Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 13 november 2004, 14:57   #181
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik denk niet dat het VB zou veroordeeld worden voor het makan van zo'n studie.
Dat kan ook niet, want daar is niets racistisch aan.
Jampie is offline  
Oud 13 november 2004, 15:13   #182
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Men zou hun studie afdoen ls leugens en propaganda.
Ze zouden er idd allerlei conclusies uithalen die een verstandig mens er niet zou uithalen.
Oud 13 november 2004, 15:41   #183
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
In België heeft het woord racisme een eigen betekenis gekregen die niets meer te doen heeft met de minachting voor andere rassen of volkeren.

In Vlaanderen ben je racist wanneer je de waarheid en niets dan de waarheid durft uit te spreken.

Daarom zou iedereen die een waarheidslievend mens is er fier op moeten zijn een racist genoemd te worden.

Racist betekend eerlijk zijn
mooie peptalk.

doet mij zowat denken aan 100 Fr. geven voor 11.11.11. om je geweten te sussen en je een goed mens te voelen.

een racist heeft niks om fier over te zijn.
dat je je gepakt voelt als blokker kan ik heus wel begrijpen,
maar wat je daarmee over "racisten" verkondigt slaat als een tang op een varken.

ps: gelieve niet te antwoorden met "de waarheid en niets dan de waarheid"-Bshit.
Oud 13 november 2004, 17:26   #184
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Inderdaad, Van San heeft een mooie studie gemaakt. Zij heeft een aantal correcte cijfers gegeven. Ik zie dus niet waar zij zich schuldig maakt aan racisme. Er stond nergens in die studie dat ALLE vreemdelingen criminelen zijn.
en nou,nou en gm10

Wel, uit gva 13/10, blz 11, interview met Van San

GVA: Afgelopen woensdag heeft Cassatie het arrest dat het Blok als een racistische partij veroordeelt, bevestigd. Daarin staat bijvoorbeeld dat onderzoeken die de misdaad van vreemdelingen koppelen aan hun culturele achtergrond, aanzetten tot racisme. Dat soort onderzoek is toch net een van uw specialiteiten ?

Van San: (Blijft me verbluft aanstaren) Meen je dat nu ? Heeft die rechter dat echt gezegd ? Zie je nu wat ik bedoel. Dan moeten ze in Nederland veel onderzoekers voor de rechter slepen, wegens aanzetten tot racisme. Wat een onzin. Er is blijkbaar nog niet veel veranderd in Belgie. Toen ik die opdracht van Verwilghen kreeg, werd mijn onderzoek al in een kwaad daglicht geplaatst nog voor het er was. Ook in uw krant (grimlachje).
Bob is offline  
Oud 13 november 2004, 17:44   #185
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
en nou,nou en gm10

GVA: Afgelopen woensdag heeft Cassatie het arrest dat het Blok als een racistische partij veroordeelt, bevestigd. Daarin staat bijvoorbeeld dat onderzoeken die de misdaad van vreemdelingen koppelen aan hun culturele achtergrond, aanzetten tot racisme. Dat soort onderzoek is toch net een van uw specialiteiten ?

Van San: (Blijft me verbluft aanstaren) Meen je dat nu ? Heeft die rechter dat echt gezegd ? Zie je nu wat ik bedoel. Dan moeten ze in Nederland veel onderzoekers voor de rechter slepen, wegens aanzetten tot racisme. Wat een onzin. Er is blijkbaar nog niet veel veranderd in Belgie. Toen ik die opdracht van Verwilghen kreeg, werd mijn onderzoek al in een kwaad daglicht geplaatst nog voor het er was. Ook in uw krant (grimlachje).
kan ik de link hiervoor zien?
Oud 13 november 2004, 17:47   #186
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan ik de link hiervoor zien?
Denk niet dat er een rechtstreekse link bestaat (misschien wel, weet het niet). Heb het letterlijk overgetypt uit de krant van vandaag, interview op blz. 10 en 11.
Bob is offline  
Oud 13 november 2004, 17:48   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en nou,nou en gm10

