Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2016, 19:16   #181
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan zult u mij eens moeten uitleggen hoe daar toe komt. Ik stel geenszins dat homoseksualiteit niet voorkomt. Wel dat ik dergelijke zaken moreel afkeur.
Dat weten we dan ook weeral. Ooit al gehoord over leven en laten leven ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 20:15   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En bezig blijven he? Het is uw degoutante gewoonte geen onderscheid te maken tussen wat als strafbaar wordt gezien en wat niet.
U vergist zich. En niet een beetje. Er is natuurlijk een verschil, maar hier gaat het slechts om het argument "het bestaat, het komt voor, het is een deel van de realiteit". Dat argument is nu eenmaal waardeloos. Meer zelfs, het is zelfs geen argument.

Moord komt ook voor. Het is ook een deel van de realiteit. Bedrog, diefstal, pedofilie... en nog zoveel meer menselijke fouten en afwijkingen bestaan. Alleen houdt dat geen morele goedkeuring in.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 20:18   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Barmhartigheid, mededogen, begrip en aanvaarding, stond daar uw jezus niet voor? Toch blijft u bewust bagger smijten naar wat volgens uw opvattingen niet zou mogen bestaan, homoseksualiteit.
Degoutant is dat.
Jezus stond inderdaad voor mededogen en barmhartigheid... bij al wie berouw toonde of naar dat punt evolueerde. Jezus keurde zonde niet goed. De overspelige vrouw krijgt van Hem vergeving, maar op het einde drukt Jezus haar op het hart niet meer te zondigen.

Mocht u het niet weten: het zijn niet "mijn" opvattingen. Wel de visie van het christendom en jodendom overeenkomstig Gods geboden. Homoseksualiteit is zondig, maar er is mededogen met de zondaar.
Oud 18 november 2016, 20:59   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Barmhartigheid, mededogen, begrip en aanvaarding, stond daar uw jezus niet voor? Toch blijft u bewust bagger smijten naar wat volgens uw opvattingen niet zou mogen bestaan, homoseksualiteit.
Degoutant is dat.
Jezus stond inderdaad voor mededogen en barmhartigheid... bij al wie berouw toonde of naar dat punt evolueerde. Jezus keurde zonde niet goed. De overspelige vrouw krijgt van Hem vergeving, maar op het einde drukt Jezus haar op het hart niet meer te zondigen.

Mocht u het niet weten: het zijn niet "mijn" opvattingen. Wel de visie van het christendom en jodendom overeenkomstig Gods geboden. Homoseksualiteit is zondig, maar er is mededogen met de zondaar.
Oud 18 november 2016, 21:12   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Lol de gekende laatste uitweg van de Jezuïeten als ze zonder argumenten vallen "dat is een vraag die we aan god zouden moeten stellen"

Schrik om te moeten toegeven dat de ander fout was, of gelooft Jan werkelijk dat die vrouwen heksen waren en de Kerk onomstotelijk bewezen had dat zij een pact met de Duivel gesloten hadden? Zou hij dan ook geloven dat zijn Kerk vandaag veel te laks is in het opsporen en verbranden van heksen?

Niemand zal het weten want hij durft het niet zeggen
U gaat er nogal lichtjes over, vooral als je weet dat er verschillende soorten inquisitie waren, waaronder, naast de bisschoppelijke en de pauselijk, ook nog die van de plaatselijke en zelfs hogere heren. De beruchte Spaanse inquisitie werd bijvoorbeeld op verantwoordelijkheid van de wereldlijke macht georganiseerd.

Mij ontgaat de kern van uw betoog trouwens, vooral in uw eerste zinnen. Wat moet ik eigenlijk toegeven? Heb ik dan iets gesteld waarover u valt of wat volgens u historisch niet correct is? Daarom is het goed dat we eens de feiten weer oprakelen in plaats van in het wilde weg uitspraken te debiteren.
Oud 18 november 2016, 21:13   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Op basis van welke argumenten of redenering ga je niet akkoord ?
Morele.

Iets wat al door mij werd aangestipt.
Oud 18 november 2016, 21:14   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Juist.
Niemand betwist dat je niet zou mogen afkeuren waar je goesting voor hebt om af te keuren.

Maar je toont hiermee wel je lidkaart van de oude club van de zagemannen.

.
En?

Ik zal u dan met plezier die lidkaart tonen.
Oud 18 november 2016, 22:05   #188
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bezig blijven he? Het is uw degoutante gewoonte geen onderscheid te maken tussen wat als strafbaar wordt gezien en wat niet. Uw moraliteit zie ik dan ook als verwerpelijk, maar u hangt dan ook een kerk aan die de eigen principes stelselmatig verkracht.
Barmhartigheid, mededogen, begrip en aanvaarding, stond daar uw jezus niet voor? Toch blijft u bewust bagger smijten naar wat volgens uw opvattingen niet zou mogen bestaan, homoseksualiteit. .
Degoutant is dat.
Ik heb het altijd merkwaardig gevonden dat Jezus steeds in mannengezelschap was. Buiten zijn moeder wat voor een homo ook heilig is en Maria Magdalena , een "hoer". Een soort cache tapette.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 november 2016 om 22:06.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 23:52   #189
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Morele.

