Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2018, 22:30   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Een deftige elektrische shuttle (een shuttle voor een 6 tot 10-tal personen, geen grote Proterra of BYD bus of zo) kan gemakkelijk een handvol van die stints vervangen... waarom iedere school of kinderopvang een dergelijke stint zou moeten hebben, vrij economisch/ecologisch efficiënt is dat niet.
Euh, hebt u hier ergens een pleidooi gelezen om ieder kinderdagverblijf uit te rusten met een Stint?

Hoeveel kinderdagverblijven beschikken trouwens over een busje? Ik kan er hier in het Waregemse al een handjevol opsommen die zo goed als "eenvrouwsbedrijfjes" zijn waar geen bus of bolderkar aan te pas komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 22:31   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En tenslotte: als fietser moet ik die overmaatse troep (stints, aanhangwagens ala Bubblepost) niet op het fietspad - het is niet de eerste keer dat die dingen mij de berm in of de weg op hebben gedwongen.
Egoïstisch trekje van u? Het fietspad voor u alleen?
Oud 24 september 2018, 22:42   #183
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Egoïstisch trekje van u? Het fietspad voor u alleen?
Als ge de graskant wordt ingereden doordat zo'n Bubblepost-kar u kruist op het fietspad (komt voor op de Coupure in Gent hier)... dan is er geen sprake van het fietspad alleen voor zich te willen hebben...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 22:46   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge de graskant wordt ingereden doordat zo'n Bubblepost-kar u kruist op het fietspad (komt voor op de Coupure in Gent hier)... dan is er geen sprake van het fietspad alleen voor zich te willen hebben...
Een "omafiets" met een breed stuur en enkele fietszakken aan het bagagerek en je weet zo dat je aan de Coupure ook best aan de kant gaat. Of anders gezegd: de Coupure is door de toestroom aan fietsverkeer allerhande gewoonweg te smal geworden.

Daarom ook de omvorming tot fietsstraat van de nabijgelegen rijbaan. Meer dan terecht.
Oud 24 september 2018, 23:15   #185
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een "omafiets" met een breed stuur en enkele fietszakken aan het bagagerek en je weet zo dat je aan de Coupure ook best aan de kant gaat. Of anders gezegd: de Coupure is door de toestroom aan fietsverkeer allerhande gewoonweg te smal geworden.
Niet overdrijven hé... een omafiets is zeker geen 1 meter breed, wat niet kan gezegd worden van cargo-rijwielen (drie en vierwielers) en die zouden er beter verbannen worden.

Citaat:
Daarom ook de omvorming tot fietsstraat van de nabijgelegen rijbaan. Meer dan terecht.
Coupure Links, fietsstraat ??? Of bedoel je dat stuk tussen de Nieuwe Wandeling en de Pieter Colpaertsteeg, dat is nog geen 200 meter lang...
Oud 24 september 2018, 23:34   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Coupure Links, fietsstraat ??? Of bedoel je dat stuk tussen de Nieuwe Wandeling en de Pieter Colpaertsteeg, dat is nog geen 200 meter lang...
Coupure Links zal in de toekomst een fietsstraat worden. Over de hele lengte. Dat is enkele jaren geleden al afgesproken.
Oud 24 september 2018, 23:36   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven hé... een omafiets is zeker geen 1 meter breed, wat niet kan gezegd worden van cargo-rijwielen (drie en vierwielers) en die zouden er beter verbannen worden.
De Belgische wegcode is heel duidelijk op dat vlak: driewieler zijn rijwielen en hun normale plaats is de rijbaan. Ze mogen echter ook op het fietspad. De wetgever heeft dus de keuze aan de fietser zelf gelaten. Met zijn voor- en nadelen.
Oud 25 september 2018, 05:19   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Dat noemen de managers 'professionalisering'... Ze hebben het ook heel erg zitten in de gezondheidszorg, zelfs de zorg voor mensen met beperkingen. De dingen die ik soms lees...
je zou beter schrijven 'de dingen die ik soms lees maar die ik niet begrijp'

en je snapt er idd niks van.

typisch zo'n oude communist, alleen het eigen commi gelijk telt én de ethiek om een politieke recuperatie haatdraad te starten alvorens die kleuters in de grond steken.

ze zijn nog steeds even fraai die mannen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 07:36   #189
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De Belgische wegcode is heel duidelijk op dat vlak: driewieler zijn rijwielen en hun normale plaats is de rijbaan. Ze mogen echter ook op het fietspad. De wetgever heeft dus de keuze aan de fietser zelf gelaten. Met zijn voor- en nadelen.
De wetgever kan ook verkeersbord C11 + onderbord M2 plaatsen. Toegegeven, geen kat die het zal begrijpen.
Oud 25 september 2018, 08:09   #190
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je zou beter schrijven 'de dingen die ik soms lees maar die ik niet begrijp'

en je snapt er idd niks van.

typisch zo'n oude communist, alleen het eigen commi gelijk telt én de ethiek om een politieke recuperatie haatdraad te starten alvorens die kleuters in de grond steken.

ze zijn nog steeds even fraai die mannen.
Je hebt geen logische argumenten meer over om de onhoudbaarheid van je op economische groei gebaseerde systeem te weerleggen, is het niet? Anders zou je die wel gebruiken in plaats van over communisme te beginnen wauwelen.

Je gebruikt dezelfde tactieken die de Amerikanen al decennia te horen krijgen als er iemand daar over universele gezondheidszorg begint. Zwak aanbod hoor.

Verwijzen naar communisme is trouwens een heel dom argument als het over groei gaat. Want de klassieke marxisten en communisten geloofden ook heel erg in economische groei en ontwikkeling. De grondleggers van de communistische ideologie zagen ook helemaal niet in dat er grenzen waren aan die groei. Het verschil zat hem bijv. in het collectivisme, en de manier waarop die groei te bereiken.

Laatst gewijzigd door discuz : 25 september 2018 om 08:15.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 08:10   #191
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt geen logische argumenten meer over om de onhoudbaarheid van je op economische groei gebaseerde systeem te weerleggen, is het niet? Anders zou je die wel gebruiken in plaats van over communisme te beginnen wauwelen.

Je gebruikt dezelfde tactieken die de Amerikanen al decennia te horen krijgen als er iemand daar over universele gezondheidszorg begint. Zwak aanbod hoor.

Verwijzen naar communisme is trouwens ook een heel dom argument als het over groei gaat. Want de klassieke marxisten en communisten geloofden ook heel erg in economische groei. De grondleggers van de communistische ideologie zagen ook helemaal in dat er grenzen waren aan die groei. Het verschil zat hem in het collectivisme, de manier waarop die groei te bereiken.
efficiëntie in bedrijfsbeheer staat compleet los van economische groei.
had je nog iets inhoudelijks mss??

zijn de kleuters ondertussen al begraven?

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2018 om 08:11.
Oud 25 september 2018, 08:28   #192
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
efficiëntie in bedrijfsbeheer staat compleet los van economische groei.
had je nog iets inhoudelijks mss??

zijn de kleuters ondertussen al begraven?
Neen, dat is helemaal niet zo. De klimaatplannen en de 'circulaire economie' die de EU aan het invoeren is, willen een nog hogere efficiëntie en het groener maken van handel en transport gebruiken om er méér van mogelijk te maken.

De topprioriteit van de EU, de meeste regeringen in de wereld en ook van de meeste gewone mensen is nog steeds economische groei. Ik ben een rationeel mens. Moest het mogelijk zijn om economisch te blijven groeien in de werkelijkheid waarin we ons bevinden, dan zou ik mee vooraan staan te cheerleaden. Maar dat is het niet. Het irrationele, haast religieus geloof in groei dat jij hier voorstaat, is jammer genoeg niets meer dan magisch denken. De grenzen en de wetten van de fysica en chemie gelden voor iedereen, ongeacht politieke overtuiging.

Laatst gewijzigd door discuz : 25 september 2018 om 08:29.
Oud 25 september 2018, 09:23   #193
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat is helemaal niet zo. De klimaatplannen en de 'circulaire economie' die de EU aan het invoeren is, willen een nog hogere efficiëntie en het groener maken van handel en transport gebruiken om er méér van mogelijk te maken.

De topprioriteit van de EU, de meeste regeringen in de wereld en ook van de meeste gewone mensen is nog steeds economische groei. Ik ben een rationeel mens. Moest het mogelijk zijn om economisch te blijven groeien in de werkelijkheid waarin we ons bevinden, dan zou ik mee vooraan staan te cheerleaden. Maar dat is het niet. Het irrationele, haast religieus geloof in groei dat jij hier voorstaat, is jammer genoeg niets meer dan magisch denken. De grenzen en de wetten van de fysica en chemie gelden voor iedereen, ongeacht politieke overtuiging.
"geloof in groei die ik voorsta"???

kan ik het helpen dat het concept van focus op kwaliteit ipv op groei pas nu bij u doordringt? Geert Noels schreef daar in 2010 zijn boek Econoshocks al over hoor.

die 'om nog meer' die is niet noodzakelijke voorwaarde in de stelling, of de EU daar vandaag al mee mee is, dat kan ik ook niet garanderen.
Oud 25 september 2018, 11:09   #194
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
"geloof in groei die ik voorsta"???

kan ik het helpen dat het concept van focus op kwaliteit ipv op groei pas nu bij u doordringt? Geert Noels schreef daar in 2010 zijn boek Econoshocks al over hoor.

die 'om nog meer' die is niet noodzakelijke voorwaarde in de stelling, of de EU daar vandaag al mee mee is, dat kan ik ook niet garanderen.
Ha. Ben je een fanboi van Geert 'Nulgroei of krimp is geen noodzakelijke voorwaarde om duurzaamheid te bereiken' Noels?

Toegegeven, hij is wat rationeler, kritischer en denkt wat meer na dan de gemiddelde econoom. Hij maakt de juiste geluiden, wil niet dat het menselijk aspect uit de economie gehaald wordt.

De man is een bekeerling, en dan nog maar een halve. Zijn inzichten sinds de crisis deden hem breken met de wereld van de haute finance en sommige van haar onethische praktijken.

Laat ons eens kijken welke de 'vooruitgang' is waarover hij fantaseert. "Less is more". Alle beurshuizen waren in hetzelfde bedje ziek, dus hij begint op z'n eigen met 'duurzaam, onafhankelijk en transparant' vermogensbeheer.

Maar consequentie is bij hem ver te zoeken. Aan de ene kant preken dat de toekomst trager, kleiner en gelukkiger zal zijn, maar aan de andere kant wel op Twitter zagen "Brussel-Antwerpen trager met de trein dan in 1935". Wat is het nu?

Maar laten we kijken naar zijn daden als ondernemer, niet zijn woorden:

Een nieuw vastgoedfonds van zijn Econopolis is Triginta Real Estate, een investering die het moet mogelijk maken om veel geld te kloppen uit 'de herbestemming van Katholiek erfgoed'? Whahaha. Heel duurzaam, tot het opgesoupeerd en allemaal versjacherd is natuurlijk. En dat fonds werd voor 1/4 volgestort door onder meer de families Leysen, Vandersanden en Vanderschelden?

Citaat:
“We werken vanzelfsprekend aan de creatie van meerwaarden. Maar de maatschappelijke meerwaarde die we willen realiseren speelt ook een rol bij onze investeerders.” aldus Geert Wellens.
Jaja, dat zal wel. Als het maar opbrengt. Kortom, een valse profeet. Groen-rechts lullen, maar wel blijven zakken vullen, en die van de rijksten eerst en het meest. Bah

Laatst gewijzigd door discuz : 25 september 2018 om 11:13.
Oud 25 september 2018, 14:30   #195
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Onderzoeker: stint onveilig, gebruik hem niet

De stint, het voertuig dat vorige week betrokken was bij het ongeval op het spoor in Oss, bevat structurele ontwerpfouten en is daarom in de kern onveilig om kinderen mee te vervoeren. Die conclusie trekt onafhankelijk onderzoeker Peter Coppes uit Helmond. Zijn advies is om het vervoersmiddel voorlopig helemaal niet meer te gebruiken. Technisch onderzoeker Coppes verrichte een indicatief onderzoek naar de elektrische bolderkar en is zich "rot geschrokken", zo vertelt hij.
Oud 25 september 2018, 14:46   #196
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Een oceaan van vragen over de stint

