Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2018, 21:09   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Meester, zij deden het ook en ze hebben meer op hun kerfstok dan ik!

Met andere woorden, Leopold II hoeft zich niet schuldig te voelen voor de povere 10 miljoen onderontwikkelde negers die hij op de meest verschrikkelijke manieren over de kling liet jagen.

Dat bedoelde je toch?

Leopold II buitte Congo en zijn bevolking uit van 1885 tot 2008. Waarna Belgique Kongo vrijstaat "'cadeau" kreeg van le roi. Zo werd het mij een halve eeuw later toch geleerd in de school.
IK heb daar geen HOL mee te maken gehad en wordt liever niet aangesproken op de misdaden van een royale volkerenmoordenaar.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/bel...ongo-vrijstaat
Leopold II is bij mijn weten al dood van voor ik geboren werd.
Daarnaast waren mijn voorouders niet bevoegd om de Belgische vorst terecht te wijzen.
Ik, noch mijn voorouders hebben dus ook maar iets te maken met wat er toen in Vrijstaat Congo gebeurde.

In 1960 werd Congo trouwens onafhankelijk en sinds die tijd zijn er al meer mensen dood de Congolese overheden afgeslacht, dan door Leopold II.
Tijdens het bewind van Leopold II was de Belgische arbeidersbevolking trouwens niet beter ontwikkeld dan de Congolese bevolking.
En ze was niet beter af dan de Congolese bevolking.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 21:38   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Leopold II is bij mijn weten al dood van voor ik geboren werd.
Daarnaast waren mijn voorouders niet bevoegd om de Belgische vorst terecht te wijzen.
Ik, noch mijn voorouders hebben dus ook maar iets te maken met wat er toen in Vrijstaat Congo gebeurde.

In 1960 werd Congo trouwens onafhankelijk en sinds die tijd zijn er al meer mensen dood de Congolese overheden afgeslacht, dan door Leopold II.
Tijdens het bewind van Leopold II was de Belgische arbeidersbevolking trouwens niet beter ontwikkeld dan de Congolese bevolking.
En ze was niet beter af dan de Congolese bevolking.
Geen énkele van jouw verse excuustruzen kunnen het uitmoorden van 10 miljoen zwarten onder LeopoldII verantwoorden. Geen énkele.

Citaat:
Met het gevoerde beleid is Leopold verantwoordelijk geacht voor de dood van een niet nader te schatten aantal mensen als gevolg van verminking, executie, uithongering, ziekte en ontbering.[3] Deze toestanden werden een berucht internationaal schandaal in het begin van de 20e eeuw. Leopold II, die zijn levenseinde zag naderen, gaf toe aan de druk die op hem werd uitgeoefend en droeg, met tegenzin, de kolonie over aan de Belgische Staat, die van zijn kant in oktober 1908 de wet aannam voor de overname van die 'erfenis', waar ze niet zo happig op was.[4]

De 23 jaar onder het bewind van Leopold II worden gekenmerkt door beschuldigingen van moordpartijen, slavernij, ontvoeringen, martelingen, verkrachtingen, onthoofdingen en het afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement had het over drie miljoen tijdens twaalf van de twintig jaar. Peter Forbath noemde ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild sprak van tien miljoen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Leopol...an_Belgi%C3%AB

Leopold ging de pijp uit het jaar nadat Belgique zijn kolonie van de schande overnam.

Ik herhaal dat IK niet bij "de Belgen" hoor die zich niet hoeven te schamen voor wat Leopold II in Congo lapte "omdat anderen nog erger waren". IK heb er niets mee te maken en ik DENK er niet aan om hopen excuustruzen te debiteren voor de wandaden van één van de grootse monsters uit de geschiedenis.
Ik ben evenmin als jouw grootouders bevoegd om de Belgische massamoordenaar door een daartoe in het leven geroepen rechtbank te laten veroordelen, maar niemand kan mij verbieden om die roofzuchtige rotzak, zelfs meer dan een eeuw na zijn dood, naar de eeuwige verdoemenis te wensen.
Oud 31 augustus 2018, 03:13   #183
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus de Belgen moeten zich niet te schuldig voelen.
De rest heeft wel wat meer op zijn kerfstok.
In Amerika werden hele bevolkingsgroepen bijna totaal uitgemoord.
Wat er in Azië gebeurd is was ook niet het properste.
Denk dat het aantal doden van WWI ietsjes hoger ligt dan die van de Belgen in het verleden.
Denk dat het aantal doden van de USSR ook ietsjes hoger ligt.

Waar men ook stil over zwijgt is het feit dat men in die tijd gewoon werd opgesloten en gedeporteerd voor het stelen van een brood in Europa.
Dat jonge meisjes dagelijks verkrachtingen mochten ondergaan en moesten zwijgen en braaf zijn of de hongerdood als straf kregen, hier in Vlaanderen.
Dat vaders als beesten 14 tot 18 uur per dag moesten werken om hun gezin te kunnen voeden, hier in Vlaanderen.

Zeveren over wat er 200 jaar geleden is gebeurd in verwegistan dat kunnen jullie duidelijk wel, maar de geschiedenis van je eigen volk negeren daar zijn jullie kraken in.
Nogal zwak Jantje, sorry.
In de Amerika's zijn de daar wonende autochtonen meestal gestorven aan de ziektekiemen, die er door de min of meer immune Europeanen binnen werden gebracht na 1492. Dat weet men nu door archeologisch onderzoek van talloze Mexicaanse kerkhoven en andere begraafplaatsen.

WO 1 en de USSR hebben hier niets mee te zien, noch dat 'broodstelers' illegaal behandeld werden of dat we 100 jaar geleden een zogenaamde verkrachtingsgolf meemaakten van jonge meisjes in de 20- er of 30-er jaren.
En dat vaders als beesten 14 tot 18 uur per dag moesten werken om hun gezin te kunnen voeden, hier in Vlaanderen, behoort eveneens tot uw rijke verbeelding. De 8-urige werkdag werd reeds in juni 1921 als wet verplicht.

Dat is allemaal geen Verwegistan maar de realiteit.
Oud 31 augustus 2018, 04:01   #184
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom onze forum-Vlamingenhater dit deel over de "Vlaming" zorgvuldig vermeed te quoten:
Het was dus, WEER, een koning die de slavenhandel goedkeurde én die er de opdracht voor gaf. 135 jaar geleden was dat de Belgische koning. 500 jaar geleden was dat de Spaanse koning.

Wat de "Vlaamse" edelman Laurent de Gouvenot betreft, die in Spanje beter bekend was als Lorenzo de Gorrevod, die kerel droeg niet bepaald een Vlaams klinkende naam, noch woonde hij in Vlaanderen want dat bestond 500 jaar geleden niet. De adel is trouwens nooit anders dan Franstalig geweest. Ik wil de eerste Franstalige met een adelijke titel nog tegenkomen die een "Vlaming" wil genoemd worden. Zelfs forumhaters zoals Henri, en allesbehalve van "adel", gruwen van het woord "Vlaming".
Wie de bijgaande foto wat beter bekijkt ziet meteen dat de slavendrijver geen "Vlaming van adel" is, maar Arabieren.
Het verhaal dat radio I ten gehore bracht komt van prof. Gert Oostindie, hoogleraar koloniale geschiedenis aan de universiteit van Leiden. Een Ollander, en dus door Henri en co nog meer gehaat dan Vlamingen.
De expterise van deze Prof betreft; Caraïbisch gebied; Antillen; Suriname; Cuba; Latijns Amerika; Indonesie; Postkoloniaal Nederland; Antropologie; Sociologie; Koloniale geschiedenis; Postkoloniale geschiedenis; Contemporaine geschiedenis; Internationale betrekkingen; Migratie; Politiek; Cultuur.
Geen woord over de slavenhandel en volkerenmoord onder Leopold II dus. Maar de "Vlaamse edelman" met Franse naam die door de koning van Spanje werd uitverkoren was, uiteraard, de enige slavenhandelaar die de aandacht van Henri trok.