Uiterst subjectief dus, geen enkele concreet en steekhoudend argument.

Je zult toch ooit eens moeten accepteren dat onze lieve Heer elk jaar tientallen miljoenen homo's op de Aarde zet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 01:52   #190
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb het altijd merkwaardig gevonden dat Jezus steeds in mannengezelschap was. Buiten zijn moeder wat voor een homo ook heilig is en Maria Magdalena , een "hoer". Een soort cache tapette.
Ook een manier om het te zien. Ik dacht ook aan de mogelijkheid dat M. Magda eerder zijn ega was die zich na zijn dood heeft terug getrokken op de Cote d'Azur.
Oud 19 november 2016, 03:28   #191
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En waarom gelooft u dat?
Zo opgevoed?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 10:06   #192
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Morele.

Morele argumenten, gebaseerd op een religie. Zodra de religie wegvalt vervalt het argument natuurlijk ook.

Zeer moeilijk om dit bij iedereen aanvaard te krijgen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 12:10   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich. En niet een beetje. Er is natuurlijk een verschil, maar hier gaat het slechts om het argument "het bestaat, het komt voor, het is een deel van de realiteit". Dat argument is nu eenmaal waardeloos. Meer zelfs, het is zelfs geen argument.

Moord komt ook voor. Het is ook een deel van de realiteit. Bedrog, diefstal, pedofilie... en nog zoveel meer menselijke fouten en afwijkingen bestaan. Alleen houdt dat geen morele goedkeuring in.
Akkoord dat er een manifest onjuist taalgebruik is in deze draad.

Het probleem is niet dat homoseksualiteit bestaat. Noch voor de ene partij, noch voor de andere partij.

Het probleem is dat actueel een overgrote meerderheid van Vlamingen accepteert dat het geen probleem is om als homo zich te uiten als homo en zich te gedragen als homo. Een meerderheid gunt homo's dezelfde rechten, tot en met een huwelijk en tot en met adoptie toe.
De realiteit is dus: de Vlaming accepteert homo's als normaal.

En jij niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 12:53   #194
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Akkoord dat er een manifest onjuist taalgebruik is in deze draad.

Het probleem is niet dat homoseksualiteit bestaat. Noch voor de ene partij, noch voor de andere partij.

Het probleem is dat actueel een overgrote meerderheid van Vlamingen accepteert dat het geen probleem is om als homo zich te uiten als homo en zich te gedragen als homo. Een meerderheid gunt homo's dezelfde rechten, tot en met een huwelijk en tot en met adoptie toe.
De realiteit is dus: de Vlaming accepteert homo's als normaal.

En jij niet.

.
is Jan dan geen Vlaming?
Oud 19 november 2016, 13:17   #195
geertvdb

Standaard

Citaat:

En wat de visie van Jezus over homosexualiteit?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 november 2016 om 13:17.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 13:31   #196
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Morele argumenten, gebaseerd op een religie. Zodra de religie wegvalt vervalt het argument natuurlijk ook.

Zeer moeilijk om dit bij iedereen aanvaard te krijgen.
"katholieke moraal" is trouwens een contradictio in terminis, zo groot als het atomium.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 14:18   #197
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat u met uw geloof doet en op basis daarvan verkondigt is wel uw verantwoordelijkheid.
En u brengt iedere keer bewust pedofilie en homoseksualiteit als zijde gelijk.

Dat is niet zo, vanuit de samenleving gezien waar u deel van uitmaakt en die visie staat boven uw religieuze " mening".
Homo's hoeven geen " berouw" te tonen, je seksuele geaardheid is geen reden daartoe, inzichten die 2016 jaar geleden niet bestonden maar nu wel.

Dat toont ook de mythe aan van onfeilbaarheid van een god, mocht deze bestaan dan had ook dit inzicht er geweest om homoseksualiteit niet te veroordelen, maar God is en blijft mannenwerk, de mens vond god uit en niet omgekeerd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 14:44   #198
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"katholieke moraal" is trouwens een contradictio in terminis, zo groot als het atomium.
Wel het is inderdaad zo dat indien atheïsten dezelfde principes zouden toepassen op religieuzen zoals de religieuzen will toepassen op de atheïsten dat we elke vorm van religie gewoon moeten verbieden.

Gelukkig zijn we zo niet en gunnen we de religieuzen het genot van te bidden tot een fictief opperwezen, men moet ergens het verschil maken.
Oud 19 november 2016, 15:25   #199
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wel het is inderdaad zo dat indien atheïsten dezelfde principes zouden toepassen op religieuzen zoals de religieuzen will toepassen op de atheïsten dat we elke vorm van religie gewoon moeten verbieden.

Gelukkig zijn we zo niet en gunnen we de religieuzen het genot van te bidden tot een fictief opperwezen, men moet ergens het verschil maken.
Hoe? Ik dacht dat gij gelovig waart?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 15:42   #200
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hoe? Ik dacht dat gij gelovig waart?
Jij denkt teveel denk ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be