Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2020, 10:10   #181
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Herlees eens wat van de oudere, niet-Covid gerelateerde postings van Patrickve.
In andere posts van Patrickve gaat het inderdaad over genocide. Hier echter niet.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 oktober 2020 om 10:10.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 10:11   #182
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je wil echter niet begrijpen dat wij nu als "elite" die kleine groep ingebeelde overlevers van covid-19 hebben gekozen, en daar dus het welzijn van 99% van de bevolking aan opofferen.
Je moet nu niet gaan terugkrabbelen. Weer misbruik je dat woordje elite weer. Je weet maar al te goed wat ik er mee bedoelde en jij ook.
Dat laatste heb ik hier al meer dan duidelijk gemaakt gisteren.
Al je niet-Covid gerelateerde postings gaan ook die richting uit. Die elite dus.

Laatst gewijzigd door kojak : 26 oktober 2020 om 10:11.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 10:13   #183
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
In andere posts van Patrickve gaat het inderdaad over genocide. Hier echter niet.
Trek gewoon de lijn door en je bent er. Alleen wil hij nu de schuld in andermans schoentjes schuiven door het woordje 'elite' wat anders te gaan (mis)gebruiken.

Hij wil gewoonweg alle maatregelen opheffen onder het mom van 'groepsimmuniteit' en we weten al van in april dat dit niet werkt en hij weet dat maar al te goed.
Waarom denk je ?
Alleen de 'elite' moet overblijven, de zwakkeren moeten der uit. De rode lijn in al zijn postings hier op dit forum. Alleen die 'elite' mag overblijven.

Laatst gewijzigd door kojak : 26 oktober 2020 om 10:19.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 10:19   #184
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trek gewoon de lijn door en je bent er. Alleen wil hij nu de schuld in andermans schoentjes schuiven door het woordje 'elite' wat anders te gaan (mis)gebruiken.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat uw reactie met mijn post te maken heeft.

Mijn stelling was immers dat Patrickve wat corona betreft helemaal geen genocide wil uitvoeren.
Oud 26 oktober 2020, 10:20   #185
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij wil gewoonweg alle maatregelen opheffen onder het mom van 'groepsimmuniteit' en we weten al van in april dat dit niet werkt en hij weet dat maar al te goed.
Waarom denk je ?
Alleen de 'elite' moet overblijven, de zwakkeren moeten der uit. De rode lijn in al zijn postings hier op dit forum. Alleen die 'elite' mag overblijven.
Dat geldt niet voor wat betreft Corona.

Of u moet ervan uitgaan dat 99,XX% van de bevolking tot de elite behoort. Dat is immers het aandeel van de bevolking dat corona zal overleven, zelfs zonder enige maatregelen.
Oud 26 oktober 2020, 10:20   #186
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap eerlijk gezegd niet wat uw reactie met mijn post te maken heeft.

Mijn stelling was immers dat Patrickve wat corona betreft helemaal geen genocide wil uitvoeren.
Zie mijn vorige posting want ik heb er net nog wat aan toegevoegd.
Oud 26 oktober 2020, 10:22   #187
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie mijn vorige posting want ik heb er net nog wat aan toegevoegd.
Ja, ik merkte het. Mijn volgende post (185) gaat over uw toevoeging.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 oktober 2020 om 10:22.
Oud 26 oktober 2020, 10:22   #188
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geldt niet voor wat betreft Corona.

Of u moet ervan uitgaan dat 99,XX% van de bevolking tot de elite behoort. Dat is immers het aandeel van de bevolking dat corona zal overleven, zelfs zonder enige maatregelen.
Toch wel. Waar iedereen smeekt om extra maatregelen te nemen om het aantal slachtoffers binnen de perken te houden doet hij net het tegenovergestelde.
Oud 26 oktober 2020, 10:25   #189
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Waar iedereen smeekt om extra maatregelen te nemen om het aantal slachtoffers binnen de perken te houden doet hij net het tegenovergestelde.
U zegt dat PatrickVe ook op vlak van corona enkel wil dat de elite overblijft.

Als men rekening houdt met het aantal niet vastgestelde besmettingen (wat natuurlijk een schatting is), komt men op een mortaliteit die onder de 1% zit.