Als het over de slavenhandel en volkerenmoord gaat waartoe een Belgische koning opdracht gaf, dan horen we Henri niet. DAAR zullen nochtans zéker ook "Vlamingen" voor uitverkoren zijn geworden door de illustere Belgische vvorst. Wie weet was er zelfs eentje bij van adel. Uiteraard met een Franse naam.
Bedankt voor de verduidelijking (en ook voor de bevestinging van het vette rode deeltje.)
Goed dat jij tenminste een algemeen aanvaarde en onverdachte bron bent!
Oud 31 augustus 2018, 04:13   #185
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Meester, zij deden het ook en ze hebben meer op hun kerfstok dan ik!
Met andere woorden, Leopold II hoeft zich niet schuldig te voelen voor de povere 10 miljoen onderontwikkelde negers die hij op de meest verschrikkelijke manieren over de kling liet jagen.
Dat bedoelde je toch?

Leopold II buitte Congo en zijn bevolking uit van 1885 tot 2008. Waarna Belgique Kongo vrijstaat "'cadeau" kreeg van le roi. Zo werd het mij een halve eeuw later toch geleerd in de school.
IK heb daar geen HOL mee te maken gehad en wordt liever niet aangesproken op de misdaden van een royale volkerenmoordenaar.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/bel...ongo-vrijstaat
Een nogal verwarde repliek op het eerste zicht. Daar hebben we weer de onbewezen 10 miljoen slachtoffers van het 'genocidale' bewind van Leopold II van België, terwijl er daar in de rubberstreek naar schatting slecht circa 600.000 inwoners waren.
En Leopold II buitte die Kongolese bevolking uit van 1885 tot en met 2008. Hij is dan wel stokoud geworden die Leo II. Zo te zien zo'n 123 jaar als staatshoofd van Kongo gaat in de kleren en bepaalde hoofden zitten. Vooral daar in 1908 Kongo een Belgische kolonie wordt voor circa 52 jaar. Gelukkig is dat land nu al langer onafhankelijk dan dat het ooit een Belgische kolonie was.
Citaat:
"IK heb daar geen HOL mee te maken gehad en wordt liever niet aangesproken op de misdaden van een royale volkerenmoordenaar"
Zo, zo, daar kan ik me ook in vinden.

Laatst gewijzigd door fcal : 31 augustus 2018 om 04:14.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 07:16   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Oei, dan bevind ik me in een onsmakelijk politiek gezelschap. Merk op, dat er naast de economische redenering, die ik aanhaalde, ook aangetoond heb, dat er toen een technische onmogelijkheid bestond om tot een volkerenmoord van deze omvang (10 miljoen slachtoffers) over te gaan.
merk ook op dat uw rekenkundige ontkenning hoogst illegaal zou zijn mocht je ze over een andere genocide maken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 08:01   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een nogal verwarde repliek op het eerste zicht. Daar hebben we weer de onbewezen 10 miljoen slachtoffers van het 'genocidale' bewind van Leopold II van België, terwijl er daar in de rubberstreek naar schatting slecht circa 600.000 inwoners waren.
En Leopold II buitte die Kongolese bevolking uit van 1885 tot en met 2008. Hij is dan wel stokoud geworden die Leo II. Zo te zien zo'n 123 jaar als staatshoofd van Kongo gaat in de kleren en bepaalde hoofden zitten. Vooral daar in 1908 Kongo een Belgische kolonie wordt voor circa 52 jaar. Gelukkig is dat land nu al langer onafhankelijk dan dat het ooit een Belgische kolonie was. Zo, zo, daar kan ik me ook in vinden.

Je weet maar al te goed dat 2008 1908 had moeten zijn en dat mijn repliek alles behalve verward is. Die dingen gebeuren nu eenmaal voor wie een millennium meemaakt.

Wat de zoveelste minimalisering betreft van de volkerenmoord onder Leopold II: Of het er drie of tien miljoen waren doet er in de grond niet toe. Zelfs EEN miljoen is een miljoen teveel. Dutroux heeft vijf levens op zijn geweten en die hoort al levenslang achter de tralies thuis.

