Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2019, 15:45   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn drie zaken:
- het ‘ontwetenschappelijken’ van het onderwijs en dat is zoals Jan zegt ruwweg gestart met het VSO
- het moeiallen van ouders, rechtszaken en scholen die niks meer durven
- de laksheid en onverschilligheid bij kinderen
2 en 3 zijn een gevolg van 1, want die ouders zijn de oude leerlingen van het VSO...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 15:46   #182
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ga jij mij nu uitleggen wat mijn ogen t beste doen?
Ja
Citaat:
Ik zet de letters 1 maatje groter, ze zijn scherp en de blz worden aangepast aan t formaat. ...
Ze zijn niet scherper. Ze zijn groter. Daarom kunt ge ze gemakkelijker lezen. Om ze scherp te zien moet het brandpunt van het beeld dat ge ziet op het netvlies komen. Als de ogen dat zelf niet kunnen kan je dat verhelpen met een bril. Een e-reader kan het brandpunt niet naar het netvlies verplaatsen.
Citaat:
Heb jij al ooit wel eens iets gelezen op een e-reader, Jos, want je uitleg doet me vermoeden van niet. ... Maar je bent er wel erg tegen hé....
Ik heb die van mijn kinderen al wel gebruikt. Het voordeel van een e-reader is dat je een hoog contrast kan geven. Vergelijkbaar met in het zonlicht lezen. Door de hoeveelheid licht gaat je oog(iris) ook een kleiner opening vormen. dan krijg je hetzelfde effect als wanneer je je oogleden dichter op elkaar knipt. De randstralen die het beeld wazig maken op het netvlies worden weggefilterd.

Tip: Als je dan toch zo graag zonder bril leest. Neem een bierkaart, prik er een klein gaatje in, en kijk daardoor naar je boek.

Gegarandeerd kan je beter lezen zonder bril.

Ik ben helemaal niets tegen e-readers. In tegendeel. Ik heb er al aan gedacht om er een (of een tablet) te gaan gebruiken vanwege de voordelen in sommige omstandigheden. Je kan bij wijze van spreken een ganse kast boekenkast meenemen en in een donkere hoek lezen alsof je in een heldere kamer of in het zonlicht zit.

Laatst gewijzigd door pajoske : 4 december 2019 om 15:47.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 15:48   #183
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Effectief iets doen waarvan je denkt dat het kan helpen is toch al een pak beter dan gewoon zeiken op het internet gelijk de rechtse of linkse keyboardwarriors.
Nog niet door dat ze van dat kind de beste publiciteitsstunt in jaren gemaakt hebben...?
En inderdaad voor de juiste publiciteit is alles toegelaten...
Oud 4 december 2019, 15:51   #184
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Tja, niet elke kind blinkt uit in de puur wetenschappelijke vakken of vindt die leuk. Ze zijn ook vooral belangrijk voor wie later academische studies wil volgen of in die wereld wil werken.
Waar staat hier dat het alleen om puur wetenschappelijke vakken zou gaan... Je aanbieden om in verschillende talen secretariaatswerk te komen doen en geen enkele taal zonder fouten kunnen schrijven???
Oud 4 december 2019, 15:51   #185
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hun echtgenote(n/s) waarvan ze leven.
Tegen dan is de wereld al lang van ons verlost...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 december 2019 om 15:52.
Oud 4 december 2019, 15:53   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ja

Ze zijn niet scherper. Ze zijn groter. Daarom kunt ge ze gemakkelijker lezen. Om ze scherp te zien moet het brandpunt van het beeld dat ge ziet op het netvlies komen. Als de ogen dat zelf niet kunnen kan je dat verhelpen met een bril. Een e-reader kan het brandpunt niet naar het netvlies verplaatsen.

Ik heb die van mijn kinderen al wel gebruikt. Het voordeel van een e-reader is dat je een hoog contrast kan geven. Vergelijkbaar met in het zonlicht lezen. Door de hoeveelheid licht gaat je oog(iris) ook een kleiner opening vormen. dan krijg je hetzelfde effect als wanneer je je oogleden dichter op elkaar knipt. De randstralen die het beeld wazig maken op het netvlies worden weggefilterd.

Tip: Als je dan toch zo graag zonder bril leest. Neem een bierkaart, prik er een klein gaatje in, en kijk daardoor naar je boek.

Gegarandeerd kan je beter lezen zonder bril.

Ik ben helemaal niets tegen e-readers. In tegendeel. Ik heb er al aan gedacht om er een (of een tablet) te gaan gebruiken vanwege de voordelen in sommige omstandigheden. Je kan bij wijze van spreken een ganse kast boekenkast meenemen en in een donkere hoek lezen alsof je in een heldere kamer of in het zonlicht zit.
Ben je zeker dat je op een e reader las en niet op een tablet? Een e reader werkt nl niet met licht he, in een donkere kamer kan je die niet lezen zonder lamp.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 15:55   #187
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je legt de vinger op wonde, beste Hoomer! Voor de bedenkelijke toestand van ons onderwijs draagt politiek links een zware verantwoordelijkheid. Het is het resultaat van hun dogmatisch geloof in de “maakbaarheid” van de mens en het ermee samenhangend verwoed egaliteits-streven. Ze hebben het uitermate moeilijk om te aanvaarden dat de mensen nu eenmaal niet gelijk zijn, dat de ene meer talenten heeft dan de andere. Excelleren als leerling is taboe want dat zorgt voor frustraties bij andere leerlingen die minder goed zijn. Daarom ook mag het niet al te moeilijk zijn. Vakken die in zekere mate een beroep doen op het geheugen zijn verwerpelijk want dat gaat in tegen het gevoel van “welbevinden” van de leerling. Analyse mag slechts als het niet anders kan zoals in wiskunde en wetenschappen. Maar in talen mag het niet, dus weg met grammatica...
De linkse politici en de achter hen aanhollende pedagogen hebben reeds meer dan veertig jaar het onderwijs ondergraven.
2

Maar weet dat ze dat nooit zullen toegeven en, als ze niet drastig tegengehouden worden, dat ze zullen blijven verder gaan met de boel verder kapot te maken en te verzieken...
Oud 4 december 2019, 15:55   #188
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier thuis altijd mijn hardhouten wandelstok klaarliggen, mss daarom dat er hier geen komen...

Ik zou die anders nogal opvoeden ze!
Zo eentje ligt hier ergens nog, was het op de zolder of in de kelder?

Oud 4 december 2019, 15:57   #189
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
NVA zit reeds geruime tijd in de Vlaamse regering. Ik vraag mij af wat links hier mee te maken heeft. Afgelopen 5 jaar niemand wakker geschoten in de Zweede coalitie ?

Het elementaire probleem is het feit dat ik betwijfel of de leerkrachten zelf wel in staat zijn nog grammatica en analyse te doceren. De kwaliteit van jonge leerkrachten is dermate slecht dat ik zelfs betwijfel of ze de slimsten in de klas zijn als ze les geven....
Oei, jij hebt niet de reacties gezien en/of gehoord van onze linkse gesubsidieerde kulturele sector nu NVa van hen ook wou vragen dat ze, zoals de rest van Vlaanderen moesten inleveren op hun dotaties...

De verraders...
Oud 4 december 2019, 16:00   #190
pajoske

Standaard

Citaat:
Ben je zeker dat je op een e reader las en niet op een tablet? Een e reader werkt nl niet met licht he, in een donkere kamer kan je die niet lezen zonder lamp.
Met donkere kamer bedoelde ik eigenlijk met weinig licht.
Idd een tablet is goed bruikbaar in een kamer zonder enige verlichting. Of op een podium zonder verlichting. Daarom gebruiken sommige orkesten tablets. Enige probleem kan dan storingen van bv gsm's zijn. (of een platte batterij)
Maar zoals ik al schreef het vervangt nooit een bril om de letters scherp te maken.

Laatst gewijzigd door pajoske : 4 december 2019 om 16:03.
Oud 4 december 2019, 16:05   #191
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Een volledige en dubbele 2.
Ben ik ook akkoord mee natuurlijk maar jullie vergeten dat de linkse bende in de jaren tachtig, negentig van de vorige eeuw rondbazuinde dat de ouders in feiten niet de juiste personen waren om de kinderen de juiste opvoeding te geven, want ze hadden toch geen diploma behaald daarvoor en dat ze de echte opvoeding, de echte structuur, de echte kennis daarover moesten overlaten aan afgestudeerden...

Tien jaar later toen hun wijsheid eerder katastrofaal dan positief bleek te zijn, hadden ze ineens uitgevonden dat de ouders zich niet meer genoeg inzetten voor hun kroost...

Zoals altijd kromdenken op hoog niveau...
Oud 4 december 2019, 16:11   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier thuis altijd mijn hardhouten wandelstok klaarliggen, mss daarom dat er hier geen komen...

Ik zou die anders nogal opvoeden ze!
Waarom denk je dat ik nog altijd Iaido en Shinkendo train?

Zo'n bokken is een beetje zoals uw houten wandelstok, misschien iets zwaarder van gewicht.
Oud 4 december 2019, 16:13   #193
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
2 en 3 zijn een gevolg van 1, want die ouders zijn de oude leerlingen van het VSO...
3 is het gevolg van 1 en 2 en van de talrijke andere bezigheden die ze nu hebben. Zijnde sport, online kletsen, online tv kijken en online gamen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 16:14   #194
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ben ik ook akkoord mee natuurlijk maar jullie vergeten dat de linkse bende in de jaren tachtig, negentig van de vorige eeuw rondbazuinde dat de ouders in feiten niet de juiste personen waren om de kinderen de juiste opvoeding te geven, want ze hadden toch geen diploma behaald daarvoor en dat ze de echte opvoeding, de echte structuur, de echte kennis daarover moesten overlaten aan afgestudeerden...

Tien jaar later toen hun wijsheid eerder katastrofaal dan positief bleek te zijn, hadden ze ineens uitgevonden dat de ouders zich niet meer genoeg inzetten voor hun kroost...

Zoals altijd kromdenken op hoog niveau...
In het verleden waren er ook die de "vrije opvoeding" promoten. In Nederland weet men onderutssen tot welke (wan-)toestanden dat soms geleid heeft.
Oud 4 december 2019, 16:29   #195
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In het verleden waren er ook die de "vrije opvoeding" promoten. In Nederland weet men onderutssen tot welke (wan-)toestanden dat soms geleid heeft.
Ik ben ervoor om kinderen op te voeden tot vrijheid, maar dat is iets totaal anders dan vrije opvoeding... Maar dat hadden de linkse kloten nu eens niet door...
Oud 4 december 2019, 16:29   #196
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Met donkere kamer bedoelde ik eigenlijk met weinig licht.
Idd een tablet is goed bruikbaar in een kamer zonder enige verlichting. Of op een podium zonder verlichting. Daarom gebruiken sommige orkesten tablets. Enige probleem kan dan storingen van bv gsm's zijn. (of een platte batterij)
Maar zoals ik al schreef het vervangt nooit een bril om de letters scherp te maken.
Een tablet wel, een e reader helemaal niet, daar heb je een leeslamp bij nodig.
Oud 4 december 2019, 16:33   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom denk je dat ik nog altijd Iaido en Shinkendo train?

Zo'n bokken is een beetje zoals uw houten wandelstok, misschien iets zwaarder van gewicht.
Ik zeg nu wandelstok, omdat die nonkel koloniaal die altijd zo noemde. Maar eigenlijk heeft hij meer van een zelf uitgesneden hardhouten baseballbat met de handknop aan t andere eind dan bij een baseballbat. Hij is ook wat klein voor een wandelstok.

Ik denk wel dat die boy wist hoe laat t was wanneer hij voor de nonkel zijn 'wandelstok' moest gaan halen.
Oud 4 december 2019, 16:43   #198
pajoske

Standaard

Citaat:
Dan is een e-reader voor mij al minder interessant. Omdat hun grote voordeel, een veel langere gebruiksduur, voor mij niet zo belangrijk is.
Oud 4 december 2019, 16:51   #199
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nietes. Mijn Kobo E-reader heeft een backlight dat in helderheid geregeld kan worden. Ik kan daarop lezen in het pikkedonker.
Oud 4 december 2019, 16:53   #200
Tavek
Banneling

Standaard

De oudere kindles, kon je niks mee aanvangen in het donker of bij slecht licht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be