![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je moet dus niet over cultuur beginnen, das gewoon een excuus. En echt, ik zou meer respect hebben voor het blok als ze niet zo met van die foefkes rond de pot zouden draaien. Dergelijke zaken gebruiken zeer laag bij de grond en getuigd van weinig respect voor de vlaming die ze zogezegd willen verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een complete utopie dat iedereen vreedzaam ondereen kan leven ,hoe goed men het ook wil bedoelen in naam van de wereldvrede! Tegen europeanen heb ik dus duidelijk niets 't zou maar erg zijn, zij zijn enigzins verwant aan mij. Maar tegen niet europese invoer ben ik finaal tegen het blijkt steeds weer dat dit een grove fout is geweest om dit toe te laten, om deze personen zich hier te laten vestigen. De cultuurbotsingen zijn veel te groot en het eigen volk komt mede de eigen cultuur in het gedrang. Gelijke rechten heeft men pas na volledige assimilatie,leer eerst maar de plichten das veel en veel belangerijker. En wat hier niet hoort :hand in hand naar eigen land ,waarom hier de janlul uithangen als het enige is dat men kan: zagen en blijven melken. Staat de persoon in kwestie het niet aan ,niemand houd die tegen om weg te trekken! Aanpassen of oprotten dat vind ik ervan! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is een complete utopie dat iedereen vreedzaam ondereen kan leven ,hoe goed men het ook wil bedoelen in naam van de wereldvrede! Tegen europeanen heb ik dus duidelijk niets 't zou maar erg zijn, zij zijn enigzins verwant aan mij. Maar tegen niet europese invoer ben ik finaal tegen het blijkt steeds weer dat dit een grove fout is geweest om dit toe te laten, om deze personen zich hier te laten vestigen. De cultuurbotsingen zijn veel te groot en het eigen volk komt mede de eigen cultuur in het gedrang. Gelijke rechten heeft men pas na volledige assimilatie,leer eerst maar de plichten das veel en veel belangerijker. En wat hier niet hoort :hand in hand naar eigen land ,waarom hier de janlul uithangen als het enige is dat men kan: zagen en blijven melken. Staat de persoon in kwestie het niet aan ,niemand houd die tegen om weg te trekken! Aanpassen of oprotten dat vind ik ervan![/quote] Ok, dat had ik al wel begrepen, en ook al heb je niets tegen mij, t.t.z. mijn niet 100% vlaamse oorsprong (de rest laat ik even in het midden) Maar antwoord eens waar ik blijf als de niet Europese allochtonen weg zijn. Moet ik dan de vuile en/of gevaarlijke karweitjes gaan opknappen die zij nog deden aan de lonen die zij kregen of kan ik verwachten dat ik dezelfde rechten kan genieten als 100% vlamingen. Kortom antwoord eens op mijn vraag, als je echt voor jezelf spreekt kan dat geen probleem zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk heb je die kansen, en krijg je dezelfde kansen als een ander kind ! Dat is dan, naar school gaan, hoger of unief, en vervolgens carriere ! Die keuzes heb je evengoed zoals ieder ander, en voor je carriere, daar moet je zoals ieder ander voor knokken ! Vergeet niet... een vrouw zal het ook nog steeds niet makkelijk hebben om in pakweg een hoger kader aanvaardt te worden. Nu is dit taboe ergens aan het doorbreken. Maar gewoon om te stellen dat ieder moet vechten op een intelligente manier om ergens te geraken. Het zal niet gaan door criminaliteit of ik weetniewa voor smerigheid dat er meer geld of geluk in de kas zal komen, nee, het is je kansen benutten die voor je neus gezwierd worden nota bene... Maar vergeet niet, taal (want met de taal is in rechte lijn de intelligentie verbonden, dus niet goed de taal machtig, is een stuk dommer zijn in de scholen, dat is een feit) is het allerbelangerijkste, consequent schoolgedrag, is heel belangerijk..., en als ik in pakweg Brussel stad rondloop, moet ik zeggen dat ik daar heel wat 'zieke' gastjes zie (die aan het 'brossen' zijn) zie rondlopen die gewoon in het marokkaans of Turks aan het praten zijn. Mij niet gelaten natuurlijk, 'k vind dat trouwens prachtig als je oudere generatie op die manier jullie moedercultuur wil voortzetten, maar dan moet je ook inzien dat het niet makkelijk zal zijn om enige zwaardere studies of zelfs gewone studies te volgen in een taal die (los van enige linken) ver van het arabisch ligt. Hoe kun je dan gaan verwachten dat ze het beter zouden hebben dan pakweg een vlaamse fabrieksarbeider. Die gasten moeten zowiezo al knokken om een strontjobje 'aan den band' ergens te gaan doen voor niet veel geld. En dan zien ze daar wa gasten staan schreeuwen en boel maken en rascist alhier en alginder. Hoe denk je dat dat bij die mensen overkomt ? Diplomatie van de bovenste plank medunkt. Natuurlijk worden die mensen gefrustreerd. Veel van die mensen raken ook hun job kwijt, en raken ook in de miserie, maar die gaan op straat toch den boel niet afbreken omdat ze zogezegd 'geen bestaan hebben hier' ... en geef toe, in de grootsteden is elke gelegenheid wel goed om eens een autootje in brand te steken niewaar ! Het is vooral je intelligentie die zal uitmaken of je vuile/gevaarlijke karwijtjes moet doen of niet ! Je wil meer verdraagzaamheid, je wil meer multicultureel samenleven, je wil het hier goed hebben, ... maar zeg me eens aub, waar voel jij je tekortgeschoten in deze samenleving... (los van die kieswet, want binnen tien jaar wil je niet meer kiezen) want eens heb ik dat ook gedacht, dat ik vond dat de maatschappij mij veel tekort deed... nu heb ik door dat jijzelf diegene bent die ervoor zorgt of je de kansen benut of niet... Ik heb al veel Marrokaanse, of Turkse politieagenten in Brussel gezien, 'k was er van verwonderd toen ik er op lette (thumbs up) ! In de politiek, la meme chose, er zitten er toch ook, in vlaamse series op tv, heb ik er ook al genoeg gezien, reklameborden, scholen, ploegleiders, supervisors, presentatoren, modellen die al dan niet bloot poseren (alhoewel ze dan wel moeten opletten om niet vermoord te worden natuurlijk)... tjonge jonge, over wat zitten jullie eigenlijk te schijten ganse dagen... Voor die gasten die geen werk hebben, zou ik zeggen, come toghether and make music, of maak een toneelstuk, of hiphop, of schrijf een boek, of schrijf scenario's (en als je denkt dat ze je gaan beoordelen op je kleur, zeg dat dan niet. stuur het onder een pseudoniem op ; zo benut je ten volle je kans ; see what I mean ! Ik ben iemand met een heel diepe ethiek, waarbij respect een grote rol speelt, maar je moet nu niet beginnen zeveren ook he... 't begint echt tegen te steken. Mijn vriendin is hoger kaderlid in een grote vzw in Gent, vandeweek kwam de vakbond op bezoek met de mededeling dat er een klacht van iemand was. Een van die gasten die er al een aantal jaar zit, waar er niet anders of misere met is... dat heeft al verscheidene malen iemand een slag in het gezicht gegeven (de laatste keer een meisje in het restaurent omdat hij vond dat ze raar keek naar hem !) Dat maakt voor het minste amok... (en hij is niet alleen) Ze hadden hem verwittigd de laatste keer dat het weer boel was dat het moest gedaan zijn, want dat de laatste kansen aan het komen waren (let wel laatste kansen... hij heeft er al duizend had). Meneer had er niet beter op gevonden om bij de vakbond een klacht te gaan neerleggen. Ze maken altijd rascistische uitspraken was het... Ik en m'n vriendin zijn op dat gebied grote idealisten geweest met grote idealen, maar als je in de zorgsector zit, dan zie je dat er in jullie cultuur of ras of hoe je het ook wil noemen een soort van ingebakken agressie zit die gewoon eigen is aan jullie volk. Bepaalde dingen vinden jullie bv normaal. Zoals liegen en toestanden, vinden jullie heel normaal ! haloooo Groot lawaai en bevestigingsdrang, daar komt het vooral op neer ! Ons idealisme is grotendeels weg, want als je dagelijks met wantoestanden geconfronteerd wordt die steeds van dezelfde kant komen, dan kun je echt niet anders dan je vragen te stellen... echt niet !
