![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit in de volksmond gezeten, ikke. En 'k ga d' er vandaag zeker niet mee beginnen.
![]()
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dees heeft nu extra battle wear
![]() ![]() SO happy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den Elon vraagt of ge al gereed bent om te vertrekken met de eerste space reis...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat belet u om een man bij u te laten inwonen? U droomt immers van die mooie, mannelijke borstspieren. Zodanig dat u dit steeds maar herhaalt. We leven anno 2020 toch? Ik zou zeggen: doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel het laatste van haar zorgen zijn denk ik, op basis van haar vroegere postings...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cocaïne is een echte plaag in antwerpen & omstreken. Merksem ontsnapt daar duidelijk niet aan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet overdreven?
![]()
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
De wijzing in uw bericht was me nog niet opgevallen. Nu is het mijn beurt om eens de zeurpiet uit te hangen: Beter ware: Woeringen (Nederlands) ofte Worringen (Hoogduits, zonder klankteken) ![]() Verder is de inhoud van de toegevoegde zinnen wel treffend en vergelijkbaar in aard met het hierboven reeds vermelde geval over de Brabantse volkstaal in de Limburgse gemeente Lommel (tot 1817 Brabants). In het vervolg zal ik Limburg in de Zuidelijke Nederlanden / Vlaams Gewest / Belgenland (Belsj, België) als "West-Limburg" en Limburg in de Noordelijke Nederlanden / Nederland / Holland (= deel voor het geheel) als "Oost-Limburg" aanduiden. Ondertussen werd deze naamgeving door beide gouwen (provincies) reeds plechtig overeengekomen. Tussen de West-Limburgse dorpen Horpmaal (= Horpâle) en Vechmaal (= Fimal, Fîmâle) vertrekt een lijn waarbij men een onderscheid kan horen bij de uitspraak van de woorden "schoon" en "schrijven". Westwaarts geldt de uitspraak "Sch-" en oostwaarts "Sj-". Vanaf Moelingen (= Mouland) is er een onderscheid bij de uitspraak van de volgende erfwoorden (inheemse woorden): spelen, sterk, slapen, smal, snijden en zwemmen. Wederom geldt de uitspraak "Sch-" (westwaarts) en "Sj-" (oostwaarts). De Sj- uitspraak bestaat in het Limburgs ook voor een hele reeks jonger geleende worden die in het Algemeen Nederlands of in de taal van afkomst NIET zo gespeld worden (sjoenkelen = schunkeln / Sjeng = Jean). Toen ik mijn bewering over de on-Nederlandse begin Sj- uitte, doelde ik op de spelling en niet de gewestelijke uitspraak. Dus nogmaals, woorden in bv. het Vandale woordenboek die met Sj- beginnen zijn steeds als geleende woorden te beschouwen. Dit is een belangrijk verschil die u blijkbaar niet begrepen had! Hoogachtend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
De handel inzake dit verwerpelijk wit stof in de streek van Antwerpen zou volgens de laatste berichten geheel in handen van Nieuwe Belgen zijn en meer bepaald mensen afkomstig uit de Marokken. Dit is een zeer grote vernedering voor de Antwerpenaar en de Vlaming in het algemeen. Er is voor veel minder een oorlog gevoerd. Nogmaals goede Vlamingen laten zich nooit in met dergelijke verslavende middelen. Een goed Vlaams bestuur zou nooit het land laten overspoelen met deze vreemde gelukzoekers. Deze vernedering dient beantwoord te worden met de volledige wegvoering van deze vreemde, terende gemeenschap te Antwerpen en omliggende. Deze ellendelingen mogen hun eigen land verderven maar niet het onze! Waarom denkt u dat men in de Noordelijke Nederlanden dikwijls gewag maakt van "Kutmarrokanen"? Hoogachtend Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 17 juni 2020 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
|
![]() Citaat:
Ge gaat gemakkelijkshalve voorbij aan het feit dat drugshandel in Limburg vooral in handen is van Nederlanders/Hollanders. Moeten wij in uw tekst Marokkanen vervangen door Hollanders/Nederlanders? Wat betreft Woeringen: Citaat:
Vrij vertaald: In de dialectologie wordt de slag bij Woeringen aanzien als het moment dat de Limburgse streektalen zich op het Brabants gingen richten en niet meer op het Rijnlands. M.a.w. er is in deze sprake van Brabantse/Nederlandse taalexpansie. Uw eenzijdige kijk alsof enkel Franstaligen aan taalexpansie doen stemt dus niet overeen met de realiteit. Maar dat is typisch voor 'goede'Vlamingen: de pot verwijt de ketel.... PS het is niet kutmarrokanen maar kutmarokkanen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
En een vrouw van 20 met schoon tetten, 60 jaar later een vrouw met niet zo schoon (lees: verlepte hangtetten) tetten is. Laatst gewijzigd door pajoske : 18 juni 2020 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |