![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vind ik dat als er dan dwang moet worden gebruikt, men perfect moet begrijpen waarom die dwang naar een beter resultaat voor de meesten zal leiden dan als men vrij laat. Ik heb de pretentie te denken dat ik wetenschappelijk meer dan genoeg bagage heb om zo een argument kunnen te volgen en te begrijpen als men mij dat presenteert, vooral omdat ik inderdaad voldoende onderlegd ben in wiskunde, en bovendien als hobby wat geneeskunde en epidemiologie onder de kiezen heb, toch evenveel als uw gemiddelde huisdokter. Met andere woorden, als men dwang gaat uitoefenen, moet dat in het kader zijn van een heel serieus geargumenteerd plan en ik beweer dat ik perfect in staat ben om dat plan te begrijpen. Welnu, ik heb geen enkel OFFICIEEL plan gezien, maar wel enkele goeie blogs die het "plan" hebben uitgelegd, en ik zag daar ONMIDDELLIJK HET FALEN VAN IN. De wiskunde klopte niet. En de wiskunde die klopte betekende dwang voor onbeperkte tijd, zonder dat men de MATE van dwang kende. Er was geen enkele andere uitweg, op 1 na: chance hebben dat men een behandeling vond op een paar maanden tijd. Ttz, dat men in de bestaande farmacie ging rondneuzen en per toeval een bestaand middel ging vinden dat als goeie behandeling werkte. DAT was eventueel een mogelijke uitweg: chance hebben. De lockdown heeft echter totaal anders gewerkt dan ik echt dacht. Ik dacht dat de lockdown echt serieus ging helpen, en dat men dan met het probleem zou zitten dat men die niet kon opheffen, want van zodra men die ging opheffen, het spel terug van de grond ging komen. Ik dacht niet dat die zo weinig zou doen. Ik heb dat pas ergens midden april beginnen zien. Ik had verwacht dat men zo goed als geen gevallen meer zou hebben na 3 of 4 weken lockdown (14 dagen om de "eerste zieken" hun familie laten te besmetten, en dan nog eens 14 dagen om die laten uit te zieken, en het is grotendeels gedaan). Toen het maar heel langzaam begon te dalen in Italie had ik begrepen dat de lockdown eigenlijk niet werkte qua doden. Dat was goed nieuws: als die weinig deed, zou men die ook kunnen opheffen ! Maar de lockdown heeft iets gedaan dat we nu pas merken: de jongeren en actieven "beschermd". Die gaan relatief weinig dood, dus dat kon men niet zien in de sterfcijfers. Maar het is die enorme hoop mensen die nu ziek aan het worden is, want dat is onvermijdelijk. En we vallen terug op wat de wiskunde zegt: met tijdelijke maatregelen kan je het eindresultaat niet veranderen. Oftewel doen we dit voor jaren, oftewel is er niks aan te doen, en zijn alle tijdelijke maatregelen gewoon uitstel. Dat wil niet zeggen dat "uitstel" soms geen zin kan hebben: in het begin "om te zien of we geen behandeling hadden". Maar we hadden er (op HCQ na) geen. En ja, om overbelasting van de ziekenzorg te vermijden op voorwaarde dat de epidemie zo erg niet is als voorspeld. Als die wel zo erg was, was het zodanig hopeloos (zodanig veel mensen zouden zorgen nodig hebben) dat onze ziekenzorg dat op geen enkele manier aankon. Maar om een goed beleid te hebben, moet men het bovenstaande allemaal beseffen. Dan gaat men niet "potentiele zieken ophopen in pieken", maar zo veel mogelijk spreiden. Men doet het omgekeerde. Ik begrijp die professoren epidemiologie niet, die blijkbaar minder van hun eigen vak kennen dan ik. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2020 om 06:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Die lockdown had maar 1 reden.