Als meer dan 99% van de besmette personen overleeft (en dus a fortiori meer dan 99% van het totaal aantal personen), kan je toch moeilijk stellen dat enkel de elite overblijft?

Of u moet wel een heel erg ruime definitie hebben van het concept "elite".

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 oktober 2020 om 10:25.
Oud 26 oktober 2020, 11:47   #190
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dat PatrickVe ook op vlak van corona enkel wil dat de elite overblijft.

Als men rekening houdt met het aantal niet vastgestelde besmettingen (wat natuurlijk een schatting is), komt men op een mortaliteit die onder de 1% zit.

Als meer dan 99% van de besmette personen overleeft (en dus a fortiori meer dan 99% van het totaal aantal personen), kan je toch moeilijk stellen dat enkel de elite overblijft?

Of u moet wel een heel erg ruime definitie hebben van het concept "elite".
Je moet gewoon de lijn doortrekken in zijn manier van denken.
Al de zwakkeren moeten der uit.
Bovendien spreekt hij zich constant tegen.
Waar hij blijft beweren dat hij zelfs 200% gelijk had, mag je wat mij betreft gerust 2 cijfertjes uit die '200' schrappen.
Zelfs onze economie vraagt voor maatregelen en waar ze ze niet krijgen, daar nemen ze ze zelf.
Iedereen smeekt om maatregelen om het aantal slachtoffers te beperken en hij doet net het tegenovergestelde.
Met als argument 'groepsimmuniteit' en hij weet ook maar al te goed dat dit hier geen argument is. Dat weten we al sinds april.
Met zelfs als argument dat ook Ferguson achter zijn mening stond, maar niets in minder waar en dat heeft hij ook al moeten toegeven.

Nu ja, elk zijn mening natuurlijk, maar ik heb wel serieuze bedenkingen over de zijne en ik ben verre van de enigste niet denk ik.
Oud 26 oktober 2020, 11:49   #191
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar hij blijft beweren dat hij zelfs 200% gelijk had, mag je wat mij betreft gerust 2 cijfertjes uit die '200' schrappen.
Zelfs onze economie vraagt voor maatregelen en waar ze ze niet krijgen, daar nemen ze ze zelf.
Iedereen smeekt om maatregelen om het aantal slachtoffers te beperken en hij doet net het tegenovergestelde.
Met als argument 'groepsimmuniteit' en hij weet ook maar al te goed dat dit hier geen argument is. Dat weten we al sinds april.
Met zelfs als argument dat ook Ferguson achter zijn mening stond, maar niets in minder waar en dat heeft hij ook al moeten toegeven.

Nu ja, elk zijn mening natuurlijk, maar ik heb wel serieuze bedenkingen over de zijne en ik ben verre van de enigste niet denk ik.
Vaccins dienen ook om groepsimmuniteit te bereiken.

Het concept 'vaccin' staat niet tegenover groepsimmuniteit. Het is een middel. Groepsimmuniteit een doel.
Oud 26 oktober 2020, 12:28   #192
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
...

Dat is overduidelijk.
maar wat baten kaars & bril...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 12:30   #193
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaccins dienen ook om groepsimmuniteit te bereiken.

Het concept 'vaccin' staat niet tegenover groepsimmuniteit. Het is een middel. Groepsimmuniteit een doel.
Een vaccin, toegediend aan 1 persoon beschermt die éne persoon.
We zwijgen over de bijwerkingen en de nawerkingen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 13:02   #194
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wie denkt dat een lockdown de meest drastische maatregel is heeft het mis. Je kan ook iedereen in ons land, behalve de meest essentiele beroepen voor 14 dagen in quarantaine steken.

14 dagen is de periode waarin het virus besmettelijk is, als je het land volledig platlegt voor 14 dagen kan je de coronacurve met keiharde hand helemaal plat slaan.

Na die 14 dagen quaraintaine volgt dan nog een lockdown van 4 weken zoals we in het voorjaar hebben gehad. Dit zou ons moeten in staat stellen om de coronacijfers naar minder dan 50 besmettingen per dag terug te dringen.

De grenzen dienen gesloten te blijven tot volgende zomer en niet essentiele reizen worden ook verboden tot volgende zomer.

