![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De franstalige liberalen willen versoepelingen, hun Vlaamse neven, nichten, broers of zussen (hoe noem je politieke familieleden?), willen dat niet. België zal te onder gaan aan regeltjes en tegenstellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen doet wat zij wil en zij moet de francofonie laten blaten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen de MR nu doet is gewoon plat populisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() En den dweil speelt het spelletje mee... Die gaat vertellen op de franstalige TV dat Vlaanderen achter loopt op de striktere maatregelen die de francofonie getroffen heeft... Maar hij zegt er niet bij dat ze dat weken te laat gedaan hebben en dat de toestand in Vlaanderen nooit zo wanhopig is geweest als bij onze francofone vrienden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die Walen hun Père Fouettard ziet er ook uit als onze Vlaamse/Nederlandse Zwarte Piet en niet als die oude man met een baard als in Frankrijk. Ook een soort vervlaamsing die eerder plaatsvond.
Laatst gewijzigd door Weyland : 6 december 2020 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bouchez was (en is misschien nog wel, maar voor hoe lang) voorstander van straffe centraliseringen (herfederaliseren).
Maar ondertussen wordt hij gewaar wat het is om geregeerd te worden door 3 Vlamingen die de enige agenda momenteel bepalen. De corona-agenda wordt bepaald door den Dweil, de Geldverbrander en 't Schoon Meiske. Ik ben uiterst benieuwd naar de persoonlijke populariteitspoll in Walenland, van deze drie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Telkens als het in Brussel verkeerd gaat met de regering wordt het communautaire rookgordijn boven gehaald. Dat was dan 40 jaar geleden en wordt met de dag erger door te verdelen postjes in de nu ondertussen hoeveel regeringen? Ik weet enkel door de Corona dat we momenteel 8 ministers van gezondheid hebben ....? Dat is het probleem waar dringend een oplossing moet voor komen, afslanken die handel.
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 7 december 2020 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PS slaat alarm: België vervlaamst
Dat lijkt mij wreed ver gezocht. U denkt, kan u dat ook bewijzen dat het ver gezocht is? Rij eens tot aan de kust dan weet je genoeg. In 100% van de gevallen als u uit wandelen gaat of een winkel binnenloopt zal men u 'verwelkomen' met "bonjour" Welke talen wil de PS dan wel graag zien verschijnen: het roetmops, het zandnegers, het Ido, Esperanto, het Bargoens, Frans? Ik denk dat de Vlaming alarm moet slagen. Ik haalde het al eerder aan maar kijk maar eens als u uw computer gebruikt en wat software/film/muziek wil downloaden. De meeste teksten zijn 'voor België' in het Frans. Bij de meeste toestellen die je koopt en daar de handleiding er even wil op gaan nalezen daar staat in 95% van de gevallen al géén Nederlands meer bij tussen al de exotische talen die men er wel bij zet. Ondertiteling van de meeste films uit de Win10 Store, voor die mensen die ondertiteling willen tenminste, allemaal Frans. Dus of het echt zo een vaart loopt dat België vervlaamst dat lijkt mij wreed uit de lucht gegrepen. ![]() p.s. Moeten wij dan toch maar gaan voor als eerste taal het Engels in te voeren zoals verschillende andere landen dat al jaren doen en thuis spreek je wat je wil.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 december 2020 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik word nooit aangesproken in het Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ok, dat ligt vrij dicht tegen de Noord-Franse grens. Waarschijnlijk zal dat de reden zijn. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 december 2020 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Europees Commissaris
|
![]() Open eens de bijsluiter van eender welk medicament. Wedden dat de kant die direct leesbaar is Frans is??? Voor Nederlands moet je gegarandeerd de hele reutemeteut openvouwen. Daarbij , mag de meerderheid van de Belgen dan zijn taal niet meer spreken??? Sommige partijen geven blijkbaar wel de voorkeur aan Berbers, Farsi, Turks of Swahilli, maar die moeten nog enkele jaren geduld hebben tot die talen als officiële taal zullen erkend worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plopsaland? Flopsaland zeker. Dat is de Meli van vroege met wat andere stickers op de vuilbakken gekleefd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=PlaenRALZ_w Verdienstelijke poging tot vervlaamsing. In 2011 werden ze beter onthaald wel. Het animo zit er veel minder in vergeleken met de Vlaamse versie, denk ik. Een Vlaams product dat matig gedijt op Waalse grond, met kleine aanhang. Verdienstelijker dan Bert Kruysmans met zijn Tegen De Sterren Op-achtige humor. De Waalse VTM'er is er fan van en vooral de Brusselse FDF'er van de gegoede laagopgeleiden. Wie herinnert zich die nog? Liever dan Deborsu met zijn satire-televisie. Dat was pas goede televisie die de gemeenschapsgrenzen oversteeg. Laatst gewijzigd door Weyland : 8 december 2020 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie vervlaamst: meer dan nodig dat Vlaanderen vervlaamst.
Het peil v.h. (lager ?) onderwijs gaat ERG ACHTERUIT. De "experten" weten geen oorzaak: De grote madam v.h. G.O. wel: de anderstaligen. We moeten méér inzetten op taal ! Dat is zo klaar als een klontje. Het VB voorspelde dit al jaaaaren geleden. Dit is erg, zéér erg. Laatst gewijzigd door Boduo : 8 december 2020 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Spreek voor jezelf... Of je hebt het over de grote francofonie die inderdaad niets anders kent dan zichzelf...
|
![]() |
![]() |