Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2020, 10:36   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wie zijn die profiteurs ?

Het zullen zeker altijd anderen zijn, niet ?
De profiteurs zijn niet de schuldigen.
Zij maken enkele gebruik van de geboden mogelijkheden.

De schuldigen zijn de beleidsmakers die de mogelijkheden toelaten en bepalen.

Als er morgen een mogelijkheid geboden word om een auto in China aangekocht en ingeschreven hier te gebruiken, gaan mensen dat ook doen.
Als mensen de mogelijkheid word geboden om met een wagen rond te rijden waarvoor men geen keuring moet hebben, minder wegentaks en verzekering moet betalen dan doen mensen dat.
Als mensen een inkomen waarvan ze kunnen leven volgens hun normen, kunnen verwerven zonder daar inspanningen voor te moeten leveren, dan doen mensen dat.
En als mensen dan nog eens de mogelijkheden krijgen om naast dat inkomen nog een tweede en derde inkomen te verwerven, dan doen mensen dat.

En je moet het de mensen niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de geboden mogelijkheden, ze zouden dwaas zijn ze niet te gebruiken.

De schuld ligt voor 100% bij hen die de regels bepalen, niet bij hen die de regels gebruiken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 10:48   #182
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Citaat:
Voor werkgevers/zelfstandigen vind ik het al minder evident, dat ze die maar betalen uit hun eigen pot en niet uit die van ons.
Logish gevolg zou zijn dat werknemers dan instaan voor hun volledige eigen sociale bijdrage.
Kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat werkgevers, zelfstandigen en vrije beroepen zelfs niet eens kunnen genieten van de sociale voordelen die een werknemer heeft.

Dacht dat die niet kunnen gaan doppen, geen tijdelijke werkloosheid krijgen, pas na enkele maanden ziek zijn een uitkering krijgen en dat die een andere pensioenregeling hebben, dat die minder kindergeld trekken en een andere regeling hebben voor studietoelagens.
Maar ik kan verkeerd zijn.

Laatst gewijzigd door Jantje : 14 oktober 2020 om 10:48.
Oud 14 oktober 2020, 10:49   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Logish gevolg zou zijn dat werknemers dan instaan voor hun volledige eigen sociale bijdrage.
Je wil zeggen dat ze dan elke maand drie maandlonen aan de staat moeten doorstorten?
Oud 14 oktober 2020, 11:13   #184
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je wil zeggen dat ze dan elke maand drie maandlonen aan de staat moeten doorstorten?
Misschien deze site een grondig doornemen.

https://www.socialsecurity.be/employ...ributions.html
Oud 14 oktober 2020, 11:22   #185
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat werkgevers, zelfstandigen en vrije beroepen zelfs niet eens kunnen genieten van de sociale voordelen die een werknemer heeft.

Dacht dat die niet kunnen gaan doppen, geen tijdelijke werkloosheid krijgen, pas na enkele maanden ziek zijn een uitkering krijgen en dat die een andere pensioenregeling hebben, dat die minder kindergeld trekken en een andere regeling hebben voor studietoelagens.
U bent helemaal niet verkeerd.
Bovendien moeten zelfstandige vrouwen na enkele dagen gaan werken als ze bevallen zijn. Niet werken is geen inkomen. Dat in tegenstelling tot werknemers die maandenlang kunnen "genieten" en lamlendig thuis kunnen uithangen als ze geworpen, gekalfd of op een ander manier jongen ter wereld hebben gezet.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 11:30   #186
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U bent helemaal niet verkeerd.
Bovendien moeten zelfstandige vrouwen na enkele dagen gaan werken als ze bevallen zijn. Niet werken is geen inkomen. Dat in tegenstelling tot werknemers die maandenlang kunnen "genieten" en lamlendig thuis kunnen uithangen als ze geworpen, gekalfd of op een ander manier jongen ter wereld hebben gezet.
Sorry ben niet direct te vinden voor jou taalgebruik.
Gebrek aan respect tegenover de vrouw die jou gedragen en gebaard heeft.
Oud 14 oktober 2020, 11:38   #187
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Wie zijn die profiteurs ?

Het zullen zeker altijd anderen zijn, niet ?
Je moet al stekeblind zijn om niet te zien wie dit land hier leegmelkt en kapot maakt.
De overheid, idem het koningshuis met al hun tentakels, het OCMW de vakbonden en de hangmat profiteurs.
Oud 14 oktober 2020, 11:40   #188
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry ben niet direct te vinden voor jou taalgebruik.
Gebrek aan respect tegenover de vrouw die jou gedragen en gebaard heeft.
Hij doet het erom.
Dat doen nu eenmaal trollen.
De enige die hem nog niet op zijn negeerlijst heeft staan is panda.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 oktober 2020 om 11:41.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 12:09   #189
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ben stekeblind.

Dus daarom, kan je kort toelichten wat ik moet verstaan onder profiteurs ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 12:09   #190
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is al lang veranderd. Zelfstandigen en vrije beroepen kunnen nu ook van moederschapsverlof genieten met een uitkering.
Oud 14 oktober 2020, 12:12   #191
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Hij doet het erom.
Dat doen nu eenmaal trollen.
De enige die hem nog niet op zijn negeerlijst heeft staan is panda.
Mis.
Op mijn negeerlijst staat hij niet. Maar dat komt omdat daar niemand op staat. Niet omdat hij nogal overdrijft in zijn taaltje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 12:14   #192
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is al lang veranderd. Zelfstandigen en vrije beroepen kunnen nu ook van moederschapsverlof genieten met een uitkering.
Klopt.
Maar er zijn nog verschillen in bedragen en termijnen.

De oorzaak: ze hebben het altijd zo zelf gewenst. "Wij zullen wel voor ons eigen zorgen ... geen bemoeienis van de staat aub".
Niet direct wat wij als gemeenschapspartij voorstaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 13:09   #193
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb nog niet veel concrete voorbeelden van profiteurs gekregen, enkel boutades van op café.
Oud 14 oktober 2020, 13:16   #194
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet hoe het in de jaren 90 was, maar ben daar dus niet meer van op de hoogte.
Oud 14 oktober 2020, 13:39   #195
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet veel concrete voorbeelden van profiteurs gekregen, enkel boutades van op café.
Ik heb je er al gegeven, maar kom.

Een voorbeeldje is, dat iemand met +66% invaliditeit volle dop kan trekken naast zijn invaliditeitsuitkering en dan nog eens een bijpassing aan het FOD kan vragen, want voor het maximuum inkomen telt zijn invaliditeitsuitkering niet mee.
Daarnaast mag die nog eens 1300€ als vrijwilliger en dan nog eens 6000€ via wijkwerking per jaar belastingsvrij bijverdienen bij overheidsinstellingen.

https://www.vdab.be/wijk-werken/wijk-werker

Zeer leerzaam voor vele.
Oud 14 oktober 2020, 14:12   #196
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mis.
Op mijn negeerlijst staat hij niet. Maar dat komt omdat daar niemand op staat. Niet omdat hij nogal overdrijft in zijn taaltje.
Mijn oprechte dank !
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 14:42   #197
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad aan het veranderen, vrije beroepen en zelfstandigen worden nu beetje bij beetje "ook" als mensen aanzien.
Oud 14 oktober 2020, 14:45   #198
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Een voorbeeldje is, dat iemand met +66% invaliditeit volle dop kan trekken naast zijn invaliditeitsuitkering en dan nog eens een bijpassing aan het FOD kan vragen, want voor het maximuum inkomen telt zijn invaliditeitsuitkering niet mee.
Daarnaast mag die nog eens 1300€ als vrijwilliger en dan nog eens 6000€ via wijkwerking per jaar belastingsvrij bijverdienen bij overheidsinstellingen.

Zeer leerzaam voor vele.

Ook voor mij zeer leerzaam maar ik ben zeker dat ze daar bij de inburgering les over geven in het arabisch.
Oud 14 oktober 2020, 15:29   #199
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Zeer leerzaam voor vele.
Allez, ik zal tegen mijn kennis, die +66 % invalid is, eens zeggen dat hij naar de RVA moet gaan om daar ook nog eens dop te vragen. En dat hij ook vrijwilligerswerk moet gaan doen. Dat hij niet meer kan lopen zal geen probleem opleveren.
Oud 14 oktober 2020, 15:50   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Allez, ik zal tegen mijn kennis, die +66 % invalid is, eens zeggen dat hij naar de RVA moet gaan om daar ook nog eens dop te vragen. En dat hij ook vrijwilligerswerk moet gaan doen. Dat hij niet meer kan lopen zal geen probleem opleveren.
Steven Hawking vond dat "niet kunnen lopen" geen belemmering om zichzelf en verdomd nuttig te zijn voor de mensheid.

Maar dop en invaliditeit op elkaar stapelen, da's een goeie truk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be