![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast waren mijn voorouders niet bevoegd om de Belgische vorst terecht te wijzen. Ik, noch mijn voorouders hebben dus ook maar iets te maken met wat er toen in Vrijstaat Congo gebeurde. In 1960 werd Congo trouwens onafhankelijk en sinds die tijd zijn er al meer mensen dood de Congolese overheden afgeslacht, dan door Leopold II. Tijdens het bewind van Leopold II was de Belgische arbeidersbevolking trouwens niet beter ontwikkeld dan de Congolese bevolking. En ze was niet beter af dan de Congolese bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leopold ging de pijp uit het jaar nadat Belgique zijn kolonie van de schande overnam. Ik herhaal dat IK niet bij "de Belgen" hoor die zich niet hoeven te schamen voor wat Leopold II in Congo lapte "omdat anderen nog erger waren". IK heb er niets mee te maken en ik DENK er niet aan om hopen excuustruzen te debiteren voor de wandaden van één van de grootse monsters uit de geschiedenis. Ik ben evenmin als jouw grootouders bevoegd om de Belgische massamoordenaar door een daartoe in het leven geroepen rechtbank te laten veroordelen, maar niemand kan mij verbieden om die roofzuchtige rotzak, zelfs meer dan een eeuw na zijn dood, naar de eeuwige verdoemenis te wensen.
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de Amerika's zijn de daar wonende autochtonen meestal gestorven aan de ziektekiemen, die er door de min of meer immune Europeanen binnen werden gebracht na 1492. Dat weet men nu door archeologisch onderzoek van talloze Mexicaanse kerkhoven en andere begraafplaatsen. WO 1 en de USSR hebben hier niets mee te zien, noch dat 'broodstelers' illegaal behandeld werden of dat we 100 jaar geleden een zogenaamde verkrachtingsgolf meemaakten van jonge meisjes in de 20- er of 30-er jaren. En dat vaders als beesten 14 tot 18 uur per dag moesten werken om hun gezin te kunnen voeden, hier in Vlaanderen, behoort eveneens tot uw rijke verbeelding. De 8-urige werkdag werd reeds in juni 1921 als wet verplicht. Dat is allemaal geen Verwegistan maar de realiteit.
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed dat jij tenminste een algemeen aanvaarde en onverdachte bron bent! ![]()
![]() |
![]() |
#185 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En Leopold II buitte die Kongolese bevolking uit van 1885 tot en met 2008. Hij is dan wel stokoud geworden die Leo II. Zo te zien zo'n 123 jaar als staatshoofd van Kongo gaat in de kleren en bepaalde hoofden zitten. Vooral daar in 1908 Kongo een Belgische kolonie wordt voor circa 52 jaar. Gelukkig is dat land nu al langer onafhankelijk dan dat het ooit een Belgische kolonie was. Citaat:
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 31 augustus 2018 om 04:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet maar al te goed dat 2008 1908 had moeten zijn en dat mijn repliek alles behalve verward is. Die dingen gebeuren nu eenmaal voor wie een millennium meemaakt. Wat de zoveelste minimalisering betreft van de volkerenmoord onder Leopold II: Of het er drie of tien miljoen waren doet er in de grond niet toe. Zelfs EEN miljoen is een miljoen teveel. Dutroux heeft vijf levens op zijn geweten en die hoort al levenslang achter de tralies thuis. Je weet toch hoeveel EEN miljoen is? Honderd keer honderd vermoorde negers zijn ern duizend, en duizend keer duizend negers de eeuwige rubbervelden in jagen zijn EEN miljoen slachtoffers van de Belgische "visionair". Zelfs met "slechts" EEN miljoen het hoekje om geholpen slachtoffers van de Royale Belgische troonzitter is en blijft Leopold II een racistische massamoordenaar.
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste misdrijven werden daar gepleegd in de 19de eeuw. Je moet dus kijken naar de toestanden hier in de periode 1884-1908 om te vergelijken En ja wel, dienstmeiden bij rijkere burgers moesten wel meer doen dan enkel kuisen en opdienen. Voor WW I waren vrouwen totaal niet beschermd tegen de aanradingen van hun werkgevers of mannelijke meerdere binnen het bedrijf. Kinderlijk geschreven en uitgewerkt, zodat iedereen het begrijpt https://hetlotvandearbeiders.weebly....ndigheden.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan dat feit verandert NIETS door er vrouwen bij te sleuren die HIER door hun meerderen werden/worden misbruikt. Zij hadden nog "het geluk" dat hun handen niet werden afgehakt als ze "niet braaf waren", om het met de woorden van minister van staat Marc Eyskens te zeggen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 augustus 2018 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Raar dat ze daar niet verontwaardigd over is.
Laatst gewijzigd door geertvdb : 31 augustus 2018 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet raar, als ze die feiten aanvaarden, dan moeten ze stoppen met ons schuldgevoelens aan te praten en met OCMW voor heel de wereld te spelen.
Dan moeten ze erkennen dat wat hier gebeurde niet minder erg was dan wat in andere landen gebeurde. En dan zouden ze moeten gaan verklaren waarom het in die landen nog steeds fout loopt en hier de omstandigheden wel zijn verbeterd. Bij de feiten die hier gebeurd zijn, moeten ze de vinger naar de voorouders van de huidige economische grootheden richten. Bij de feiten uit Congo moeten ze enkel naar het koningshuis wijzen en kunnen ze roepen dat onze voorouders niets ondernomen hebben om de toenmalige Congolese bevolking betere werkomstandigheden te bezorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ben je daar achter gekomen? Dankzij je bijzondere intellect?
