "solidariteit" prediken.
Op dit moment zitten andere dan door u geciteerd in het wankele zadel.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 11:07   #186
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Door arbitragerechtbanken. En indien hun uitspraken niet aanvaard worden door de beschuldigde, uiteindelijk door de publieke rechtbanken.

Daarom dat ik altijd heb gesteld dat justitie een van de kerntaken van de overheid is.
Ik heb deze discussie al oeverloos gehad met patrickve op dit forum. Arbitragerechtbanken kunnen justitie niet vervangen. En de reden is dat het in de menselijke natuur ligt om de misleiden en op te lichten. Niet bij alle mensen, maar wel bij een bepaald percentage. Dat is iets wat patrickve niet snapte, en ik hoop dat u het wel snapt, maar ik vrees ervoor.

Bovendien zijn er bepaalde misdaden zoals pedofilie waarbij meer nodig is dan enkel justitie. De wereld zit namelijk veel complexer in mekaar dan ultraliberalen beseffen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 11:11   #187
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat u zegt is dat de Westerse sociaal-democratieen de meeste succesvolle samenlevingen zijn. En dat is juist. Maar dat liedje zal niet blijven duren als we voortdoen in België zoals we nu bezig zijn. Alle cijfers zijn in negatieve richting aan het bewegen. Armoede, schooluitval, staatsschuld, jongeren op leefloon, volg je eigenlijk het nieuws nog of worden die dingen tegenwoordig gecensureerd in het VRT propaganda-journaal?
U antwoordt helemaal niet op mijn stellingen.

En aan een 'toekomst argument' hebt ik niets. Dat het 'liedje niet zal blijven duren' is misschien iets wat u hoopt, maar niemand kan de toekomst voorspellen. U ook niet.

Het feit blijft dat de landen in de wereld met de hoogste belastingen belastingen, ook de welvarendste landen zijn. Dat is al 50 jaar zo, en zelfs al langer. En ze hebben de laagste corruptiegraad.
Oud 31 juli 2015, 11:13   #188
geertvdb

Standaard

Citaat:
Maar man toch, trek uw ogen eens open. België is tot op het bot corrupt.
Dat kan zijn (in uw verbeelding dan toch), maar ongeveer overal ter wereld is het nog corrupter. Er zijn organisaties die dat meten. U kan dat googlen.
Oud 31 juli 2015, 11:19   #189
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U antwoordt helemaal niet op mijn stellingen.

En aan een 'toekomst argument' hebt ik niets. Dat het 'liedje niet zal blijven duren' is misschien iets wat u hoopt, maar niemand kan de toekomst voorspellen. U ook niet.
De cijfers die een negatieve evolutie aantonen zijn er nu al. Maar als u liever uw vingers in uw oren steekt en hardop zingt, dan hou ik u niet tegen.
Oud 31 juli 2015, 11:20   #190
geertvdb

Standaard

Citaat:
Valt het woord 'initiëren' buiten uw kennis der Nederlandse taal misschien?
U antwoordt op mijn vraag met een vraag. Dat is wat mensen doen als ze een vraag willen ontwijken.

Geef mij gewoon een voorbeeld van geweld die de overheid 'initiëert'. En vergelijk dit dan met de maffia. Toon aan dat beide instituten gelijkaardig geweld gebruiken.
Citaat:
Ik ben niet begonnen om de overheid met de maffia te vergelijken.
U hebt de vergelijking gemaakt! Verschuil u niet achter anderen. Wat een laffe manier van discussiëren!
Oud 31 juli 2015, 11:21   #191
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat kan zijn (in uw verbeelding dan toch), maar ongeveer overal ter wereld is het nog corrupter. Er zijn organisaties die dat meten. U kan dat googlen.
Er zijn organisaties die zich inbeelden dat ze corruptie kunnen meten. De hele clue van corruptie is precies dat het onderhuids gebeurt.
Oud 31 juli 2015, 11:22   #192
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U antwoordt op mijn vraag met een vraag. Dat is wat mensen doen als ze een vraag willen ontwijken.

Geef mij gewoon een voorbeeld van geweld die de overheid 'initiëert'.
Jonathan Jacob, iemand?
Oud 31 juli 2015, 11:23   #193
geertvdb

Standaard

Citaat:
De cijfers die een negatieve evolutie aantonen zijn er nu al. Maar als u liever uw vingers in uw oren steekt en hardop zingt, dan hou ik u niet tegen.
U moet iets duidelijker zijn. Ik ben niet helderziend.
Ik denk dat we nu véél rijker zijn dan 20 jaar geleden. Ik zie geen enkele negatieve evolutie. Uitgezonderd het milieu. Maar ook daar zijn de landen met de hoogste belastingen de koploper in pollutiebestrijding.
Oud 31 juli 2015, 11:25   #194
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geef mij gewoon een voorbeeld van geweld die de overheid 'initiëert'. En vergelijk dit dan met de maffia. Toon aan dat beide instituten gelijkaardig geweld gebruiken.

U hebt de vergelijking gemaakt! Verschuil u niet achter anderen. Wat een laffe manier van discussiëren!
De maffia:
- ze komen langs en vragen 'zoudt ge alstublieft uw bijdrage kunnen betalen'
- als ge niet betaalt, slaan ze alles kort en klein of ontvoeren ze u

De overheid:
- ze sturen een aanslagbiljet (het woord aanslag is bijzonder treffend) met de uitnodiging om uw bijdrage te betalen
- wat gebeurt er als ge niet betaalt? -> ze zetten een gerechtsdeurwaarder in -> als ge die weigert binnen te laten, sturen ze de politie mee -> als ge die weigert binnen te laten, zullen ze de deur inbeuken en u ontvoeren (en in de gevangenis steken)

Ziet u de gelijkenis?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 31 juli 2015, 11:26   #195
geertvdb

Standaard

Citaat:
Jonathan Jacob, iemand?
Was dat de overheid?

Neen, dat waren een paar dolgedraaide politie agenten die hun job niet correct deden.

Wat heeft de overheid gedaan? Ze heeft die stoute agenten gestraft. Zo moet het. Om ervoor te zorgen dat in de toekomst agenten voorzichtiger zullen zijn om geweld te gebruiken.

Uw voorbeeld is dus een argument tegen uw eigen stelling.

Proficiat!
Oud 31 juli 2015, 11:29   #196
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was dat de overheid?

Neen, dat waren een paar dolgedraaide politie agenten die hun job niet correct deden.

Wat heeft de overheid gedaan? Ze heeft die stoute agenten gestraft. Zo moet het. Om ervoor te zorgen dat in de toekomst agenten voorzichtiger zullen zijn om geweld te gebruiken.

Uw voorbeeld is dus een argument tegen uw eigen stelling.

Proficiat!
Sinds wanneer zijn die agenten geen deel van de overheid?

En vertel me, welke agenten zitten in de gevangenis voor moord of tenminste opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, met als verzwarende omstandigheid het feit dat ze op dat moment hun rol van ambtenaar uitoefenden?

Oud 31 juli 2015, 11:29   #197
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u een te beperkt idee hebt van corruptie. Corruptie betekent niet zozeer dat je naar een ambtenaar stapt en een paar honderd euro op tafel legt om hem om te kopen. Dat gebeurt in ontwikkelingslanden. Corruptie wil vooral zeggen dat de heersende klasse allerlei constructies hebben opgezet om zichzelf te verrijken met belastinggeld, waardoor het niet meer op de juiste plaats terechtkomt.
Oud 31 juli 2015, 11:30   #198
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Was dat de overheid?

euh....

Citaat:
*proest*

De overheid heeft juist gepast niks gedaan. Als de vader van Jonathan geen kruistocht had ondernomen om een beetje gerechtigheid, dan was de hele zaak al lang verticaal geklasseerd als een "accident de parcours".
Oud 31 juli 2015, 11:32   #199
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De maffia:

De overheid:
- ze sturen een aanslagbiljet (het woord aanslag is bijzonder treffend) met de uitnodiging om uw bijdrage te betalen
- wat gebeurt er als ge niet betaalt? -> ze zetten een gerechtsdeurwaarder in -> als ge die weigert binnen te laten, sturen ze de politie mee -> als ge die weigert binnen te laten, zullen ze de deur inbeuken en u ontvoeren (en in de gevangenis steken)

Ziet u de gelijkenis?
Mbt de overheid kan je afspreken wat dat bedrag is, in een parlementair systeem. En wat je allemaal collectief gaat organiseren, en wat niet.

De maffia dwingt dat af, louter op grond van hun geweld. En geeft volstrekt niets terug.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 11:32   #200
geertvdb

Standaard

Citaat:
De maffia:

De overheid:

Ziet u de gelijkenis?
Er is geen gelijkenis. U ziet niet het verschil.

De maffia is een parasiet. Die maken u niet alleen geld afhandig door u te bezoeken, hoor. Een maffia bouwt niets op. Maar profiteert enkel van de anderen die opbouwen.

De overheid zorgt voor wegen (waar u op rijdt), en onderwijs (het grootste budget) waar u hebt leren schrijven en rekenen), en zoveel andere dingen.
Het is toch logisch dat dat betaald moet worden. Wil u de leraar van uw kinderen niet betalen? Moeten die dat gratis doen?

Ik heb de indruk dat u daar niet mee wil voor betalen. Wel, mensen die geen belastingen willen betalen zijn parasieten. Want alles valt op de kap van mensen die wel belastingen willen betalen. DENK daar maar eens goed over na!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be