Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2016, 10:11   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat Walen ook beschouwd werden als Germanen kwam voornamelijk door het optreden van Degrelle.
De Walen werden helemaal niet beschouwd als Germanen.
Er werden geen vervolgingen gehouden op de Latijnstaligen, maar zij werden zeker niet als gelijke behandeld.
Zelfs de Vlamingen en Nederlanders werden niet als geijkwaardigen beschouwd door de Nazi's. Vele zijn naar werkkampen gestuurd om in dienst van het Duitse volk te werken. Daarnaast had Hitler hen nodig voor zijn oorlog tegen Stalin, waardoor hij hen niet als minderwaardige ongedierte behandelde.
Maar dit alles is ver van de openingspost van deze draad.

Citaat:

Duitse eurocommissaris wil Polen onder Europees toezicht plaatsen

De Duitse eurocommissaris Günther Oettinger heeft ermee gedreigd om Polen onder Europees toezicht te plaatsen wegens het schenden van de fundamentele waarden van de Europese Unie. De kwestie staat op de agenda van de Europese Commissie, op 13 januari, zegt hij vandaag in de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

De nieuwe Poolse regering heeft sinds haar aantreden al een reeks omstreden beslissingen genomen, zoals de invoering van een mediawet die de openbare omroep aan banden legt en de hervorming van het Grondwettelijk Hof. Die beslissingen stuitten op veel kritiek; Europees vicevoorzitter Frans Timmermans vroeg Polen per brief om toelichting.

De Poolse wetswijzigingen zullen ook binnen de Europese Commissie worden besproken. "Veel zaken pleiten ervoor dat we het "rechtsstaatmechanisme" zouden activeren en Warschau onder toezicht stellen", aldus Oettinger in de Duitse krant.

Het instrument bestaat sinds 2014 en viseert lidstaten die volgens de Commissie "een systemisch gevaar vormen voor de rechtsstaat". Als de EU-lidstaat niet reageert op de voorstellen van de Commissie, kan men worden gesanctioneerd. Het is in het verleden nog niet gebeurd, maar sancties zoals het verlies van stemrecht binnen de Europese Raad behoren tot de mogelijkheden, schrijft de FAZ.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...plaatsen.dhtml

Polen dreigt een dictatuur te worden binnen de EU en de Europese dictators kunnen daar niet mee lachen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 10:11   #182
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoeveel Marokkaanse vriendinnnen heb ik al gehad, ben de tel kwijt. Geile wijven... Nu ben ik met een moslima van Afrikaanse origine.

Eerlijk gezegd, als ik mij tussen zwarten begeef, betrap ik mezelf al eens op nazistische gedachten, maar Turken of Marokkanen verschillen fundamenteel niet zo veel van Europeanen.
Godsdienst is gewoon een cover, om ergens een spirituele leegte op te vullen, meer is het niet.
U gebruikt te snel de term nazi. Een beetje gezond racisme is perfect normaal. Alsof men over U soms niet denkt.. "ach, dat witje dit of dat en *proest*". So what? Dat is geen nazistisch denken.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 januari 2016 om 10:12.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 10:17   #183
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Walen werden helemaal niet beschouwd als Germanen.
Er werden geen vervolgingen gehouden op de Latijnstaligen, maar zij werden zeker niet als gelijke behandeld.
Zelfs de Vlamingen en Nederlanders werden niet als geijkwaardigen beschouwd door de Nazi's. Vele zijn naar werkkampen gestuurd om in dienst van het Duitse volk te werken. Daarnaast had Hitler hen nodig voor zijn oorlog tegen Stalin, waardoor hij hen niet als minderwaardige ongedierte behandelde.
Maar dit alles is ver van de openingspost van deze draad.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...plaatsen.dhtml

Polen dreigt een dictatuur te worden binnen de EU en de Europese dictators kunnen daar niet mee lachen.
De Polen konden niet lachen met de 'Wir schaffen das' van Merkel en het politiek correct gezeik in de media. De nodige maatregelen werden genomen. De EC kan op zijn kop gaan staan. Who cares?

Ook het NAVO-tromgeroffel kunnen ze missen als kiespijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 januari 2016 om 10:21.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 12:13   #184
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De Polen konden niet lachen met de 'Wir schaffen das' van Merkel en het politiek correct gezeik in de media. De nodige maatregelen werden genomen. De EC kan op zijn kop gaan staan. Who cares?

Ook het NAVO-tromgeroffel kunnen ze missen als kiespijn.
Polen kan uit de EU stappen, maar daar zijn ze te laf voor.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 13:02   #185
serres
Schepen

Standaard

polen ,laf..........ze vegen merkel vierkantig aan hun kloten,wat geen enkel land van de EU durft.en dat is laf
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 13:18   #186
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meent u dat omdat er een radikaal rechtse regering is gekozen, of om een ander feit?

De afschaffing van het grondwettelijk hof lijkt mij prima. Het parlement kan op naleving van de grondwet toezien. De oppositie kan desnoods het vertrouwen in de regering opzeggen en een revolutie ontketenen. Beter dan de buitenlandse inmenging door de EU.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 13:24   #187
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U gebruikt te snel de term nazi. Een beetje gezond racisme is perfect normaal. Alsof men over U soms niet denkt.. "ach, dat witje dit of dat en *proest*". So what? Dat is geen nazistisch denken.
In Zwart-Afrika betrap ik mezelf er op dat ik soms sympathie begin te krijgen voor de apartheid, bvb. als ik nog maar eens 3 uur moet wachten voor een niet volledig gare kip, of als de electriciteit het weer niet doet voor een hele dag, of als de bus nog maar eens pech heeft en we 10 u moeten wachten op een vervangbus, maar dan bedenk ik dat enkele generaties geleden iedereen nog in het stenen tijdperk leefde. Het heeft z'n tijd nodig.

Maar goed terug naar Polen. Al kan ik er wel begrip voor opbrengen dat de Polen niet de enorme hoeveelheden zwarten en Arabieren wil huisvesten als in het Westen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 13:26   #188
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Polen kan uit de EU stappen, maar daar zijn ze te laf voor.
Te laf niet, ze willen natuurlijk vrij in West-Europa kunnen werken, en ook nog eens de nodige subsidies binnenrijven, maar ze willen enkel de voordelen, niet de nadelen, daar moeten ze toch eens op gewezen worden. Zoals ik al zei? OK, als jullie geen migranten willen opnemen dan gaan we JULLIE migranten terug huiswaards sturen.
Oud 3 januari 2016, 13:27   #189
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Te laf niet, ze willen natuurlijk vrij in West-Europa kunnen werken, en ook nog eens de nodige subsidies binnenrijven, maar ze willen enkel de voordelen, niet de nadelen, daar moeten ze toch eens op gewezen worden. Zoals ik al zei? OK, als jullie geen migranten willen opnemen dan gaan we JULLIE migranten terug huiswaards sturen.
Ik denk dat ze liever hun eigen migranten terug ontvangen dan een leger Mohammedanen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 13:29   #190
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Feit is dat Polen te blank is en dat een doorn in het oog is voor de links-liberale elite.
Oud 3 januari 2016, 13:37   #191
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De rel met de commissie gaat over een nieuwe mediawet.

Maar als je een compulsieve obsessie met het migratiethema hebt gaat alles daarover zeker?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 13:44   #192
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De afschaffing van het grondwettelijk hof lijkt mij prima. Het parlement kan op naleving van de grondwet toezien.
Dan heb je de facto geen grondwet meer. Want dat parlement maakt en wijzigt desgevallend de grondwet.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 14:09   #193
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook bij mij heeft het iets losgemaakt, anti-westerse gevoelens namelijk, hoewel ik weet dat het verkeerd is.
Die oorlog heeft zeker invloed gehad op de manier waarop Rusland heden ten dage naar het Westen kijkt, Rusland werd zwaar vernederd, de krachtsverhoudingen van toen werden rauw door het Westen uitgespeeld. De Serven vandaag de dag wweten het zo goed niet, ze hopen bij de EU te komen, maar hun hart ligt bij Rusland.
Het zijn de Serviërs, niet de Serven.

En ze willen alleen met Kosovo de EU in.

Hierin worden ze gesteund door oa Rusland, China en 5 EU landen.
Oud 3 januari 2016, 14:41   #194
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Feit is dat Polen te blank is en dat een doorn in het oog is voor de links-liberale elite.
Polen is blank omdat het arm is, niet aantrekkelijk voor niet-Europese migranten. Idem dito heel Oost-Europa. De Syriërs riskeerden hun leven om die landen te verlaten. Het Mekka is en blijft West-Europa, en dan vooral Noord-West-Europa.
Oud 3 januari 2016, 21:46   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Poolse volk maakt een keuze die de EU blijkbaar niet kan verteren. De eurocraten zijn de democratie niet genegen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 21:47   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Polen is blank omdat het arm is, niet aantrekkelijk voor niet-Europese migranten. Idem dito heel Oost-Europa. De Syriërs riskeerden hun leven om die landen te verlaten. Het Mekka is en blijft West-Europa, en dan vooral Noord-West-Europa.
M.a.w. ze zijn niet op zoek naar veiligheid, maar het gaat essentieel om economische perspectieven.
Oud 3 januari 2016, 21:49   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Het zijn de Serviërs, niet de Serven.
Jawel, beide woorden zijn correct AN.
Oud 3 januari 2016, 21:49   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dan heb je de facto geen grondwet meer. Want dat parlement maakt en wijzigt desgevallend de grondwet.
Ja, dat gaat zo in een democratie. Het volk en zijn verkozenen bepalen de wetten.
Oud 3 januari 2016, 22:15   #199
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik denk dat ze liever hun eigen migranten terug ontvangen dan een leger Mohammedanen.
De Poolse migranten in West-Europa sturen liever vluchtelingen naar Polen dan zelf terug te keren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 22:19   #200
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De Poolse migranten in West-Europa sturen liever vluchtelingen naar Polen dan zelf terug te keren.
Dan kent gij andere Polen dan ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be