Je weet toch hoeveel EEN miljoen is? Honderd keer honderd vermoorde negers zijn ern duizend, en duizend keer duizend negers de eeuwige rubbervelden in jagen zijn EEN miljoen slachtoffers van de Belgische "visionair". Zelfs met "slechts" EEN miljoen het hoekje om geholpen slachtoffers van de Royale Belgische troonzitter is en blijft Leopold II een racistische massamoordenaar.
Oud 31 augustus 2018, 08:06   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
merk ook op dat uw rekenkundige ontkenning hoogst illegaal zou zijn mocht je ze over een andere genocide maken.
Oud 31 augustus 2018, 09:25   #189
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogal zwak Jantje, sorry.
In de Amerika's zijn de daar wonende autochtonen meestal gestorven aan de ziektekiemen, die er door de min of meer immune Europeanen binnen werden gebracht na 1492. Dat weet men nu door archeologisch onderzoek van talloze Mexicaanse kerkhoven en andere begraafplaatsen.

WO 1 en de USSR hebben hier niets mee te zien, noch dat 'broodstelers' illegaal behandeld werden of dat we 100 jaar geleden een zogenaamde verkrachtingsgolf meemaakten van jonge meisjes in de 20- er of 30-er jaren.
En dat vaders als beesten 14 tot 18 uur per dag moesten werken om hun gezin te kunnen voeden, hier in Vlaanderen, behoort eveneens tot uw rijke verbeelding. De 8-urige werkdag werd reeds in juni 1921 als wet verplicht.

Dat is allemaal geen Verwegistan maar de realiteit.
Vrijstaat Congo was wel voor 1921.
De meeste misdrijven werden daar gepleegd in de 19de eeuw.
Je moet dus kijken naar de toestanden hier in de periode 1884-1908 om te vergelijken

En ja wel, dienstmeiden bij rijkere burgers moesten wel meer doen dan enkel kuisen en opdienen.
Voor WW I waren vrouwen totaal niet beschermd tegen de aanradingen van hun werkgevers of mannelijke meerdere binnen het bedrijf.

Kinderlijk geschreven en uitgewerkt, zodat iedereen het begrijpt

https://hetlotvandearbeiders.weebly....ndigheden.html
Oud 31 augustus 2018, 10:02   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrijstaat Congo was wel voor 1921.
De meeste misdrijven werden daar gepleegd in de 19de eeuw.
Je moet dus kijken naar de toestanden hier in de periode 1884-1908 om te vergelijken

En ja wel, dienstmeiden bij rijkere burgers moesten wel meer doen dan enkel kuisen en opdienen.
Voor WW I waren vrouwen totaal niet beschermd tegen de aanradingen van hun werkgevers of mannelijke meerdere binnen het bedrijf.

Kinderlijk geschreven en uitgewerkt, zodat iedereen het begrijpt

https://hetlotvandearbeiders.weebly....ndigheden.html
Moeten staat op stal. Er moet NIETS vergeleken worden. De feiten zijn wat ze zijn: racistische massamoord op miljoenen Congolezen onder het gezag en de verantwoordelijkheid van een Belgische koning.
Aan dat feit verandert NIETS door er vrouwen bij te sleuren die HIER door hun meerderen werden/worden misbruikt. Zij hadden nog "het geluk" dat hun handen niet werden afgehakt als ze "niet braaf waren", om het met de woorden van minister van staat Marc Eyskens te zeggen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 augustus 2018 om 10:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 10:22   #191
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Raar dat ze daar niet verontwaardigd over is.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 31 augustus 2018 om 10:23.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 11:32   #192
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Helemaal niet raar, als ze die feiten aanvaarden, dan moeten ze stoppen met ons schuldgevoelens aan te praten en met OCMW voor heel de wereld te spelen.
Dan moeten ze erkennen dat wat hier gebeurde niet minder erg was dan wat in andere landen gebeurde.
En dan zouden ze moeten gaan verklaren waarom het in die landen nog steeds fout loopt en hier de omstandigheden wel zijn verbeterd.
Bij de feiten die hier gebeurd zijn, moeten ze de vinger naar de voorouders van de huidige economische grootheden richten.
Bij de feiten uit Congo moeten ze enkel naar het koningshuis wijzen en kunnen ze roepen dat onze voorouders niets ondernomen hebben om de toenmalige Congolese bevolking betere werkomstandigheden te bezorgen.
Oud 31 augustus 2018, 16:50   #193
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe ben je daar achter gekomen? Dankzij je bijzondere intellect?

Deze draad gaat over slavenhandel. Slavenhandel waarvan beweerd wordt dat ze 500 jaar geleden begon met een Vlaming. Het gebruik van slaven én de volkerenmoord in Congo begon 130 jaar geleden met een Belgische koning, maar daar hebben we jou nog niet over horen piepen. Ik mag er dus van uitgaan JIJ daar niet verontwaardigd over bent?

Begin eens een draad over de onafhankelijkheidsstrijd van de Congolezen, of over de Belgische politici die tot op de dag van vandaag betrokken zijn in schandalen in Congo, en je zult merken hoe NIET-verontwaardigd ik ben over de tijd nadat Belgique het Congolese zaakje overnam toen Leopold de schande die de hele wereld over hem afriep niet langer aankon.

Je gelooft toch zélf niet dat een volk zonder gegronde reden en mét geweld in opstand komt?

Je gelooft toch zélf niet dat Belgique géén rol heeft gespeeld in het aan de macht brengen van Congolese dictators zoals Mobutu en Kabila? Je weet toch waarom, en met wiens medewerking de eerste democratisch verkozen premier het hoekje werd om geholpen?

Jij gelooft toch zélf niet dat Belgique vandaag niet meer betrokken is in het verder leegroven van Congo?

Jij, die MIJ verwijt dat ik niet verontwaardigd ben over wat er in Congo gebeurde NADAT Leopold de fakkel doorgaf aan Belgique, waarom heb JIJ niet gereageerd in de draad over het Congolese adoptieschandaal dat vorig jaar aan het licht kwam, en waar een juriste van de PS de hoofdrol in speelde?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=238676

https://www.hln.be/de-krant/niemand-...lgen~a086a52f/

https://www.hln.be/de-krant/-jongen-...papa~aeb0e999/

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-aan~a0c6fe4c/

https://www.hln.be/nieuws/sjoemelend...aten~a20194ae/

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ongo~a3bad73c/
Oud 31 augustus 2018, 16:59   #194
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet raar, als ze die feiten aanvaarden, dan moeten ze stoppen met ons schuldgevoelens aan te praten en met OCMW voor heel de wereld te spelen.
Dan moeten ze erkennen dat wat hier gebeurde niet minder erg was dan wat in andere landen gebeurde.
En dan zouden ze moeten gaan verklaren waarom het in die landen nog steeds fout loopt en hier de omstandigheden wel zijn verbeterd.
Bij de feiten die hier gebeurd zijn, moeten ze de vinger naar de voorouders van de huidige economische grootheden richten.
Bij de feiten uit Congo moeten ze enkel naar het koningshuis wijzen en kunnen ze roepen dat onze voorouders niets ondernomen hebben om de toenmalige Congolese bevolking betere werkomstandigheden te bezorgen.
Nou nog mooier! Eerst zeg je dat je eigen grootouders machteloos stonden tegen wat Leopold II in Congo te bakken maakte, en nu verwijt je onze voorouders dat ze niets ondernomen hebben om de toenmalige Congolese bevolking betere werkomstandigheden te bezorgen. Hebben wij daar trouwens geen VOLKSVERTEGENWOORDIGERS voor? Volksvertegenwoordigers zoals Marc Eyskens en Louis Michel, beide Minister van Staat wegens bewezen diensten voor het land?

WIE anders dan JIJ probeerde, en BLIJFT proberen , om ons schuldgevoelens aan te praten met het doel de volkerenmoord door Leopold II te minimaliseren?
Oud 31 augustus 2018, 17:25   #195
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou nog mooier! Eerst zeg je dat je eigen grootouders machteloos stonden tegen wat Leopold II in Congo te bakken maakte, en nu verwijt je onze voorouders dat ze niets ondernomen hebben om de toenmalige Congolese bevolking betere werkomstandigheden te bezorgen. Hebben wij daar trouwens geen VOLKSVERTEGENWOORDIGERS voor? Volksvertegenwoordigers zoals Marc Eyskens en Louis Michel, beide Minister van Staat wegens bewezen diensten voor het land?

