![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een groot deel van de longkanker bv is ontstaan als borstkanker. Waar borstkanker dan weer vandaan komt heeft niks met lucht of roken/ drinken/ eten enz...te maken. Wel staat vast en dat is bewezen dat radio activiteit wel kanker veroorzaakt op lange termijn. En als we de electrificatie opgaan zoals gepland zal de aantallen zwaar toenemen. Iedere zieke die men wenst te verhinderen door gezonde lucht zal vertienvoudigen door besmetting van radio activiteit en zware blootstelling aan electrische magnetische velden.
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zones en beroepen met hoge electromagnetische last moeten wel bestaan en zo zichtbaar worden op de kaart; Niet toevallig zijn het ook de stadszones... of mensen met heel intensief gsm verbruik, of mensen die idd in een Tesla rondrijden, of mensen die in datacentra werken, maar het bewijs is men al proberen te zoeken en is flinterdun.. https://www.cancer.gov/about-cancer/...lds-fact-sheet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die beroepen uitoefenen waar ze blootstaan aan hogere pieken dan normaal zoals bv treinmachinisten of lassers en dergelijke waar de mortaliteit vrij beduidend hoger is door kanker veroorzaakt door... Echter men negeert die studie opzettelijk omdat die de plannen voor electrische wagens doorboort. Ze weten het maar al te goed echter.
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar heb ik dat nog gehoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EMF is tot in den treure wetenschappelijk gemeten en onderzocht bij alle soorten EV en ICE en andere. Resultaat: ver onder de toegelaten grenzen. Citaat:
EMF heeft ook de allerzwakste bewijslast, fijnstof de sterkste bewijslast. Bron en grafiek voor de elfenderstige keer voor vergeetachtigen... Figuur: Centrale schatting van het aantal DALY's per jaar in Vlaanderen veroorzaakt door de verschillende milieufactoren ![]() https://www.milieurapport.be/publica...-in-vlaanderen Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2019 om 10:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is te zeggen ; werkelijke studies naar de risico's. En ; studies naar het ontbreken van bewijsmateriaal. Na vele binnengekomen claims van mensen die bv ook aan radars hadden gewerkt en daarna ziek werden....gaf men de studie die het bewijs daarvan niet had. In andere studie waar geen claims zijn; heeft men de correlatie wel. Ge ziet micele....je bent niet de enige met fake tabellen. Maar de meeste radars medewerkers kunnen het niet meer navertellen inmiddels. Laat u maar eens grondig onderzoeken inmiddels.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2019 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is bewezen dat radioactiviteit niet direct gezond is voor de mens. Beter zelfs, het is bewezen dat toestellen die men gebruikt om mensenlevens te redden, ongezond zijn en kanker kunnen veroorzaken. Tsjernobyl is nu niet de plaats waar je moet zijn om een lang en gezond leven te leiden. Tegen de gevolgen van de kernramp in Tsjernobyl, een daarvan is lichte nucleaire vervuiling die de wind brengt naar andere gebieden, is weinig te doen. Je kan die vervuiling niet wegnemen, noch de ramp ongedaan maken en je kan de wind niet in de andere richting doen waaien. Tegen de vervuiling door verbranding van fossiele brandstoffen kan men wel iets ondernemen. En iedereen weet dat ik niets liever doen dan Micele wandelen sturen met zijn voorstel dat iedereen met een EV zou moeten gaan rijden om het klimaat te redden. Toch moet ik hem in vele zaken gelijk geven. Er is niemand die een hele dag in een tunnel wil staan, waar dagelijks 100 stoomtreinen door rijden, toch vindt iedereen het normaal dat er mensen zijn die weken aan een stuk moeten werken in tunnels waar dagelijks 100.000 diesels staan aan te schuiven. En het grappige is, dat de uitstoot van die 100 stoomtreinen voor 95% waterdamp is en veel minder schadelijk is voor de mens dan de uitstoot van 100 diesels. Maar de uitstoot van die stoomtreinen ziet men van ver, de uitstoot van diesels ziet men amper, zelfs als ze stil staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inmiddels is die gemuilkorf of hij mocht niet zetelen. Iedere Gentenaar weet wie daar de plak zwaait. En niemand wil hem. Kwestie van tijd.
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar veel mensen werken in gesloten plaatsen waar er veel meer concentratie van is dan in het openbaar. Garagisten, keuring, parking bedienden die ondergronds in een loket zitten , etc.... Geen is er dood van of toch niet bewezen want men heeft ze geen enkele claim toegewezen aan gebrek van bewijsmateriaal. Omgekeerd heeft men dan wel genoeg bewijs zogenaamde om ze openbaar en in volle buiten dan weer wel te demoniseren. Klopt niet meer he?
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tabellen met gevolgen rond straling bestaan en worden gebruikt. Binnen onze maatschappij word daar echter weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Als men daar in de media aandacht aan zou besteden, zouden er acties worden opgezet om te eisen dat die straling word verboden. Enig idee hoeveel dat zou kosten en wat de gevolgen daarvan zouden zijn? Onze volledige economie zou gewoon instorten. Zo bevat er ook Benzeen een gevaar voor vergiftiging. Voor de algemene bevolking gebeurt de blootstelling voornamelijk door inademen. De belangrijkste bronnen zijn, tabaksrook, benzinestations, uitlaatgassen van auto’s, industriële emissies, lijmen, verven, boenwas, detergenten Toch word daar weinig over gesproken en vertelt men niet aan de mensen dat ze dagelijks met dit giftige en gevaarlijke product in contact komen. http://www.gezondheidenmilieu.be/nl/...nzeen-281.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zodanig veel giftige dampen dat je ze niet meer kan opnoemen. Maar ja goed je moet er ook niet aan likken of zitten snuiven natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2019 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://fedris.be/sites/default/file...sziekten_1.pdf Citaat:
Laatst gewijzigd door Jantje : 3 november 2019 om 13:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet zelfs niet eens in contact komen met die stoffen. regelmatig een benzine station langst een tankstation wandelen, is voldoende om benzeenvergiftiging op te lopen. Om ziekten veroorzaakt door ioniserende stralingen, moet je zelf niet met die toestellen aan het werken zijn, de aanwezigheid van de stralingen is voldoende. Maar over al die zaken zwijgen media en politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als radarelectronicus is dat het eerste wat je moet meten. ![]() Citaat:
Wat denk je hoeveel technici en personeel tientallen jaren lang daarmee moesten werken of in de directe buurt waren? Een van de vele voorbeelden: https://www.defensie.nl/onderwerpen/...ken/hawk-radar Media 1998: https://www.demorgen.be/nieuws/waars....google.com%2F https://www.trouw.nl/nieuws/luchtmac....google.com%2F 2014: https://www.telegraaf.nl/nieuws/9980...oor-hawk-radar enz... KLIK HAWK ioniserende straling Het punt is dat men vervuilende verbrandingsgassen en ultrafijnstof van verkeer, en andere oorzaken, bijna nooit kan vermijden. (tenzij men verhuist naar "niemandsland") Maar jullie lullen vooral over stropoppen die men quasi allemaal kan vermijden. DALY's /jaar nog nooit van gehoord zeker? Vooral doof en blind blijven. Niet lezen: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2019 om 14:17. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan natuurlijk alles stilleggen omwille van schadelijke stoffen.
In Nederland leggen ze het verkeer stil voor stoffen in de lucht. En inmiddels ook voor stoffen in de grond. En dan lag alles stil! Alle bouw ondernemingen failliet. Alle auto bedrijven failliet. Iedereen werkloos. Staatskas ook zonder geld. En dat is dan gezonder?
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als technicus weet ik dat er tegen bepaalde zaken geen andere bescherming bestaat, dan de oorzaken wegnemen. Binnen de veiligheidsector noemt men dat iets 100% idiot-proof maken. En ja, binnen sommige beroepsbezigheden, stampt men het er zelfs in. METEN IS WETEN. Maar moet men 16 jaar gebruiken om 3 rapporten en 5 vermeldingen over CO2 te vinden. En daar gaat het over. Alles heeft voor en nadelen, het is de gebruiker die moet nagaan welke vorm van welke toestel voor hem de minste nadelen en de meeste voordelen oplevert. De politiek moet nagaan welke toestellen er het meeste nadelige gevolgen heeft en welke de meeste voordelen oplevert voor de bestuurde gemeenschap en welke impackt van de verplichte aanpassingen. Ik gebruik hierbij nogal gemakkelijk het voorbeeldje van mensen die met heftoestellen werken. Als ze in een magazijn moeten werken geven ze de voorkeur aan elektrische toestellen, want die stinken minder, die maken minder lawaai, die stoten geen giftige gassen uit en noem maar op. Ze vinden wel 1001 reden om hun werkgever een duurder elektrisch heistoestel te laten aanschaffen. Allemaal hebben ze te maken met hun gezondheid en werkomgeving. Maar als je ze laat kiezen tussen een elektrische heftruck of een diesel heftruck om buiten te werken, kiezen ze massaal voor de diesel, dan zijn hun gezondheid en werkomgeving plots niet meer belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bouwbedrijven nu EV's gebruiken of ICE's voor hun verplaatsingen dat maakt niet veel verschil voor het bedrijf. Wat wel een verschil maakt zijn de aankoopprijs, de nuttige payload, de beschikbaarheid van energie, restwaarde van de voertuigen na afschrijving en de markt voor deze afgeschreven voertuigen. En ja, er zullen minder garages nodig zijn, daar zullen dus jobs verdwijnen. En nee, niet iedereen word werkloos. Integendeel. Men zal zelfs werknemers te kort komen. Want met de ICE's heeft men maar 1 tankstation per 20.000 voertuigen nodig, met EV's heeft men een minimum van 1 oplaadpunt per 2 voertuigen nodig. Dus nog heel veel werk aan de winkel. En de overheden verliezen inderdaad aan inkomsten uit de verkoop van benzine en diesel, maar die zullen dat wel via een andere weg gaan goed maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En als de snelle oplaadpunten van 350 kW er komen kan er 100 km of wat meer bijgeladen worden op enkele minuten zoals bij een ICE. 7 minuten voor 200 km bijladen. ![]() https://www.infineon.com/cms/en/appl...t-ev-charging/ "Men" verwacht zelfs tot 4 miljoen EV in Nederland in 2035, in het uiterste scenario: Citaat:
Citaat:
![]() https://www.businessinsider.nl/oplaa...he-auto-kaart/ Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2019 om 15:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik rij straks toch naar een stad, zal eens kijken hoeveel stopcontacten ik kan vinden aan de voorgevels van de woningen daar, waar ik gebruik van kan maken om een EV op te laden. En 350kw opladen in 10 minuten via een 2.5mm² kabel. Vrees voor problemen!!! |
|
![]() |
![]() |