Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2004, 17:00   #181
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
-het ww is wel "arabiseren...
-Ik sprak over Arabieren, so what? Dat er andere islamieten zijn? Dat weet ik langer dan jij...(en ik kan er nog een reeksje meer opsommen)
In de mond van de gekoloniseerden is het arabetiseren geworden, of het je zint of niet.
En noord-afrikanen, egyptenaren, lybiers zijn geen "etnische semieten" en nog minder arabieren. Dat is een uitvinding van de fascist Nasser, juist zoals Hitler het over de Ubermenschen had. En wat jij denkt al langer dan ik te weten, daarmee kun je wat toiletpapier uitsparen

Er bestaat geen arabisch volk zoals men het wil laten doorschemeren en nog minder een arabische kultuur. Vraag dat maar eens aan berbers en andere volken aldaar die niet volledig gekoloniseerd zijn door het arabisch fascisme.
Nu keren die berbers met duizenden de rug toe aan de Islam en bekeren zich tot het christendom, hun oorspronkelijke godsdienst.
Oud 23 november 2004, 17:12   #182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
In de mond van de gekoloniseerden is het arabetiseren geworden, of het je zint of niet.
En noord-afrikanen, egyptenaren, lybiers zijn geen "etnische semieten" en nog minder arabieren. Dat is een uitvinding van de fascist Nasser, juist zoals Hitler het over de Ubermenschen had. En wat jij denkt al langer dan ik te weten, daarmee kun je wat toiletpapier uitsparen

Er bestaat geen arabisch volk zoals men het wil laten doorschemeren en nog minder een arabische kultuur. Vraag dat maar eens aan berbers en andere volken aldaar die niet volledig gekoloniseerd zijn door het arabisch fascisme.
Nu keren die berbers met duizenden de rug toe aan de Islam en bekeren zich tot het christendom, hun oorspronkelijke godsdienst.
Is het fascisme odat jij dat zo wil noemen?Dat is wel een beperkte reden...
De geschiedenis begint niet met Nasser
"Arabisch bestaat niet" schrijf je eerst, en dan schrijf je over "arabisch fascisme."
Het is je schijnbaar niet allemaal heel duidelijk...
Toen Egypte een Secretaris-Generaal naar de VN mochten sturen werd dat Boutros-Boutros Gali, een Koptische Christene: (Indien!)Egypte fascist was zou dat zoiets zijn als Hitler die een Jood benoemde als secretaris bij de Volkerenbond...Geef toe : onwaarschijnlijk op zijn minst!
Hun oorspronkelijke godsdienst? Maar zowel Johannes de Doper(Yahy�*h) als Jezus (Isa)worden als (belangrijke) profeten door de Islam erkend en over Maria en haar maagdelijkheid staats er een ganse soera in de Koran (19, dacht ik, nr. te verifiëren)

De voornaamste theologische verschillen tussen Christendom en Islam situeren zich op één punt: de drie-eenheid (het unitarisme van Arianus werd als ketterij afgedaan door Keizer Constantinus (in Nikea), om politieke redenen (een oorlog tegen Syrië)
De Islam staat waarschijnlijk dichter bij het vroege Christianisme dan wat Rome er van maakte in al die eeuwen!

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2004 om 17:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 17:24   #183
nadine
Parlementslid

Standaard

Leer eerst eens goed lezen wat ik schrijf en reageer dan zonder mijn post te willen verdraaien!
Citaat:
Is het fascisme odat jij dat zo wil noemen?Dat is wel een beperkte reden...
De geschiedenis begint niet met Nasser
"Arabisch bestaat niet" schrijf je eerst, en dan schrijf je over "bisch fascisme."
Het is je schijnbaar niet allemaal heel duidelijk...
Toen Egypte een Secretaris-Generaal naar de VN mochten sturen werd dat Boutros-Boutros Gali, een Kopt: (Indien!)Egypte fascist was zou dat zoiets zijn als Hitler die een Jood benoemde als secretaris bij de Volkerenbond...
Geef toe : onwaarschijnlijk op zijn minst!
Oud 23 november 2004, 17:31   #184
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Leer eerst eens goed lezen wat ik schrijf en reageer dan zonder mijn post te willen verdraaien!
Ik bewonder u om toch maar op een redelijk niveau met filo proberen te discussiëren maar je kan evengoed proberen een ezel te leren lezen (en die ezel heeft dan nog een hoger iq)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 17:34   #185
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Hyoens,
Kan je nog wat anders dan schelden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2004 om 17:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 17:41   #186
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hyoens,
Kan je nog wat anders dan schelden?
ja, waarom?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 17:41   #187
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik bewonder u om toch maar op een redelijk niveau met filo proberen te discussiëren maar je kan evengoed proberen een ezel te leren lezen (en die ezel heeft dan nog een hoger iq)
Bedankt voor de waarschuwing zal er proberen rekening met te houden indien ik daartoe voldoende tijd vind

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be