![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resultaat van dat cowboy-gedrag hebben we ongeveer een jaar later gezien op een van de meest rumoerige algemene vergaderingen uit de geschiedenis. Daar werd het Fortis management uitgejouwd door woedende beleggers. Er werd zelfs flink met schoenen naar hun hoofd gegooid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet je die dingen niet aantrekken en persoonlijk opvatten wanneer er geen kwaad achter zit. Zo simpel is het. Nederlanders doen dat ook onder regio's. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 januari 2020 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dialect overal op mijn werk (vooral van operators). Zowel van Hollanders als van Brabanders als van Zeeuwen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 7 januari 2020 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Wij spreken vaak nogal stuntelig enzo." Volgens mij denken ze in NL dan meteen aan Samson. Er wordt wel vaker Brabants gesproken dan ik dacht en zelfs bij jonge stedelijke mensen hoor je nog regionale accenten en woorden. Verder is het erg nuttig om de Noord-Nederlandse cultuur te leren kennen. Hollanders zijn erg direct dat het hen de bijnaam 'olifant in een porseleinwinkel' heeft gegeven. Echter, geen eerlijker mensen en vaak oprecht sympathiek. Een Zuiderling die daarmee om kan gaan zou weten dat hij zich niet meteen verdedigend moet opstellen. Het is vaak niet eens een aanval. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 januari 2020 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
En dit zal zo blijven en ook de dialecten en het mopperen op die verschillen zal zo blijven ,want dat is al 400 jaar zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 7 januari 2020 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, enkel Frankrijk, Duitsland en Italië. Mij is het vooral om de twee grootste wereldhavens, Rotterdam en Antwerpen, te doen.
![]() |
#193 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wij hebben daar 25 jaar een buitenverblijf gehad, als Zeeuwen één ding gemeen hebben, is dat ze zich Zeeuw voelen, en verre van Nederlanders. ze moeten niet veel hebben van die van 'over t water' (de moerdijk fyi) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen houden van onze taal en cultureel erfgoed ,daarom zijn ze in goede handen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Toch denk ik dat het nog een generatie zal duren , zo rond 2040. Als Vlaanderen onafhankelijk is kan er aangewerkt worden, stapsgewijs en niet te snel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
In alle provincies buiten Holland is er een scepsis naar de Hollanders toe , maar als punt bij paaltje komt valt het erg mee en willen ze beslist geen Belg zijn. Veel Vlamingen praten ook zo over Antwerpenaren en toch willen beslist geen Waal zijn. In Nederland zijn we dit gedoe gewend tussen de verschillende provincies, maar als Oranje voetbalt of de koning komt, dan laait het nationalisme op, ook in Zeeland. Nederlanders zijn erg eigenzinnig en vinden het heerlijk om te mopperen over verschillen en toch gaat er niets boven het Nederlander zijn en onze eeuwen oude onafhankelijkheid. Laatst gewijzigd door cato : 7 januari 2020 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen me te herinneren dat dat spelletje zelden werd gewonnen door de Nederlanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me welke hordes Nederlanders er naar België kwamen om te supporteren voor Max Verstappen tijden de GP F 1 in Francorchamps. Ik zie dat Belgen inderdaad niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ja die dorpsmentaliteit steekt overal nog wel eens de kop op zeker.
|
![]() |
![]() |