Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2016, 22:52   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb niet gesproken over assimilatie.
Of noem je aanpassen, de taal spreken, lokale vriendjes & vriendinnetjes hebben en er relaties mee aanknopen 'assimileren', ja dan wel.

Maar zo heb ik ook Grieken gekend hoor. Met gewoon lokale vriendjes & vriendinnetjes & relaties. Genoeg om hetgeen jij beweert tegen te spreken.

Wat betreft joden, als je 't over orthodoxe joden hebt, die beschouw ik ook niet als 'aangepast'.
Wat beweer ik dan wel over de Grieken dat uw commentaar zou tegenspreken? Niets, hoor.

Wel, dat Grieken nog altijd Grieken zijn. Ook na de derde generatie. Ga maar eens naar een viering van het orthodox Pasen in een Griekse kerk. Ook de jongeren spreken onder elkaar nog steeds Grieks.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 22:54   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'n Relatie aanknopen, met mekaar trouwen & kinderen krijgen, na hoeveel generaties zijn de (3de of 4de generatie) kleinkinderen van dat Duits meisje, die Russische jongen, nog Duits of Russisch?

Dat is me dunkt wel degelijk assimilatie.
Hoeveel Duits ze nog zijn, hangt af van de beleving van hun identiteit en hoe ze die doorgeven. Daarom schreef ik van bij het begin: bij de enen gaat het snel; bij de anderen niet.

Armeniërs zijn daar een mooi voorbeeld zijn van dat hardnekkig behoud, een van de stille minderheden in bijvoorbeeld de grote Franse steden.
Oud 10 augustus 2016, 23:15   #183
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Hewel Jan well said, mooie doordachte mening, da's wat ik eveneens bedoelde met dat men er bij sommigen maar al te vlug vanuit gaat dat ze wel dit of dat zullen zijn.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 23:47   #184
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat beweer ik dan wel over de Grieken dat uw commentaar zou tegenspreken? Niets, hoor.

Wel, dat Grieken nog altijd Grieken zijn. Ook na de derde generatie. Ga maar eens naar een viering van het orthodox Pasen in een Griekse kerk. Ook de jongeren spreken onder elkaar nog steeds Grieks.
Er wel 'n beetje bij blijven Jan.

Ìk beweer dat hetgeen jij beweert over Grieken niet klopt adhv mìjn ervaringen met Grieken.
Want ik heb gekend en ken nog steeds Grieken die helemaal niet naar 'n kerk gaan, en geen Grieks onder elkaar spreken, dat zijn 3de/4de generatie Grieken die ik ken en gekend heb, vriendjes & vriendinnetjes, relaties, huwelijken, kinderen met autochtonen.

In Genk zijn er zo zat, ook Polen, Russen, Joegoslaven, Italianen, Spanjaarden, Portugezen etc etc...ik heb er mee school gelopen, vriendjes mee geweest, kortom 'n hele hoop verschillende nationaliteiten die zich allemaal aangepast hebben en nauwelijks tot niet te onderscheiden van ons, Vlamingen.

Behalve Turken (zoals je zelf al als voorbeeld aangaf) & Marokkanen, en dat heeft niets met 't Turk- of Marokkaan-zijn te maken, maar met hun moslim-zijn.
Marokkanen al wat erger dan Turken, want ik heb er ook 'n paar gekend, getrouwd met 'n Vlaamse of Nederlandse schone, en nog steeds samen zijn, kindjes hebben...maar die lieten zich dan ook niks gelegen liggen aan islam.

Edit; correctie, die hebben zich niet aangepast, die waren gewoon aangepast, zijn/waren in België geboren en profileerden zich niet als; "Ik ben Griek, Pool, Rus...weet ik veel", ze hoorden er gewoon bij.

Laatst gewijzigd door SDX : 10 augustus 2016 om 23:52.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 01:07   #185
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Zo'n campagnes zijn in werkelijkheid een opgestoken middelvinger.
De roverheid weet best dat zoiets een hoop mensen op de zenuwen werkt.
Oud 11 augustus 2016, 01:16   #186
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Zo'n campagnes zijn in werkelijkheid een opgestoken middelvinger.
De roverheid weet best dat zoiets een hoop mensen op de zenuwen werkt.
Zo'n campagnes hebben voor de doelgroep gewoon 't tegenovergestelde resultaat.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 01:26   #187
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo'n campagnes hebben voor de doelgroep gewoon 't tegenovergestelde resultaat.
Ja, maar de reactie moet via het stemhokje.
En dat is steriel. Dat weten ze ook.
Oud 11 augustus 2016, 05:07   #188
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel Duits ze nog zijn, hangt af van de beleving van hun identiteit en hoe ze die doorgeven. Daarom schreef ik van bij het begin: bij de enen gaat het snel; bij de anderen niet.

Armeniërs zijn daar een mooi voorbeeld zijn van dat hardnekkig behoud, een van de stille minderheden in bijvoorbeeld de grote Franse steden.
Het gaat over huwen Jan, mag je alleen met je soortgenoten trouwen dan zullen je kinderen en kleinkinderen zelfs achterkleinkinderen na vier generaties nog steeds Turk of zo zijn, Laat je ze met de lokale inwoners menden zullen je achterkleinkinderen volledig inwoner van het gastland geworden zijn ook al hebben ze een ander kleurtje;
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 08:51   #189
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ìk beweer dat hetgeen jij beweert over Grieken niet klopt adhv mìjn ervaringen met Grieken.
Want ik heb gekend en ken nog steeds Grieken die helemaal niet naar 'n kerk gaan, en geen Grieks onder elkaar spreken, dat zijn 3de/4de generatie Grieken die ik ken en gekend heb, vriendjes & vriendinnetjes, relaties, huwelijken, kinderen met autochtonen.

In Genk zijn er zo zat, ook Polen, Russen, Joegoslaven, Italianen, Spanjaarden, Portugezen etc etc...ik heb er mee school gelopen, vriendjes mee geweest, kortom 'n hele hoop verschillende nationaliteiten die zich allemaal aangepast hebben en nauwelijks tot niet te onderscheiden van ons, Vlamingen.

Behalve Turken (zoals je zelf al als voorbeeld aangaf) & Marokkanen, en dat heeft niets met 't Turk- of Marokkaan-zijn te maken, maar met hun moslim-zijn.
Marokkanen al wat erger dan Turken, want ik heb er ook 'n paar gekend, getrouwd met 'n Vlaamse of Nederlandse schone, en nog steeds samen zijn, kindjes hebben...maar die lieten zich dan ook niks gelegen liggen aan islam.

Edit; correctie, die hebben zich niet aangepast, die waren gewoon aangepast, zijn/waren in België geboren en profileerden zich niet als; "Ik ben Griek, Pool, Rus...weet ik veel", ze hoorden er gewoon bij.
Inderdaad, mijn vriend Athanasios (Zaki voor de vrienden), ondertussen een 50-er, maar slechts 2-de generatie, spreekt geen woord Grieks (tenzij wat flarden, maar gesprekken in het Grieks kan hij niet volgen. Hij voelt zich 100 procent Vlaming of "Belg" als je wil.
Hetzelfde met mijn vriend Salvatore (ook 2-de generatie, " de Salle" voor de vrienden), die verstaat zelfs geen woord Italiaans , echt niets, we lachen daar zelfs af en toe eens mee, hoe dat dat mogelijk is .

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 augustus 2016 om 08:53.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 09:16   #190
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Goed, ik snap het: iedereen is Vlaming volgens die affiches.

Kunnen we dan nu het minderhedenforum afschaffen?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 09:18   #191
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, net zoals die moslima die een selfie nam, met VB-ers op de achtergrond, dat interesseerde toen ook geen hond...

