![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vroeger kon ik Bracke dus wel pruimen. Hij ontzag niks of niemand en stelde ambetante vragen. Bij de ene al wat meer dan bij de andere maar hij slaagde er toch in om neutraal te blijven of te blijken. Dus of die tenoren nu nog echte Vlamingen zijn en waarom ze allen zijn opgeschoven naar rechts is voor mij niet belangrijk meer. Ze doen maar. Ik weet wat er te verdienen of te verliezen valt met echte Vlaming te zijn. Daarom voel ik mij heden goed. Na mij de zondvloed. Het woord is nu aan de gediplomeerde jeugd. Het zullen harde tijden worden voor dezen die niet beschikken over dat vodje papier. Of het al of niet terecht verkregen werd of niet verkregen speelt geen enkele rol. Je hebt het of je hebt het niet. En daarom vind ik dat politiek gedoe een smerig iets. Want ook in het onderwijs speelt politiek een smerige rol. Als de pastoor U regelmatig in de kerk zag of als de burgemeester uw ouders regelmatig zag op zijn bal en als ze bovendien nog over een lidkaart beschikten van de juiste partij en meer nog; als ze hun bijdrage leverden voor de verkiezingen; dan moest je de mondelinge universitaire examens minder vrezen. Iedereen weet dat. Maar niemand wil het weten. Niemand durft het zelfs weten. En toch blijft het duren. Wat een bende lafaards wij zijn willen we ook niet weten. Dat is de realiteit. Waarom zou ik mij dan nog druk maken? Ik draag geen verantwoordelijkheid voor het stomme gepeupel. Het zal krijgen en behouden wat het zelf wil behouden. En dat weten onze politiekers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat orangisme is maar een hobby, zijn beroep is full time het instituut België verdedigen door het allerbelangrijkste mandaat in te vullen : federaal kamervoorzitter. Dat is financieel ook heel wat interessanter dan al dat hobby geneuzel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een gedeelte van de spoorbonden doet tenminste door, zij hebben tenminste ballen aan hun lijf.
En we moeten de maand februari afwachten want ik denk dat er dan ook stakingsaanvragen gaan komen van de Waalse en Vlaamse spoorbonden. Misschien een hete februari? |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus uw 'Belgie verdedigen', daar zullen we maar eens goed mee lachen zeker? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minister Galan is niet galant: �*lle bonden hebben de 3 andere stakingsdagen opgeschort, als teken van goede wil. Galan is duidelijk NIET van goed wil en wil de confrontatie. Nogal dom in zo'n situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Stakingen gaan door want minister Galant heeft niet geantwoord voor 22h00.
Nu de Vlaamse spoorbonden terug meedoen en het word misschien toch nog leuk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Respec voor Galant!
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank u! U zult het ook wel gemerkt hebben dat, wanneer je i.v.m. de vakbonden de aandacht vestigt op zaken die volstrekt niet door de beugel kunnen, je stante pede persoonlijk wordt aangevallen. Sommigen formuleren hun geïrriteerdheid zelfs met leuke termen zoals "paljas". Maar op het eigenlijk probleem dat ik aangekaart had werd zorgvuldig vermeden om te antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb vorig jaar 2 x per maand gereisd met de trein. Geen enkele keer is dit vlot verlopen.... Er was altijd wel iets! En nu moet ik lezen dat je er nog een veiligheidsboekje gaat bijsleuren? Was het dan in 2015, naast de vertragingsellende ook nog onveilig op de koop toe???? Ik zou me toch een beetje schamen om voor een organisatie te werken die hun beloftes op geen enkel moment kunnen waarmaken! Ik vermoed dat het eerste wat een conducteur moet leren is..... 'Gelieve ons te verontschuldigen voor.......' en dat in de drie landstalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk vindt jouw idee een beetje weerklank buiten dit forum. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Galan is de vertegenwoordigster in deze van de democratie. Zij beheert in deze materie de centen van alle belastingbetalers. Misschien dus dom, maar wel democratisch. We zullen zien hoe het spel verder hard gespeeld wordt. Van mij mag het , gezien het een politieke staking betreft, zeer hard gespeeld worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste is: zeggen "de nmbs wenst u een aangename reis" zonder daarbij in een lach te schieten. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...?eid=1.2537463 Die overheidsvakbond staakt ook voor U!! Deze regering wil het statutair statuut afschaffen en alle voordelen die daaraan vasthangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de sociale geschiedenis kan je leren dat een staking afgelasten voor de onderhandelingen beginnen, héél flauwe resultaten geeft voor de werknemers, of ze nu bij een vakbond zijn of niet. Anderzijds: Vlaanderen & Wallonië drijven weer een beetje verder uit elkaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |