Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2016, 21:21   #181
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja het zijn die Belgen die zich nog altijd bij voorkeur een Mercedes, BMW etc aanschaffen. En dat is niet noodzakelijk Praag, dat kan evengoed het Zuiden van Parijs zijn, Munchen, Birmingham of Zurich. Die mensen hebben geen tijd om zich te staan aftrekken terwijl hun batterij op het gemakske oplaad.
Op een halfuur �* 45´ opgeladen. Men verliest helemaal geen tijd.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 21:26   #182
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op een halfuur �* 45´ opgeladen. Men verliest helemaal geen tijd.
Mijn bak vol naft gooien duurt nog geen 3 minuten. En ik veeg mijn kloten aan elektriek, voor mij is flexibiliteit belangrijker. Mijn tijd kost meer dan met mijn tenen te draaien aan een prise aan een klote paal.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 21:31   #183
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn bak vol naft gooien duurt nog geen 3 minuten. En ik veeg mijn kloten aan elektriek, voor mij is flexibiliteit belangrijker. Mijn tijd kost meer dan met mijn tenen te draaien aan een prise aan een klote paal.
Uw bak volgooien kun je enkel als die stinkende klote-tankzuil vrij is, weet je die overdure tankzuilen aan de snelweg, anders schuif je maar netjes aan in het stankrijtje, zoals DDR-tijden. Zo heb ik al 20-30 minuten met mijn vingers moeten draaien, want je moet tenslotte aanschuiven gelijk een fossiel opgefokt kieken, en als je moet pissen doe je nog in je broek.

Iemand met een electrowagen plugt in gaat dan op zijn gemakske naar de WC en eet nadien een hapje en kijkt zijn mail na, en kan weer beter uitgerust op weg. Natuurlijk is dat gratis laden meegenomen.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2016 om 21:38.
Oud 3 mei 2016, 21:41   #184
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw bak volgooien kun je enkel als die tankzuil vrij is, anders schuif je maar netjes aan in het rijtje. Zo heb ik al 20-30 minuten met mijn vingers moeten draaien, want je moet tenslotte aanschuiven gelijk een fossiel kieken, en als je moet pissen doe je nog in je broek.

Iemand met een electrowagen plugt in gaat dan op zijn gemakske naar de WC en eet een hapje en kijkt zijn mail na, en kan weer op weg.
20-30 minuten aan een tankstation? Wauw, wanneer hebt ge dat voor gehad? Trouwens in Duitsland ga ik in de struiken pissen gratis, ik betaal geen Euro voor mij te ontlasten. En voor die slechte dure fret bedank ik.
Oud 3 mei 2016, 21:45   #185
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Yip! We hebben een dubbelnick voor PORSCHE te pakken!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 21:55   #186
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
20-30 minuten aan een tankstation? Wauw, wanneer hebt ge dat voor gehad? Trouwens in Duitsland ga ik in de struiken pissen gratis, ik betaal geen Euro voor mij te ontlasten. En voor die slechte dure fret bedank ik.
Hoe duur is dat bijtanken? En met je stinkevingers (fossiel-zeik-mix) kruip jij achter het stuur? Eet je jouw boterhammen al rijdend?
Oud 3 mei 2016, 22:03   #187
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe duur is dat bijtanken? En met je stinkevingers (fossiel-zeik-mix) kruip jij achter het stuur? Eet je jouw boterhammen al rijdend?

Mijn vrouw verwend me met lekkere gezonde hapjes. Boterhammen is niet van haar cultuur.
Oud 3 mei 2016, 22:05   #188
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw verwend me met lekkere gezonde hapjes. Boterhammen is niet van haar cultuur.
En wc-papier heb je ook mee? Of neem je servietten tijdens het rijden?
Hoeveel kost nu dat dure vol tanken?
Geen geld meer voor deftig te tafelen?
Zelf geen geld voor een propere WC?

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2016 om 22:09.
Oud 3 mei 2016, 22:09   #189
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wc-papier heb je ook mee?
Er bestaat iets zoals vochtige tissues om te handen en gezicht te verfrissen of zelfs Evian etc spuitbussen.
Oud 3 mei 2016, 22:11   #190
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat iets zoals vochtige tissues om te handen en gezicht te verfrissen of zelfs Evian etc spuitbussen.
Moet nogal een vuilbak zijn je wagen, hoeveel kost dat tanken weer?
Heb je geen geld meer over voor een propere WC ?
Geen geld voor gewoon deftig te tafelen?
Oud 3 mei 2016, 22:13   #191
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wc-papier heb je ook mee? Of neem je servietten tijdens het rijden?
Hoeveel kost nu dat dure vol tanken?
Geen geld meer voor deftig te tafelen?
Zelf geen geld voor een propere WC?

Deftig tafelen aan de autostrade? WOEHAAI!! Laat staan waar zo klote palen staan. Goede smaak is ver te zoeken. Enfin mensen die een Tesla kopen zijn rap content.
Oud 3 mei 2016, 22:15   #192
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deftig tafelen aan de autostrade? WOEHAAI!! Laat staan waar zo klote palen staan. Goede smaak is ver te zoeken. Enfin mensen die een Tesla kopen zijn rap content.
En alweer onwetend, Tesla superchargers staan NOOIT aan de autostrade.
Tesla bestuurders tafelen NIET in snelwegrestaurants. Woehaaahahaha.

Dat jij geen geld meer hebt om -eventueel- proper te tafelen weten we nu ondertussen, toch duur dat stinkend klote tanken hé, en altijd maar opnieuw geraak je dat niet beu?

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2016 om 22:22.
Oud 3 mei 2016, 22:28   #193
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat jij geen geld meer hebt om -eventueel- proper te tafelen weten we nu ondertussen, toch duur dat stinkend klote tanken hé, en altijd maar opnieuw geraak je dat niet beu?
Enkele maanden terug hebt u hier een soort veredelde Macdo met laadpalen geplaatst als culinaire tempel. Dat zegt helaas genoeg over uw goede smaak en gastronomisch cultureel niveau.
Oud 3 mei 2016, 22:36   #194
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkele maanden terug hebt u hier een soort veredelde Macdo met laadpalen geplaatst als culinaire tempel. Dat zegt helaas genoeg over uw goede smaak en gastronomisch cultureel niveau.
Maar zelf gelijk een vettigaard in de struiken gaan pissen, hahaha

Citaat:
Trouwens in Duitsland ga ik in de struiken pissen gratis, ik betaal geen Euro voor mij te ontlasten.
Citaat:
gastronomisch cultureel niveau.
Heb jij ooit wel een tafel gezien?

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2016 om 22:42.
Oud 3 mei 2016, 23:03   #195
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
OK. Laten we er even (goedgelovig) van uitgaan dat dit verplaatsingspatroon minstens een maandelijkse frequentie heeft. Maak dan even de oefening:
(1) Hoeveel mensen ken je?
(2) Van al die mensen die je kent: hoeveel hebben een gelijkaardige verplaatsingsbehoefte?
Wel, laat ons zeggen dat ik 500 mensen ken, sommigen hebben gelijkaardige verplaatsingsbehoeften, sommigen niet.
Niemand van die 500 rijdt elektrisch, sommigen omdat ze in een huurhuis of appartement wonen, sommigen omdat ze een firmawagen hebben, de meesten omdat het te duur is, sommigen omdat ze een bedrijf hebben en vrachtwagens en camionettes hebben, niets van al dat elektrisch.

Ikzelf : ik heb nood aan autonomie, betrouwbaarheid en graag ook veiligheid en een beetje comfort.

Als ik deze zomer naar Kiev, waar mijn vrouw nog een appartement heeft, wil rijden, wil ik dat kunnen zonder planning, zonder puzzelen.
Als ik wil gaan duiken op schouwen-Duiveland wil ik niet zitten puzzelen of ik daar wel geraak en waar er oplaadpalen staan en hoeveel uur ik moet incalculeren om te staan schilderen naast zo'n oplaadpunt.
Dan vertrek ik liever gewoon niet.

Ik wil een auto waarmee ik alles kan doen, dus ook die minder doorsnee trips die ik maar 1 of 2 keer per jaar doe.
Als dat kan met een elektrische auto zal ik die met plezier aanschaffen als de prijs competitief is.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 23:39   #196
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Heeft er nooit iemand aan een batterijcommune gedacht?

Als je daar zonder stroom staat geeft een broeder je één van zijn batterijen zodat je naar Compostella kan rijden.

Verwisselbare battterijen? Waarom kan dat niet? Je staat daar en wil rijden, maar je batterij is plat.

Waarom kan je geen batterijen wisselen?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 mei 2016 om 23:44.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 00:19   #197
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uw bak volgooien kun je enkel als die stinkende klote-tankzuil vrij is, weet je die overdure tankzuilen aan de snelweg, anders schuif je maar netjes aan in het stankrijtje, zoals DDR-tijden. Zo heb ik al 20-30 minuten met mijn vingers moeten draaien, want je moet tenslotte aanschuiven gelijk een fossiel opgefokt kieken, en als je moet pissen doe je nog in je broek.

Iemand met een electrowagen plugt in gaat dan op zijn gemakske naar de WC en eet nadien een hapje en kijkt zijn mail na, en kan weer beter uitgerust op weg. Natuurlijk is dat gratis laden meegenomen.
Hoe doe je dat dan? Minder drukken zodat het wat langzamer gaat En iets eten in van die derderangs zaken? Jakkes dan heb ik liever honger. En e-mails checken is zo een yuppiegedrag. Werkmensen moeten constant hun mails kunnen checken. Zielig als dat ook al een voordeel is. Is zoals GSM en laptop bij een functie. Dan kan je dag en nacht vooor uw baas werken.

Tanken duurt max. 5 minuten. En wachttijden? Dat zal er niet snel zijn. En misschien duurdere benzine maar ik heb geen rekenmachine nodig om te tellen wat mijn wagen mij kost. Kaart insteken, bak voltanken en vlammen maar. Als je moet wakker liggen van enkele honderden euro's per maand aan benzine dan moet je maar te voet gaan.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 00:22   #198
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Yip! We hebben een dubbelnick voor PORSCHE te pakken!
Neen Miceleke De gipsy is veel te braaf naar mijn normen. Maar voor uw fantasie wil ik gerust die persoon wel spelen. Kwestie dat je u anders toch weer gaat liggen afrukken bij een foto van uw wannabee Tesla. Of is het Muskie himself die op de foto staat
Oud 4 mei 2016, 00:29   #199
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Zijn dat niet die frigoboxtoeristen die ze in Knokke niet graag zien komen Want als ik dat allemaal lees en hoor dan kent een Teslarijder maar 1 woord : tellen, tellen en nog eens tellen. Of je moet Bartjeuh heten. Die denkt dat hij dat allemaal heeft en nog aan het rentenieren is ook Allee Miceleke nu even van nicknaam veranderen en als bartjeuh reageren

En tanken is NIET duur. De benzine staat laag en daarbij wat is nu nog 150 euro vandaag? Zelfs al is dat enkele keren per maand dan is dat toch ook nog geen ramp. Kijk overdag maar eens hoeveel wagens er rond rijden. Dus zo duur zal het voor de gemiddelde mens nog niet zijn (helaas, zou gerust maal twee mogen zijn). En tanken STINKT niet. Benzine ruikt lekker. Maar wiet zal voor u waarschijnlijk beter zijn. Elke geitenwollen sokken in sandalendrager smoort nu eenmaal wiet. Om even de wereld die ze niet aankunnen te vergeten.
Oud 4 mei 2016, 00:33   #200
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wel, laat ons zeggen dat ik 500 mensen ken, sommigen hebben gelijkaardige verplaatsingsbehoeften, sommigen niet.
Niemand van die 500 rijdt elektrisch, sommigen omdat ze in een huurhuis of appartement wonen, sommigen omdat ze een firmawagen hebben, de meesten omdat het te duur is, sommigen omdat ze een bedrijf hebben en vrachtwagens en camionettes hebben, niets van al dat elektrisch.

Ikzelf : ik heb nood aan autonomie, betrouwbaarheid en graag ook veiligheid en een beetje comfort.

Als ik deze zomer naar Kiev, waar mijn vrouw nog een appartement heeft, wil rijden, wil ik dat kunnen zonder planning, zonder puzzelen.
Als ik wil gaan duiken op schouwen-Duiveland wil ik niet zitten puzzelen of ik daar wel geraak en waar er oplaadpalen staan en hoeveel uur ik moet incalculeren om te staan schilderen naast zo'n oplaadpunt.
Dan vertrek ik liever gewoon niet.

Ik wil een auto waarmee ik alles kan doen, dus ook die minder doorsnee trips die ik maar 1 of 2 keer per jaar doe.
Als dat kan met een elektrische auto zal ik die met plezier aanschaffen als de prijs competitief is.
En dat allemaal kan enkel met een wagen op diesel of benzine. Plus veel sneller dan eender wat. Kiev kan je qua afstand vergelijken met Alicante. Een klein 2000 kilometer. Dus dan is het vliegtuig nemen ipv. wagen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be