Bizar hé, dat op 13/10 al in De Frut een artikel verschijnt over een uitspraak die het Hof van Cassatie pas op 9/11 zou doen... Zeker helderzienden daar bij De Frut...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 17:50   #188
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk niet dat er een rechtstreekse link bestaat (misschien wel, weet het niet). Heb het letterlijk overgetypt uit de krant van vandaag, interview op blz. 10 en 11.
Heb wat zitten grasduinen in het arrest maar wat jij daar vermeld kwam ik in elk geval niet tegen. Als het zo is, dan vind ik dat serieus straf, doet me denken aan Copernicus die het heelal niet mocht onderzoeken van de paus. Of was het Galileo?
Oud 13 november 2004, 17:52   #189
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bizar hé, dat op 13/10 al in De Frut een artikel verschijnt over een uitspraak die het Hof van Cassatie pas op 9/11 zou doen... Zeker helderzienden daar bij De Frut...
Ge ziet het, zelfs ik maak typefouten (dat is trouwens het nadeel van iets over te typen). Moet wel 13/11 zijn, namelijk de krant van vandaag. Voor de rest dacht ik niet dat er nog andere typefouten instaan.
Bob is offline  
Oud 13 november 2004, 17:56   #190
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb wat zitten grasduinen in het arrest maar wat jij daar vermeld kwam ik in elk geval niet tegen. Als het zo is, dan vind ik dat serieus straf, doet me denken aan Copernicus die het heelal niet mocht onderzoeken van de paus. Of was het Galileo?
Heb het arrest ook niet uitgepluisd. Maar het staat wel letterlijk zo in de krant.
Bob is offline  
Oud 13 november 2004, 18:05   #191
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb het arrest ook niet uitgepluisd. Maar het staat wel letterlijk zo in de krant.
Baseer je dan maar liever op het arrest en niet op wat de rioolgazet GVA er van maakt. In het arrest is op geen enkele manier sprake van "onderzoeken die de misdaad van vreemdelingen koppelen aan hun culturele achtergrond". Dat kan ook niet, want in een cassatiearrest worden geen nieuwe inhoudelijke argumenten aangebracht, maar wordt er alleen geoordeeld of een procedure voor een andere rechtbank correct verliep.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 18:06   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
en wie heeft de term politiek-correct ingevoerd jan?
Die term komt van de andere kant van de oceaan overgewaaid. Als ik me niet vergis, werd die voor de eerste keer in de Amerikaanse sociologie gebruikt. Niet uit rechtse hoek dus.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 november 2004, 18:10   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, dat is het helemaal niet. Het Vlaams Blok is en was een criminele organisatie en werd terecht veroordeeld. Het enige spijtige aan heel de zaak is dat het niet al 25 jaar geleden gebeurd is.
En waarom kon het vijfentwintig jaar geleden niet? Juist, omdat men de wetten toen nog niet gemodelleerd heb zodat die pasten op een partij als het Vlaams Blok. Toen men het Vlaams Blok als een belangrijke politieke concurrent ging zien (door de steeds grotere stemmenwinst), begon men wetten te maken. Niet zozeer om het racisme (d.i. het inferieur of superieur achten van een bepaald mensenras, blank, zwart of geel - dit is immers racisme) te bestrijden, maar een politiek concurrent uit de weg te ruimen.
Oud 13 november 2004, 18:13   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En waarom kon het vijfentwintig jaar geleden niet? Juist, omdat men de wetten toen nog niet gemodelleerd heb zodat die pasten op een partij als het Vlaams Blok. Toen men het Vlaams Blok als een belangrijke politieke concurrent ging zien (door de steeds grotere stemmenwinst), begon men wetten te maken. Niet zozeer om het racisme (d.i. het inferieur of superieur achten van een bepaald mensenras, blank, zwart of geel - dit is immers racisme) te bestrijden, maar een politiek concurrent uit de weg te ruimen.
Zoals ik al zei: het enige spijtige aan de hele zaak is dat ze dat 25 jaar geleden al niet gedaan hebben.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 18:13   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook Hirsi Ali zou volgens de Belgische wetgeving veroordeeld moeten worden. In haar boek koppelt ze heel de sociale problemen alsook het huiselijk geweld in de moslimgezinnen juist voortdurend en herhaaldelijk aan de door hen beleden godsdienst.

Hierdoor wordt duidelijk dat we in België moeten opletten wat we nog zeggen. Legt men inhoudelijke verbanden, zelfs al kunnen die door sociologische studies bevestigd of ondersteund worden, dan kan men voor "racisme" veroordeeld worden.
Oud 13 november 2004, 18:14   #196
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie denk je nu eigenlijk met al je toeters en bellen zand in de ogen te strooien? Mij alleszins niet: ook al zijn het dan de vzw's die officieel de veroordeling opliepen, iedereen weet best dat dit zijn weerslag heeft op het volledige Racistische Blok!
Hier moet ik je gelijk geven: het zal een weerslag hebben op het Blok. Onder de vorm van weer eens een paar honderdduizenden stemmen meer, voor de volgende verkiezingen.
andev is offline  
Oud 13 november 2004, 18:15   #197
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Dat kan ook niet, want daar is niets racistisch aan.
tenzij ze weer de wetten gaan veranderen en aanpassen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 november 2004, 18:17   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: het enige spijtige aan de hele zaak is dat ze dat 25 jaar geleden al niet gedaan hebben.
Toen heeft men het niet gedaan en men zou het ook niet gedaan hebben. De reden is simpel: het Vlaams Blok was toen geen concurrent, geen uitdager, geen gevaar voor de machtspartijen. Juist hierin zit de hele zaak. Van in het begin ging het helemaal niet om racisme, anders had men wel veel vroeger ingegrepen. Karel Dillen kon immers soms nog wel eens scherper uit de hoek komen dan de huidige toppolitici van het VB. Toen dacht men er helemaal niet aan Dillen te vervolgen om z'n uitspraken. Dit toont mooi aan dat het helemaal niet gaat of ging om racisme. Dat zijn nu eenmaal de mooie woorden die het machtsgeile streven van het establishment moeten verbergen, net zoals Bush zijn oorlog in Irak rechtvaardigt door voortdurend over "democratie" en "mensenrechten" te spreken.
Oud 13 november 2004, 18:20   #199
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Toen heeft men het niet gedaan en men zou het ook niet gedaan hebben. De reden is simpel: het Vlaams Blok was toen geen concurrent, geen uitdager, geen gevaar voor de machtspartijen. Juist hierin zit de hele zaak. Van in het begin ging het helemaal niet om racisme, anders had men wel veel vroeger ingegrepen. Karel Dillen kon immers soms nog wel eens scherper uit de hoek komen dan de huidige toppolitici van het VB. Toen dacht men er helemaal niet aan Dillen te vervolgen om z'n uitspraken. Dit toont mooi aan dat het helemaal niet gaat of ging om racisme. Dat zijn nu eenmaal de mooie woorden die het machtsgeile streven van het establishment moeten verbergen, net zoals Bush zijn oorlog in Irak rechtvaardigt door voortdurend over "democratie" en "mensenrechten" te spreken.
De reden is inderdaad simpel: men besefte destijds niet welke nefaste invloed het verspreiden van haat en verdeeldheid, van racisme en xenofobie op onze samenleving zou hebben. Nu beseft men dat wel.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 18:23   #200
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Daar ben zo zeker nog niet van. In Belgie zou bvb Van San ook kunnen veroordeeld worden voor racisme omdat ze het verband onderzoekt tussen de misdaadcijfers en de etnische afkomst van de misdaadplegers. Dit is nochtans ook exacte wetenschap.
de cijfers in de statistieken logen er niet om... snel in de doofpot op zo-zijn Belgisch

intussen is heel de boel verziekt, verrot, aan het gisten...

Nederland lag altijd een paar jaar voor op België...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 13 november 2004 om 18:26.
ancapa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be