Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2016, 14:05   #181
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, het vlaams blok zal het wel effe oplossen...
Met de tongen, is dat 'cordonneke' ook wel aan het loskomen.

Het laatstgebeuren is maar een zet: Als het aanslaat, zonder kleerscheuren en gezichtsverlies, mogen wij ons nog aan zulke 'stuntjes' verwachten.

'J Jambon', zal zeker niets verzonnen hebben omdat= de peilingen ongeveer voor de helft ongenoegden tellen ten opzichte van het 'monster'.

Bij onze Noorderburen, heeft 'GW' , tijdens een open debat, in de tweede kamer tot 6 maal toe (zo duidelijk als maar kan), erop gehamerd dat + 75 % van de moslims het EENS ZIJN MET DE TERRORISTEN!. Tot zes maal toe: Omdat de kees-sossen en anderen, reageerloos bleven staren zonder enig protest iii

Zoiets verzint men toch niet hé!

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 14:14   #182
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De uitspraak was geen voorbeeld van nuancering... Maar de show die de oppositie er nu rond voert is ook maar zuivere politique politicienne hoor...
De premier heeft hier volgens mij de juiste toon aangeslagen in zijn antwoord. Tijd dat men het misschien terug over echt belangrijke zaken zou hebben ?
18-4-2016

Jan Jambon: "Ik heb geen uitspraak over dansende moslims gedaan"

LEUGENS, en ministers die liegen.........

https://www.youtube.com/watch?v=HGLByChjKPs

Vanaf 18'25"

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 18 april 2016 om 14:15.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 14:30   #183
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door , [U
Islam is vrede[/u], op voorwaarde dat ieder dezelfde Islam belijdt.
Jullie (moslims), hebben zeker wel een andere definitie van het woord: 'VREDE'.

Ik dacht eerder dat er maar EEN 'islam' is en mag zijn: vermits het onveranderlijk woord van: 'God' brengt?.

Dit nog: de 'stuntuitspraken' over 'Islam' is zus of zo, is te belachelijk.
'A propos' : Wanneer de volgende 'koppensnellers-actie' ??

Oud 18 april 2016, 14:33   #184
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
18-4-2016

Vanaf 18'25"
is dat al wat ge hebt vrijzinnige ? een fragment waar Jambon begint met "zeker niet te willen stellen dat heel de moslimgemeenschap zo is, maar dat er wel enkelingen zijn, dat het fenomeen wel bestaat" ?!?

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 14:50   #185
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is dat al wat ge hebt vrijzinnige ? een fragment waar Jambon begint met "zeker niet te willen stellen dat heel de moslimgemeenschap zo is, maar dat er wel enkelingen zijn, dat het fenomeen wel bestaat" ?!?

Jambon zegt nu dat hij geen uitspraken over dansen gedaan heeft, maar dat spreekt De Standaard tegen. "Voor wie twijfelt: het interview met Jan Jambon is zorgvuldig geautoriseerd. Alle gevraagde wijzigingen hebben we doorgevoerd", klinkt het in een tweet van journalist Bart Brinckman.

http://www.demorgen.be/binnenland/ja...daan-b3f627a4/
Oud 18 april 2016, 14:52   #186
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal de N-VA: luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden.
Voor één keer dat we een politicus hebben die het woord "moslim" durft in de mond te nemen als "jongeren" of "enkele vandalen" weer voor de zoveelste keer laten zien dat ze België met alles erop en eraan (behalve het OCMW) haten gelijk de pest gaan ze die man dan nog eens bekakken ook?? Dat noem ik in uw eigen nest schijten.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 14:55   #187
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jambon zegt nu dat hij geen uitspraken over dansen gedaan heeft, maar dat spreekt De Standaard tegen. "Voor wie twijfelt: het interview met Jan Jambon is zorgvuldig geautoriseerd. Alle gevraagde wijzigingen hebben we doorgevoerd", klinkt het in een tweet van journalist Bart Brinckman.

http://www.demorgen.be/binnenland/ja...daan-b3f627a4/
hey, van mij mag m gaan hoor ! geen probleem ...

kan m de gemeenteraadsverkiezingen alvast ingaan als de man die niet mocht zeggen dat IS toch ook nog aanhangers heeft in België ... dat is een vooruitzicht waar Jan vast bijzonder ongelukkig over wordt.

dan blijft er toch nog één politieker die iets tegenover VB kan plaatsen over in Antwerpen ...

dat gaat nogal ne win geven voor links in Antwerpen, ongetwijfeld !
Oud 18 april 2016, 15:03   #188
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
hey, van mij mag m gaan hoor ! geen probleem ...

kan m de gemeenteraadsverkiezingen alvast ingaan als de man die niet mocht zeggen dat IS toch ook nog aanhangers heeft in België ... dat is een vooruitzicht waar Jan vast bijzonder ongelukkig over wordt.

dan blijft er toch nog één politieker die iets tegenover VB kan plaatsen over in Antwerpen ...

dat gaat nogal ne win geven voor links in Antwerpen, ongetwijfeld !
Maar.....hij kan ook overlopen naar de partij, die hij in een vorig leven het geboorte licht schonk
Oud 18 april 2016, 15:04   #189
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
18-4-2016

Vanaf 18'25"
Ik hoor hem duidelijk zeggen dat het gelukkig "niet de hele gemeenschap is "....... hij is heel voorzichtig geweest in zijn antwoord omdat hij gegarandeerd weet hoe gevoelig het in België ligt om ook maar iets op een moslim aan te merken. Het zijn de lievelingen van heel wat politiekers persoonlijk omdat ze landgenoten zijn en van de niet Vlaamsgezinde Belgische gemeenschap omdat er nu eenmaal altijd collaboranten zijn. Volgens mij heeft hij totaal niets verkeerd gezegd en hetgeen hij gezegd heeft mag de wereld weten. Het moet gedaan zijn met "jongeren" te beschuldigen van iets wat ze niet gedaan hebben. Mijn buurjongens zijn ook "jongeren" en die willen met dat stenengooiend uitschot niets te maken hebben. Een kat mag een kat genoemd worden.
Oud 18 april 2016, 15:09   #190
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Minder dan een paar honderd op 800.000 moslims is significant of zoals je wil betekenisvol volgens u ?
Ik zou dat woord dan toch niet gebruiken.
Als je ziet wat 3 man hier aangericht heeft dan vind ik "een paar honderd" niet significant maar zelfs dramatisch.......
Oud 18 april 2016, 15:12   #191
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht

Hem een beetje kennende: "Beste vrienden!" .....
Beste Vrienden, Kameraden !
Oud 18 april 2016, 15:12   #192
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik hoor hem duidelijk zeggen dat het gelukkig "niet de hele gemeenschap is "....... hij is heel voorzichtig geweest in zijn antwoord omdat hij gegarandeerd weet hoe gevoelig het in België ligt om ook maar iets op een moslim aan te merken. Het zijn de lievelingen van heel wat politiekers persoonlijk omdat ze landgenoten zijn en van de niet Vlaamsgezinde Belgische gemeenschap omdat er nu eenmaal altijd collaboranten zijn. Volgens mij heeft hij totaal niets verkeerd gezegd en hetgeen hij gezegd heeft mag de wereld weten. Het moet gedaan zijn met "jongeren" te beschuldigen van iets wat ze niet gedaan hebben. Mijn buurjongens zijn ook "jongeren" en die willen met dat stenengooiend uitschot niets te maken hebben. Een kat mag een kat genoemd worden.
Waarom dan de ontkenningen van sterke Jan ?

Groen-fractieleider Kristof Calvo wil dat minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon zich komende woensdag in de Kamercommissie Binnenlandse Zaken komt verantwoorden voor zijn uitspraak dat "een significant deel van de moslims danste na de aanslagen in Brussel".
Op die uitspraak kwam ondertussen al heel wat kritiek, onder meer vanuit de oppositie. Collega-minister Koen Geens sprak over "een foutje".

Groen vraagt nu dat Jambon toelichting komt geven bij aanvang van de zitting van de Kamercommissie Binnenlandse Zaken nu woensdag. Calvo tilt er zwaar aan dat de minister zijn woorden vandaag terugtrok en verklaarde het woord "dansen" niet te hebben gebruikt. Hij benadrukte ook dat hij niet wilde stigmatiseren.

Brecht Vermeulen (N-VA), voorzitter van de Kamercommissie, wil alleszins voorrang geven aan de reguliere agenda. "Sommige vragen staan al op de agenda van voor de aanslagen", zegt hij.

Zeer rare opmerking: wist de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie dan dat er in de toekomst een commissie zou worden opgericht ?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2632488
Oud 18 april 2016, 15:13   #193
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zouden ze dan ook met stenen staan gooien als de politie wat VB aanhangers oppakken?
Als de moslim gemeenschap problemen heeft met die uitspraak moet ze die jongeren aanpakken.
Toen Majeur zijn uitspraak deed over de Vlamingen heb ik geen enkel moslim weten stenen gooien. Ik heb hier op dat forum zelfs weinig protest gelezen.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 18 april 2016 om 15:14.
Oud 18 april 2016, 15:14   #194
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar.....hij kan ook overlopen naar de partij, die hij in een vorig leven het geboorte licht schonk
yep, zeker omdat De Morgen dat zo graag zou hebben!
Oud 18 april 2016, 15:16   #195
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom dan de ontkenningen van sterke Jan ?

Groen-fractieleider Kristof Calvo wil dat minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon zich komende woensdag in de Kamercommissie Binnenlandse Zaken komt verantwoorden voor zijn uitspraak dat "een significant deel van de moslims danste na de aanslagen in Brussel".
Op die uitspraak kwam ondertussen al heel wat kritiek, onder meer vanuit de oppositie. Collega-minister Koen Geens sprak over "een foutje".

Groen vraagt nu dat Jambon toelichting komt geven bij aanvang van de zitting van de Kamercommissie Binnenlandse Zaken nu woensdag. Calvo tilt er zwaar aan dat de minister zijn woorden vandaag terugtrok en verklaarde het woord "dansen" niet te hebben gebruikt. Hij benadrukte ook dat hij niet wilde stigmatiseren.

Brecht Vermeulen (N-VA), voorzitter van de Kamercommissie, wil alleszins voorrang geven aan de reguliere agenda. "Sommige vragen staan al op de agenda van voor de aanslagen", zegt hij.

Zeer rare opmerking: wist de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie dan dat er in de toekomst een commissie zou worden opgericht ?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2632488
Waar waren vreemdelingen Calvo, Kir, en Almaci toen Majeur zijn uitspraken deed over de Vlamingen???????????????????????
Oud 18 april 2016, 15:20   #196
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn er 450 naar Syrie vertrokken. Die zullen (voor zover ze nog kunnen) wel gedanst hebben.
Ik schat dat er toch wel duizenden syphatisanten (en potentiele dansers) in België rondlopen.

Alleen was het natuurlijk niet slim van Jambon om zo te spreken als hij dat niet zwart op wit kan aantonen.

Maar hij zal het wel leren, Francken heeft trouwens ook zoiets voorgehad dacht ik. Jeugdzonden
En moest zijn gelijk nu al eens dik bewezen zijn: wat kunnen de sossen of islam pamperers dan nog ter inspraak aanbrengen?

Oud 18 april 2016, 15:24   #197
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht
Met de tongen, is dat 'cordonneke' ook wel aan het loskomen.

Het laatstgebeuren is maar een zet: Als het aanslaat, zonder kleerscheuren en gezichtsverlies, mogen wij ons nog aan zulke 'stuntjes' verwachten.

'J Jambon', zal zeker niets verzonnen hebben omdat= de peilingen ongeveer voor de helft ongenoegden tellen ten opzichte van het 'monster'.

Bij onze Noorderburen, heeft 'GW' , tijdens een open debat, in de tweede kamer tot 6 maal toe (zo duidelijk als maar kan), erop gehamerd dat + 75 % van de moslims het EENS ZIJN MET DE TERRORISTEN!. Tot zes maal toe: Omdat de kees-sossen en anderen, reageerloos bleven staren zonder enig protest iii

Zoiets verzint men toch niet hé!
Moest iemand van het NV-A maar een tiende durven zeggen van wat Wilders in Nederland zegt dan werd hij/zij door de Vlaamse , Turkse, Marokkaanse en Spaanse moslimlovers met dubbele nationaliteit ,( sociallisten tout court,) afgemaakt.
Oud 18 april 2016, 15:29   #198
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De waarheid mag men zeggen, zo simpel is het.
Blijkbaar toch niet voor de belgische Kim Jong-un: Meyrem Almaci.
Oud 18 april 2016, 15:35   #199
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit is slechts in één regio mogelijk in België: Brussel en de baronieën.

De partijen die Jambon nu verwijten maken kunnen evenwel dansen op de graven en de afgerukte ledematen van de slachtoffers van de bomaanslagen van vorige maand want ze blijven het probleem ontkennen en wegmoffelen.
Inderdaad, kort na de aanslag was het eerder stilletjes uit die hoek. Nu proberen ze met alle geweld er hun slag uit te slaan. Degoutante lijkenpikkerij van de pamperaars en de hangmatproducenten van SPa en Groen, zeg maar links en extreem links.
Oud 18 april 2016, 15:37   #200
DewareJakob

Standaard

Citaat:
dat zal wel afhangen van de feiten die die 2% stellen zeker ?!

als die om de haverklap in heel Europa tientallen slachtoffers maken in blinde terreurdaden, dan zal dit gegeven zeker een significante impact op heel de samenleving hebben.

laat ons dit vooral niet hardop zeggen en laat ons vooral ook het woord significant vermijden. dat is de essentie.
Het is gewoon een laffe, misdadige ontkenning van feiten om hun kiesvee te paaien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be