De ziekenhuis opnames onder controle houden. Als er geen lockdown was geweest dan zouden we Italiaanse toestanden hebben gehad. En je mag ook een beetje rekening houden met het personeel dat daar werkt. Ik ga ervan uit dat Covid patienten behandelen zwaarder is dan een gemiddelde patient. Je kan ook niet alles puur mathematisch benaderen. Je bent wel met mensen bezig hee. Tenzij je een Darwinist bent en er geen probleem mee heeft dat de zgn zwakkeren weggefilterd worden. Er zijn toch ook sterke mensen ziek geworden, sommigen zijn niet opgenomen, hebben geen deftige behandeling gehad, en sukkelen nu nog steeds met hun gezondheid. Na die lockdown zag je de cijfers dalen. Zonder lockdown ga ik ervan uit dat de cijfers exponentieel zouden doorgestegen zijn. Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 september 2020 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De realiteit spreekt dat nu al tegen. Anderzijds moet men de zaken blijven overdrijven en opkloppen om later de farma-industrie toch hun winsten te laten maximaliseren door een vaccin te verkopen. En natuurlijk moet de situatie aan de burger erg genoeg verkocht worden om het nieuwe postje van corona-ambassadeur voor Kwekkelien Kwekkeboom te verantwoorden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zetten heel de economie in lockdown om de farma-industrie, die al hoge winsten maakt, nog meer winsten te laten genereren. Het is een complot, een complot zeg ik u! Tijdens de lockdown was er nog een tekort aan mondmaskers. De situatie is nu anders dan toen. En je ziet dat als de maatregelen niet goed opgevolgd worden, dat dan de besmettings cijfers terug stijgen. En zelfs vrij snel. De besmettings cijfers an sich zijn voor mij niet zo relevant, de ziekenhuisopnames zijn relevanter. Het personeel in de ziekenhuizen moet dat getal aankunnen en dus moet dat onder controle gehouden worden. Er zijn bekende figuren ziek geworden, Axel Daeseleire, er is een artikel in humo verschenen van onbekende Vlamingen die ziek geworden zijn en niet opgenomen werden. Uw eigen ervaring is te beperkt. Corona kan in bepaalde gevallen nefaste gevolgen hebben. Een en ander heeft ook iets te maken met probabiliteit. Een gezond mens heeft minder kans om ziek te worden door Corona. Ik neem Van Ranst geenzins in bescherming. Schoenmaker blijf bij uw leest, lijkt me bijzonder gepast. Hij kan beter, en in het verlengde de meeste politici, wegblijven van twitter. Twitter, het meest onzinnige, debiele van alle sociale media. Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 september 2020 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() De behandeling van een VB'er aan de universiteit van Gent, waar hij enkel op beschuldiging, groot uitgesmeerd in onze pravdamedia, al zwaar gestraft werd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() QUOTE=Elio di Supo;9463182]Een variant op een statisticus is iemand die verzuipt in een rivier die gemiddeld een halve meter diep is.[/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
België: 383,9 Duitsland: 224,5 Denemarken: 136,2 Zweden: 22,7 Echt vergelijkbaar??? Waar is het risico op besmetting het grootste? Op familiebezoek gezellig rondwandelend in een tuin op de buiten van 50x50m of in een stadstuin van 5x5m aan een kleine tafel van 1x1m? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Groenland morgen Belgisch grondgebied wordt, dan zal het aantal inwoners per km nog lager zijn dan dat van Zweden. Gaat België daardoor plots minder doden hebben? Uiteraard niet. 11 miljoen van de inwoners blijven kort op elkaar wonen, ongeacht of Groenland nu België is of niet. Men kan verdrinken in een rivier die gemiddeld 0.5 meter diep is. Het feit dat het in mijn keuken gemiddeld 21° is, betekent niet dat ik mijn hand niet kan verbranden in de oven. Het is hier al tientallen keren uitgelegd. De meeste Zweden wonen in steden! Dat er tussen die steden enkele duizenden Zweden wonen die ver van elkaar wonen neemt niet weg dat de meeste Zweden wel redelijk dicht op elkaar wonen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 september 2020 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de scholen zitten de leerlingen als weleer en zonder mondmasker. Ach....Ik lees nu dat de cijfers weer beginnen dalen ? Zou dat al zijn omdat de café's in Brussel al twee dagen 2 uur vroeger zijn dichtgegaan ? Wat ik de laatste tijd ook dikwijls opmerkte is aangaande de mondmaskers hier. Al ontelbare keren zie ik mensen op terrassen of tafels hun masker op de tafel leggen ? T'ja ik vraag me dan af hoe veilig dit nog is te noemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat corona betreft staat correlatie gelijk aan causaal verband. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen daar hebt ge wellicht een punt
Maar die van het vb blijkbaar ook niet hé...anders zouden ze met gemak 50%+1 halen Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2020 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN