![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nergens een waardeoordeel van mijn part. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2017 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar individuele verantwoordelijkheid, daar bent u dus tegen? We moeten u beoordelen op uw stamboom? Ik hoop maar dat er niemand in uw familie (en we zijn dan natuurlijk 'ruimdenkend') iets mispeuterd heeft, hee? Want dat gaan we dan allemaal op uw bord gooien.
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn anderen hier die de collaboratie een stigma, iets mispeuterd noemen, collaborateurs een ras noemen en noem maar op... Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2017 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: moet er nog zand zijn?? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 april 2017 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Zoals een kind dat op de speelplaats roept "uw moeder is een hoer", daar helemaal geen waardeoordeel over uitspreekt, en dat puur als mededeling doet, als opsomming van beroepen van ouders uit de klas, en toevallig stopt na één zo'n mededeling. Natuurlijk, Jack, wij geloven u. We kijken ook reikhalzend uit naar de komst van de Paashaas, en ook Sinterklaas, daar geloven wij in.
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Maar zelfs als het waar zou zijn, dan is dat een individuele verantwoordelijkheid. Of zijn alle kabinetsmedewerkers van alle partijen heilig verklaard? Zijn die van CD&V, VLD, etc. heilig? Nooit eens iemand gepakt voor ik noem maar wat, schriftvervalsing, belangenvermenging, etc.? Ik zie hier trouwens sympathieën voor het koningshuis, een koningshuis dat nochtans al in Congo in opspraak kwam met de afgehakte handjes. Maar dat mag natuurlijk wel, als het voor la Belgique te beschermen is...
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Familieleden daarvan treft 0,0 schuld. Als je dat principe verlaat, dan zit je in een barbaars systeem, met bloedwraak. Het erge is dat de Belgische Staat zich aan dat principe bezondigd heeft. Familieleden van collaborateurs werden meegestraft. Gewoon omwille van hun afkomst. Ik vind het terecht dat de Volksunie daartegen opkwam. Sterker nog, elke democratisch gezinde partij had daar moeten tegen opkomen. Dit moet zelfs gewoon tegen de Rechten van de Mens indruisen!
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jaarlijks wordt dat nummertje hier gedraaid. En nog altijd zijn er die door de rooie voor een gewone beschrijving van feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet zijn er geen collaborateurs geweest bij mijn voorouders, maar ik blijf het een schandelijke daad vinden om mensen te straffen voor wat een ander gedaan heeft. Mocht je nu geen Belg zijn en totaal neutraal zijn in Belgisch vs Vlaams, royalist tov republikeins, dan zou je dat toch gewoon ook vinden? Maar zoals altijd, het standpunt wordt �* la carte aangepast volgens het poltieke doel. Ik geloof dat ik voor het eerst op de BBC over die afgehakte handjes in Congo door Leopold gehoord heb. Eventjes schrikken dus, want je hoort het uit een bron die niet Vlaams of Belgisch gezind is.
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Maar jij zou daar dus tegen zijn, ahja, want je hebt je nu net zo uitgesloofd om te bewijzen dat je mensen niet beoordeelt op hun afkomst. Of komen je racistische trekjes toch weer boven?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 april 2017 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga hier niet alles lezen, maar mag ik het als volgt samenvatten?
Er bestaat blijkbaar iets als erfzonde. Voor de ene zijn alle Vlaams-nationalististen nog steeds schuldig aan de volkerenmoord in WO II omdat er Vlaams-nationalisten gecollaboreerd hebben toen. Voor de andere zijn alle Belgicisten nog steeds even schuldig aan volkerenmoord omdat Leopold 2 die heeft georganiseerd in Congo toen hij daar regeerde. Ja, zo gaan we er geraken zè.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de dans-mariekes zal het wel weer zijn zoals "pisser dans un violon" maar voor jou wil ik nog wel eens een link geven naar een artikel over dit thema dat uitgaat van een autoriteit in dit domein. https://www.apache.be/2014/03/24/waa...lder-gestraft/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() En ik maar denken dat het over de N-VA ging, ja die forumtitels, hee.
Het gaat dus over de repressie, de collaboratie, enz.
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds een partij, geboren vanuit de collaboratie. Anderzijds de -terechte- opmerking dat er geen erfzonde is en dat de kleinkinderen geen schuld dragen voor de fouten van bompa; Maar anderzijds ook (een kleine kring van... ) de kleinkinderen die mordicus blijven beweren tegen alle historische bewijsvoering in dat hun opa geen misdadiger was maar eigenlijk een held was... Verwacht het absurde noch het onmogelijke : dat normaal begaafde mensen gaan doen alsof het aanvaardbaar is dat het kleinkind van een collaborateur mag beweren dat zijn Opa een held was terwijl hij in werkelijkheid een veroordeelde misdadiger was, en er nog wat mag mee zitten gloriëren ook. De franstaligen rekenden na WO II keihard af met hun contingent zwartzakken, en er is nooit nog een ernstige poging tot politiek revisionisme geweest om dat rapaille terug politiek relevant te maken. Jammer genoeg heeft een zekere nederlandstalige kliek rond Hendrik Elias en zijn trawanten dat wel gedaan... En 50 jaar later zitten wij nog steeds met die erfenis te worstelen. En laat mij voor wat mijn eigen standpunt betreft duidelijk zijn : is dat anno 2017 nog belangrijk ? Neen. Maar is dat een reden om je dan maar te laten afzeiken door revisionistische pseudo-geschiedenis ? Ook neen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 april 2017 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want een klootzak als Hendrik Elias pleitte ervoor om die amnestie te weigeren... Wat de ergste gevallen bij de zwarten dan ook gedaan hebben. Met als gevolg dat wij nu een halve eeuw later nog steeds met een onverwerkt trauma zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien leeft de moeder nog en die heeft het ook bevestigd... Maar Albert mag of wil of durft het niet toegeven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke franstalige denk je die openlijk die doodzonde tegen de grote francofonie nog maar zou durven toegeven??? |
|
![]() |
![]() |