Wat denken jullie van dit scenario ?

Virologisch het absolute waterdichte scenario.
Het gebeurt af en toe wel eens dat ik 14 dagen niet buitenkom. Dus wat mij betreft is er geen epidemie meer.

Bijkomend voordeel: Ik heb weinig tot geen last van de maatregelen aangezien ik zo al jaren leef.
Oud 26 oktober 2020, 13:17   #195
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het gebeurt af en toe wel eens dat ik 14 dagen niet buitenkom. Dus wat mij betreft is er geen epidemie meer.

Bijkomend voordeel: Ik heb weinig tot geen last van de maatregelen aangezien ik zo al jaren leef.
Niks mis mee. Je bent misschien gelukkiger dan velen die ganser dagen rond lopen.
Er zijn heel veel mensen die omzeggens nooit of amper buitenkomen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 14:05   #196
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een vaccin, toegediend aan 1 persoon beschermt die éne persoon.
We zwijgen over de bijwerkingen en de nawerkingen...
Dat vaccin zorgt ervoor dat die persoon ook niet meer besmet kan worden en dus geen anderen meer kan besmetten. Daardoor beschermt het ook iedereen waar hij mee in contact komt.

Wat dus gewoon de basis van groepsimmuniteit is.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 15:50   #197
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met zelfs als argument dat ook Ferguson achter zijn mening stond,
Idd, dat document dateert van 2007 en daar stond dezelfde conclusie in, nl dat bij een epidemie het laten-waaien-scenario veruit het beste zou zijn.

Trouwens, het recente document van John P A Ioannidis gericht aan de WHO, maakt fijn gehakt van Fergusons glazen bol-voorspelling dat er 3,5-5% van bevolking aan dit virus zou sterven:

https://www.who.int/bulletin/online_....20.265892.pdf

Kortom, corona is niet veel erger dan 'n griep en dat is al 1000 keer aangetoond in de cijfers, maar angst en paniek versluieren het gezond verstand nogal eens, he Kojak.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 26 oktober 2020 om 15:51.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 16:58   #198
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, dat document dateert van 2007 en daar stond dezelfde conclusie in, nl dat bij een epidemie het laten-waaien-scenario veruit het beste zou zijn.

Trouwens, het recente document van John P A Ioannidis gericht aan de WHO, maakt fijn gehakt van Fergusons glazen bol-voorspelling dat er 3,5-5% van bevolking aan dit virus zou sterven:

https://www.who.int/bulletin/online_....20.265892.pdf

Kortom, corona is niet veel erger dan 'n griep en dat is al 1000 keer aangetoond in de cijfers, maar angst en paniek versluieren het gezond verstand nogal eens, he Kojak.
Wat je er niet bij zegt is dat Ferguson ondertussen zijn mening serieus herzien heeft, maar dat je dit niet zou vermeld hebben dat was te verwachten.

Iedereen weet nu ondertusen al wel dat Covid niet zo maar een virusje is, en ik denk wel dat ook jij dit weet. Het beste bewijs, om ff terug te keren op Ferguson is dat ook hij zijn mening heeft moeten herzien. Ook Patrickve weet dit en heeft hij ook toegegeven.
Oud 26 oktober 2020, 17:06   #199
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie een even cynische redenering in uw zienswijze. Wie een financiële bufferheeft om de economische klap op te vangen zal deze periode uitzitten. Net als wie om één of andere reden verzekerd is van een inkomen, wegens vaste benoeming of zo.

De inkomenszekere burger ziet zijn gezondheid en zijn inkomen gevrijwaard. De verliezers zijn zij die in een faillissement of werkloosheid worden geduwd.

De elite profieteert.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:06   #200
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie een even cynische redenering in uw zienswijze. Wie een financiële bufferheeft om de economische klap op te vangen zal deze periode uitzitten. Net als wie om één of andere reden verzekerd is van een inkomen, wegens vaste benoeming of zo.

De inkomenszekere burger ziet zijn gezondheid en zijn inkomen gevrijwaard. De verliezers zijn zij die in een faillissement of werkloosheid worden geduwd.

De elite profieteert.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be