![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet het ook doen met wat ik heb. Leven naar wat je hebt. In mijn geval is dat alles naar kinderen, huis en rekeningen. Maar zelfs al had'k maar 100€ over, kzou van zen leven ni meer naar mene ex gaan ze ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, alimentatie gaat voor alles. Net ondervonden. Het is het enige dat ze zelfs nog volledig loonbeslag mogen voor doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De familierechter bepaalt wat er betaalt moet worden. Enige dat je kan doen is rechtzaak aanspannen en proberen te minderen. Maar het is zlefs nu zo dat bovenop de alimentatie alle extra kosten in 2 moeten gedaan worden. (kleding, sport, schoolkosten, hoge medische kosten, kampen,...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik lees hier online getuigenissen van vaders die hun benzine niet meer konden betalen en zo hun werk verloren en op OCMW kwamen door alimentatie. Is toch een loophole hoor: als je volledige loonsbeslag doet en de man niet meer kan leven/werken, houdt het spel ook op he. Een steen kan je niet stropen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een miserie toch allemaal met die exen en koters. Waarom willen mensen dat toch allemaal ? Wat is alleen zijn toch zalig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook allemaal niet simpel. Ben er in principe ook tegen. MAAR... elke situatie is anders. Als ik mijn ex (en ja hoor, hij weet wie ik hier ben en kan meelezen en reageren) wil kloten, zet ik de procedure in gang. Rekensommetje: achterstand +850€ die ik voorschiet om de deurwaarder te betalen maar die de ex mee moet ophoesten en ik ze op die manier teruggestort krijg. Begin maar he. De achterstad is zo snel ingelopen. De ex kan niks meer betalen verder, geraakt in de problemen en dan zie ik een nieuwe achterstand komen. Dan kan ik terug naar de deurwaarder... vicieuze cirkel. Nu niettemin ben ik het echt aan het overwegen nu. Nieuwe auto kopen kan wel, betalen voor de kinderen maar half z'n gat, tjah... Ken ook mensen die compleet gepluimd zijn door alimentatie. Het is soms schrijnend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dan raken ze echt alles kwijt. Als er dan geen sociaal vangnet is, slapen ze onder de brug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Ik ken ene die het afgetrapt is naar de VS.
Daar kunnen ze hem niks maken. Zijn kinderen ziet em wel niet meer, dus dat is de prijs die hij moet betalen. Laatst gewijzigd door Tavek : 8 februari 2019 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Conclusie: De meest egoïstische persoon wint.
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon van je hart een steen maken dan win je. Komt wel met een prijs.
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Ook een conclusie: scheiden = armoe troef
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tjah, das een oplossing. As ge u kinderen ni wilt zien toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen veranderen en dan zit je met een probleem. Jij bent toch ook niet dezelfde als 20 jaar terug?
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik reis niet heel graag. Mijn vrouw wel. Dus we reizen. Mijn vrouw skiet niet graag. Ik wel. Dus we skieen. Snappie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is idd maar al te vaak het geval ja.
Heb al horrorverhalen meegemaakt en gehoord... ik blijf lekker de rest van mijn leven single. Heb ik al die shit niet meer voor. ![]() Nee serieus, mij écht niet meer gezien. Nu, een goei huwelijkscontract doet wonderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal niet te lang bij blijven stilstaan en verder gaan met je leven. Life is too short. |
|
![]() |
![]() |