![]() |
![]() |
#188 |
Staatssecretaris
|
![]() @ Groene T,
Ik ben het hier grotendeels met je eens. Ikzelf heb het ook niet bepaald moeilijker dan eerder wie. Het nederlans is trouwens mijn moedertaal. Met de huidige politiek is het ook voor migranten mogelijk om verder te komen weliswaar met meer moeite. Het Blok wil daar echter een eind aan maken, concentratiescholen, extra belastingen op niet europese werknemers, verminderde uitkeringen allerlij. Daar het het Vlaams Blok de vlaamse identiteit en raszuiverheid nastreeft lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat ik op termijn met ook met dergelijke maatregelen geconfronteerd word. Ik ben hier nu wel geboren en denk zelfs dat mijn natuurlijke vader de belgische nationaliteit al had. Hij is hier ook al vrij jong naartoegekomen en praat nederlands als elke vlaming. Mijn grootmoeder had nog wel een zwaar duits accent. Ikzelf spreek slecht een paar woorden duits. Ik heb geen enkele affiniteit met mijn "vaderland" maar genetisch ben ik wel half duits en dat is momenteel voor niet europese migranten al genoeg om volgens het blok als derderangsburger te worden aanzien. En wat dat vuil en gevaarlijk werk betreft, dat moet ook gebeuren en vlamingen willen dat niet meer doen. Ik zit er niet mee in om mij eens vuil te maken en mijn job is soms ook wel eens gevaarlijk maar extreme jobs in die richting zou ik toch ook niet willen doen, zeker niet op de wijze waarop die migranten dat soms moeten doen. Dat is meestal zelfs in strijd met elke veiligheids en/of hygiene norm. Groetjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf gaf ik al een paar keer voorbeelden op dit forum over mijn eigen ervaringen met Turken maar het bleek zinloos omdat die ervaringen steevast als een uitzondering werden afgedaan. Alles wat hierboven staat zag ik nochtans met eigen ogen. Onvoldoende taalkennis om fatsoenlijke resultaten te kunnen behalen op school, onvoorstelbaar losse handjes van ouders die klopten voor elke peulschil maar tegelijk hun kinderen tot na middernacht op straat lieten lopen inplaats van hen af en toe eens te dwingen op hun kamer hun lessen te leren. Schoteltv die dag en nacht leek op te staan en waar het extreme geweld veel te vaak vanaf droop. Geen kabeltv als alternatief om aan het nieuwe land, taal en cultuur te wennen. Vader die door de politie bij Ford werd binnengeholpen omdat moeder hun tipgeefster was maar zich al na enkele jaren een gouden handdruk liet geven en een bordeel met Poolse vrouwen begon. Zoon zou bij de politie worden binnengeloodst op voorwaarde dat hij zijn diploma middelbaar onderwijs haalde. Niet dus, want zoon verkoos de ruiten in te gooien van de duurste herenkledingzaak van de gemeente om aanzien te verwerven bij zijn allochtone vrienden straatlopers en in hun clubje 'carriere te maken'. Zelfs dat 'liegen' dat ze als iets bijna vanzelfsprekends vinden, klopt. Ik haakte trouwens af toen ik daarmee geconfronteerd werd maar niet eerder dan na bevraging bij de toenmalige BOB die eveneens in de leugens betrokken werd. Deze mensen kregen dus kansen die de doorsnee Vlaming niet krijgt. De man verkoos echter een bordeel boven een goed betaalde job. De vrouw werkt als seizoensarbeidster in de fruitsector omdat haar nederlands niet volstaat om aan een betere job te geraken. De vier zonen lopen intussen op straat met hun vrienden. Geen enkele van hen zal een diploma halen. Nochtans hebben meerdere scholen hun uieterste best gedaan om die jongens met extra zorg te begeleiden. Jullie mogen drie keer raden hoe alleen al deze vier jongens onze maatschappij zullen 'verrijken'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() George schreef:
Citaat:
Maar ik stel vast dat het onveiligheidsgevoel nogal eens geweten wordt aan het feit dat de Belgen hun cultuur niet voldoende begrijpen. Citaat:
![]() Maar of ik daarmee hun cultuur in huis haal betwijfel ik. Ik lust ook wel Pita, maar nog liever ribbekes, hmmm lekker. Zolang niemand mij dat wilt verbieden is er geen enkel probleem. ![]() Citaat:
Wel met kerken en het luiden van de klok stoort mij helemaal niet. Toch zijn er mensen die daar ook problemen mee hebben. En dat ligt dan niet aan de cultuur nietwaar. Onverdraagzamen vindt men altijd, niet alleen bij het blok. Citaat:
![]() Citaat:
Sterker nog, wellicht was het blok dan nog steeds een klein partijtje dat met moeite de kiesdrempel zou halen. Denkt u daar maar eens over na. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het blok zal NOOIT of te nimmer alleen het land besturen. Nooit zullen ze extreme toestanden zoals concentratiescholen en belasting op niet europese werknemers kunnen doorvoeren. NOOIT... Vergeet niet, zelfs al komen ze mee in het beleid van het land, altijd zullen de linksen en extreem linksen klaarstaan om een halt toe te roepen als er iets niet door de beugel zou kunnen. En je kan wel zeggen van 'jamaar, als het hier zo door gaat dan... Nooit..., nooit, 't kan gewoon niet... 't is gewoon het cordon die hen die credibiliteit geeft. Laat heel die nest vallen, en ze stevenen op hetzelfde scenario af als in Oostenrijk. En stop eens met jezelf te refereren als 'vreemdeling'. Weet je hoeveel mensen hier in België rondlopen met Duits bloed in hun aderen... Mijn roots hier als vlaming liggen al minstens gebakken van 1500, en mogelijk vroeger (kunnen traceren tot 1500), maar losdaarvan is er ook Duits bloed die bij mij door de aderen loopt. Weliswaar van veel langer geleden dan bij jou, maar om maar te stellen dat zelfs de blokkers niet kunnen afkomen met zo ne zever... Waar gaan ze dan hun 'raszuiverheid' en de rest vandaan halen. Ze zullen moeten zien dat er nog een 200-tal kunnen overschieten... hahaha niet te doen die gasten. . Nee George, het conflict van de Joden ligt nog veel te dicht om terug zoiets te zien starten. En als de blokkers ooit twijfelen aan m'n (haha) 'raszuiverheid' en ik zal op m'n hoede moeten zijn met alle toebehoren vandien, dan zullen ze moeten opletten of ik zal het hen duidelijk maken met een gordel van dynamiet rond m'n lijf ![]() ![]() ![]() niet te doen ! en voor je bewering qua 'de vlaming wil geen strontwerk meer doen !'... de doorsnee jongere de dag van vandaag gaat veel langer naar school, blijft veel langer thuis dan pakweg twintig jaar geleden. Dat is gewoon een verschuiving van een sociaal proces... Het is één van de zaken dat ik gezien heb in sociologie, dat heeft niets te maken met 'ah, de vreemdelingen zijn hier, we zullen hen het strontwerk laten doen'... Allez George, lees m'n vorige repliek nog eens... 't heeft allemaal te maken met taal en opleiding... En je bewering : 'zeker niet op de wijze waarop die migranten dat soms moeten doen...' Nu moet je me toch eens wat verduidelijken, want dat zal wel meer dan uit de lucht gegrepen zijn. Als er omstandigheden zijn die niet kunnen, dan zal de vakbond op één twee drie klaar staan om op straat te komen (ze doen niet liever) zie m'n uitleg over 'vakbond die met een klacht van een alloctoon afkomt. Dat blijft echt niet rechtstaan... Geeft eens een paar voorbeelden als je wil... en... :'Dat is meestal zelfs in strijd met elke veiligheids en/of hygiene norm.' Oelala Georgie, je moet echt opletten wat je zegt, want 'k zweer het je dat elk bedrijf heel zwaar oplet met zo'n toestanden, want dat ze daarop serieus kunnen gepakt worden met boetes en zware sancties ! Als er één ding is waar er in België enorm op gehamerd wordt, dan is het wel veiligheid en hygiëne ! Er worden EVENVEEL autochtonen als allochtonen uitgebuit in de arbeidssector... maar dat is dan weer een gevolg van het uitbuiten van 'jan met de pet', en heeft niets, maar dan ook niets met ras of dergelijke te maken... 'k Zeg het nog eens, dat is het feit dat de inferieure intelligentie van zo'n persoon het mogelijk maakt... Dat ze maar eens proberen om een mens in erbarmelijke toestanden te laten werken. Binnen het uur staan er 1000 linkse op straat om te vechten voor die persoon. Zelfs bedrijven hebben opdracht om een x procent aantal allochtonen aan te nemen ! Tuut Tuuuut ! Weet je wat voor tijden het zijn voor een bedrijfsleider ??? Daar al eens aan gedacht ?? Een vriend van mij die sollicitaties verzorgt vertelde me : '...en dus kon ik die persoon (allochtoon) niet aannemen omdat hij simpelweg 'te dom' was voor de job... Tot zijn allergrootste verbazing was die bij de flikken gaan klacht neerleggen omdat hij geweigerd zou geweest zijn op rascistische gronden !!! Die gast is trouwens de eerste om in de bres te springen voor die mensen. (Zelfs nu nog na dat incident)... Hij is trouwens verplicht geweest om die klootzak aan te nemen (ja, inderdaad)... anders sancties natuurlijk (ahja... tuurlijk, want dom of niet, ze moeten 't beste hebben) Op een week lag hij buiten natuurlijk omdat hij 'te dom' was... Tjonge jonge, 't is echt om zot te worden bij momenten... hoe meer je ze helpt, hoe meer ze het bloed vanonder je nagels wegpesten...
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() [quote="george.