WIE anders dan JIJ probeerde, en BLIJFT proberen , om ons schuldgevoelens aan te praten met het doel de volkerenmoord door Leopold II te minimaliseren?
Daar ik niet aanwezig was toen die misdrijven plaats hadden en er geen geschreven cijfers zijn bijgehouden door de daders, kan ik niets bevestigen of ontkennen.
Congo vrijstaat was privé domein van Leopold II, onze toenmalige volksvertegenwoordigers en ministers hadden daar dus niks te zeggen.

Verder moet je eens deftig lezen wat ik gepost heb, voor je mij verwijten maakt.
Oud 31 augustus 2018, 18:17   #196
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ik niet aanwezig was toen die misdrijven plaats hadden en er geen geschreven cijfers zijn bijgehouden door de daders, kan ik niets bevestigen of ontkennen.
Congo vrijstaat was privé domein van Leopold II, onze toenmalige volksvertegenwoordigers en ministers hadden daar dus niks te zeggen.

Verder moet je eens deftig lezen wat ik gepost heb, voor je mij verwijten maakt.
Je zou er beter zélf je eigen gekronkel en gedraai op na lezen. Je begint WEER met het minimaliseren van FEITEN die door geen zinnig mens meer kunnen worden ontkend, die met herhaaldelijke reportages werden aangeklaagd en waar het internet over barst van de info.
JIJ hoefde helemaal niet persoonlijk aanwezig te zijn om te weten wat LeopoldII in zijn "vrijstaat" uithaalde om te kunnen bevestigen of ontkennen wat daar gebeurd IS. Er zijn alles behalve cijfers nodig die bijgehouden werden door de DADERS om te weten wat in Congo gebeurde. Je ziet van hier dat er cijfers en feiten, kortom BEWIJZEN, zouden worden bijgehouden door de DADERS over hun schandelijke misdaden gepleegd op miljoenen mensen!

Dan volgt OPNIEUW een excuustruus. Onze toenmalige volksvertegenwoordigers zouden niets hebben kunnen doen om Leopold II te beletten te doen wat hij deed in Congo "omdat het zijn privé tuin was". Maar "onze voorouders" verwijt je WEL dat zij er niets aan gedaan hebben! "De Belgen" stel je er wél verantwoordelijk voor!

Daarna help je even Geertvdb zijn broek ophouden door MIJ te verwijten dat ik ONS schuldgevoelens aanpraat en moet ophouden om OCMW voor te wereld te spelen. Ben jij op je kop gevallen?

Wie komt hier al bladzijden lang met alle mogelijke excuses om de schuld bij anderen te leggen dan bij LeopoldII? Wie bedoel je met "de Belgen" naar wie je de zwarte piet onophoudelijk probeert door te schuiven? MIJ? Jouw grootouders? ONZE voorouders? De Belgen? Iedereen komt aan de beurt behalve Leopold zelf en de regering die het niet alleen toeliet, maar er vollen bak aan meewerkte!

Wat een hypocriet, achterbaks en leugenachtig GELUL, gedraai en gekronkeli Op dat vlak span jij hier en nu de absolute kroon.
Wedden dat jij een fervente monarchist bent?
Oud 31 augustus 2018, 19:20   #197
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hoe ben je daar achter gekomen? Dankzij je bijzondere intellect?

Deze draad gaat over slavenhandel. Slavenhandel waarvan beweerd wordt dat ze 500 jaar geleden begon met een Vlaming. Het gebruik van slaven én de volkerenmoord in Congo begon 130 jaar geleden met een Belgische koning, maar daar hebben we jou nog niet over horen piepen. Ik mag er dus van uitgaan JIJ daar niet verontwaardigd over bent?

Begin eens een draad over de onafhankelijkheidsstrijd van de Congolezen, of over de Belgische politici die tot op de dag van vandaag betrokken zijn in schandalen in Congo, en je zult merken hoe NIET-verontwaardigd ik ben over de tijd nadat Belgique het Congolese zaakje overnam toen Leopold de schande die de hele wereld over hem afriep niet langer aankon.

Je gelooft toch zélf niet dat een volk zonder gegronde reden en mét geweld in opstand komt?

Je gelooft toch zélf niet dat Belgique géén rol heeft gespeeld in het aan de macht brengen van Congolese dictators zoals Mobutu en Kabila? Je weet toch waarom, en met wiens medewerking de eerste democratisch verkozen premier het hoekje werd om geholpen?

Jij gelooft toch zélf niet dat Belgique vandaag niet meer betrokken is in het verder leegroven van Congo?

Jij, die MIJ verwijt dat ik niet verontwaardigd ben over wat er in Congo gebeurde NADAT Leopold de fakkel doorgaf aan Belgique, waarom heb JIJ niet gereageerd in de draad over het Congolese adoptieschandaal dat vorig jaar aan het licht kwam, en waar een juriste van de PS de hoofdrol in speelde?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=238676

https://www.hln.be/de-krant/niemand-...lgen~a086a52f/

https://www.hln.be/de-krant/-jongen-...papa~aeb0e999/

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-aan~a0c6fe4c/

https://www.hln.be/nieuws/sjoemelend...aten~a20194ae/

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ongo~a3bad73c/
Dit is weeral totale wartaal ...

Begint gij nu over een PS schandaal over adoptie? Waarom eigenlijk??

En al die linken... ik ga daar niet op klikken ... Ik zou mezelf nooit verbergen achter krantenartikels die Totaaaaaaaal irrelevant zijn....
Oud 31 augustus 2018, 20:02   #198
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Je verwijt mij vanalles vanuit je losse pols, maar dat ik bewijs dat er zelfs in de 21ste eeuw nog Congolese kinderen die GEEN wees zijn worden ontvoerd om ze via adoptie te verkopen in Belgique, DAAR reageer je niet op. Meer nog. Je wil het niet weten.

De draad die ik een jaar geleden opstartte over het adoptieschandaal met Congolese kinderen waarin een juriste van de PS de hoofdrol speelde vond je ook niet de moeite waard om op te reageren. Maar je verwijt mij wél dat "ze daar niet verontwaardigd over is" terwijl het bij je zelf is dat elke verontwaardiging ontbreekt. Zowel over wat er onder Leopold II gebeurde als daarna.
Oud 31 augustus 2018, 21:40   #199
geertvdb

Standaard

Citaat:
Je verwijt mij vanalles vanuit je losse pols, maar dat ik bewijs dat er zelfs in de 21ste eeuw nog Congolese kinderen die GEEN wees zijn worden ontvoerd om ze via adoptie te verkopen in Belgique, DAAR reageer je niet op. Meer nog. Je wil het niet weten.

De draad die ik een jaar geleden opstartte over het adoptieschandaal met Congolese kinderen waarin een juriste van de PS de hoofdrol speelde vond je ook niet de moeite waard om op te reageren. Maar je verwijt mij wél dat "ze daar niet verontwaardigd over is" terwijl het bij je zelf is dat elke verontwaardiging ontbreekt. Zowel over wat er onder Leopold II gebeurde als daarna.
Ik reageer niet op 98% van de draden op dit forum!

So the f*ck what?

Dat is typisch voor uw argumentatie hier. Gij copy past hier de meest oninteressante brieven, en uw bewijs is dan: 'dat staat er niet in die brief en dat is het bewijs'.

Hahahahaha!

Zo kan ik het monster van loch Ness ook bewijzen.
Oud 31 augustus 2018, 21:51   #200
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het heeft toch wel iets ... verontwaardigd zijn over praktijken die honderden jaren geleden plaatsvonden maar tegelijkertijd moderne slavernij mee helpen in stand houden door bv goedkope kledij aan te schaffen afkomstig uit sweat shops in Pakistan of Bangla-Desj waar kinderen onder erbarmelijke omstandigheden worden uitgebuit.
Want jij controleert nauwgezet de herkomst van elk kledingstuk in je kast ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be