Deze draad gaat over slavenhandel. Slavenhandel waarvan beweerd wordt dat ze 500 jaar geleden begon met een Vlaming. Het gebruik van slaven én de volkerenmoord in Congo begon 130 jaar geleden met een Belgische koning, maar daar hebben we jou nog niet over horen piepen. Ik mag er dus van uitgaan JIJ daar niet verontwaardigd over bent? Begin eens een draad over de onafhankelijkheidsstrijd van de Congolezen, of over de Belgische politici die tot op de dag van vandaag betrokken zijn in schandalen in Congo, en je zult merken hoe NIET-verontwaardigd ik ben over de tijd nadat Belgique het Congolese zaakje overnam toen Leopold de schande die de hele wereld over hem afriep niet langer aankon. Je gelooft toch zélf niet dat een volk zonder gegronde reden en mét geweld in opstand komt? Je gelooft toch zélf niet dat Belgique géén rol heeft gespeeld in het aan de macht brengen van Congolese dictators zoals Mobutu en Kabila? Je weet toch waarom, en met wiens medewerking de eerste democratisch verkozen premier het hoekje werd om geholpen? Jij gelooft toch zélf niet dat Belgique vandaag niet meer betrokken is in het verder leegroven van Congo? Jij, die MIJ verwijt dat ik niet verontwaardigd ben over wat er in Congo gebeurde NADAT Leopold de fakkel doorgaf aan Belgique, waarom heb JIJ niet gereageerd in de draad over het Congolese adoptieschandaal dat vorig jaar aan het licht kwam, en waar een juriste van de PS de hoofdrol in speelde? https://forum.politics.be/showthread.php?t=238676 https://www.hln.be/de-krant/niemand-...lgen~a086a52f/ https://www.hln.be/de-krant/-jongen-...papa~aeb0e999/ https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-aan~a0c6fe4c/ https://www.hln.be/nieuws/sjoemelend...aten~a20194ae/ https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ongo~a3bad73c/
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WIE anders dan JIJ probeerde, en BLIJFT proberen , om ons schuldgevoelens aan te praten met het doel de volkerenmoord door Leopold II te minimaliseren? ![]()
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Congo vrijstaat was privé domein van Leopold II, onze toenmalige volksvertegenwoordigers en ministers hadden daar dus niks te zeggen. Verder moet je eens deftig lezen wat ik gepost heb, voor je mij verwijten maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JIJ hoefde helemaal niet persoonlijk aanwezig te zijn om te weten wat LeopoldII in zijn "vrijstaat" uithaalde om te kunnen bevestigen of ontkennen wat daar gebeurd IS. Er zijn alles behalve cijfers nodig die bijgehouden werden door de DADERS om te weten wat in Congo gebeurde. Je ziet van hier dat er cijfers en feiten, kortom BEWIJZEN, zouden worden bijgehouden door de DADERS over hun schandelijke misdaden gepleegd op miljoenen mensen! Dan volgt OPNIEUW een excuustruus. Onze toenmalige volksvertegenwoordigers zouden niets hebben kunnen doen om Leopold II te beletten te doen wat hij deed in Congo "omdat het zijn privé tuin was". Maar "onze voorouders" verwijt je WEL dat zij er niets aan gedaan hebben! "De Belgen" stel je er wél verantwoordelijk voor! Daarna help je even Geertvdb zijn broek ophouden door MIJ te verwijten dat ik ONS schuldgevoelens aanpraat en moet ophouden om OCMW voor te wereld te spelen. Ben jij op je kop gevallen? Wie komt hier al bladzijden lang met alle mogelijke excuses om de schuld bij anderen te leggen dan bij LeopoldII? Wie bedoel je met "de Belgen" naar wie je de zwarte piet onophoudelijk probeert door te schuiven? MIJ? Jouw grootouders? ONZE voorouders? De Belgen? Iedereen komt aan de beurt behalve Leopold zelf en de regering die het niet alleen toeliet, maar er vollen bak aan meewerkte! ![]() Wat een hypocriet, achterbaks en leugenachtig GELUL, gedraai en gekronkeli Op dat vlak span jij hier en nu de absolute kroon. Wedden dat jij een fervente monarchist bent?
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
![]() Begint gij nu over een PS schandaal over adoptie? Waarom eigenlijk?? ![]() En al die linken... ik ga daar niet op klikken ... Ik zou mezelf nooit verbergen achter krantenartikels die Totaaaaaaaal irrelevant zijn.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De draad die ik een jaar geleden opstartte over het adoptieschandaal met Congolese kinderen waarin een juriste van de PS de hoofdrol speelde vond je ook niet de moeite waard om op te reageren. Maar je verwijt mij wél dat "ze daar niet verontwaardigd over is" terwijl het bij je zelf is dat elke verontwaardiging ontbreekt. Zowel over wat er onder Leopold II gebeurde als daarna.
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
So the f*ck what? Dat is typisch voor uw argumentatie hier. Gij copy past hier de meest oninteressante brieven, en uw bewijs is dan: 'dat staat er niet in die brief en dat is het bewijs'. Hahahahaha! ![]() Zo kan ik het monster van loch Ness ook bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |