Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2020, 14:51   #181
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De nota van DeWever kwam als laatste en werd idd door de PS afgeschoten. Di Rupo kreeg na 541 dagen zijn zin, en de N-VA haalde de daarop volgende verkiezingen 33% van de stemmen. Haar hoogste score ooit.
Maar de regenring Di Rupo ging er kwa zetels ook op vooruit.

Het is de wens van de MR om de PS te dumpen die er voor heeft gezorgd dat de NVA aan de bak mocht komen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 14:52   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik hoop op nieuwe verkiezingen nu, maar ik vrees paarsgroen
Dat is nochtans het beste dat de oppositie kan overkomen. Di Rupo II is er nooit gekomen,en de N-VA behaalde na de kroning van koning Di Rupo I haar hoogste score ooit.
Oud 9 januari 2020, 14:55   #183
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is nochtans het beste dat de oppositie kan overkomen. Di Rupo II is er nooit gekomen,en de N-VA behaalde na de kroning van koning Di Rupo I haar hoogste score ooit.
En het VB de laagste.
Oud 9 januari 2020, 14:59   #184
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar de regenring Di Rupo ging er kwa zetels ook op vooruit.

Het is de wens van de MR om de PS te dumpen die er voor heeft gezorgd dat de NVA aan de bak mocht komen.
Neen, hoor. Het is de wens van de MR om de N-VA te dumpen. Wat de MR OOK van plan was te doen in 2014, en wat ze niet onder stoelen of banken stak.
Dat Michel Di Rupo ruilde voor de N-VA wordt de MR nog elke dag verweten. ZELFS door een resem "Vlamingen".

Pretentie en arrogantie werden Di Rupo fataal. Michel kon er niet mee lachen en sjotte koning Di Rupo van zijn federale troon.
Oud 9 januari 2020, 15:00   #185
Tavek
Banneling

Standaard

Het geroeptoeter van de theo, het laten vallen van de regering over marrakesh, het niet kunnen werken als een coherent team....heeft brandstof gegeven aan de anti politiek en heeft een grote hoop kiezers richting VB gestuurd.

Daarom ben ik pro paars-groen, en tegen NVA deelname. Een links, coherent en sociaal beleid gaat meer stemmen opleveren als 4 jaar gekibbel en geruzie op z'n zweeds.
Oud 9 januari 2020, 15:02   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het VB de laagste.
Dat doet deugd zeker na de uitslag van de laatste verkiezingen, en de recente peilingen?

Ik help jou hopen op paars-groen.
Oud 9 januari 2020, 15:02   #187
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geroeptoeter van de theo, het laten vallen van de regering over marrakesh, het niet kunnen werken als een coherent team....heeft brandstof gegeven aan de anti politiek en heeft een grote hoop kiezers richting VB gestuurd.

Daarom ben ik pro paars-groen, en tegen NVA deelname. Een links, coherent en sociaal beleid gaat meer stemmen opleveren als 4 jaar gekibbel en geruzie op z'n zweeds.
Ik kan me eventueel ook wel vinden in paars-groen.

4 jaar zweten maar dan gegarandeerd in 2024 een meerderheid N-VA + VB aan Vlaamse zijde is het misschien wel waard.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 15:05   #188
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

4 jaar zweten maar dan gegarandeerd in 2024 een meerderheid N-VA + VB aan Vlaamse zijde is het misschien wel waard.
Ik kan mij dan weer niet echt vinden in paars-groen.

Ik schreef al eerder dat men groen best in de schutkring steekt wegens gevaarlijke partij.

p.s.

‘Had De Wever echt gewild, dan was hij al lang aan zet gekomen’

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 januari 2020 om 15:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 15:05   #189
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

De meningen op dit forum zijn niet representatief voor de verkiezingsuitslagen.

In 2014 wemelde het hier ook van de VB'ers, en toen mochten ze vechten tegen de kiesdrempel.

Een team dat 4 jaar lang zonder ruzie kan werken, is al een enorme vooruitgang op de zweede kibbelregering. De Vlaamse regering is alweer zo een kibbelregering geworden, dus het contrast zal er zijn.
Oud 9 januari 2020, 15:08   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is je zoveelste verdraaiïng van de werkelijkheid. De Wever dreigde in januari 2018 al om de regering te verlaten omdat iedereen iedereen tegenwerkte. Marrakesh was slechts de druppel. De N-VA besefte dat ze met een kluitje in het riet werden gestuurd, en dat Michel niet van plan was om zijn gedane belofte aan de N-VA na te komen "op het einde van de legislatuur", en op voorwaarde dat de N-VA vijf jaar slaafs zou meewerken aan Michel's dada.
Oud 9 januari 2020, 15:09   #191
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In 2014 wemelde het hier ook van de VB'ers, en toen mochten ze vechten tegen de kiesdrempel.