Als ze dit forum wat volgen, staan ze morgen bij die 'fiere Vlamingen' aan de deur voor 'n gesprek over hun 'Vlaminggevoel' en staat de betreffende video overmorgen op de sociale media te kijk, geen duizend Zjaaken die dat kunnen wegtrollen.
Ja, morgen...
Het is zoals het bordje in sommige cafés: "Morgen gratis bier!!"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 augustus 2016 om 09:34.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 09:18   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U snapt dus echt niet wat er staat... Ik zal maar even herhalen: bij de enen gaat het snel, bij de anderen niet. Er zullen ongetwijfeld wel Grieken zijn die nooit een voet in de kerk zetten en die geen binding meer hebben maar de Griekse gemeenschap, maar er zijn er anderen waar dat wel het geval is. Ook na de derde generatie.
Oud 11 augustus 2016, 09:20   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U snapt dus echt niet wat er staat... Ik zal maar even herhalen: bij de enen gaat het snel, bij de anderen niet. Er zullen ongetwijfeld wel Grieken zijn die nooit een voet in de kerk zetten en die geen binding meer hebben maar de Griekse gemeenschap, maar er zijn er anderen waar dat wel het geval is. Ook na de derde generatie.
Oud 11 augustus 2016, 09:40   #194
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, morgen...
Het is zoals het bordje in sommige cafés: "Morgen gratis bier!!"
Ik ben voor bordjes zoals: ALLEEN BLANKEN.
Oud 11 augustus 2016, 10:02   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad, mijn vriend Athanasios (Zaki voor de vrienden), ondertussen een 50-er, maar slechts 2-de generatie, spreekt geen woord Grieks (tenzij wat flarden, maar gesprekken in het Grieks kan hij niet volgen. Hij voelt zich 100 procent Vlaming of "Belg" als je wil.
Hetzelfde met mijn vriend Salvatore (ook 2-de generatie, " de Salle" voor de vrienden), die verstaat zelfs geen woord Italiaans , echt niets, we lachen daar zelfs af en toe eens mee, hoe dat dat mogelijk is .
Ongetwijfeld, maar er zijn andere Grieken en Italianen waar dat niet het geval is en die na de zoveelste generatie nog altijd thuis Italiaans of Grieks spreken. Veel hangt nu eenmaal af met wie men omgaat, met wie met trouwt, welke culturele referentie thuis wordt doorgegeven, enzovoort.
Oud 11 augustus 2016, 10:44   #196
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook tegen immigratie van Zuid-Europeanen. Wegens te bruin.

Ze hebben de onhebbelijke gewoonte om restaurants te openen en mensen ongevraagd aan te spreken.
Dat is onze gewoonte niet.

Laatst gewijzigd door Gamla : 11 augustus 2016 om 10:46.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 10:49   #197
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ze hebben de onhebbelijke gewoonte om restaurants te openen en mensen ongevraagd aan te spreken.
Je mag ereburger van Bokrijk worden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 11:16   #198
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar er zijn andere Grieken en Italianen waar dat niet het geval is en die na de zoveelste generatie nog altijd thuis Italiaans of Grieks spreken. Veel hangt nu eenmaal af met wie men omgaat, met wie met trouwt, welke culturele referentie thuis wordt doorgegeven, enzovoort.
Ik ken er zo geen enkele.
Ze zullen wel bestaan maar met echt heel veel zullen ze toch niet meer zijn.
Met wie zouden ze trouwens nog Grieks of Italiaans praten? Hun ouders die het nog spraken (eerste generatie) zijn ondertussen dood of hoogbejaard. En de derde generatie (hun kinderen) die spreekt echt geen hol Grieks of Italiaans meer. Die mensen zijn met andere dingen bezig en dat is in geen geval met het aanleren van een taal waar ze hier niets mee zijn afkomstig van een land waar ze nooit meer naartoe gaan (toch niet meer dan ik en gij).

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 augustus 2016 om 11:17.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 11:21   #199
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Je mag ereburger van Bokrijk worden.
Ik ben er al heel lang niet meer geweest maar dat zag er toch leuk uit.
Waarom zou iemand willen dat het blijft zoals het nu is.
Oud 11 augustus 2016, 11:39   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U bent echt wel vervreemd van de werkelijkheid, niet?! Of gaat u me echt vertellen dat u nog nooit op een Vlaamse markt hebt rondgelopen? Als ze daar de mensen niet aanspreken en toeroepen, weet ik het ook al niet meer...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be