We vonden een 'mededeling' in de Staatscourant van 4 april 2012, waarin de minister van Infrastructuur en Milieu meedeelt dat het voor de stint via normale toelatingsprocedures een hels karwei zou zijn, met veel ingrijpende aanpassingen, om toegelaten te worden tot het verkeer. Maar, was het oordeel: "Deze bromfietsen voldoen aan de door mij gestelde eisen." En: "Met deze bromfietsen kan veilig worden deelgenomen aan het verkeer." Het besluit was per 14 november 2011 van kracht.

De bezwaren werden destijds in een mum van tijd van tafel geveegd en de mededeling in de Staatscourant was dus een leugen. Er was geen nader onderzoek nodig, anders kon je toch nooit innoveren, en als de leverancier van de stint nou zelf een beetje zou zorgen voor trainingen was iedereen helemaal happy. En niemand die iets wist.

Vooropgesteld: we weten niet wat de exacte toedracht is. Maar in ons keurig aangeharkte land gaan we ervan uit dat het beleid deugt en niet stiekem wordt bijgebogen. Dat er grondige controle is op welke producten en apparaten op de markt komen en dat er effectief toezicht is. Iedere keer als er een ernstig incident is, blijkt dit een façade: een façade van veiligheid.

Ik geloof niet dat we ons kunnen wapenen tegen alle vormen van onveiligheid. En aan wijsheid achteraf heeft ook niemand iets. Maar wat me niet bevalt, is die bestuurlijke drukte. En het maskeren: het wegmoffelen van die rapporten. Tot er vier doden en twee zwaargewonden vallen. Wat me ook niet bevalt, is de 'blame game', nu al. In de brief aan de Tweede Kamer zegt de minister dat toelating van de stint in lijn lag met wat het parlement ooit zelf had geëist: toelating van zo'n ander innovatief product, de Segway. Met andere woorden: voordat u mij en mijn voorganger gaat beschuldigen van medeverantwoordelijkheid aan een drama – u heeft zelf boter op uw hoofd.

Kan dit svp ophouden? Vertel ons gewoon hoe het zit. Exact. Wie wist wat wanneer – en waar is vaker een loopje genomen met beleid en toezicht? Dank u.

Laatst gewijzigd door discuz : 25 september 2018 om 14:47.
Oud 26 september 2018, 16:16   #197
discuz
Minister

Standaard

Bpost-dochter zet 'stint' op stal

Citaat:
“Bubble Post beschikt over drie stints waarvan slechts één exemplaar effectief in gebruik was”, zegt bpost-woordvoerder Barbara Van Speybroeck. “We hebben nog niets gehoord van de leverancier, vermoedelijk omdat we geen personenvervoer doen met de stint, maar in afwachting van meer info plaatsen we de deze op non-actief.”
Oud 26 september 2018, 16:27   #198
discuz
Minister

Standaard

Dit is een mooie infographic met veel details over het voertuig:

Laatst gewijzigd door discuz : 26 september 2018 om 16:28.
Oud 26 september 2018, 16:32   #199
discuz
Minister

Standaard

Er staat een remtest op Youtube met alleen maar een lichte bestuurdster erin. De geafficheerde remweg werd gehaald, maar ik zou die test toch nog graag eens een keer zien met de maximale belading. Als de infografiek klopt, dan wordt alleen geremd op de achterwielen.
Oud 26 september 2018, 16:56   #200
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
“Bubble Post beschikt over drie stints waarvan slechts één exemplaar effectief in gebruik was”
Niet zo'n goeie investering dan? Waarom laten journalisten dit liggen en vragen ze niet door? Waarom zijn er twee exemplaren buiten gebruik? Defect? Incidentje? Niet genoeg pakjes om te bezorgen in Antwerpen?

Laatst gewijzigd door discuz : 26 september 2018 om 16:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be