Een team dat 4 jaar lang zonder ruzie kan werken, is al een enorme vooruitgang op de zweede kibbelregering. De Vlaamse regering is alweer zo een kibbelregering geworden, dus het contrast zal er zijn.
8 partijen die keihard gaan moeten snoeien. Met de hete adem van VB/NVA in de nek van het noorden en met de hete adem van de PTB in de nek van het zuiden. Als jij daar enige vooruitgang van verwacht, dan ken je niets van politiek.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 15:10   #192
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
8 partijen die keihard gaan moeten snoeien. Met de hete adem van VB/NVA in de nek van het noorden en met de hete adem van de PTB in de nek van het zuiden. Als jij daar enige vooruitgang van verwacht, dan ken je niets van politiek.
Blijkbaar jullie ook niet, gezien het enorme verlies van de centrumrechtse zweedse regeringen zowel Vlaams als Federaal.

Di Rupo kon een beter resultaat voorleggen met ene (bescheiden) winst na 4 jaar regeren in veel moeilijkere omstandigheden.
Oud 9 januari 2020, 15:15   #193
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb het niet over het forum.

Ik heb het over recente peilingen die N-VA + VB een meerderheid aan zetels in het Vlaams Parlement geven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 15:16   #194
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De meningen van de forummeerderheid sporen nochtans vrij goed met de verkiezingsuitslag. De Vlaams-nationalisten behaalden samen 43% van de stemmen. In de jongste peilingen is dat zelfs 49%, en er zit nog groei in.
Tot spijt van wie het benijdt.

Michel I was eveneens een kibbelregering, en niets wijst er op dat paars-groen het beter zal doen. Dat wordt hoe dan ook een regering waarin de kleinste "Vlaamse" partijtjes ook nog eens fel in de minderheid zullen zijn.
Hoop doet leven.
Wanhoop duidelijk ook.
Oud 9 januari 2020, 15:17   #195
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar jullie ook niet, gezien het enorme verlies van de centrumrechtse zweedse regeringen zowel Vlaams als Federaal.

Di Rupo kon een beter resultaat voorleggen met ene (bescheiden) winst na 4 jaar regeren in veel moeilijkere omstandigheden.
Oud 9 januari 2020, 15:19   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het VB de laagste.
Tot BDW zei, mannen, ik heb een goed idee over het communautaire, onze corebusiness.

We laten dat allemaal vallen, op naar het electorale succes.
Oud 9 januari 2020, 15:19   #197
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tot BDW zei, mannen, ik heb een goed idee over het communautaire, onze corebusiness.

We laten dat allemaal vallen, op naar het electorale succes.
Neen, tot theo francken van de vluchtelingencrisis een dagelijks wederkerende show maakte.
Oud 9 januari 2020, 15:21   #198
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heb je goed gezien Tavek. In dit land kan je simpelweg geen vooruitgang verwachten. De coalitie die dus aan de bak komt is dan ook compleet irrelevant. Dus heel graag paars groen wat mij betreft met als gekende gevolg een +50% score voor NVA/VB. Dan moet NVA kleur bekennen.

PS: De regering Di Rupo was een catastrofe met een waanzin hoog uitgavenpercentage tov het BBP.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 15:22   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, tot theo francken van de vluchtelingencrisis een dagelijks wederkerende show maakte.
Ah ok, het plan BDW (de vriezer in met het communautaire) had er dus niets mee te maken.

Zo hebben we weer iets nieuws bijgeleerd.
Oud 9 januari 2020, 15:23   #200
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat heb je goed gezien Tavek. In dit land kan je simpelweg geen vooruitgang verwachten. De coalitie die dus aan de bak komt is dan ook compleet irrelevant. Dus heel graag paars groen wat mij betreft met als gekende gevolg een +50% score voor NVA/VB. Dan moet NVA kleur bekennen.

PS: De regering Di Rupo was een catastrofe met een waanzin hoog uitgavenpercentage tov het BBP.
Die beloond werd met zetelwinst.

De besparingsregering NVA/MR/VLD/CD&V verloor hoeveel, 23 zetels ?

Ik pleit ook openlijk om de besparingsteugels los te laten en te investeren de komende jaren. Rente staat pokke laag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be