Ok, dat had ik al wel begrepen, en ook al heb je niets tegen mij, t.t.z. mijn niet 100% vlaamse oorsprong (de rest laat ik even in het midden) Ik ken jou van haar noch pluim ![]() ![]() Maar antwoord eens waar ik blijf als de niet Europese allochtonen weg zijn. Ben jij aangepast, ga jij betogen tegen vlaanderen en zijn volk,wil jij zowel de PLICHTEN als de rechten aannemen,dat laatste zeer zeker wel! Een gemende dus met een europees dna of iets daarbuiten ,iets vijandelijks ,jup dat wil jij toch horen nietwaar dat ik je lekker verwijt en afbreek en wat racistische trekjes tentoonstel! 8) Moet ik dan de vuile en/of gevaarlijke karweitjes gaan opknappen die zij nog deden aan de lonen die zij kregen of kan ik verwachten dat ik dezelfde rechten kan genieten als 100% vlamingen. Kortom antwoord eens op mijn vraag, als je echt voor jezelf spreekt kan dat geen probleem zijn.[/quote] En dat is dus een fabeltje nietwaar dat we ze naar hier gehaald hebben voor het vuile werk ,neen de kapitalist heeft ze naar hier gehaald om zo meer te verdienen op hun kap ,onze eigen mensen wilden niet werken voor dat hongerloon en voor de GASTARBEIDER was het royaal naar hun maatstaven ,het was echt de bedoeling niet in de eerste plaats om ze hier te laten wonen ,spijtig genoeg zijn ze van gedacht veranderd onze eikels van politici en zie maar een wat ervan komt! Ze hebben de islam erkent de gezinshereneging toegepast ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En kan ik me alleen maar naast die mening scharen. Maar stel nu, dat die linkse pipo's, en die rechtse, nooit niks voor het zeggen zouden hebben (stel nu), denk je dan niet dat het misschien beter zou zijn (op jouw stelling afgaande) dat er iets zou komen die het kapitalisme fundamenteel, 'k bedoel, grondig zou aanpakken ? Want je zegt nu zelf dat het niet de allochtonen hun schuld zijn, maar die stomme kloten van een politiekers die de poen moesten doen vloeien zonder aan de consequenties te denken. Zou het dus niet beter zijn (verstandiger, wijzer, whatever...) om geen mensen te gaan proberen veranderen, maar het systeem ? Wat denk je eerlijk ? voor onze vtmserie "scheldsessie" zullen we een andere dag voortdoen... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() Als je dat werkelijk begrijpt wat je stelt vlaanderen72 (van de basisschuld=kapitalisme) dan begrijp ik je nu voor het eerst beter.
En kan ik me alleen maar naast die mening scharen. ![]() ![]() Maar stel nu, dat die linkse pipo's, en die rechtse, nooit niks voor het zeggen zouden hebben (stel nu), denk je dan niet dat het misschien beter zou zijn (op jouw stelling afgaande) dat er iets zou komen die het kapitalisme fundamenteel, 'k bedoel, grondig zou aanpakken ? Ja uiteraard! Want je zegt nu zelf dat het niet de allochtonen hun schuld zijn, maar die stomme kloten van een politiekers die de poen moesten doen vloeien zonder aan de consequenties te denken. Zou het dus niet beter zijn (verstandiger, wijzer, whatever...) om geen mensen te gaan proberen veranderen, maar het systeem ? Wat denk je eerlijk ? Ik denk dat uiteraard ook de toenmalige politici en de kapitalisten ( tot de dag van vandaag )een vuil spelleke gespeeld hebben(en spelen),maar ge gaat toch niet zeggen dat de vreemdelingen die er nu zijn geen kansen genoeg gehad hebben en nog krijgen en geen tijd genoeg hebben gehad om zich te intigreren zeker degenen die hier geboren zijn! En dat stoort me enorm! En scheld maar op ik laat me niet doen zelle! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Staatssecretaris
|
![]() Ok, heeft even geduurd maar ik heb niet de ganse dag tijd om achter mijn pc te zitten.
Om te reageren op dat vuil en gevaarlijk werk. Natuurlijk heeft het werk dat men krijgt te maken met de opleiding die men heeft gehad. En het spreekt voor zich dat een vlaming die uit een concentratieschool van "sociale" gevallen het ook niet makkelijk heeft om een goede job te vinden want werkgevers kennen de scholen ook. Voor een gekleurde is het dan nog net iets moeilijker maar uiteraard niet onmogelijk. Wat de vakbonden betreft, die worden alleen wakker als er ergens te velde een delegee bedreigd word om als er genoeg media-aandacht verwacht kan worden om er politieke munt uit te slaan. Wat concrete voorbeelden betreft zal ik wel eens iets posten op een meer aangewezen plaats, als ik nog eens wat tijd heb. Groetjes |
![]() |
![]() |